X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Puzzle Quest: Challenge Of The Warlords


Svar
HulleHulleSkrevet 19/07-07 20:00, rettet 20/07-07 05:33 
Downloadede demoen i går aftes til PC, så skete der ikke så meget andet end at jeg spillede løs, hvilket efterhånden er en sjældenhed. Den eneste afbrydelse var da jeg bestilte spillet til DS, via play.com til kun 180,-

Det kan vel bedst beskrives som en herlig blanding af Bejewelled og RPG, det lyder måske lidt underligt, men det holder bare. Giver en anbefaling videre til andre fortabte sjæle som har overset det, ligesom jeg selv.

Spillet udkommer også til XboxLive, Wii, PS2, PC og er allerede ude til PSP og DS.

PC demo
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
King ChaosKing ChaosSkrevet 19/07-07 21:21 
Jeg synes det er vildt fedt.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 20/07-07 18:10 
Jeg har spillet DS versionen lidt, men synes hele tiden jeg får tæsk :-(
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JuggernautJuggernautSkrevet 20/07-07 18:15 
Var du ikke nået til lvl 15? :)

Spillet er ret interessant de første par dage, men så bliver det desværre noget trivielt. Det er selvfølgelig en ren subjektiv holdning.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 20/07-07 20:22 
Jo det skal nok passe... jeg har ingen idé om hvor langt spillet bliver ved, men jeg tror ik jeg er nået særlig langt.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
HulleHulleSkrevet 18/08-07 15:55 
Hvis du er kommet til lvl 15 Azalon, saa sidder du, som jeg gjorde, sikkert fast ved Dugog bossen, han var paent hardcore.. Det bliver dog lettere med tiden efterhaanden som man faar skabt en strategi ud af alle de monstre man kan stjaele magi fra, items osv.. Syntes de har faaet presset et temmeligt dybt spil ind i konceptet. Er paa level 30 nu og har ikke faaet halvedelen af kortet nu, saa tror det er et temmeligt stort spil.

Forresten saa fandt jeg et lille snydetrick saa man kan faa 100 exp, temmeligt ofte.. Naar DS maskinen lige er blevet taendt, hvis du har lavere cunning end den foerste modstander du moeder, saa ryder han altid de 3 skulls i venstre side. Saa skal man blot ryde de tre roede oppe i venstre hjoerne, effekten er 2 x 3 skulls plus andet og en heroic effort oven i hatten. Den er sikker hver gang..

En helt anden ting er lydniveauet, jeg anbefaler at man saetter musikken til `very quiet` og effekterne til `loud`, det lyder altsaa bare langt bedre.. Af en eller anden grund er der en bug i spillet, saa man bliver noed til at goere det hver gang spillet bootes. Enjoy!
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
ChronoChronoSkrevet 19/08-07 08:10 
Tak for tippet. Jeg har lige købt spillet og glæder mig meget til at komme i gang!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 23/08-07 22:06 
Irriterende at den ikke gemmer det lydniveau, men du har ret i at de indstillinger du foreslå lyder langt bedre.

Men ellers er det spil da ret fantastisk. Jeg tror aldrig jeg har spillet så meget farve-matching-puzzle uden at kede mig... hvem har snydekoden til uendelig batteri? :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 05/09-07 13:58, rettet 05/09-07 14:01 
Det var godt nok et længere spil end jeg troede - jeg har markeret 30-40 timer i min vurdering, men jeg er i tvivl om det måske har været nærmere det dobbelte. Sådan går det når man glemmer alt omkring sig :)

Utroligt så meget dybere "3 på stribe" kan gøres ved at tilføje spells, og ved at lade det samme spilsystem blive brugt til både kamp, træning, forskning, tilfangetagelse osv. Det bliver ganske rigtigt en smule trivielt senere i spillet, men i de perioder redder historien det for mig - den var ret god og tilmed sjov på de rigtige tidspunkter. Ens party bliver dog lidt for stort til sidst, og det er kun 3-4 af personerne som man egentlig bekymrer sig om.

Jeg er ikke så vild med måden sværhedsgraden stiger på. AI'en bliver ikke bedre som spillet skrider frem, men i stedet får monstrene bare flere og flere hitpoints. Når der så samtidigt dukker monstre op overalt, så trækkes spillet længere end det egentlig burde være - drop de der ekstra monstre på vejene, og spillet ville være sjovere og få langt flere til at holde det ud helt til slut. Der er heller ikke noget formål med at slås med dem udover at lære nye spells, for uanset hvilken level man er på, så er monstrene på den samme.

Det minder mig meget om Final Fantasy Tactics, Disgaea osv. - kampene er blot udskiftet med "3 på stribe". Jeg tror vi må have indført genren PRPG ved siden af TRPG, JRPG og MMORPG :)

EDIT: Nå ja, og så virker det altså lidt sært at man skal flytte rundt på krystaller for at slås. Det burde hænge bedre sammen med historien.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
fumfumSkrevet 09/10-07 13:26 
Er iøvrigt på vej til wii og ps2
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
HeroldHeroldSkrevet 09/10-07 13:33 
Og Xbox Live!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 15/10-07 09:11, rettet 15/10-07 09:13 
Spillet får også lige rosende ord med på vejen fra mig. Siden jeg købte det i onsdags (på Xbox live), har jeg ikke lavet meget andet end at spille det (når jeg altså er hjemme). Og af en eller anden grund, er det også medrivende for alle andre i rummet, der ikke kan lade være med at komme med tips og hjælpe med at spotte 4-på-stribe muligheder.
Det har allerede opnået noget der minder om kultstatus herhjemme. Iøvrigt synes jeg at historien er elendig, og ekstremt kedeligt fortalt. Men det er overhovedet ikke relevant for mig, så længe den er der :)

Hulle>
Hvis du er kommet til lvl 15 Azalon, saa sidder du, som jeg gjorde, sikkert fast ved Dugog bossen, han var paent hardcore..

Det er også der, jeg sidder fast lige nu (var dog på level 17/18), så tog en pause og ledte efter lidt runer, og lod min sambo og vores gæster prøve spillet lidt på en ny figur. Men spillet er simpelthen umuligt at slippe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 22/01-09 14:17 
Puzzle Quest: Galactrix på vej til PSN, XBLA, DS og PC.

"Puzzle Quest: Galactrix heading to PSN"
SumezSumezSkrevet 22/01-09 15:09 
Efterfølger til PQ? Sejt!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 05/07-10 13:14 
PQ2 er netop kommet ud på XBLA, er der nogen andre end mig der har erhvervet det endnu? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 06/07-10 23:28 
Jeg har i hvert fald købt det og nyder det til fulde i SP.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
HeroldHeroldSkrevet 07/07-10 11:52 
Er det bedre end Galactrix?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 07/07-10 12:03 
Ja, de er gået tilbage til formlen fra det første spil, så PQ2 vil jeg betegne som den ægte efterfølger.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 07/07-10 12:17, rettet 07/07-10 12:17 
De har også udvidet rigtig meget på det. Man bevæger nu sin figur rundt i byer osv. Du styrer ikke frit, og det virker egentlig meget som kortet i 1'eren, men det giver en mere komplet oplevelse.

Kampene er også udvidet meget, og man kan bruge ekstra udstyr, og statsne er noget mere avancerede. Jeg er stadig bange for at det kan gå ud over det simplistiske gameplay jeg kunne lide ved 1'eren, men det kan også gøre spillet væsentlig dybere.

Spil demoen, jeg "kom til" at købe spillet øjeblikkeligt efter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 07/07-10 13:16 
Jeg var ret vild med det første, men Galactrix skuffede mig - det lyder dog som om det er en sikker vinder. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 07/07-10 13:36 
Så er jeg glad for at jeg ikke valgte at investere i Galactrix. Hvad fejler det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig