X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Guitar Hero II + III


Svar
KeenKeenSkrevet 27/07-07 20:33, rettet 27/07-07 20:33 
Hvilken konsol skal jeg vælge at købe spillet til, hvordan er det med ekstra content til 360 versionen, og er der nogle forskelle ellers? har hørt noget med problemer med guitaren til 360eren...

På forhånd tak...
229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Svar
BeanoBeanoSkrevet 23/11-08 09:40 
Core>
Men hvilket nummer er det i finder så kedeligt?

Ikke så meget numrene der er direkte ringe men at der er lange (føles uendeligt) loopende sektioner og så at der er tre numre i rap i en enkelt event - tortur ;)
Jeg indrømmer gerne at jeg ikke er den store Tool-kender, faktisk kun et af numrene jeg kendte (og syntes var god) :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/11-08 16:21, rettet 23/11-08 16:24 
Sumez>
Konsolkongen>
Musikken er som altid meget varieret

Jeg kan på ingen måder tage den udtalelse seriøst >_>
Men der har vi vist været.

Jeg er ikke med? Du mener at musikken ikke er varieret? Det er jo bare forkert. Man kommer godt rundt om Country, Rock, Metal, Nu-metal og Larm (Tool) det bliver da ikke mere varieret?

Core>
Schisms på bass kunne jeg da kun forestille mig var skægt at spille.

Tror det var det nummer jeg fik galt i halsen :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/11-08 21:45, rettet 23/11-08 21:46 
Core>
Nej - for du lukker den altid med "Det har vi diskuteret". Sidst var det da du beklagede dig over for meget Metal i spillene i Rock Band-tråden, som vel at mærke er et spil, der slet ikke indeholder noget metal - Og hver gang har du afholdt dig fra at komme med eksempler, på hvilke genrer du mener, ikke er repræsenteret i de eksisterende spil.

Det passer vist ikke, men det kan være du ikke har "været med" når jeg har diskuteret det. For det første har jeg ikke klaget over for meget metal, blot sagt at det er tåbeligt at nogen kom med den udtalelse at der skulle være for lidt, for der er masser. Og jeg har også kommet med en masse eksempler på varieret musik, der ville fungere i spillene.

Nu hvor der er kommet så mange spil og spinoffs indenfor adskillige forskellige serier i denne genre, synes jeg det er utroligt at samtlige inkarnationer stadig henvender sig til den samme målgruppe indenfor røvballerock, og ikke prøver at brede sig noget mere ud. Men eftersom jeg tydeligvis er i mindretal med den indstilling, er det nok bare mig, der er besværlig. Synes bare det ville være så let at smide nogle andre ting i.

Og hvis konsolkongen synes at "rock, metal og nu-metal" er meget varierede eksempler, så kan jeg godt forstå at jeg har svært ved at slå igennem med min holdning. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 23/11-08 22:16, rettet 23/11-08 22:22 
Hvis jeg nu giver dig den her:

Sumez>
Og jeg føler mig stadig forfærdelig røvrendt af spilproducenter, der ikke går ud fra at folk gider spille andet end metal.

Kvitterer du så med enten et citat eller et nyt bud på hvilke genrer du mener ikke er repræsenteret i de eksisterende spil?

Sumez>
Og hvis konsolkongen synes at "rock, metal og nu-metal" er meget varierede eksempler, så kan jeg godt forstå at jeg har svært ved at slå igennem med min holdning. :)

Jeg er rimelig sikker på at Konsolkongen ikke mener at Willie Nelson er hverken Rock, metal eller nu-metal.

Og som bonus får du 16 numre fra Guitar Hero, som jeg skulle mene ligger rimelig langt fra Hard Rock, Metal og Nu-Metal:

Uddrag af GH: World Tours Tackliste>
The Allman Brothers Band - “Ramblin’ Man”
Blondie - “One Way or Another”
Coldplay - “Shiver”
Creedence Clearwater Revival - “Up Around The Bend”
The Doors - “Love Me Two Times”
The Eagles - “Hotel California”
Fleetwood Mac - “Go Your Own Way”
Los Lobos - “La Bamba”
Lynyrd Skynyrd - “Sweet Home Alabama (Live)”
Michael Jackson - “Beat It”
Pat Benatar - “Heartbreaker”
R.E.M. - “The One I Love”
Steely Dan - “Do It Again”
Steve Miller Band - “The Joker”
Willie Nelson - “On The Road Again”
Wings - “Band on the Run”
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 24/11-08 00:20, rettet 24/11-08 00:21 
Vi eksisterer tydeligvis i to vidt forskellige verdener når det gælder opfattelse af musik, og man kan selvfølgelig heller ikke komme uden om at personlig smag spiller en væsentlig rolle. Det er også derfor jeg prøvede at lukke diskussionen tidligere - ikke for at få sidste ord eller noget.
Jeg tager gladeligt diskussionen hvis jeg støder på dig til et konsoltræf eller lignende, men jeg orker ikke at begynde at kommentere de punkter i dit sidste indlæg, hvor jeg er uenig med dig her, på et forum der ikke engang omhandler musik.
JEG mener at musikken i Rock Band og Guitar Hero er utroligt ensrettet (men indrømmer gerne at der er et par rare afstikkere af og til), og jeg føler også at det er berettiget kritik (omend ikke noget udviklerne behøver at bekymre sig om, da spillene pt. sælger godt som de er). Og jeg har skam spillet de fleste af spillene igennem, så dine argumenter kan ikke rigtig ændre på min opfattelse. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 24/11-08 08:07, rettet 24/11-08 08:09 
Nu er det da dig der ikke kan tages seriøst. Hvorfor bruger du så mange ord, på at krybe uden om bare at besvare det simple spørgsmål du nu får stillet for fjerde gang:

Hvad er det du mener ikke er repræsenteret i de eksisterende spil? Det kan da umuligt have noget med hverken forskellige verdener eller personlig smag at gøre.

Når Konsolkongen kalder en trackliste indeholdende over 80 numre inklusiv de 16 ovennævnte for varieret, og du kvitterer med at kalde det for useriøst, så mener du ikke en argumentation er på sin plads? Det skal da nok blive rigtig sjovt, næste gang jeg får en spontan lyst til at udbryde "Super Mario Galaxy er crap og Zelda ligner lort, for sådan er det bare, og vi har diskuteret det så jeg orker ikke hverken at argumentere eller kommentere jeres indlæg, med mindre i er enige med mig".

Hav da i det mindste værdighed til at besvare spørgsmålet denne fjerde gang...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 24/11-08 09:17 
Fint fint, du får din vilje.

Core>
Hvad er det du mener ikke er repræsenteret i de eksisterende spil?

Igen: Alt andet end stereotypisk 80'erpoprock (og hvis du ikke ved hvilken generalisering jeg hentyder til, så tag en tur på The Rock i København)

Der er selvfølgelig altid enkelte fede afstikkere, som f.eks. Bowie, Beastie Boys, Sonic Youth, Santana og Willie Nelson.
Men når spillet derudover primært at bygget op over guitarrockens klichékonger som Guns'n'Roses, Kiss, Pat Benatar, Metallica, Alice Cooper, Aerosmith, Nirvana, osv., synes jeg ikke man kan sige at udbudet er spor varieret. Dermed ikke sagt at Nirvana og Mötley Crüe lyder som to ens bands, men hvis man er til andet end den slags, er det altså ret tydeligt at Guitar Hero-spillene er rettet mod én bestemt målgruppe. Jeg forstår slet ikke hvordan det kan diskuteres.

Og dermed heller ikke sagt at udgiverne behøver at gøre det anderledes. Det fungerer det jo fint som det er, spillet sælger, og nævnte målgruppe er jo ideel til et spil som dette. Men det betyder bestemt ikke at musikudvalget er varieret, tværtimod, og jeg kender en del som mig, der ville være vilde med et Guitar Hero-spil, der breder sig lidt mere ud.
Men det er logisk nok svært, når man har at gøre med et spil, der fokuserer på musik, og det er aldrig muligt at tilfredsstille alle (og forventer aldrig at de laver et til MIN smag :)), men det var heller ikke det, jeg kommenterede på. Men som sagt, med seriens/genrens succes på det seneste, kunne man godt lave spinoff-titler fokuserende på andre målgrupper.

Selvfølgelig ville det ikke være logisk med "Guitar Hero Tiesto Edition", men der er mange andre bands man kunne smide i, som ville please folk som mig. Flere af dem er allerede repræsenteret i serien (se eksempler øverst), men det er små undtagelser i den store helhed.

Det eneste eksempel, jeg behøver for at bevise min pointe
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/11-08 10:06 
Nogen derved hvornår det bliver muligt at købte trommer seperat til GHWT?

Jeg købte spil+guitar bundle men har allerede fortrudt lidt jeg ikke bare tog den store pakke med trommer :!
SumezSumezSkrevet 24/11-08 10:26 
Det håber jeg, for jeg giver ikke købe flere guitarer nu. Men hvis de sætter priserne som ved Rock Band, kommer det til at koste en formue at købe det seperat >_>
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/11-08 10:39 
Hvis man har GH3 guitaren til 360, er det ingen grund til ny guitar for GHWT. Det nye touch-panel er en ubrugelig gimmick.
jaesjaesSkrevet 24/11-08 10:40, rettet 24/11-08 10:46 
Når jeg kigger på setlisten over GHII, så synes jeg da, at den fint runder de seneste tre årtier samt en del genrer, så jeg forstår ikke helt din kritik, Sumez.

Det virker som om kodeordet for dig er POPULÆRMUSIK. Altså, at du ikke har så meget i mod de grundlæggende genrer i GHII, men hellere så nogle lidt mindre kendre bands. Men det er vel ganske naturligt, at Harmonix satser på det de fleste kender. Så kunne de sætte mere ukendte bands som download. Men at grundpakken ser ud som den gør, kan jeg ikke se problemet i.
SumezSumezSkrevet 24/11-08 10:51 
Overhovedet ikke. Hvis man spiller bonussangene, er der jo masser af mere snævre bands at tage for sig af.
De fedeste navne for mig at spille i Guitar Hero ville selvfølgelig ikke være populærmusik, men at smide flere sange med navne som Pink Floyd, New Order, My Bloody Valentine, Nick Cave, osv. ville da ikke ligefrem være at gå væk fra udgangspunktet med populærmusik, men tilgængæld tiltale andre end dem, der har Final Countdown indprintet i rygradden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 24/11-08 11:08 
På nær en enkelt, er bonussangene jo alle fra samme årti, så dem synes jeg kun delvis, man kan medregne - der er tydeligvis en specifik mission med disse numre.

Du snakker om 80'erne flere gange, men musikken er jo netop fordelt fint over tre årtier (60'erne er ikke så godt repræsenteret). Jeg synes heller ikke, der er så mange røvballe-bands, som du giver udtryk for.

Men de kunne da godt have smidt lidt Cure, Pink Floyd, The Smiths, Neil Young og den slags på listen.

Men som sagt, som grundpakke kan jeg ikke se problemer i listen. De burde så dertil sælge pakker med specifikke genrer IMO. Kunne være fedt med pakker kun med alternativ rock, punk, støjrock osv.
SumezSumezSkrevet 24/11-08 11:11 
Lad mig lige en gang for alle konkludere at årtiet ikke er afgørende for mig, jeg holder af musik lige fra 70'erne op til i dag, og differentierer ikke imellem det, selvom det meste af min yndlingsmusik dog utvivlsomt er placeret i 80'erne..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 24/11-08 22:42, rettet 24/11-08 22:45 
Sumez>
Men det er logisk nok svært, når man har at gøre med et spil, der fokuserer på musik, og det er aldrig muligt at tilfredsstille alle (og forventer aldrig at de laver et til MIN smag

Bevidst eller ubevidst, så tror jeg egentlig at det er det du kommer til at gøre. Om ikke sætter du i hvert fald dine forventninger for højt. Udfra de navne som du selv nævner, og hvad der ellers måtte minde om eller falde i samme smag, så mener jeg altså ikke er du er ildere stedt end alle os andre.

Jeg tror at antallet af reelle favoritter alligevel ender i samme omegn, hvad enten vi snakker din, min eller Konsolkongens (eller hvem som helst anden for den sags skyld) favoritter. Der er helt sikkert numre, der på uanset ens eget forhold til dem, stadig er rigtig sjove at spille, og der derved udvikler sig til at blive favoritter, men det er altså de færreste af os, der har personlige favoritter i hobetal baseret på hvad vi hører uden for spillenes verden.

Selvom jeg selv hører metal, er der ikke mange af musikspillenes tracklister der indeholder noget af det metal jeg kan lide. Så bare fordi at der dukker et Metallica-nummer op, er jeg bestemt ikke den der klapper glad i hænderne (lige i Metallicas tilfælde spiller jeg faktisk hellere næsten alt andet), og som jeg i sin tid nævnte for dig i Rock Band-tråden så indeholder Rock Band faktisk ikke et eneste reelt Metal-nummer (Nej - Enter Sandman er ikke metal). Her har jeg derimod måtte købe mig fra til rigtig tråd via DLC, hvor der ligger bands som Machine Head, Devildriver, All That Remains og Testament.

Det var en frygtelig masse ord; min pointe er:
Jeg tror altså ikke at tracklisterne dækker din smag i mindre grad, end den dækker vores andres.

Måske er forskellen bare at gameplayet i sig selv, tiltaler os andre mere, og vi derfor sagtens kan nyde det, selvom vi må spille numre der ikke siger os noget på forhånd.

Og mht. 80'er-musik, så er det da årtiet der har fået allermest opmærksomhed i Guitar Hero-serien. Det har fået dedikeret et helt spil (Rocks The 80's) og halvdelen af Aerosmith-spillet, plus hvad der ligger på de 3/4 "grundspil".
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dpldplSkrevet 24/11-08 23:24, rettet 24/11-08 23:24 
Core>
g som jeg i sin tid nævnte for dig i Rock Band-tråden så indeholder Rock Band faktisk ikke et eneste reelt Metal-nummer (Nej - Enter Sandman er ikke metal).

Altså black sabbath var med til sætte gang i metal and iron maiden er metal! udover det har du ret. ><<

Sumez jeg nyder generalt også spil sange jeg ikke kender. Faktisk været god måde finde ny sange kan lide(kansas og lynyrd skynyrd bare for nævne noget som ikke er metal). Samme tid er der ikke ENESTE god power metal sang(go to hell dragonforce!). Så der er mindre af min favorit genre end der af det du vil have.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
CoreCoreSkrevet 25/11-08 07:16, rettet 25/11-08 07:18 
dpl>
Altså black sabbath var med til sætte gang i metal and iron maiden er metal! udover det har du ret.

Tjaaa, men ingen af dem er rigtig Metal Metal idag, nu er de bare nogle pionerer, der bedre kategoriseres som heavy-rock eller bare rock ;)

Progressive Metal er også først kommet ind i billedet, i de to nye spil. Og begge steder kun i form af Dream Theater.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 25/11-08 08:38, rettet 25/11-08 08:40 
Det er lidt derfor, jeg ikke ville tage diskussionen over forumbeskeder, for du formoder ting, og skriver lange svar ud fra forkerte antagelser, men det er forståeligt nok...

Core>
Bevidst eller ubevidst, så tror jeg egentlig at det er det du kommer til at gøre. Om ikke sætter du i hvert fald dine forventninger for højt. Udfra de navne som du selv nævner, og hvad der ellers måtte minde om eller falde i samme smag, så mener jeg altså ikke er du er ildere stedt end alle os andre.

Nej, det jeg nævnte, var plausible navne, der kunne fungere. Sidst jeg nævnte en liste over navne der kunne have været fede at have i serien, kom tre af dem faktisk med i 3'eren til min positive overraskelse, men de var stadig blot undtagelsen der bekræftede reglen.
Der er stor forskel på at lave et spil efter min smag (jeg er rimelig sikker på at der aldrig kommer et Guitar Hero med Birmingham 6, KMFDM og Rotersand på playlisten) og et, der blot breder sig ud til andre genrer end dem, serien hidtil har forkuseret hårdt på.

Jeg tror altså ikke at tracklisterne dækker din smag i mindre grad, end den dækker vores andres.

Måske er forskellen bare at gameplayet i sig selv, tiltaler os andre mere, og vi derfor sagtens kan nyde det, selvom vi må spille numre der ikke siger os noget på forhånd.

Du ignorerer helt at min kommentar var til udtalelsen om at spillet skulle indeholde et meget varieret soundtrack. Ikke noget om hvorvidt musikken faldt i min smag eller ej.
Jeg er selv rigtig glad for gameplayet, hvorfor jeg også har flere af spillene, og jeg spiller da også numre der ikke siger mig noget. Forskellen er bare at jeg ikke er særlig vild med hele Alice Cooper-familien af langhårsrock, og derfor savner flere numre udenfor denne kategori. Hell, så vil jeg sgu også hellere spille nogle flere metal-numre, kan jeg godt forsikre dig (selvom jeg heller ikke er til særlig meget metal), men som du selv påpeger, er dét i det mindste noget man kan købe sig til, modsat hvad man ellers kunne ønske i spillet.

Og mht. 80'er-musik, så er det da årtiet der har fået allermest opmærksomhed i Guitar Hero-serien. Det har fået dedikeret et helt spil (Rocks The 80's) og halvdelen af Aerosmith-spillet, plus hvad der ligger på de 3/4 "grundspil".

Det er vist her, jeg må være uforskammet og bede dig læse mit indlæg igen, da jeg netop specificerer at jeg på intet tidspunkt har fokuseret på nogen bestemt tidsperiode/årti, og jeg betragter god musik uafhængigt af alderen, så jeg ved ikke hvorfor du bliver ved med at hænge dig i det.
Iøvrigt skrev jeg at det musik jeg holder mest af er fra 80'erne, men det har logisk nok intet at gøre med det 80'ermusik, der figurerer i GH-spillene, så det virker rimelig irrelevant at bringe det op.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/11-08 11:51 
Sumez>
Det er lidt derfor, jeg ikke ville tage diskussionen over forumbeskeder, for du formoder ting, og skriver lange svar ud fra forkerte antagelser, men det er forståeligt nok...

Så du har det lidt ligesom mig, der vægrer mig ved at forum-diskutere save-system i Dead Rising? Fino, så fik vi det på plads :-)
SumezSumezSkrevet 25/11-08 12:46 
Jeg har ikke tvunget dig til at diskutere det :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Krans.KKrans.KSkrevet 07/12-08 21:33 
Er der i øvrigt andre, der har haft problemer med deres trommer? Jeg synes mine har drillet lidt egentlig lige siden jeg købte dem, hvor de ikke altid har registreret mine slag, selv når jeg bestemt mente, jeg timede mit slag korrekt. I starten var jeg dog stadig i tvivl om, om det bare var mig den var lidt gal med, og om det måske handlede om, at jeg ramte trommerne "forkert", når jeg slog på dem.
Nu er jeg dog ret overbevist om, at det ikke er det. Det, der måske også har forvirret mig lidt, er, at problemet ikke virker til at være helt konsistent. Nogle gange kan jeg spille flere sange igennem uden de store problemer, og andre gange gider den satme ikke registrere mere end måske hvert tredje slagpå især den orange og den grønne tromme, uanset hvor meget jeg så ellers anstrenger mig.

Jeg har set, man også kan få sådan et tuning kit fra Activision, som skulle kunne rette på problemer med over- og underfølsomme (hedder det det?) trommer. Nogen der har prøvet dette eller ved mere om det?
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
BeanoBeanoSkrevet 26/01-09 14:30 
Fuld GH: Metallica track liste...

Metallica:
- "All Nightmare Long"
- "Battery"
- "Creeping Death"
- "Disposable Heroes"
- "Dyers Eve"
- "Enter Sandman"
- "Fade To Black"
- "Fight Fire With Fire"
- "For Whom The Bell Tolls"
- "Frantic"
- "Fuel"
- "Hit The Lights"
- "King Nothing"
- "Master of Puppets"
- "Mercyful Fate (Medley)"
- "No Leaf Clover"
- "Nothing Else Matters"
- "One"
- "Orion"
- "Sad But True"
- "Seek And Destroy"
- "The Memory Remains"
- "The Shortest Straw"
- "The Thing That Should Not Be"
- "The Unforgiven"
- "Welcome Home (Sanitarium)"
- "Wherever I May Roam"
- "Whiplash"

Andre:
- Alice In Chains - "No Excuses"
- Bob Seger - "Turn The Page"
- Corrosion of Conformity - Albatross
- Diamond Head - "Am I Evil?"
- Foo Fighters - "Stacked Actors"
- Judas Priest - "Hell Bent For Leather"
- Kyuss - "Demon Cleaner"
- Lynyrd Skynyrd - "Tuesdays Gone"
- Machine Head - "Beautiful Mourning"
- Mastodon - "Blood And Thunder"
- Mercyful Fate - "Evil"
- Michael Schenker Group - "Armed and Ready"
- Motorhead - "Ace of Spades"
- Queen - "Stone Cold Crazy"
- Samhain - "Mother of Mercy"
- Slayer - "War Ensemble"
- Social Distortion - "Mommy's Little Monster"
- Suicidal Tendencies - "War Inside My Head"
- System of a Down - "Toxicity"
- The Sword - "Black River"
- Thin Lizzy - "The Boys Are Back in Town"

Kilde
BeanoBeanoSkrevet 30/01-09 10:32 
Lige en påmindelse : der er gratis Bruce Springsteen pakke (3 numre) til GH:WT på PSN og XBL nu.

De er kun gratis i en uge svjv, så få hentet dem ASAP :)
Krans.KKrans.KSkrevet 30/01-09 13:15 
Var det ikke kun to numre den Bruce Springsteen pakke der var på? Anyway, nice nok, jeg glæder mig til at spille ham.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
BeanoBeanoSkrevet 30/01-09 13:41 
Jo det er vist rigtigt - det er kun 2 sange :)
HeroldHeroldSkrevet 30/01-09 13:53 
Noget af hans kendte eller noget af hans nye? :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 30/01-09 13:56 
"My Lucky Day" fra det nye album og "Born To Run" fra 1975

Kilde
jaesjaesSkrevet 30/01-09 14:10 
Krans.K>
Var det ikke kun to numre den Bruce Springsteen pakke der var på? Anyway, nice nok, jeg glæder mig til at spille ham.

Pøj pøj med det!
BeanoBeanoSkrevet 30/01-09 14:11 
LOL... grimt!
229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig