X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Silent Hill 5 afsløres på GC Leipzig


Svar
SephirothSephirothSkrevet 17/07-07 01:17 
Efter fremvisningen af en kort teaser trailer på E3, er det blevet offentliggjort, at Silent Hill 5 vil blive afsløret på Games Convention i Leipzig i slutningen af august. Desværre er det ikke det sædvanlige team, der står bag, men i stedet amerikanske The Collective, så jeg krydser fingre og håber på det bedste.

SH5
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
63 emne(r).
1 2 > »

Svar
SephirothSephirothSkrevet 17/07-07 01:17 
Efter fremvisningen af en kort teaser trailer på E3, er det blevet offentliggjort, at Silent Hill 5 vil blive afsløret på Games Convention i Leipzig i slutningen af august. Desværre er det ikke det sædvanlige team, der står bag, men i stedet amerikanske The Collective, så jeg krydser fingre og håber på det bedste.

SH5
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
TLTLSkrevet 17/07-07 02:04 
Ser det som en positiv ting at det er en ny udvikler
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 17/07-07 08:50 
Så vil jeg tage ansvaret for at se det som en rigtig ærgerlig ting.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RooneyRooneySkrevet 17/07-07 11:11 
Med mindre et mirakel indtræffer, så er den serie med ét slag nu ødelagt.

The Collective. Jeg græmmes.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/07-07 11:24 
Simpelthen ødelagt! For vi bedømmer jo spillene ud fra hvad udviklerne tidligere har lavet og ikke på de enkelte spils kvaliteter. Når det så er sagt synes jeg (uden på nogen måde at være ekspert i SH) at serien i forvejen har haft sine ups and downs OG The Collective har da lavet flere titler som uden at være Guds gave til gamere, så dog har været til at spille med fornøjelse.
Bede-xBede-xSkrevet 17/07-07 11:31 
Hvis de bare kan lave en ordentlig styring, vil jeg da se det som fremgang.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 17/07-07 11:33, rettet 17/07-07 11:38 
King Chaos>
For vi bedømmer jo spillene ud fra hvad udviklerne tidligere har lavet og ikke på de enkelte spils kvaliteter.

Skulle vi evt. bedømme dem på hvor lang tid de er om at koge et æg?

http://www.gamespot.com/games.html?type=company&mode=13247

Alt hvad jeg har spillet fra The Collective har været halv-dårligt, og jeg har - sjovt nok - ikke haft den store lyst til at spille Marc Ecko, efter Edge gav det 4/10.

http://www.edge-online.co.uk/edgedb/search.php?search=&developer=The%20Collective

Super track record.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 17/07-07 12:24 
Selv hvis Collective var virkelig talentfulde udviklere, kunne jeg slet ikke forestille mig en værdig opfølger til Silent Hill komme fra et amerikansk hoved. :)
At de har valgt The Collective til at lave det synes jeg så er sidste søm i ligkisten. Men nu må vi jo se hvad der sker..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/07-07 12:30 
Rooney>

Skulle vi evt. bedømme dem på hvor lang tid de er om at koge et æg?


Ah, nej nu ved jeg det... vi bedømmer det ud fra hvad store internationale sites mener om det!

Og naturligvis ikke konsekvent! Når Gamespot giver Ecko en over middel karakter så lader vi som ingenting og finder et andet site som passer bedre til vores holdning.

Måske var det en idé at prøve at spille nogen spil, og ikke bare læse om dem? Forsøge med nogen som har fået lavere karakter end 9 eller 10? Jeg er sikker på at man kan finde Ecko til 50-100 kr i de fleste butikker. Så kan man på dem måde finde ud af om det til "4" eller "7". Det kan ligefrem ende med at man udvikler selvstændige holdninger... uh wauw!
RooneyRooneySkrevet 17/07-07 14:08 
King Chaos>
Måske var det en idé at prøve at spille nogen spil, og ikke bare læse om dem?

At gentage mig selv:

"Alt hvad jeg har spillet fra The Collective har været halv-dårligt, og jeg har - sjovt nok - ikke haft den store lyst til at spille Marc Ecko, efter Edge gav det 4/10."

Det bliver aldrig aktuelt, at jeg gider bruge tid på et spil der får 4/10 i Edge.

Jo mere jeg tænker over det, kan jeg overhovedet ikke se hvad The Collective har at bidrage til Silent Hill, men måske Konami har set et eller andet genialt i dem. Det må tiden jo vise.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/07-07 14:43, rettet 17/07-07 15:09 
Nu skal vi huske på, at The Collective i denne sammenhæng er "coders for hire" præcis som Traveler's Tales ofte er det. De skal højest sandsynligt bare strikke koden sammen, så skal Konami nok koncepte og designe spillet.

The Collective får nok ingen kreativ frihed på et projekt som dette, denne del kommer Konami til at stå for. Man kan sige meget om The Collective's spil, men teknisk er de altid ret velfungerende, så jeg ser det ikke nødvendigvis for en dårlig ting, at de skal stå for udviklingen.

Og så er det i øvrigt barnligt, at afskrive Silent Hill 5 fordi at Edge ikke kunne li' Marc Ecko's... Men fred være med det, man kan bare være glad for, at de fleste er lidt mere åbne end det... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
The DaneThe DaneSkrevet 17/07-07 14:53 
Tjaa - efter min mening er Silent Hill serien gået lidt ned af bakke efter SH2 (sh3 var ok, mens 4 var generelt dårligt).

Men med så mange andre ting vil jeg afvente min dom indtil jeg har prøvet spillet :D.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RooneyRooneySkrevet 17/07-07 15:19 
PalleJensen>
Og så er det i øvrigt barnligt, at afskrive Silent Hill 5 fordi at Edge ikke kunne li' Marc Ecko's... Men fred være med det, man kan bare være glad for, at de fleste er lidt mere åbne end det... :)

Det kan du jo prøve at skrive ovre på Rllmuk.

Iøvrigt tror jeg ikke at nogen afskriver SH 5, udelukkende pga. det. Jeg selv afskriver det næsten, fordi _alle_ de spil jeg har spillet fra dem, har været noget crap-agtigt noget.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 17/07-07 15:31 
PalleJensen>
The Collective får nok ingen kreativ frihed på et projekt som dette, denne del kommer Konami til at stå for. Man kan sige meget om The Collective's spil, men teknisk er de altid ret velfungerende, så jeg ser det ikke nødvendigvis for en dårlig ting, at de skal stå for udviklingen.

Det var da en positiv information
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/07-07 15:59, rettet 17/07-07 16:00 
Rooney>´... fordi _alle_ de spil jeg har spillet fra dem, har været noget crap-agtigt noget.



Hvilke? Kom nu... Buffy som dit kære Gamespot gav 8.3? Wrath Unleashed som de gav 7.3?

Du har godt nok været uheldig at snige dig uden om hvad der tilsyneladende er deres tre bedste. Måske skulle du læse nogen anmeldelser på nettet inden du vover dig ud i det der med spil. Du har tydeligvis haft nogen dårlige oplevelser, det kan godt misfarve en.
RooneyRooneySkrevet 17/07-07 16:22 
Buffy er ikke et specielt godt spil, og som jeg nu vist har skrevet tre gange, så har de The Collective spil jeg har spillet, været dårlige. Jeg prøver at skrive det ovenover en quote denne gang; Måske er der større chance for at du forstår det så.

Hvorfor synes du egentligt at det er fedt, at The Collective skal stå for udviklingen af Silent Hill 5?

King Chaos>
Måske skulle du læse nogen anmeldelser på nettet inden du vover dig ud i det der med spil. Du har tydeligvis haft nogen dårlige oplevelser, det kan godt misfarve en.

http://www.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=69394

2. Hmm..
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 17/07-07 16:25, rettet 17/07-07 16:26 
Jeg synes Buffy er et fint spil. Altså det Collective lavede, ikke den middelmådige efterfølger eller de tidligere spil.

Hvad har Ridge Racer anmeldelsen med noget at gøre?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 17/07-07 16:28 
Læs hele anmeldelsen og se den samlede vurdering.

Kong Kaos mente jo at jeg skulle læse nogle flere anmeldelser, for li'som at undgå at blive så farvet.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 17/07-07 16:33 
Så derfor har du valgt at læse en Ridge Racer anmeldelse. Og linke til den.

Det giver jo nok mening et eller andet sted...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 17/07-07 16:35 
Ja det gør det.

Desværre.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/07-07 16:58, rettet 17/07-07 17:08 
Nogen her i debatten burde være mere åbne for andres argumenter, og være knap så stædige med at holde på deres, bare for at få ret.

Silent Hill serien har en særlig plads i mit hjerte - det er som regel det spil jeg introducere folk for, hvis de skal overbevises om at et computerspil sagtens kan være seriøs og voksen underholdning. Derfor er jeg (selvfølgelig) nervøs over at spillet er havnet i andre end Team Silents hænder. Så længe den amerikanske udvikler kun står for at arbejde med koden, mens design historie osv. overlades til Konami selv, er jeg relativt tryg - særligt med de gode tagter Silent Hill Origins har vist under E3 (Spillet udvikles som bekendt af engelske Climax).

For mig er det ret tydeligt at The Collective kan finde ud af stykke et spil sammen rent teknisk, hvis man ser tingene i et lidt større perspektiv, end at tage udganspunkt i enkelte negative anmeldelser.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/07-07 17:30 

Åh, nej der fik du mig nok, hva'! Stunned and unable to parry!
HeroldHeroldSkrevet 17/07-07 18:52 
Du bløder med to hits i runden, Kong Kylie!

Det er vist ret tydeligt at han ikke har læst anmeldelsen :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
enfenenfenSkrevet 17/07-07 18:57 
Ja, det kan vel ikke blive tydeligere :)
What is the Matrix?
RooneyRooneySkrevet 17/07-07 19:15 
King Chaos>
Åh, nej der fik du mig nok, hva'! Stunned and unable to parry!

Prøver lige en gang til:

Hvorfor synes du det er godt at The Collective står for udviklingen af Silent Hill 5? Jeg mener - jeg formoder at du har en mening om det, siden du deltager i diskussionen i denne tråd.

Og ja - jeg har læst _hele_ Boomtown's RR 2 anmeldelse, og finder den en anelse påtaget og små-kikset.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 17/07-07 19:19 
Måske at det fordi at Buffy ikke er et dårligt spil? At du synes det er en ting - resten af verden er ikke helt enig med dig. Spillet får i snit 80% på GameRankings, hvilket ikke er en gennemsnit et dårligt spil ville få. Prøv at være lidt mere objektiv, det ville gavne alle dine diskussioner.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 17/07-07 19:23 
jeg er selv ærgerlig over at team silent ikke udvikler det her. men jeg tror langtfra konami bare lader the collective "forurene" en veletableret spilserie sådan uden videre.

i pressemeddelelsen står...

“Silent Hill V is an international, cross-cultural production, with leading development talent from around the globe collaborating to raise the bar even higher for this incredible series,”

http://www.konami.com/ctlimg/konami/pressrelease/2007_07_11_e3_sh5.pdf (pdf)

synes de nuværende detaljer om sh5's præmis lover rigtig godt, især hvis man holder af sh2. for de beviser vel at det ikke var tomme ord, som akira yamaoka gav sidste år til bl.a. famitsu og gamepro...

at sh5 ville fortsætte i 2erens psykologiske fodspor.

spændende detalje:

- i sh2 lød det at james sunderlands kone mary shepherd-sunderland døde af en mystisk kræftsygdom.

- i sh5 leder alex shephard efter sin far og lillebror.

det fælles efternavn kunne være mere end et tilfælde? i hope :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
RooneyRooneySkrevet 17/07-07 19:43, rettet 17/07-07 19:45 
Herold >

Du beder mig holde mere af Buffy spillet, fordi 10 mennesker (jvf. oversigten på Gamerankings) der har anmeldt det, gør det.

"Resten af verden er ikke helt enig med dig". A ha.

Prøv med samme argument, på Indiana Jones and the Emperor's Tomb. Det har 77 % på GR, men det ændrer stadig ikke en prut ved at jeg synes at spillet er elendigt. Rigtigt elendigt endda. Hvis det ikke lige var fordi spillet var en stor omgang lo.. med et kamera fra helvede (som i Buffy), så var det sikkert et ganske fint stykke spil software.

Jeg kan sikkert sende dig en kopi af mit savegame til spillet; Ligger vist stadig på mit gamle Xbox memory card. Så kan du ved selvsyn konstatere nøjagtigt hvor lang tid jeg holdte pinslerne ud i dét spil. Og jeg kom pænt langt, inden jeg tænkte "fuck it - det er ikke det værd".

Nu er det li'som ikke sådan at jeg tænker "The Collective - de består af en flok aber, der ikke kan programmere et spil, om de så blev truet med udryddelse". Jeg har spillet en mængde af deres spil, og én ting går igen: De kan _ikke_ lave et ordentligt kamera i deres spil. Det fatter de bare ikke. Jo - og en anden ting: Deres kamp "system" (de har brugt samme system i et par af deres spil nu) resulterer altid i en gang button mashing. Der var sgu ikke meget finesse i kamp systemet i Indy spillet (noget som jeg havde glædet mig til at lege med - tænk sig: Det ultimative Indy spil, og så render man rundt og skal konstant justere på kameraet, så man ikke falder en halv meter ned fra en lille afsats og mister ca. halvdelen af sin health! WTF!?) Jeg finder deres spil halv-færdige og frustrerende, og har det ikke sjovt når jeg spiller dem. Yes - gisp - jeg kan ikke li' deres spil. Capice.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 17/07-07 20:24, rettet 17/07-07 20:25 
Rooney>
med et kamera fra helvede (som i Buffy)

Kameraet fungerer fint i Buffy, bortset fra et par enkelte platform sektioner. Det er nemt at følge kampene og det er fint til at pege vigtige ting ud for spilleren.

Deres kamp "system" (de har brugt samme system i et par af deres spil nu) resulterer altid i en gang button mashing.


Fordi Indy og Buffy kører på samme engine, må du ikke gøre den fejl at tro, at spillene er ens. Indy er slet ikke på niveau. Kampene flyder fint i Buffy. Der er gode overgange mellem de enkelte moves. Og nej, det er ikke en button masher. Du gennemfører ikke hard ved bare at mashe tilfældigt på knapperne. Det kræver fornemmelse for, hvornår der skal anribes og med hvad. Hvis du skal lave temamusik-tonerne, med forskellige fjender som mål, kræves der altså en del skills.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/07-07 22:14 
Rooney>

Prøver lige en gang til:

Hvorfor synes du det er godt at The Collective står for udviklingen af Silent Hill 5? Jeg mener - jeg formoder at du har en mening om det, siden du deltager i diskussionen i denne tråd.


Hvor læser du at jeg synes det er godt? Jeg er bare af den faste overbevisning at spillene bør tale for sig selv. Det betyder at man ikke bare kan antage at alt hvad der kommer fra f.eks. The Collective er lort... eller at alt hvad der kommer fra... lad os sige Square Enix... er godt. Er jeg skeptisk når jeg hører at Capcom skal lave Zelda eller Bioware skal lave Sonic. Selvfølgelig, men jeg afskriver da ikke spillene på forhånd.
RooneyRooneySkrevet 17/07-07 23:25 
Modsat The Collective, så har både Capcom og Bioware allerede lavet nogle rigtigt fremragende spil - ligesom Square Enix også har - så frygten for at de fucker det op, er slet ikke på samme level som hos The Collective....mildest talt.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/07-07 23:45 
Uh uh, der er ligefrem frygt involveret... men både Capcom og Square har på den anden side også tidligere lavet noget hø. så...
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/07-07 23:49 
Rooney>
Du beder mig holde mere af Buffy spillet, fordi 10 mennesker (jvf. oversigten på Gamerankings) der har anmeldt det, gør det.


Og du nægter at spille Ecko fordi én person har givet det 4?
HeroldHeroldSkrevet 18/07-07 02:04 
Rooney>
Du beder mig holde mere af Buffy spillet, fordi 10 mennesker (jvf. oversigten på Gamerankings) der har anmeldt det, gør det.

Nej, jeg beder dig om at være lidt mere åben over for at din mening ikke er den endegyldige. Vågn op. Der er 10 på GameRankings, der kan lide spillet - du er kun én. Indtil videre, så har Buffy statistikken på sin side.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 18/07-07 09:37 
King Chaos>
Og du nægter at spille Ecko fordi én person har givet det 4?

Et sølle 4 tal er så lavt, at man bør tage notits.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
King ChaosKing ChaosSkrevet 18/07-07 11:26 
og ud fra den logik bør man også tage notits af et 6-tal...
RooneyRooneySkrevet 18/07-07 11:28 
Eller et 2 tal i en samlet vurdering på Boomtown..
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 18/07-07 11:31 
Hvad skal den der Boomtown anmeldelse ind i diskussionen for? Ja, jeg forstår det stadig ikke.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 18/07-07 11:47 
Helt kort:

Uanset hvordan man vælger at vende og dreje den, så er karakteren i den samlede vurdering useriøs.

Jeg kunne osse vælge at drage deres anmeldelse af CoD 3 ind i diskussionen - jeg blev jo bedt om at læse nogle flere anmeldelser - men gad ikke.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 18/07-07 11:52 
Men hvad har det med Silent Hill diskussionen at gøre?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 18/07-07 11:58 
King Chaos>
Måske skulle du læse nogen anmeldelser på nettet inden du vover dig ud i det der med spil. Du har tydeligvis haft nogen dårlige oplevelser, det kan godt misfarve en.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
King ChaosKing ChaosSkrevet 18/07-07 12:06, rettet 18/07-07 12:06 
Problemet er at du tydeligvis ikke læser anmeldelsen... eller måske forstår du ikke sammensætningen af ordene. Jeg kan mærke at det bliver op af bakke hele vejen at få en gamer ud af dig.
The DaneThe DaneSkrevet 18/07-07 21:23 
Lyder mest på mig som om Rooney siger "nej" bare for at sige "nej" på nuværende tidspunkt - men nu er min mening omkring anmeldelser jo også at det ikke er andet end et fingerpeg.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
BeanoBeanoSkrevet 30/09-08 20:42, rettet 30/09-08 20:43 
ÆV - første anmeldelse af Silent Hill: Homecoming er inde... 6.5/10 :(

Godt nok kun OXM, men en skidt start.

Silent Hill: Homecoming på GameRankings
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/09-08 21:16, rettet 30/09-08 21:18 
Man må håbe der er tale om konverteringsproblemer.

Der må da også være tale om en meget tidlig review udgave: Udkommer spillet ikke først sidst i november?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AzzkikrAzzkikrSkrevet 30/09-08 21:40 
Nej spillet er ude i USA nu.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/10-08 13:59 
Azzkikr>
Nej spillet er ude i USA nu.

Det er det sørme også - min fejl :)

Kotaku anmelder Silent Hill 5...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PalleJensenPalleJensenSkrevet 01/10-08 14:04 
Jeg havde nu ikke nogen positive forventninger til endnu et Silent Hill - serien har stået stille siden de første spil og tiden er løbet fra serien. Måske Konami bare skulle begrave det og se at komme videre.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/10-08 17:27 
Enig. SH var et ganske udemærket spil efter min mening. Samme var SH2 selvom det bare var mere af det samme.

Men SH3 og især SH4 er ganske elendige efter min mening. Der sker ligsom for lidt nyt i spillene, jo "uhyggen" er der uden tvivl og stemning også, men det er stadig bare SH.

Man kan selfølgelig sige det samme om så mange andre spil serier som FX resident evil, men her er der i det mindste en gennemgående historie samt langt bedre gameplay.
SonicSonicSkrevet 13/10-08 11:04, rettet 13/10-08 11:10 
Kommer det her ikke imorgen? Og... tør man købe det? :P

Uhrg, ser ikke godt ud :(
Parental Advisory: Explicit Lyrics
63 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig