X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Simpsons Movie countdown -bedste afsnit?


Svar
SephirothSephirothSkrevet 18/07-07 09:52 
Så er The Simpsons Movie lige på trapperne, så som en lille optakt, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilket/hvilke afsnit er jeres favoritter?

Min personlige favorit er uden tvivl "Homer Badman" fra sæson 6, hvor Homer fejlagtigt bliver beskyldt for sexchikane mod familiens babysitter.

Afsnit information.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 18/07-07 10:49 
Jeg tror min yndlings er det afsnit, hvor ungerne tager til Shelbyville for at stjæle deres citrontræ tilbage.

Ikke så meget pga. plottet som alle de små fede jokes gennem hele episoden, der bare er virkelig skægge, og præcis den humor man forbinder bedst med Simpsons og elsker dem for (modsat f.eks. den "Family Guy light"-humor der præger de seneste afsnit).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/07-07 11:55 
Fuldstændig enig med hensyn til Family Guy. Sæson 1-3 var kanon men så har det også gået ned af bakke siden. Et favorit Simpsons afsnit har jeg ikke, der er mange gode, men også rigtig mange halv tamme. Jeg ville vælge Futurama over Simpsons til hver en tid :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 18/07-07 12:38 
Ja, Futurama er i en klasse for sig! Jeg synes dog stadig at Simpsons er flere niveauer over Family Guy.

Mit favoritafsnit er det Treehouse of Horrors-afsnit, hvor Homer ved et uheld får sin brødrister bygget om til en tidsmaskine.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 18/07-07 14:06 
Konsolkongen>
Fuldstændig enig med hensyn til Family Guy. Sæson 1-3 var kanon men så har det også gået ned af bakke siden.

Ok, jeg mener ellers netop at seriens storhedstid er fra omkring sæson 4 og frem, helt hen til sæson 14 eller 13 tror jeg den er, hvor den pludselig begyndte at virke idéforladt.

Det fulgte skaberne så op på ved at begynde at indføre den der platte Family Guy-agtige humor, der trods alt betød et skridt opad igen, men ikke nær så fedt som de ældre Simpsons-afsnit.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 18/07-07 17:49 
Tror konsolkongen mente Family Guy sæson 1-3 og ikke Simpsons. Jeg er ellers helt enig i hans udtalelse.
Family Guy sæson 1-2.7 (toogtrekvart) er genialt, det er kun gået ned af bakke siden. Ærgeligt, for intil da var det min absolut favorit serie.

Simpsons holdte hårdt i rigtig mange sæsoner, gætter på omkring sæson 12-13 hvor det helt tabte pusten. Er lidt spændt på filmen, om den kan leve op til "arven". Et decideret favorit afsnit ved jeg ikke om jeg har, men min første indskydelse skulle være det afsnit hvor Homer skal på Clown College :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/07-07 17:59 
Jeg har det sjovt nok omvendt med hensyn til Family Guy. De første to sæsoner synes jeg relativt kedsommelige. Derimod er jeg glad for serien fra og med tredje sæson, hvor serien har fundet ud af hvilket ben den vil stå på - dialogen er f.eks. blevet en hel del skarpere med tiden: "Before women only made me cry through my penis!".

Inkluderingen af endnu flere sidespring/flashbacks til situationen i dialogen, kan jeg kun være glad for, da det helt klart er en seriens forcer.

Med hensyn til The Simpsons Movie, glæder jeg mig da til at se hvordan det færdige resultat bliver. Den trailer jeg så, da jeg var i biografen sidst, lovede i hvertfald godt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KLTKLTSkrevet 18/07-07 18:02 
Jeg kan helt sikkert ikke komme med et decideret favorit afsnit, der er simpelthen så mange gode mellem dem.
Jeg vil dog lige sige, at efter min mening havde Simpsons en storhedsæra i tiden omkring midt 90'erne, og ja lige efter år 2000 og nogle sæsoner frem faldt kvaliteten virkelig - Det var som om det pludselig handlede om at få så mange kendte til at medvirke i episoderne som muligt.

Men efter min mening er kvaliteten virkelig steget igen i de seneste sæsoner, faktisk er nogle af de nyeste afsnit nogle af de bedste hidtil efter min mening.
Ser rigtig meget frem til Simpsons The Movie.
9/11 Was An Inside Job
millenniummillenniumSkrevet 18/07-07 18:15, rettet 18/07-07 22:54 
Mit favorit afsnit:

Det er Homer in Space. - Massere af referencer til de fedeste sci-fi film, og scenen med Homer der spiser chips i vægtløs tilstand er fantastisk. Og så er det jo afsnittet hvor han finder ud af at Abernes Planet i virkeligheden var jorden.

"Wait a minute. - That was OUR planet... You maniacs - You blew it all up! Damn, you. Damn you straight to hell!!!"
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/07-07 21:23 
Hulle>
Tror konsolkongen mente Family Guy sæson 1-3 og ikke Simpsons.

Ja det gjorde jeg :)

...men min første indskydelse skulle være det afsnit hvor Homer skal på Clown College :)

Sjovt nok også et af de afsnit jeg tænkte på da jeg læste tråden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig