X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Microsofts superstærke efterår?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 15/07-07 07:44, rettet 28/10-07 00:14 
Hjælp mig lige med at få styr på listen over hvorfor dette er Microsofts bedste efterår nogensinde. Nedenfor er de titler jeg lige kunne komme på, jeg opdaterer løbende listen når der kommer nye bud jeg er enig i.

First rate spil:
Halo3
Bioshock
Blue Dragon
Mass Effect
Project Gotham Racing® 4
Lost Odyssey
Eternal sonata
Assassin Creed
Virtua Fighter™ 5
Tom Clancy's Splinter Cell Conviction
Call of Duty 4: Modern Warfare
Sega Rally Revo
Half-Life 2 The Orange Box
PES 2008

2nd tier spil:
Ace Combat 6
Guitar Hero III
Rock Band
Mercenaries 2
Kingdom Under Fire CoD
Condemned 2
Burnout Paradise
Tomb Raider Anniversary
Kane & Lynch
The Club
Viva Pinata Party Animal
Lego Star Wars: The Complete Saga
Beautiful Katamari

Edit opdateret:
Jeg har fjernet distinktionen mellem ekslusive og ikke ikke ekslusive, det giver alligevel ingen mening for os rigtige mænd :-p
Har til gengæld delt op efter hvad jeg regner med bliver førstes klasses udgivelser, og ting jeg kan leve foruden, men som vil betyder noget for nogen.

Edit: fjernede GTA IV og Army of Two, som begge er udskudt til næste år.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dpldplSkrevet 15/07-07 08:19, rettet 15/07-07 08:19 
Eternal sonata
Naruto
Lost Odyssey

De 3 mangler på Ekslusive listen IMO
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
IqonIqonSkrevet 15/07-07 08:36, rettet 15/07-07 08:37 
Er Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction ikke eksklusiv til Xbox 360 (i hvert fald i dette efterår)? Og skal GTA IV og V ikke udkomme før VI? :P
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
Bede-xBede-xSkrevet 15/07-07 09:59, rettet 15/07-07 11:27 
Beautiful Katamari mangler + de tre titler dpl nævnte. Nu ved jeg ikke, hvad du vurderer som stærke spil eller hvor mange multiplatformsspil, der er behov for at liste, men man kan jo sådan set bare fylde på:

Half-Life 2 OP, Area 51: Black Site, Mercenaries 2, Kingdom Under Fire CoD, Dark Messiah of Might and Magic, Condemned 2, Sega Rally Revo, Burnout Paradise, PES 2008, Tomb Raider Anniversary, Kane & Lynch, The Club, Viva Pinata PA, Scene It, Lego Star Wars CS osv.

Det værste af det hele er, at disse spil kommer mellem d 24 august og d. 30 nov. Altså allesammen presset ned på ca tre måneder. Der jo hverken tid eller penge til at spille dem for de fleste folk. Alene i november skal jeg bare have:

Mass Effect
Assassin's Creed
Splinter Cell Conviction
Lost Odyssey

Og måske Call of Duty 4. Så må mindre spil som Mercenaries 2, Condemned 2, Sega Rally Revo, Army of Two og ligende vente til en anden gang.

Der er simpelthen alt for mange spil på alt for kort tid. Både på denne og andre platforme.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
King ChaosKing ChaosSkrevet 15/07-07 12:20, rettet 15/07-07 12:21 
...og du tror på at Mass Effect bliver færdigt i år? Men ellers har du ret, mange spil på kort tid. Men flere af dem kan blive udskudt til Q1 at taktiske årsager. Samtidig slutter mange firmaers år pr. 31/3. Så for regnskabets skyld behøver spillene ikke komme før Q1.
RooneyRooneySkrevet 15/07-07 12:29 
Håber selv at Mass Effect bliver udskudt på (næsten) ubestemt tid; Så har de masser af tid til at fixe det 3rd person kamera, som nærmest er kravlet helt op på ryggen af karakteren og gør, at det ikke ser særligt bruger venligt ud at styre.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
dpldplSkrevet 15/07-07 13:17 
Erm mass effect kom på deres MS E3 event. Hvilket skulle betyde sikker releas i år. (Samme tid er det blevet bekræftet 10 gange eller sådan på E3). Faktisk blevet sagt hvilket måneded det kommer i, bare ikke hvilke dag. Mener det var november.

Og Lost odessey skulle være i december, bede. Det blevet sagt i næsten over et åt. Mener kun et lille uge siden ham dimsen(glemt navnet ><) fra mistwalker sagde det igen.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
JAAJAASkrevet 15/07-07 13:22 
Sakaguchi, og ja, han sagde noget a la juletid.
KLTKLTSkrevet 15/07-07 14:01 
Egentlig ville det, som flere af jer også er inde på, være et ganske fornuftigt træk rent taktisk af Microsoft, at få udsat visse af titlerne til senere hen fx starten af 2008.

Med alle disse titler risikerer de simpelthen at flere af titlerne forsvinder i mængden, og ikke sælger så godt som de ellers kunne have gjort.
9/11 Was An Inside Job
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/07-07 14:28 
Samtidig tror jeg dog også det er vigtig for Microsoft at få så mange gode eksklusive titler (hvilket jo er de eneste de reelt kan styrer udgivelsen for) ud så hurtigt som muligt, inden udbudet til Sonys PS3 bliver bredt og mangfoldigt, så de står stærkest muligt. Det kan godt være det ikke bliver til at se skoven for bare træer dette efterår, men mon ikke Microsoft ser på platformens succes, der skal måles på udbudet af gode spil, frem for det enkelte spils succes.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Bede-xBede-xSkrevet 15/07-07 14:47, rettet 15/07-07 14:58 
King Chaos>
...og du tror på at Mass Effect bliver færdigt i år?

Ja. MS sagde det ikke bare en, men to gange på deres pressekonference, så der er da grund til at tro, at det sker. Bioware har også lige udtalt, at spillet er færdig. Det skal kun optimeres og finpudses nu.

dpl>
Og Lost odessey skulle være i december, bede.

Ok. Det er jo kun godt nok. Så skal det ikke ligge og kæmpe med Mass Effect om opmærksomheden.

Echelon VI>
men mon ikke Microsoft ser på platformens succes, der skal måles på udbudet af gode spil, frem for det enkelte spils succes.

Det er selvfølgelig rigtigt nok, men sådan kan et trediepartsfirma ikke anskue det. Synes godt nok, at der er tale om mange titler på tre måneder. Og der er jo stadig mængder af titler, som ikke er listet.

Er Beautiful Katamari ikke god nok til listen, dRxL?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 15/07-07 14:50 
Katamari er da okay, men ikke særligt interessant længere, efter serien vel stort set har vist alle de tricks den havde i posen. One Trick Pony i min bog, men kommer på "2nd tier listen".
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 15/07-07 15:14 
Rock Star og Guitar Hero III, skal man ikke undervurdere. Der var Guitar Hero overalt, da jeg var i USA for nylig.

Og det næste Lego Star Wars er helt klart AAA :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 15/07-07 15:20, rettet 15/07-07 15:20 
Kender ikke lige Rock Star spillet, men er overbevist om at Rock Band bliver stort :)
WehnerWehnerSkrevet 15/07-07 16:18 
Jeg har hørt for meget Johnny Hefty :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
fumfumSkrevet 15/07-07 16:54 
Du ka' pudse dine briller
I mine bare baller.
:-)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig