X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Resident Evil 5


Svar
SonicSonicSkrevet 27/07-07 00:09 
Jeg sad lige og så en extended trailer fra dette års E3, og havde to ting i tankerne:

Damn det er flot, og styringen ligner det man kender fra Resident Evil 4... men... er vi ikke ved at bevæge os et stykke fra zombie horror konceptet?

Jeg mener, Resident Evil 1 var med halvrådne zombier, og andre fabelvæsner. De fulgte så efter i de næste spil, hvor der i Resident Evil 4 så mere var mere "almindelige" mennesker, der til tider havde alt muligt kravl hængende ud af hovedet. Altså, ikke længere hjernedøde, men dødsensfarlige zombier, men stadig ret spooky.

I traileren til 5'eren ser det så næsten endnu mere "normalt" ud. Ok, man ser en gut blive inficeret med et eller andet, og gå amok, men er vi ikke ret langt fra zombie konceptet, som i sin tid gjorde spillet så charmerende (for mig ihvertfald)?

Jeg ved ikke, jeg har lidt blandede følelser. Jeg syntes det ser rigtigt smukt ud, men er det gamle dystre Resident Evil ikke ved at smutte sig en tur? Stemningen virker ihvertfald mere actionhero beat-em-up agtigt i videoen, end det Resident Evil jeg elsker, nemlig det dystre og skumle.

Døm selv :)

Resident Evil 5 E3 Extended Video
Parental Advisory: Explicit Lyrics
jaesjaesSkrevet 27/07-07 00:40 
Jeg synes det er fedt, da jeg ikke er til serie-spil, der bare er mere af det samme. Men sådan noget er altid en svær balance, da der både skal findes på nyt, og samtidig skal kernepublikummet tilfredsstilles.

Men det er jo kun en bette trailer indtil videre, der kan godt være såmbier i det færdige spil :)
nerosnerosSkrevet 27/07-07 08:44, rettet 27/07-07 09:22 
Hvis det kommer til at ligne RE4 så er jeg meget tilfreds hvilket er et af de bedste actionspil måske det bedste jeg nogensinde har spillet! Jeg er en af dem som glæder mig utrolig meget. Endelig får vi set lidt mere at se. Zombier eller ej they go down... Juhuu!
Bashful Neophyte
SonicSonicSkrevet 27/07-07 08:45 
Det har du selvfølgelig helt ret i. Det er kun en bette trailer, og forandring fryder selvfølgelig. :)

Syntes bare det ligner noget der er taget fra Black Hawk Down, men ja, spillet kan jo i sin helhed være meget andet, end hvad den trailer giver udtryk for :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dRxLdRxLSkrevet 27/07-07 11:47 
Jeg tænkte på det racistiske aspekt da jeg så traileren.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 27/07-07 12:18 
Det gjorde jeg også. Hvis der kom en forbi mens man spillede ville det ligne en nedslagtning af en landsby...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 27/07-07 12:20, rettet 27/07-07 12:20 
@dRxL: Hvordan racistisk?
dRxLdRxLSkrevet 27/07-07 12:32 
Han er hvid, de er sorte. Der ser ikke ud til at være andet galt med dem end at de er sorte ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 27/07-07 12:37 
Ok, udtra traileren ligner det zombies eller på anden måde inficerede.

Kan ikke se det er spor racistisk at fjenderne er sorte når spillet åbenbart foregår i Afrika.
I såfald ville 4'ere da også være racistisk ;)
nerosnerosSkrevet 27/07-07 12:49, rettet 27/07-07 12:50 
Beano>
Kan ikke se det er spor racistisk at fjenderne er sorte når spillet åbenbart foregår i Afrika.
I såfald ville 4'ere da også være racistisk ;)

Enig. Grunden til vi overhovdet diskutere dette her er fordi Dansk Folkepati sender deres inorme propoganda maskine hver aften i nyhederne, hvilket jeg tager dybt afstand fra. Det her har ikke en skid at gøre med rasisme. Jeg har været i Afrika og ja der er sorte, ligesom der er i resten er verdenen. Det er bare et spil forfanden!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 27/07-07 12:53 
Ja enig, men mon ikke der bliver plads til et par "token white enemies" i spillet for at undgå kritik af de frelste ;)
nerosnerosSkrevet 27/07-07 13:00 
Jo helt sikkert ;-)!
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/07-07 13:17 
Jeg tænkte præcis de samme ting i går da jeg så traileren. Hvis man ser racisme i 5'eren, har 4'eren det også. Det er bare meget mere indgroet i folk, at racisme automatisk tolkes som "sort mod hvid".

Det ligner ellers meget 4'eren i stil/gameplay - det jeg var mest overrasket over, var hvor mange fjender der ser ud til at være ad gangen. I 4'eren var der sjældent mere end 6-7 stykker, men her ser det mere ud til at man møder 15-20 ad gangen. Puha, der skal trykkes på shotgunknappen nogle gange!

Er ellers godt tilfreds med, at det minder om 4'eren. Jeg var ret vild med... tja, det hele deri, så en RE4 version 2 er helt fint med mig.
AmbyAmbySkrevet 27/07-07 13:27 
Jeg synes også at vi er ved at være mere over mod menneske end Zombie. Man kan slet ikke se at der skulle være noget galt her. De bevæger sig som mennesker. Det mener jeg ikke de gjorde i Res 4, hvor bevægelserne stadig var lidt stive.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
millenniummillenniumSkrevet 27/07-07 14:38 
Serien udvikler sig jo, og det er kun rart. Jeg tænkte ikke ét sekund over at det ikke var zomber da jeg spillede RE4. - Mystisk nok. Men nu har det jo egentlig aldrig rigtigt været zombier, men derimod genmanipulerede mennesker ude af kontrol

Det er en interessant setting spillet foregår i, og jeg kan godt forestille mig at miljøet bliver angstfremkaldende. Oplyster ørkener kan også være skræmmende. Det fandt vi da ud af i The Hills Have Eyes.
The medium is the message.
The DaneThe DaneSkrevet 27/07-07 14:57, rettet 27/07-07 15:11 
"genmanipulerede"? Tror du mener virus. Måske en detalje eftersom virusen manipulere dine gener :p - men det skal vel lige være på plads.

Har ikke fået set traileren endnu, men vil umiddelbart mene at så længe spillet hænger nogenlunde sammen med de andre spil - tema / historie-mæssigt, så burde det nok gå.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
3of193of19Skrevet 27/07-07 16:31 
Havde også lige en lignende tanke som dRxL til traileren. Nåja, vi får se hvad Alan Sharpton siger til det...

Men derudover, damn, Chris Redfield har aldrig set mere lækker ud ;-)
FourDFourDSkrevet 27/07-07 17:09 
Racisme ligefrem? Jeg tænkte mere på hele "Afrika-situationen", fattigdom, AIDS, osv.

Nej, de ser ikke rigtigt ud som zombier, men mon ikke historien og miljøet vender 180 grader længere inde?
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
SonicSonicSkrevet 27/07-07 17:47 
Man kan egentligt kun håbe det gør.
Jeg syntes at ham "bossen" der står og råber i en megafon med store fede solbriller på tager lidt af den gamle RE stemning af. Men som sagt, intet vides endnu. Jeg er bare pjattet med everything zombie, derfor tuder jeg lidt, når jeg ser noget der "blot" minder om masseslagtning af folk i et andet land. Oh well.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
FourDFourDSkrevet 27/07-07 17:55 
Når man tænker over hele medikations-situationen i Afrika, så er det jo faktisk et yderst interessant scenario for et RE spil, er det ikke?

Desuden kunne den afrikanske by meget vel bare være starten af spillet. Der kan jo nå at ske så meget.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
SephirothSephirothSkrevet 27/07-07 18:18, rettet 27/07-07 18:19 
Det er vel ikke mere racisisk end at pløkke hovedet af grimme sydeuropæere ;)
Jeg har hørt, at Resi 6 foregår i Asien - så har de været hele vejen rundt.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig