X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Top 5 mest krævende spil til PC


Svar Sortering
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 23/07-07 20:35, rettet 29/07-07 13:00 
Hvilke spil kræver en super-computer fra fremtiden for at kunne spille dem? Måske lidt overdrevent, men i ved vist hvad med mener...

Hvilke spil er de mest krævende til dato? (Det udvikler sig vist til en top 10...)

UPDATE:
Kandidater indtil videre:
- Colin McRae DiRT
- Vanguard
- Elder Scroll IV: Oblivion
- Rainbow Six: Vegas
- Lost Planet
- Quake IV
- F.E.A.R
- Half Life 2: The Lost Coast
- Ghost Recon Advanced Warfighter 2
- Company of Heroes
- Battlefield 2142
- S.T.A.L.K.E.R.
- Farcry
- Halo 2 (skal bruge vista)
- 'Shadowrun' skal da også med på listen - det kræver VISTA (som kræver en mellemklasse supercomputer for at kunne køre)

Krævende pga. ikke god programmering:
- Supreme Commander (store baner)
- Neverwinter Nights 2


Overvejende måske krævende:
- WoW (visse områder)
- Lord of the Rings Online
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
dRxLdRxLSkrevet 23/07-07 22:05 
Hvorfor i al verden vil du dog gerne vide det?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
UriurUriurSkrevet 23/07-07 22:28 
Jeg tastede mig faktisk ind på dette topic og ville gerne vide hvilke titler der blev omtalt. Det er da et emne der har sin berettigelse.
dRxLdRxLSkrevet 23/07-07 22:54, rettet 23/07-07 23:00 
Men på en måde også lidt fjollet, da jeg med relativt få linier C kode kan skrive et program der kan tvinge selv det største monster i knæ.

Hvilket vil sige at hvis det er dårligt programmeret så kræver det uforholdsvist meget i forhold til hvad man ser på skærmen.

Et super godt eksempel på det modsatte, altså et spil der giver utroligt meget, på selv meget svage maskiner er det originale Starcraft. For mange er det det utrolige velafbalancerede gameplay, evt. kombineret med den særegne stemning i spillet der er det vigtigste. Jeg har aldrig kunnet begribe hvordan nogen har kunnet få så meget ud af en 256 farvers pallete og at det kører så godt på selv meget gamle maskiner (pentium 200mhz eller deromkring).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 23/07-07 23:02, rettet 23/07-07 23:03 
Jeg tror der mangler et ?-tegn i titlen - det ville nok give lide mere mening...

Nu har jeg ikke de faktiske informationer ved hånden, men spil som "S.T.A.L.K.E.R.", "Farcry" og "Lord of the Rings Online" er ifølge rygterne noget der kræver en maskine der sparker bagdel... (når man vil køre ALT på max...)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
seebergseebergSkrevet 24/07-07 00:13, rettet 24/07-07 22:24 
Vanguard, Elder Scrolls IV: Oblivion, Rainbow Six: Vegas, Quake IV, F.E.A.R, Half Life 2: The Lost Coast, Ghost Recon Advanced Warfighter 2, Company of Heroes og Battlefield 2142 bare for at nævne et par stykker.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
SumezSumezSkrevet 24/07-07 08:53 
Hm, synes ellers ikke LotR Online, som min sambo sidder og spiller, ser sønderligt imponerende ud. Men ok, som dRxL siger, skal der jo ikke særlig meget til for at tvinge en computer i knæ. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 24/07-07 12:59 
Hmm, minimumskravene er nok ikke de højeste (selvom de ikke er små) men Total Commander er nok blandt de spil, der kræver mest at køre med alle detaljer slået til.
KTCKTCSkrevet 24/07-07 13:13 
Du mener vel Supreme Commander, gør du ikke?
Total Commander er et lækkert filbehandlingsprogram, men det kan køre på ret beskedne computere og er da ganske underholdende, men det vil nok være at strække den at kalde det et spil ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
QQSkrevet 24/07-07 20:21 
Far Cry er et godt bud, men overraskende nok kan min 1½ år gamle Toshiba bærbar [256 MB ATI Mobility Radeon X700) sagtens spille det med alle indstillinger i top...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
TLTLSkrevet 25/07-07 16:19, rettet 25/07-07 16:22 
S.T.A.L.K.E.R. Er bare dårligt programmeret, fatter ikke hvorfor det kræver så meget.

En anden kandidat må da være Hitman Blood Money på højeste setting og Tomb Raider Legend med next gen content slået til.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
RuneSPRuneSPSkrevet 25/07-07 17:10 
Halo (1) til PC krævede så vidt jeg husker også en del :) og dér kan man tale om dårlig (om)programmering :p
seebergseebergSkrevet 25/07-07 17:51 
Tomb Raider Legend er ikke synderligt krævende. Kan køre det i højeste setting og opløsning med en 3 år gammel cpu! Jeg har dog opgraderet mine ram og gfx.kort, men alene det, at min processor kan følge med, siger meget.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
TLTLSkrevet 26/07-07 16:21 
TL>
En anden kandidat må da være Hitman Blood Money på højeste setting og Tomb Raider Legend med -->next gen content slået til<---.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
JmogJmogSkrevet 26/07-07 18:40 
KTC>
Du mener vel Supreme Commander, gør du ikke?
Total Commander er et lækkert filbehandlingsprogram, men det kan køre på ret beskedne computere og er da ganske underholdende, men det vil nok være at strække den at kalde det et spil ;)

Hovsa! JO, det var Supreme Commander :-D
PlaykidPlaykidSkrevet 26/07-07 19:34 
RuneSP>
Halo (1) til PC krævede så vidt jeg husker også en del :) og dér kan man tale om dårlig (om)programmering :p

Halo 2 til Vista kræver også en del ;)
Spiller nu: Halo 3
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 27/07-07 14:29 
Supreme Commander KAN slet ikke spilles ordentligt, i 20x20 km baner, hvis man ikke har mindst en dual core processor og 2 gb ram. Eftersom den banestørrelse er standart, må man sige, at det er ret høje krav at starte med. Fordelen er så, at Supreme Commander ikke har særlig store krav til selve grafikkortet, så selv en relativt billig bærbar kan køre det, omend ikke på max settings, men så længe man har dual core og nok ram, så er man dækket ind.
TLTLSkrevet 27/07-07 17:49 
Visse områder (som måske ikke er optimeret ordenligt) i World of Warcraft kræver også en del. Især hvis du sætter det hele på max. Det kræver jo så også en stabil forbindelse, men også ret meget af Prosessor, grafikkort og at der er nok RAM at bruge af. Et De fleste bosser i Serpenshine Caverns har tvunget mig til at justere på detaljerne, fordi jeg fik framerates på omkring 10 fps.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 28/07-07 19:19 
...men at kalde WoW et krævende spil, synes jeg nu alligevel er en vild overdrivelse. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 29/07-07 01:42 
Enig. WoW er bestemt ikke et krævende spil.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/07-07 04:32 
Unreal var paent kraevende i sin tid.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
CronossCronossSkrevet 29/07-07 09:42 
Neverwinter Nights 2 kører faktisk så dårligt, at udviklerne i den sidste officielle patch anbefaler at man slår water reflection og refractions fra.
HankyHankySkrevet 29/07-07 11:57, rettet 29/07-07 11:59 
Jeg købte for ikke så længe siden en rimelig voldsom stationær PC, til netop formålet, spil. Der er et par titler der skiller sig ud, hvad angår krav af hardware. På nær to titler, har jeg testet samtlige spil Marvel-Man lister øverst. Alle kørte jeg uden problemer, med alt grafik lir slået til, og i høj opløsning, på nær tre spil.

S.T.A.L.K.E.R - der haltede min computer i high-details, 1600x1200, og det er til trods for, at jeg personligt ikke engang synes spillet er specielt pænt, så jeg gætter på dårlig grafikkodning/optimering. Det er i hvert fald krævende.

Lost Planet - jeg spillede det under DX10, og det hiver altså også nogle tænder ud, når vi snakker max details i højeste opløsning. Nuværende, er det også et meget krævende spil.

Colin McRae DiRT - Spillet som er så utrolig flot, er også bare en ekstrem killer. Spiller man med max details, høj opløsning og benytter sig af 16x ananisotropic filtering og 4-6 X AA, så kan det få enhver ny PC ned med nakken. Absolut det mest krævende PC-spil på markedet p.t!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 29/07-07 13:04 
Listen er blevet delt en smule op i om de bare kræver meget eller om de er knapt så godt programmeret...

Hmmm... hvor meget mon 'Shadow of the Colossus' ville kræve hvis det blev konverteret til PC?
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
SumezSumezSkrevet 29/07-07 14:06 
DeluxScan>
Unreal var paent kraevende i sin tid.

Er du sikker på det? Jeg var godt nok lang tid om at anskaffe spillet, men jeg syntes netop det udmærkede sig ved at køre fremragende godt, på min lidt for aldrende computer, selv med software rendering.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
seebergseebergSkrevet 29/07-07 14:16 
Prey og Titan Quest bør også komme med på listen.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
TLTLSkrevet 30/07-07 02:25 
Herold>
Enig. WoW er bestemt ikke et krævende spil.

Nej. Så længe du ikke løber rundt og raider, så er det ikke :)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 30/07-07 09:15 
Jeg synes heller ikke man kan definere det som krævende, bare fordi det har svært ved at få vejret, når man er i selskab med 200 andre personer, og den begynder at æde af rammen.
Det er bare... sluggish? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig