X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

720i/p??


Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 28/07-07 00:04 
Nogen der ved om der kommer spil i 720i eller p til Wii nogensinde? Den er jo kraftif nok til at kunne klare det når den gamle xbox kunne.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
QQSkrevet 28/07-07 01:39 
I teorien er den kraftig nok, ja, men om det vil være pænt, er mindre sikkert. Så vidt jeg ved (har ikke set det med egne øjne), skulle de 720p spil til Xboxen, have tilsvarende mindre pæn grafik, da alle kræfterne går til opløsningen, og ikke til pæne teksturer.

Desuden tror jeg slet ikke Nintendo tænker i at muliggøre 720p på Wii, så jeg tvivler stærkt på at det nogensinde vil ske.

720i er en stort set ubrugt opløsning, og da den er 480p underlegen, vil den helt sikkert heller aldrig blive benyttet.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 28/07-07 01:40 
720i findes ikke som HD-format, så det kommer aldrig. Der har for nyligt været tale om en eller anden form for udvidelse der skulle gøre det muligt at lave og få maskinen til at køre spil i HD, men det er vist ikke noget der kommer lige med det samme. Spillene er også fine nok i 480p alligevel; hvis det ser elendigt ud er det fordi man har et elendigt TV.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/07-07 01:42 
Enig. Og retro spil skal være pixeleret :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 28/07-07 03:49 
Konsolkongen>
Enig. Og retro spil skal være pixeleret :p

Absolut. Det der betyder noget, er om pixeleringen står knivskarp, eller composhite udtværet.

480p fra Wii'en ser formidabelt ud på mit Pana PX70, så fjernsynet betyder en hel del, ja...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 28/07-07 04:38 
Har godt nok ikke Wii, har kun prøvet "skrue" 360´eren ned på 480p, og der synes jeg opløsningen er noget for lav, nu er der jo også langt fra 480p til 1080i ved jeg godt, men kunne forestille mig at jeg stadig ville synes opløsningen ville være for lav med en Wii tilsluttet (kan jo godt lide høj opløsning) ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
CoreCoreSkrevet 29/07-07 19:51 
Naiera>
hvis det ser elendigt ud er det fordi man har et elendigt TV.

Det ser elendigt ud på mit, explain yourself! ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dRxLdRxLSkrevet 29/07-07 19:53 
@Core

Er det købt i fona? :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CoreCoreSkrevet 29/07-07 20:55, rettet 29/07-07 20:55 
Jada ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Zzap!Zzap!Skrevet 29/07-07 20:56, rettet 29/07-07 21:00 
Den nuværende Wii hardware kan simpelthen fysisk ikke rendere framebuffere der er mere end 1Mb i størrelse.
Det er fordi framebufferen er en separat hukommelse på Hollywood chippen.
Det har store fordele båndbreddemæssigt, men har så også den ulempe at det begrænser størrelsen.

En fremtidig revision af hardwaren, vil så muligvis kunne "snyde" spil til at rendere til en større framebuffer.

Core>
Naiera>
hvis det ser elendigt ud er det fordi man har et elendigt TV.

Det ser elendigt ud på mit, explain yourself! ;)

Dårlig scaler?
Born to kill space
CoreCoreSkrevet 29/07-07 21:04, rettet 29/07-07 22:38 
Zzap!>
Dårlig scaler?

Nej, det er bare mig der stiller for høje krav til Wii'en, det ser ikke ringere ud her end det bør. Og så bliver "lav" opløsning heller ikke just hjulpet på vej ved at blive vist på 50". Jeg ville bare høre Naiera kalde skærmen elendig ;p
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 29/07-07 21:09, rettet 29/07-07 21:10 
Jamen, så har vi vel bare forskellige opfattelser af hvad elendig er. Nu snakkede jeg også 480p generelt; ikke nødvendigvis Wii overfor X360 eller PS3. En NTSC DVD ser jo heller ikke elendig ud, hverken på mit eller dit plasma TV, til trods for at de jo også blot er 480i/p.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Zzap!Zzap!Skrevet 29/07-07 21:50 
Core>
Zzap!>
Dårlig scaler?

Nej, det er bare mig der stiller for høje krav til Wii'en, det ser ikke ringere ud her end det bør. Og så bliver "lav" opløsning heller ikke just hjulpet på vej ved at blive vist på 50". Jeg ville bare høre Naeira kalde skærmen elendig ;p

Det er størrelsen på skærmen den er "gal" med. Alt pixel baseret video output vil blive mere og mere uskarpt jo mere det bliver blæst op. Sæt skarpheden helt i bund og slå al edge enhancement fra. Det vil stadig være mere uskarpt end HD billeder, men du vil ikke kunne se kanterne på de enkelte pixels.
Born to kill space
CoreCoreSkrevet 29/07-07 22:38, rettet 29/07-07 22:38 
Jeg drillede egentlig bare Naiera, men OK det skal da prøves. Tak ;)

Zzap!>
slå al edge enhancement fra.

Har du et bud på hvad det ellers kan kaldes, gerne i Pioneer-sprog hvis du er lærd i det ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/07-07 22:48 
Noise reduction? Det mener jeg det hedder på Samsung.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 30/07-07 00:26 
Zzap!>
Det vil stadig være mere uskarpt end HD billeder, men du vil ikke kunne se kanterne på de enkelte pixels.

Ehhh... what?

Det er da netop definitionen af de enkelte pixels der er skarphed i fuld effekt. Du vil gøre billedet skarpere, ved at gøre det uskarpt? Det giver jo ingen mening. 1:1 skalering, jeg vil se mine pixel i orginal størrelse, tak, og ikke alle de der interpolerede software-løsninger der får alting til at ligne en Nintendo fra forrige generation.

(kæphest, jeg ved det...)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 30/07-07 22:27 
RJK>
Zzap!>
Det vil stadig være mere uskarpt end HD billeder, men du vil ikke kunne se kanterne på de enkelte pixels.

Ehhh... what?

Det er da netop definitionen af de enkelte pixels der er skarphed i fuld effekt. Du vil gøre billedet skarpere, ved at gøre det uskarpt? Det giver jo ingen mening. 1:1 skalering, jeg vil se mine pixel i orginal størrelse, tak, og ikke alle de der interpolerede software-løsninger der får alting til at ligne en Nintendo fra forrige generation.

(kæphest, jeg ved det...)

Pixels er jo nuldimensionelle samplingspunkter ikke firkanter. Firkantede pixels er bare en belejlig tilnærmelse til et ideal. Bilinær filtrede pixels er en bedre tilnærmelse mod det bedste, som er parabolske pixels.

Interpoleringen skal selvfølgelig helst ikke overstige Nyquist frekvensen, da der så vil være tale om tab af information. Det tror jeg nu ikke der er fare for, ved brug af skarphedsfunktionen på et HDTV.
Born to kill space
JmogJmogSkrevet 30/07-07 23:45 
Konsolkongen>
Noise reduction? Det mener jeg det hedder på Samsung.

Nope, NR gør billedet kunstigt mindre skarpt, mens EE gør det omvendte.

Det er nok nærmere sharpness han skal kigge efter.
Zzap!Zzap!Skrevet 30/07-07 23:51 
Det kan være en kombination af begge ting, dvs. en god gang blur med efterfølgende sharpen. Lidt ala median eller despeckle i Photoshop.
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-07 21:38 
Jmog>
Nope, NR gør billedet kunstigt mindre skarpt, mens EE gør det omvendte.

Det er nok nærmere sharpness han skal kigge efter.

Tænkte nok at det ikke var det samme, men det er min erfaring at NR også skal slås fra. Især fordi der overhovet ingen forskel er på mit TV :/ På mit gamle Thomson var der latterligt meget slør når man brugte det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 31/07-07 22:18 
Alt det der 'billedforbedring' skal så godt som altid slås fra.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/07-07 23:06 
Zzap!>
Pixels er jo nuldimensionelle samplingspunkter ikke firkanter. Firkantede pixels er bare en belejlig tilnærmelse til et ideal. Bilinær filtrede pixels er en bedre tilnærmelse mod det bedste, som er parabolske pixels.

Men Retro-pixels skal, efter min mening, være uforskammet firkantede. Ellers kan jeg i hvert fald ikke holde ud at skulle kigge på dem :P
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig