X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Persona 3


Svar
SephirothSephirothSkrevet 22/07-07 12:15 
Så er mit eksemplar med artbook og soundtrack på vej fra Videogameplus. Jeg har aldrig spillet tidligere spil i serien, men Persona 3 har fået rigtig god kritik, så det kan næppe gå helt galt.

Er der andre, der planlægger at købe spillet? Og hvad er jeres erfaringer med serien?

NeoGAF har en god tråd om alle spillets aspekter:

Persona 3
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
88 emne(r).
1 2 > »

Svar
SephirothSephirothSkrevet 22/07-07 12:15 
Så er mit eksemplar med artbook og soundtrack på vej fra Videogameplus. Jeg har aldrig spillet tidligere spil i serien, men Persona 3 har fået rigtig god kritik, så det kan næppe gå helt galt.

Er der andre, der planlægger at købe spillet? Og hvad er jeres erfaringer med serien?

NeoGAF har en god tråd om alle spillets aspekter:

Persona 3
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
CronossCronossSkrevet 22/07-07 13:52 
MIt er også på vej, og jeg glæder mig sindssygt meget. Jeg er oldschool Persona-fan, og har spillet de to af spillene igennem.
Serien er underlig, men alligevel meget appelerende især hvis man kan lide japansk ungdomskultur.
SephirothSephirothSkrevet 24/07-07 15:56 
VG+ siger nu 31. juli og Play-Asia siger 6. august. Øv!

Typisk af Atlus at udkyde deres spil i allersidste øjeblik. Ja faktisk på udgivelsesdagen.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
CronossCronossSkrevet 24/07-07 16:01 
Ja, det er irriterende.

Det skyldes fejl i spillets artbook, som var blevet trykt forkert. De havde efterfølgende valget mellem at udgive spillet uden arbooken, eller udskyde spillet en uge til 14 dage. Deraf udgivelsen: Enten om nu på tirsdag, eller tirsdagen efter (Spil udgives typisk tirsdag i USA).
SephirothSephirothSkrevet 24/07-07 16:19 
D'oh. Den kunne jeg godt have undværet i et par uger.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SephirothSephirothSkrevet 25/07-07 09:19, rettet 25/07-07 09:34 
Udgivelsen er åbentbart rykket til den 14. august. Ret dårlig timing for når Persona endelig er i mine hænder er Blue Dragon udgivet i Europa, og så starter stormfloden af de store efterårsreleases ellers. Oh well, jeg kan vel altid finde tid til at spille det i 2008.

Edit:
8.5 fra GameSpot: http://www.gamespot.com/ps2/rpg/persona3/review.html?sid=6175580&tag=topslot;title;1&om_act=convert&om_clk=topslot
8.3 fra IGN: http://ps2.ign.com/articles/807/807769p1.html
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Bede-xBede-xSkrevet 25/07-07 10:38, rettet 25/07-07 20:49 
Blue Dragon kommer først 24 august. Det giver dig 10 dage til at gennemføre Persona :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SephirothSephirothSkrevet 25/07-07 18:50 
Nu skal det også lige sendes fra Canada først. Måske finder jeg et hul mellem Blue Dragon og mit næste køb (Eternal Sonata?) ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
CronossCronossSkrevet 25/07-07 21:28 
Jeg vil så råde dig til at fokusere din tid på Persona, og ikke på al det 360-pjat! ;-)
NaieraNaieraSkrevet 22/08-07 19:44, rettet 22/08-07 19:44 
Persona 3 ejer, kort sagt. Disgaea havde en god blanding af anime og spil, men Persona 3 tager 'konceptet' til nye højder. Det ér simpelthen anime som spil, det her.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/08-07 20:28 
Er der nogen der har hørt om en PAL-udgivelse?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SephirothSephirothSkrevet 22/08-07 20:29, rettet 22/08-07 20:30 
Jeg modtog mit eksemplar i mandag med flot artbook og soundtrack. Glæder mig til at komme i gang, når jeg engang er færdig med Blue Dragon og Eternal Sonata.

Echelon VI>
Er der nogen der har hørt om en PAL-udgivelse?

Jeg læste et sted at KOEI vil stå for den europæiske udgivelse. Men det bliver nok ikke før næste år.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
CronossCronossSkrevet 23/08-07 00:05 
Jeg er også meget, meget glad for spillet.
Det gør simpelthen alting rigtigt, og er meget tæt på at være det bedste japanske rollespil jeg nogensinde har spillet. Og det er immervæk min favoritgenre!

Eneste problem er at jeg skal spille Blue Dragon igennem her nu, og jeg lige har fået begyndt på Bioshock i aften. Hvis jeg helt selv kunne vælge ville jeg bare spille Persona 3 - ah, dette efterår er fyldt med herlige luksusproblemer!
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/08-07 01:37 
Sephiroth>
Jeg læste et sted at KOEI vil stå for den europæiske udgivelse. Men det bliver nok ikke før næste år.

Så længe det kommer, er jeg glad :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CronossCronossSkrevet 23/08-07 08:35 
Det er annonceret i PAL, indtil videre d. 1/1 2008. Nok ikke en endelig dato :)
JAAJAASkrevet 28/08-07 11:31 
Dette er ganske enkelt det bedste RPG/spil, jeg har spillet siden FFVII/VIII/IX (PSO, hvis det tæller). Jeg kan ikke komme med nok superlativer. Enkeltdelene er set før, men helheden er nærmest en revolution. Spillet er bare så gennemført.
NaieraNaieraSkrevet 28/08-07 11:51 
Jeg har fået lagt små 10 timer i det siden jeg sidst skrev her, og jeg kan kun sige at jeg er enig. Det er et helt igennem genialt spil.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
mikkelpmikkelpSkrevet 25/10-07 12:52 
Kan man spille NTSC versionen på en PAL PS3?
"Color, size or brand - Who cares?"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/10-07 12:56 
Nej.
Spiller nu: Phantasy Star IV
mikkelpmikkelpSkrevet 25/10-07 13:04 
Suk! Så er det jo bare om at vente på PAL versionen...
"Color, size or brand - Who cares?"
SephirothSephirothSkrevet 28/12-07 18:44 
Så er jeg endelig klar til at gå i gang efter 3-4 måneder med spillet gemt væk i folie på hylden. Glæder mig til at komme i gang efter at have læst tonsvis af positiv omtale. Men for søren hvor er PS2-spil grimme på mit tv :/
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-07 21:14 
Hvilket tv har du og hvad kabel bruger du? Bruger du composhit på et Full HD tv kan du godt regne med en solid omgang cancer i øjnene :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SephirothSephirothSkrevet 30/12-07 23:53 
Philips standard HD med det ganske alm SCART, der følger med en PS2. Har efterhånden vænnet mig til grafikken, tror bare jeg er blevet for omstillet til grafikken på de nye konsoller ;)

Er ca. 6 timer inde i spillet og har netop overstået den første rigtige Full Moon. Spillet er virkelig forfriskende anderledes end noget, jeg tidligere har spillet i genren. Jeg ved, at du kan udforske Tatarus mere eller mindre, når du selv vil, men hvor ofte bør jeg gøre det? Jeg føler mig ikke underlvl'd nu og gør det cirka to-tre gange om ugen.

Og har nogen gennemført og kan fortælle mig, hvor lang tids spil, jeg kan forvente?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
JAAJAASkrevet 31/12-07 16:34 
Ca. 90 timer. Jeg endte med kun at gaa i Tartarus en enkelt gang om maaneden. Det var nok til, at jeg ingen problemer havde undervejs og kunne gennemfoere spillet, selv om slutningen var rigtig haard (men det kan jeg ogsaa bedst lide).
SephirothSephirothSkrevet 01/01-08 15:50 
90 timer?! Så skal jeg da vist lige sætte et par dage mere af til at spille.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
JAAJAASkrevet 02/01-08 03:20 
Ja, det er noget laengere end andre RPGer. Til gengaeld foeles det faktisk ikke meget laengere, hvilket siger noget om spillets kvalitet.
SephirothSephirothSkrevet 14/01-08 20:53 
Knap 50 timer inde og tæt på at være færdig. Jeg vidste godt, det ikke ville tage mig 90 timer, men havde heller ikke regnet med 50+ - bruger sjældent så meget tid på ét spil, medmindre det virkelig (understreget) fanger mig. Persona 3 er et genialt rollespil, som på papiret kan virke en anelse tamt (random genererede etager i Tatarus, daglige rutiner og en egentlig ret sløv historie), men det fungerer bare så godt.

Alle RPG-fans bør anskaffe sig spillet, når det kommer til Europa i slutningen af februar.



--------SPOILER--------




Er nået til nytårsaften, hvor jeg har valget mellem at slå Riojy (eller hvad fanden han hedder) ihjel. Jeg valgte den hurtige afslutning på spillet, hvor alt tilsyneladende ender godt afhængig af, hvordan man ser på det. Men sagde fyren ikke, at The Fall var uundgåeligt? Havde håbet på lidt drama i afslutningen ;)

Either way, så vil jeg nu fortætte mod den "rigtige" slutning.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SephirothSephirothSkrevet 27/02-08 09:57 
Jeg vil lige minde jer om, at Persona 3 udkommer i PAL på fredag. Køb det, hvis ikke du vil gå glip af det bedste jRPG i lang tid :)

£25 hos Play.com
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
jaesjaesSkrevet 27/02-08 11:52, rettet 27/02-08 11:55 
Det kan lige nævnes, at der til april i USA kommer en uvidelsespakke med blandt andet ca. 30 timers ekstra spilletid. Det originale spil i en let udvidet version er også inkluderet (fx flere Personas og quests og en ny sværhedsgrad). Der er ikke annonceret en europæisk udgivelse.

Persona 3: FES.
SumezSumezSkrevet 27/02-08 12:48 
Øv, så skal man jo vente på den. :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 18/03-08 10:45 
Persona 4 er blevet annonceret til PS2 i det nye Famitsu. Endnu ingen billeder, men en smule info er sluppet ud (fra NeoGAF):

- Trailer on DVD
- July 10th release
- 85% Complete
- Looks like Persona 3 but better
- 180+ Personas
- Hashino is directing, Soejima is art director and character designer, Meguro is composing

- Takes place in the countryside, a more nostalgic environment
- The theme is murder mystery/suspense, it's a mystery thriller with twists and turns
- Multiple endings
- 1.5x the size of P3
- 60-70 hours
- There is a weather forecast system, and whenever there is a fog, a murder occurs

PS. Køb Persona 3!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
JAAJAASkrevet 18/03-08 11:51 
jaes>
Det kan lige nævnes, at der til april i USA kommer en uvidelsespakke med blandt andet ca. 30 timers ekstra spilletid. Det originale spil i en let udvidet version er også inkluderet (fx flere Personas og quests og en ny sværhedsgrad).

Og flere piger man kan date! :P

Jeg maa klart anbefale at koebe FES i stedet for PAL udgaven. Det kan forudbestilles hos videogamesplus for ca. 200 kr! Saa er det da at skyde sig selv i foden at betale mere for en vaesentligt underlegen version.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/03-08 12:35 
Persona 4? Nice!
SephirothSephirothSkrevet 19/03-08 10:02, rettet 19/03-08 10:03 
Et par billeder af P4 i dårlig kvalitet - DO WANT!:

Billeder
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 19/03-08 10:40 
Det ser ikke dårligt ud. Et mix af Persona 3/Please!/Air/Konomini - ja tak! ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SephirothSephirothSkrevet 19/03-08 20:10, rettet 19/03-08 20:10 
Og hele traileren:

P4 trailer (17 min)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SephirothSephirothSkrevet 22/04-08 19:26 
Så er FES ude USA! Nogen, der skal have det?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 22/04-08 20:51 
Jeg tror jeg nøjes med bare at komme igennem den normale treer jeg allerede er godt igang med. Hvis jeg skal have noget mere Persona, kan det være jeg går på jagt efter et af de andre spil i serien.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/04-08 01:58, rettet 23/04-08 02:04 
Sephiroth>
Så er FES ude USA! Nogen, der skal have det?



Ja jeg har bestilt det... Jeg kan bare ikke huske hvorfra. Det er snart noget tid siden.

*EDIT* Aha! Jeg har bestilt det fra NCSX. 10$ i forsendelse :S
SumezSumezSkrevet 23/04-08 08:39 
Nogen nyheder om en EU udgivelse af FES?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 23/04-08 13:20 
Min preorder blev sendt fra videogamesplus i går :D
BeanoBeanoSkrevet 06/07-08 17:08 
Persona 4 på vej til USA... Europa også måske?

"Atlus bringing Persona 4 to North America on December 9"
SephirothSephirothSkrevet 05/08-08 21:01, rettet 05/08-08 21:52 
Åh! Jeg glæder mig så meget til at spille P4 senere på året - mere end nogen andre RPG'er i år og næsten mere end (gisp!) Final Fantasy XIII.

Selvom P3 måske var en anelse for langt (jeg "skyndte" mig endda igennem og gennemførte på 60-65 timer), nød jeg hvert eneste minut, og det er sjældent at et spil fanger mig i dén grad nutildags.

Er gået lidt i PSOne-mode igen og overvejer at bestille P2 fra eBay. Nogen, der har erfaringer med denne?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 06/08-08 08:26 
Sumez>
Nogen nyheder om en EU udgivelse af FES?

Mit spørgsmål gælder stadig :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 06/08-08 20:10, rettet 06/08-08 21:24 
Ifølge Wikipedia skulle det kommme den 17. oktober :)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 07/08-08 08:42 
Score!

Så venter jeg lidt endnu, har alligevel stadig Blue Dragon og Eternal Sonata at spille
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 07/08-08 09:58 
Du er et år bagud, Sumez - Infinite Undiscovery udkommer lige om snart ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 07/08-08 10:32, rettet 07/08-08 10:32 
EUROPA er et år bagud!!
edit: Oh, du tænkte på X360 spillene. Well, jeg har jo andet at tage mig til, og et RPG er en tung fisk at æde sig igennem. Lost Odyssey tog topprioritet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/12-08 20:36, rettet 10/12-08 20:36 
Persona 4 annonceret for Europa.

"Persona 4 Hits Europe This Spring "
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/12-08 21:40 
Jeg kunne ikke liiiiige vente.... Og jeg ville også have den artbook og soundtrack så jeg valgte at importere fra Gamestop usa.
88 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig