X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Persona 3


Svar
SephirothSephirothSkrevet 22/07-07 12:15 
Så er mit eksemplar med artbook og soundtrack på vej fra Videogameplus. Jeg har aldrig spillet tidligere spil i serien, men Persona 3 har fået rigtig god kritik, så det kan næppe gå helt galt.

Er der andre, der planlægger at købe spillet? Og hvad er jeres erfaringer med serien?

NeoGAF har en god tråd om alle spillets aspekter:

Persona 3
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
88 emne(r).
« < 1 2

Svar
BeanoBeanoSkrevet 11/12-08 11:28 
Det får også flotte scores - 94% på Gamerankings pt. :)

Bestemt noget jeg vil prøve når det kommer i Europa.
Kræver det at man har spillet de tidligere spil eller er det uafhængig historie og personer?

Gamerankings link
JAAJAASkrevet 12/12-08 00:44 
Uafhængig. Spil frisk!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/12-08 01:24 
Yes. Det er som det er med Final Fantasy. Mange systemer og monstre går igen men det er et helt frisk spil.
BeanoBeanoSkrevet 12/12-08 08:07 
Nice - takker :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/12-08 02:56, rettet 16/12-08 02:57 
Nåh.... Gamestop havde åbentbart annuleret min ordre uden at fortælle mig noget om det (Det er ligesom at være Amerikaner! Hurra!) men jeg fandt spillet med den dér pre-order artbook hos videogamesplus.ca.

Det er skulle for øvrigt være en god side når det kommer til import af spil fra USA har jeg hørt... Et par englændere jeg kender nævner ihvertfald at de har sluppet uden om tolden ved at bestille derfra men nu får vi at se.

http://www.videogamesplus.ca/product_info.php?products_id=14382

Det blev ca 229,- med forsendelsen inkluderet.
NaieraNaieraSkrevet 16/12-08 09:44 
Vi er nogle der har brugt VG+ i flere år ;) Min P4 ankom derfra i går. Jeg anede ikke noget om den bog :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/01-09 14:18 
Ved ikke lige om det er tråden til det men den engelske version af Shin Megami Tensei Online er gået i luften og det er et Free 2 Play spil

http://megaten.aeriagames.com/
jaesjaesSkrevet 08/01-09 12:26, rettet 08/01-09 14:22 
Vil nogen fortælle hvordan de forskellige aktiviteter udenfor kampene foregår i Persona 4? Jeg har endnu ikke fundet en anmeldelse, som forklarer om, der er tale om dialog, manager-elementer eller minispil, udover fiskespillet.

EDIT: Selvfølgelig er der hints i de fleste anmeldelser om, at det nok er en blanding af flere gameplay-elementer, men der er ikke særlig mange konkrete oplysninger.
BeanoBeanoSkrevet 08/01-09 13:43, rettet 08/01-09 14:14 
Play.com har nu Persona 4 stående til d. 13. marts :)

Persona 4: £18
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/01-09 14:12 
jaes>
Vil nogen ikke fortælle hvordan de forskellige aktiviteter udenfor kampene foregår i Persona 4? Jeg har endnu ikke fundet en anmeldelse, som forklarer om der er tale om dialog, manager-elementer eller minispil, udover fiskespillet.

Da man er studerende i spillet handler det om at jonglere med hverdagen ud over kun at udforske TV verdenen.
Man har både nogen stats i form af sådan noget som Knowledge og Courage der ikke bruges til noget i kamp, men bruges til at låse op for nye Social Links (f.eks. kan der være en pige der spørger om du vil prøvesmage hendes mad men din karakter skal være courageous nok til at sige ja.)

Social Links er delt op i 10 levels og kan give bonuser når du laver en Persona der matcher til det pågældende Social Link.

Social Links kan også gå ned hvis de ikke bliver vedligeholdt og du har som regel kun mulighed for at lave en eller to aktiviter om dagen der vedligeholder dem.

Samtidig kan du heller ikke bruge alt din tid på at prøve at maxxe dine social links ud da du bliver nødt til at udforske TV verdenen op til en hvis level og klare en boss hver måned i spillet.

Jeg ved ikke om der er nogen der spiller spillet der går efter at prøve at lave de bedste personaer men jeg følger mest de forskellige Social Links fordi historierne er interessante.


....Det er lidt svært at forklare men jeg håber at det gav lidt mening.
jaesjaesSkrevet 08/01-09 14:21 
Ja, tak, det giver mening. Jeg søger dog lidt flere detaljer.

De forskellige jobs samt madlavning og lignende - er det minispil (og er de gode) eller møder man bare op bestemte steder?

De sociale møder - er det samtaler via et dialogtræ, minispil, eller noget andet?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-09 15:08 
Kører Persona 3 i 60hz i PAL udgaven? Nogen der ved om 4'eren også gør?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/01-09 15:45, rettet 08/01-09 15:48 
Man møder bare op.

Engang imellem vil der være multi-svars spørgsmål som kan give én muligheden for at stige i en af sine skills eller i en Social Link.

Et typisk eksempel er et man kan blive "kaldt op til tavlen" i en skoletime og blive stillet et spørgsmål med 3 forskellige svar muligheder. Hvis man svare rigtig på det stiger man i knowledge.

@Konsolkongen:

Jeg har selv importeret både 3'eren og 4'eren fra USA så jeg ved det ikke. Det er henholdsvis Koei og Square-Enix der udgiver dem i PAL så det kan godt tænkes at de ender med at være forskellige.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-09 15:57 
Hvis jeg køber kan jeg også ligeså godt anskaffe US versionen så er man på den sikre side.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 08/01-09 22:17 
Jeg googlede lidt og fandt frem til at P3 ikke har 60hz option i PAL udgaven. Men jeg jeg nupper nok P4 på PAL uanset hvad, gider ikke finde min gamle modificerede Darth-Vader-brødrister frem fra kælderen for at spille ikke-opscaleret P4 :)

Dog ukendt om non-BC PS3'en kan køre P4... eller?
jaesjaesSkrevet 08/01-09 22:37, rettet 08/01-09 22:41 
Darkbeat: Ok, tak. Men så er spillet nok ikke noget for mig. Ikke kun pga. de ting du nævner, der er også flere andre ting ved spillet, som ikke tiltaler mig. Men cool at Atlus har prøvet noget nyt i RPG-genren med Persona 3 og 4.
IqonIqonSkrevet 08/01-09 22:47 
Jeg overvejer at sælge mit uåbnede US Persona 4 så jeg kan købe PAL-udgaven i stedet. Jeg har fundet ud af hvor afhængig jeg er blevet af den trådløse controller til PS3.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
JAAJAASkrevet 09/01-09 00:39 
Beano>
Dog ukendt om non-BC PS3'en kan køre P4... eller?

Hvis den er non-BC kan den vel i sagens natur ikke køre nogen PS2 spil overhovedet.
BeanoBeanoSkrevet 09/01-09 08:07 
Skrabet-BC så :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/01-09 12:34 
Ashley Burch og hendes bror har en ny episode af "Hey Ashley whatcha playing?" ude om Persona 3

http://www.gametrailers.com/player/44555.html
BeanoBeanoSkrevet 13/02-09 14:08 
Persona 4 PAL udgaven får også soundtrack CD :)

"Persona 4 dated for early March"
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/03-09 13:45 
Jeg fik lagt en bestilling af P4 hos play.com, men vil umiddelbart også gerne i gang med Persona 3. Er det en god ide at spille dem i rækkefølge, eller er det ligemeget?

Jeg kan se at P3 er blevet genudgivet under titlen "P3 FES", med meget nyt content. Vil det være fornuftigt at investere i denne udgave, frem for det oprindelige spil, som jeg aldrig har rørt?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/03-09 14:53 
Ja absolut.

Udover det extra content er der også en hel extra historie ved navn "The Answer"
NaieraNaieraSkrevet 24/03-09 14:55 
Echelon VI>
Er det en god ide at spille dem i rækkefølge, eller er det ligemeget?

Historierne har ingenting at gøre med hinanden, men Persona 4 forbedrer mange ting fra treeren, så hvis du tager dem i omvendt rækkefølge vil du nok bare blive lidt for knotten over nogle af irritationsmomenterne i treeren.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/03-09 14:59 
Det tænkte jeg nok. Jeg starter med P3 FES så. Tak for svarene!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaieraNaieraSkrevet 22/06-09 09:41, rettet 22/06-09 09:42 
Nyheden er nogle dage gammel, men Atlus har sendt en reklame for et nyt Persona-spil ud. Det kunne se ud som om at hovedpersonerne fra i hvert fald de to seneste spil i serien er med!? Selvom det ville være underligt. De hedder jo begge Kristian ;)

Persona 3
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 22/06-09 13:48 
;)

Nu ved jeg ikke hvor langt du er i P4, men man møder jo på et tidspunkt nogle personer fra P3.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 22/06-09 13:56 
Jeg er kun ti timer inde, så jeg har meget langt endnu med mit tempo :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 22/06-09 14:23 
Bare læg dig syg med nyresten som mig, så du alligevel ikke kan lave meget andet end at sidde stille foran skærmen og spille Persona ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 22/06-09 14:30 
Jeg begyndte faktisk på P3 mens jeg lå syg, men nåede kun at spille det to dage. Spillet fænger mig desværre ikke nok i forhold til at jeg har en masse andet at gå i gang med. :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 18/08-09 17:28 
Persona 3 port på vej til PSP

"Persona 3 Ported To PSP, Bringing Female Lead Character"
JAAJAASkrevet 18/08-09 22:33, rettet 18/08-09 22:36 
Ok, det er simpelthen alt for fedt. Håber der er lidt småændringer fra PS2 versionen, selv om man spiller den mandlige protagonist.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/08-09 22:55 
Jeg er igang med Persona 3: FES og har brugt 44 timer siden i tirsdags hvor jeg fik det. Jeg er ikke specielt interesseret i PSP-udgaven da spillet er for langt til en håndholdt IMO. Men det glæder mig at flere kan få glæde af det, det er helt vildt godt IMO :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/08-09 23:18 
4'eren er endnu bedre.

PSP remaket af P1 udkommer også i næste månede.

Bliver spændende, det er heldigvis næsten et helt nyt spil baseret på den japanske `release` af spillet. Hvilket alle der har prøvet den oprindelige US `release` nok vil være glade for, da det uden tvivl er en af de ringeste oversættelser i gaming historien. Udover det var adskillige ændringer for at gøre spillet mere "amerikansk", blandt andet gjorde de en af karakterene til neger :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/08-09 23:38 
Persona 4 skal jeg i gang med bagefter. Jeg tar en ting ad gangen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/01-10 22:56, rettet 20/01-10 22:57 
Jeg glæder mig til det tredje spil kommer til PSP - formatet passer mig langt bedre, både rent praktisk, og fordi vi på den måde undgår nogen af de konverteringsproblemer originalen var plaget af.

US udgivelsen er netop blevet offentlig:

http://www.gametrailers.com/video/opening-cinematic-persona-3/61004
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaieraNaieraSkrevet 21/05-10 19:33, rettet 21/05-10 19:34 
Anime-fortsættelsen til Persona 3 er netop blevet annonceret til udgivelse i USA. Første sæt indeholder 13 afsnit (halvdelen af serien).

Jeg ved ikke om serien er fantastisk god, men jeg har glædet mig til at se den i et stykke tid :)

Den vil selvfølgelig kunne købes hos Axel Music på et tidspunkt, uden toldfare.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Crystal DragonCrystal DragonSkrevet 15/03-14 18:06 
Kan se det er en gammel tråd, men ikke desto mindre aktuel for mig ^_^
Blev for ikke så længe siden færdig med Persona 3 FES, og freaking amazing spil det var!
Startede til SSKT at spille Persona 4, som også har fanget min interesse ret godt..
Jeg lavede et væddemål om at jeg kunne gøre både P3 og P4 inden måneden (marts) er omme... jeg har fandme travlt, jeg er kun 16 timer inde xD
Anime otaku by heart - Gamer by soulSpiller nu: InFamous: Second Son, DanganRonpa 2: Goodbye ...
88 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig