X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Guitar Hero II + III


Svar
KeenKeenSkrevet 27/07-07 20:33, rettet 27/07-07 20:33 
Hvilken konsol skal jeg vælge at købe spillet til, hvordan er det med ekstra content til 360 versionen, og er der nogle forskelle ellers? har hørt noget med problemer med guitaren til 360eren...

På forhånd tak...
229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 28/11-07 19:23 
Vedr. framerate problemer ifm. star-power, så viser det sig at det varierer fra karakter til karakter. Jeg spillede med Lars Umlaut i vikinge kostuemet, men efter jeg skiftede til Judy Nails, har jeg ikke oplevet problemet :) :)

Slash skulle også være god at spille med hvis man vil undgå disse problemer ;)
BeanoBeanoSkrevet 29/11-07 09:05 
Johnny Rotten elsker bare GHIII... sår'n da.... måske... eller?

"Johnny Rotten Loves Guitar Hero, Talking Like A Sailor"
CoreCoreSkrevet 29/11-07 19:26 
Beano>
Vedr. framerate problemer ifm. star-power, så viser det sig at det varierer fra karakter til karakter.

Det ville forklare hvorfor jeg ikke er stødt på dem...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/01-08 17:10 
Hvorfor vælger spiludviklerne at genindspille næsten alle sangene? Er det billigere at købe kun "intellektuelle rettigheder", og derefter selv stå for en kopi-indspilning end det er at købe original-nummeret? Eller er der en anden grund? Og hvorfor vil langt de fleste kunstnere/rettighedshavere ikke hellere have originalerne ud til forbrugerne, for at fremvise den "ægte" lyd?
HeroldHeroldSkrevet 17/01-08 17:17 
Penge er svaret, vil jeg skyde på. Det er billigere at få en generisk sanger istedet for originalen, plus at så får du adgang til lyden præcis som du vil have den.

Kunstnerne vil vel egentlig bare ikke sælge for billigt?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dpldplSkrevet 17/01-08 17:44 
Nogen masters kan også være meget svær at få fat i?

Men jo, penge spiller altid en rolle :P (nå ja, vil aldrig i livet købe flere sange til GH spil. Ikke når de planlægger at udgive spillet så tit(4 nye skulle kom i år :S)). Heldigvis købt min bror velvet revolver pack til mig :o
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/01-08 18:21 
Ah ja, man kan bedre lave lidt om på nummeret hvis man indspiller igen... det lyder som en rimelig forklaring. Men jeg kan ikke forstå at kunstnerne ikke hellere vil have deres egen lyd ud til folket. Hvis jeg havde lavet et nummer ville jeg da meget hellere sælge selve nummeret videre til f.eks. GH4 end kun sælge rettigheder, og få det indspillet igen. Det ville da være mere reklame for mig at udsende det originale nummer. (?)
WehnerWehnerSkrevet 17/01-08 18:49 
Det varierer jo fra kunstner til kunstner, hvad man vil have sine ting med i.

Lad mig give dig et par eksempler, jeg ved, du kan forholde dig til :9

Whitney Houston genindspillede 'I'm every woman'. Chaka didn't want that. Chaka mad! Men hun kunne ikke forhindre det. Det må man nemlig godt.

Prince blev spurgt om hans version af 'The Most Beautiful Girl in the World' måtte bruges i Jay and Bob. Prince sagde nej. Så må man ikke, og ergo kunne Fat Smitty vælge, om han vil genindspille nummeret med et coverband - eller kontakte Bon Jovi i stedet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 17/01-08 18:55 
Jeg var ikke klar over at man ikke kunne sige nej til covernumre :o hvordan fungerer det så? Er der en fast cover-pris eller hur?

Hyako: Det kan vel være fordi de har egne idéer om hvad det er værd, og det ofte ikke kan betale sig?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 17/01-08 19:12 
Jeg er ikke inde i de finere nuancer, men det koster i hvert fald ikke gratis, hvis man udgiver et covernummer. Det er dem med rettighederne, der tjener royalties.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 17/01-08 19:15 
Der er nok også forfærelig meget papirarbejde involveret...
Labels, licenser, localizations, osv. Det er alt sammen et helvede.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 17/01-08 19:17 
Whitney har nok syntes, det var det værd :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 17/01-08 19:19 
Bort set fra det, så kunne jeg snildt forestille mig at det er et meget godt markedsføring-stunt (især for upcoming bands) at medvirke på Guitar Hero.

Jeg selv har i hvert fald købt mere end en plade, efter at have lært et band at kende via Guitar Hero.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/01-08 19:33 
All That Remains FTW! :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 17/01-08 19:54 
Ja - Blandt andre ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/01-08 21:30 
Wehner>
Jeg er ikke inde i de finere nuancer, men det koster i hvert fald ikke gratis, hvis man udgiver et covernummer. Det er dem med rettighederne, der tjener royalties.

Ah, det minder mig om, at der ved juletid var et interview med en af gutterne fra MC Einar om "Det jul det cool". De bruger det der gamle riff fra "I'm dreaming of a White Christmas", og fordi de ikke har rettighederne får de amerikanske rettighedshavere MILLIONER lige for næsen af Einar, når sangen spilles ad nauseum i de danske radioer hver december. Oh well, back on GH-topic.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/01-08 22:28 
Ah det kan ikke være millioner, og det kan ikke være "for næsen af".
De skal sikkert bare dele pengene med dem der nu skrev "White Christmas".

Man tæller ikke i forhold til længden af sangen, når man skal give komponisten penge.
Så i en sang som "Jul Det' Cool" er der 50% til MC Einar, og 50% til Bing Crosby (eller noget).
Til gengæld er resten af sangen jo også lavet på et sample, så muligvis får MC Einar slet intet eller kun meget lidt procentvis.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 17/01-08 22:44 
Er der ingen fysiske butikker i Københavnsområdet, der sælger det til under 700?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 17/01-08 23:04 
Priserne varierer vist efter platform. Jeg har set PS3-versionen i Fona til 500, mens 360-versionen vist er billigst i Merlin og Blockbuster (600...tror jeg).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 17/01-08 23:46 
Blockbuster har det til 650 ifølge deres webshop, håber også det gælder de fysiske butikker så.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/01-08 00:07 
SeventhSun>
Ah det kan ikke være millioner, og det kan ikke være "for næsen af".
De skal sikkert bare dele pengene med dem der nu skrev "White Christmas".

Æh, jo, totalt "for næsen af". For de havde ikke spurgt om lov, så de kunne sikkert have endt i et rigtig ledt søgsmål. Men nu lavede de en "fin" aftale/kontrakt, hvor de får noget med 7% af royalties, resten æder amerikanerne. Ægte amerikansk deling - næsten lige meget til hver part, ik'? Det er sådan kapitalismen fungerer.
HeroldHeroldSkrevet 18/01-08 00:15 
Så meget som MacE og "Det' Jul, Det' Cool" bliver voldspillet i juleperioden, så kan det sgu sagtens være millioner på de snart 20 år der er gået :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/04-08 12:28, rettet 01/05-08 18:56 
Hvad er folks favoritsange, både hvad angår selve musikken, men også hvad angår nodeopsætning?

Mine 5 Guitar Hero 2-favoritter:
"Trippin' on a Hole in a Paper Heart" Stone Temple Pilots
"Tattooed Love Boys" The Pretenders
"Carry On Wayward Son" Kansas
"Hush" Deep Purple
"Monkey Wrench" Foo Fighters

Mine 4 Guitar Hero 3-favoritter:
"When You Were Young" The Killers
"Barracuda" Heart
"Same Old Song and Dance" Aerosmith
"Rock You Like a Hurricane" Scorpions
(jeg har ikke spillet det nok til at få flere favoritter endnu)

Jeg er i øvrigt klar på noget co-op, så jeg kan få låst flere sange op (jeg spiller kun på "normal", og "easy" når jeg vil hygge-game)
BeanoBeanoSkrevet 30/04-08 12:36 
Prøvet nogle af koderne på gamefaqs.com for at låse sangene op?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/04-08 13:40 
Ah, næ... chekker lige... men jeg vil hellere spille dem "rigtigt" fri.
CoreCoreSkrevet 30/04-08 15:15 
2'eren:

All That Remains: Six,
Shadows Fall: The Light That Blinds,
Megadeth: Hangar 18,
My Chemical Romance: Dead,
G'N'R: Sweet Child'O'Mine.

3'eren:

Metallica: One,
Disturbed: Stricken,
Priestess: Lay Down,
Rolling Stones: Paint It Black,
G'N'R: Welcome To The Jungle.

:D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 30/04-08 15:37 
Synes Rage-numrene er fedest - jo mere rytme og jo mindre melodi, desto bedre synes jeg, det fungerer.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/04-08 17:51 
Ja, lige for tiden er jeg arrig over GH3 "Slayer"-nummeret i sidste tier. Jeg kan fannerme ikke engang lave 5 stjerner på easy. Tonerne hopper frem og tilbage mellem de tre knapper og der er stort set hele tiden "tryk på" (man skal tappe 2 gange i sekundet). Det gør det ikke bedre, at jeg hader den slags hævi-crap. Det eneste nummer jeg mangler for at lave 5 stjerner i alle easy (og jeg har nok halvdelen eller mere med 100%, så det ene nummer er sgu træls at det sådan sætter en stopper for karrieren.

GH2 kontra GH3 er der sket et skill-hop; så vidt jeg husker kørte båndet med samme fart på easy og medium i GH2, men i GH3 er der speedet op på medium. Tonerne virker også meget sværere sat op i GH3.
BeanoBeanoSkrevet 30/04-08 18:31 
Hyakotake>
Tonerne virker også meget sværere sat op i GH3.

Nej, noderne er direkte dårligt sat op - man kan godt se der er skiftet udviklere :(

Godt Rock Band snart kommer og redder os ;)
CoreCoreSkrevet 30/04-08 19:01 
Beano>
Nej, noderne er direkte dårligt sat op - man kan godt se der er skiftet udviklere :(

...og Boss-battles sutter rektum.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/04-08 22:16 
Ja, hold da op, det battle-system er noget bæ. Jeg gider slet ikke spille MOD andre, når det fungerer så dårligt... jeg vil kun lege co-op.
SumezSumezSkrevet 01/05-08 13:39 
Virkelig? Jeg synes boss-kampene er ganske underholdende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
XiwanaXiwanaSkrevet 01/05-08 22:20 
Favoritsange:
GHI:
-Killer Queen
-Iron Man
-Crossroads (Cream)
-All This (bonusnummer)

GHII:
-Monkey Wrench (Foo Fighters)
-Sweet Child o'Mine
-Jessica (Allman Brothers)
-Hangar 18
-Free Bird

GH Rocks the 80's:
-18 to life
-Hold on Loosely
-Seventeen
-Play With Me
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 05/05-08 13:22 
Nogen der ved hvor man kan købe Guitar Hero 2 til Xbox 360 uden guitar for en fornuftig penge (gerne brugt) ?

Helst i DK eller web shop inden for EU.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/05-08 15:02, rettet 05/05-08 15:02 
Hvor fornuftigt er "fornuftigt"? 200,-?

Det står til 40+3 pund på gameplay.co.uk men det går jeg ud fra er "ufornuftigt". :-)

Fortee plås sjipping
BeanoBeanoSkrevet 05/05-08 15:23 
Ja, kr. 400+ er "ufornuftigt".

jeg har allerede spillet til PS2 men vil bare gerne have det til 360 så jeg ikke skal hive PS2'en frem når jeg vil spille det :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/05-08 16:02 
Er der nogen, der ved, hvilken guitar-type, der er med i Aerosmith-bundlen? Er det den samme som i GH3, eller er der tale om en helt ny model? Wireless? Ny producent?

Så vidt jeg har hørt fra andre, er GH2-guitaren bedre end GH3-wireless'en. Men hvis Aerosmith-guitaren nu er en ny wireless-type er den måske bedre end GH2/3.
CoreCoreSkrevet 05/05-08 16:03 
Hvis du finder en EB, hvor de har det stående preowned, (har selv set det flere steder), så får du 120 kr. i bytte for din PS2-guitar + 65 (tror jeg det er) for selve spillet. Så burde det næsten gå lige op ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/05-08 17:49 
Måske er der forskel på EB butikkerne. Men os i Svendborg tar ikke imod brugte guitar controllers.
Spiller nu: Phantasy Star IV
XiwanaXiwanaSkrevet 05/05-08 18:39, rettet 05/05-08 18:42 
Hyakotake>
Er der nogen, der ved, hvilken guitar-type, der er med i Aerosmith-bundlen? Er det den samme som i GH3, eller er der tale om en helt ny model? Wireless? Ny producent?

Der medfølger en guitar med aerosmithlogo - virkelig lækker! I wikipedia-artiklen står der, at der til PS2-udgaven medfølger den trådløse udgave fra GHIII med ny front.

Guitar Hero: Aerosmith-artikel hos wikipedia
[inspirational quote here]
CoreCoreSkrevet 05/05-08 18:45, rettet 05/05-08 18:45 
Konsolkongen>
Måske er der forskel på EB butikkerne.

Hvorfor ikk'? De står da i jeres system. Jeg kender i hvert fald til to Århus-butikker, der med sikkerhed tager dem ind.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/05-08 19:54 
Det ved jeg ikke. Jeg ved bare at vi med sikkerhed ikke tager dem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 05/05-08 19:59 
Skal det forståes sådan, at du er helt sikker? :p
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/05-08 01:33, rettet 09/05-08 10:59 
Ønskeliste:

Rush - Tom Sawyer
Blue Oyster Cult - Fear the Reaper
noget Kiss
noget NIN (det burde være ekstremt nemt at forhandle nogle sange med Trent-drengen efter at han er gået i "gratis-musik-til-alle"-mode)

EDIT: Well, har lige set at både Tom Sawyer og Reaper er med i Rock Band... såeh, det skal jeg jo nok også have :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/05-08 01:39 
Core>
Skal det forståes sådan, at du er helt sikker? :p

100 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 16/05-08 10:53, rettet 16/05-08 10:53 
Konami vil også lege med... igen :)

"Konami staging Rock Revolution this fall"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/05-08 11:08 
Er det ikke Guitar Hero der er en efterligning af Konamis Guitar Freaks serie?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 16/05-08 11:22, rettet 16/05-08 11:22 
Jeps, derfor "igen" ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/05-08 11:46 
Ah.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 21/05-08 17:15 
Mere guitar gejl annonceret :)

"Guitar Hero World Tour revealed "
229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig