X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Killzone 2


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 10/07-07 15:08 
Det ligner jo præcis den "in-game" trailer vi så på E3 for noget tid siden... ;)

Killzone 2 første in-game shot
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
292 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6

Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/03-09 18:15 
Nåja, om det er den ene PS3-skuffelse eller den anden vi snakker om er vel et fedt :-D
BeanoBeanoSkrevet 10/03-09 19:49 
Drøm bare videre, min ven :D
PalleJensenPalleJensenSkrevet 10/03-09 20:13 
Hyakotake>
Nåja, om det er den ene PS3-skuffelse eller den anden vi snakker om er vel et fedt :-D

Ja, de blurrer ud i en ensfarvet tåge, så det er svært at kende forskel på dem... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 11/03-09 07:54 
Tror snarere der er fordi du bliver blændet af røde dioder i din rus... baddadish :D
nerosnerosSkrevet 28/03-09 11:36 
Nåh jeg har fået et gavekort til ebgames så jeg tænkte det var på tide at komme ud hente endten Killzone 2 eller Resistance 2 hjem, men kan ikke bestemme mig helt for hvad jeg skal købe! Hvad ville i anbefalde hvis det skulle stå mellem de to spil?
Bashful Neophyte
CronossCronossSkrevet 28/03-09 11:54 
Helt klart Killzone 2.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/03-09 13:21, rettet 28/03-09 13:22 
Helt klart Resistance 2.

Men ingen af dem er super gode.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 28/03-09 13:22 
Ekko af Konsolkongens indlæg.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CronossCronossSkrevet 28/03-09 13:55 
Ingen af dem er fantastiske, men som singleplayeroplevelse synes jeg klart at Killzone 2 er det bedste spil. Fantastisk grafik, rimeligt visuelt design, og en for mig virkelig god styring.

Resistance 2 er bare en ret kedelig oplevelse, omend jeg har hørt meget godt om multiplayer. Multiplayer interesserer mig bare overhovedet ikke...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/03-09 14:37 
Jeg synes singleplayer er lidt over middel i Resistance 2 mens den i KZ2 kun lige formår at ligge omkring middel. Kontrollen i KZ2 er simpelthen så elendig at man ikke fatter det, hvilket også gør at jeg ikke engang gider forsøge mig med multiplayer som ellers virker ok.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CronossCronossSkrevet 28/03-09 15:05 
Kontrollen er jo smag og behag - personligt er jeg ret vild med den tunge styring i Killzone 2, mens Resistance 2 bare er en standard-shooter.
Jeg kan sagtens se hvorfor man kunne blive irriteret over styringen i Killzone 2, men for mig virkede den fint, og var langt sjovere end i eksempelvis Call of Duty 4 - et spil hvor alle elsker styringen, men jeg bare finder den lidt kedelig.

Der er lidt mere feel i Killzone 2, og det skal man selvfølgelig kunne acceptere. Kan man det, mener jeg nu at det er en god oplevelse - og det kommer fra en person der normalt absolut ingen interesse har i skydespil.
RaGeRaGeSkrevet 28/03-09 17:39 
Jeg havde nu heller ikke de store problemer med styringen i Killzone 2, bortset fra den føltes lidt tung til tider. Anyway havde jeg så travlt med at få savlen tørret væk pga. grafikken, at jeg komplet overså alle skønhedsfejl og den halvfesne undskyldning af en historie.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
BeanoBeanoSkrevet 28/03-09 17:50 
Jeg ville købe KZ2 først og så R2 når den kommer på tilbud eller på platin.

KZ2 har solid singleplayer kampagne og imponerende online del mens R2 for mig var en skuffelse i singleplayer men stadig har fed online del - specielt co-op delen skiller sig ud fra mængden.

@Konsolkonge: Du mangler vist stadig at spille KZ2 igennem - prøv nu 2. halvdel da den som sagt er betydeligt bedre :)
Styringen irriterede også mig i starten men så begyndte "tungeheden" at give mening - det er gjort bevidst af udviklerne. De har dog lyttet til kritikken og strammet det en smule op i den update der kom.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/03-09 17:57 
Jeg synes ikke det gir mening at skulle spille den sidste halvdel igennem (der i øvrigt virker ligeså dårlig) når den første del har været rigtig dårlig. Måske en dag når alle andre spil jeg ejer er gennemført :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 28/03-09 20:23, rettet 28/03-09 20:25 
Konsolkongen>
...der i øvrigt virker ligeså dårlig...

Hvordan ved du det når du ikke har spillet det?

Fair nok du ikke gider spille det mere hvis du syntes først halvdel var så forfærdeligt, men virker bare underligt at udtale sig så skråsikkert sig om noget man ikke har prøvet :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/03-09 23:14 
Jeg har da spillet lidt af det og jeg synes ikke det virker anderledes eller bedre end den første halvdel. Men det er da ikke umuligt at jeg genoptar spillet senere alligevel, nu du siger at kontrollen er blevet opdateret :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/03-09 09:32 
Lidt er det strammet op men om der er nok for dig tvivler jeg på - har stadig den tunge "feel" :)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 29/03-09 10:55 
Det var nu ikke styringen der ødelagde Killzone 2 for mig - jeg lærte at kompensere for den ret hurtigt... Det var mere det ensformige og gammeldags gameplay der var problemet... Men det holdte mig da alligevel fænget så længe, at jeg fik det gennemført...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 29/03-09 11:14, rettet 29/03-09 11:14 
Hvad så med onlinedelen rykker den ikke ret meget? Det skulle da være en af de rigtig gode ting i Killzone 2, men folk herinde snakker egentlig kun om den dersens singleplayer?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 29/03-09 11:22 
Online delen er super fed - hvad vil du ellers vide? :)
nerosnerosSkrevet 29/03-09 12:36 
OK :-)

1.Hvor mange forskellige klasser er der?

2.Hvor mange forskellige maps er der?

3.Hvordan ser det ud med lag osv?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 29/03-09 12:44, rettet 29/03-09 12:45 
1) 7 klasser

2) 8 maps

3) Der er praktisk talt ikke lag (har slet ikke oplevet det endnu) da det kører på dedikerede servere og linier (spillere hoster ikke selv) som R1 og R2. Har dog oplevet fald i framerate når der er masser af eksplosioner etc. dog ikke så slemt at det har påvirket gameplayet.

KZ2 på Wikipedia
nerosnerosSkrevet 29/03-09 13:35 
Jeg bliver nødt til at kører ud og hente det.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 29/03-09 23:55, rettet 29/03-09 23:56 
Tjah så fik jeg det hjem i stuen. Jeg bliver sku først og fremmest nødt til at rose spillets grafik. DEN ER FLOT! MEGET FLOT.. Jeg har ikke spillet så mange FPS'ere at jeg er en hund til dem, og jeg må også indrømme at jeg ikke synes spillet er helt let, men det er kun godt så varer single player længere. Jeg har heller ikke noget problem med bane designet, men det er rigtig nok spillet er ikke som sådan nyskabende, men hvad det gør, gør det ekstremt godt. Jeg kan godt lide det tunge gameplay det passer nok bedre til mig. Går det for hurtigt bliver jeg sku forvirret ;-) Dog som andre også har været inde på så er cover-systemet ikke alt for godt skruet sammen, men jeg bruger det aligevel meget ellers dør jeg! Jeg er spændt på at se hvordan multiplayer fungere nu da det ikke er implementeret der! Så indtil videre synes jeg godt om det. Det har den velkendte bad ass marine attitude ligesom Aliens filmen, som jeg holder rigtig meget af. Hvis jeg endelig skal spille en FPS så må det blive det her.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 02/04-09 22:25, rettet 02/04-09 22:36 
Nu fik jeg det så gennemført. Det tog mig ca 8 timer. Synes det har en helt perfekt længde. En ting først: hold kæft en lang credit liste....! Jeg synes aldrig spillet blev kedeligt, og var rigtig godt underholdt fra start til slut. Der er god variation hele vejen igennem. Faktisk synes jeg det var rigtig godt i starten, og kan ikke se hvad folk bitcher over? Starten er sku da for fed :-) Undervejs selv når kuglerne flyver om hovedet måtte jeg stoppe op og kikke på grafikken som jeg synes er helt vild... Der er dog stadigvæk ting som jeg synes spillet mangler. Hvor er co-op? Ærgeligt at spillet ikke kunne få det klemt ind på Blu-Ray skiven! Det kunne være så fedt at spille igennem med en ven ved din side ;-) Jeg ville også gerne have set nogle flere forskellige fjender, men jeg kan nu også godt lide den simple stil, og nej det er ikke rumvæsner...dejligt for en gang skyld. Slut bossen er meget irreterende og jeg synes aldrig, at en FPS'er formår at gøre det helt rigtigt.

Jeg har også leget lidt med multiplayer og det lader til at være lige min stil :-)

Killzone 2 er et stort tungt og rusten maskineri som buldre igennem når det kommer op i omdrejninger. Alt i alt så er jeg faktisk ret glad for det her, og synes faktisk det må blive den FPS'er som jeg har nydt mest at spille siden Halo 1.
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/04-09 22:30 
neros>
En ting først: hold kæft en lang credit liste....! Jeg synes aldrig det blev kedeligt...

Er der co-op mens man ser credits? For det lyder som den bedste af banerne. :-D
nerosnerosSkrevet 02/04-09 22:35 
Hvis jeg nu skriver "spillet" efter "aldrig" er det vist ikke til at misforstå :-)
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/04-09 08:42 
neros>
Hvor er co-op? Ærgeligt at spillet ikke kunne få det klemt ind på Blu-Ray skiven!

Hahah! Det har nok ikke noget at gøre med, at det ikke kunne blive klemt ind på BD-skiven. Der er masser af plads på sådan en - det er nok mere en beslutning fra udviklernes side om, ikke at lave co-op i Killzone 2. :D
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 03/04-09 08:53, rettet 03/04-09 08:54 
Ja :)

Men ellers enig med Neros - co-op ville være oplagt i spillet da man jo er fulgt af AI buddies det meste af tiden. Syntes dog jeg læste et sted at udviklerne ikke helt afviste at det kunne komme via opdatering. Men lad os nu se ;)

Der er iøvrigt kommet en Killzone 2: Behind The Bullet på US PSN Store. Har ikke prøvet det endnu men skulle være en interaktiv tech demo/behind-the-scenes ting.
nerosnerosSkrevet 03/04-09 09:00, rettet 03/04-09 09:04 
PalleJensen>
Hahah! Det har nok ikke noget at gøre med, at det ikke kunne blive klemt ind på BD-skiven. Der er masser af plads på sådan en - det er nok mere en beslutning fra udviklernes side om, ikke at lave co-op i Killzone 2. :D

Det var egentlig også det jeg mente, men det var nu også lidt ironisk ment.. ;-)
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 03/04-09 10:21 
Jeg har aldrig set et spil give co-op via en patch, so don't count on it.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 03/04-09 10:26, rettet 03/04-09 10:32 
Men det er da bestemt muligt teknisk når banerne og historien er opbygget til det.

EDIT: Fable 2 fik co-op via opdatering der var klar fra dag et.

"Killzone 2 co-op mulig"
HeroldHeroldSkrevet 03/04-09 10:34 
Men der er forskel på en feature, der er forberedt, men ikke nåede med, til at rent faktisk tilføje en, efter at spillet er udkommet. Jeg kender ikke historien bag Killzone 2, men sandsynligheden for at det kommer med, hvis det ikke var meningen fra starten af, er ret lav.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 03/04-09 10:40, rettet 03/04-09 10:42 
Som jeg skrev før så er man assisteret af AI figurer stort set hele spillet igennem så det er slet ikke usansynligt når der er plads i historien/banerne - virker faktisk meget oplagt når man har spillet det. Kan sagtens være planlagt men droppet pga. tidproblemer. Udviklerne virker heller ikke afvisende når de har udtalt at de undersøger mulighederne :)
Mere et spørgsmål om cost-benefit for dem - bliver nok ikke gratis hvis det kommer.
HeroldHeroldSkrevet 03/04-09 10:59, rettet 03/04-09 11:15 
Ja, men at der er plads til at man kan spille med, er jo ikke det samme som at der er plads til en spiller (i koden). Co-op er ikke nemt at programmere, men hvis de har koden liggende og bare mangler at patche det så det virker perfekt, så tror jeg på det. Ellers virker det umuligt, IMO.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 03/04-09 11:17, rettet 03/04-09 11:22 
Herold>
Ja, men at der er plads til at man kan spille med, er jo ikke det samme som at der er plads til en spiller.

Ikke sikker på jeg forstår dig - men når man i spillet (campaign) allerede er assisteret af mindst en AI medspiller (for det meste) så er det bare den rolle som spiller nr. 2 skal overtage. Men tror så heller ikke der er plads til mere end 2 spillere i co-op i Killzone 2.


Herold>
Co-op er ikke nemt at programmere, men hvis de har koden liggende og bare mangler at patche det så det virker perfekt, så tror jeg på det. Ellers virker det umuligt, IMO.

Ved skam godt det ikke er nemt - men langt fra umuligt og vi ved i realiteten ikke hvad de allerede har liggende halvfærdigt og hvad der har været planlagt oprindeligt :)

Jeg er skam også tvivlende men pga. vilje/penge fra Sony/GG side og ikke teknikken. Større spiludvidelser er set via updates.
nerosnerosSkrevet 03/04-09 12:30 
Beano>
Men det er da bestemt muligt teknisk når banerne og historien er opbygget til det.

Hah! Det ville da være skønt :-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 03/04-09 12:46 
@beano: Ja, men så vidt jeg har forstået er problemet med co-op som regel at du skal have hele spillet til at tage stilling til at der ikke bare er en spiller, men to der bevæger sig rundt i verden, og interagerer med NPC'ere og osv.

Anywho, jeg mente sådan set bare at hvis de har efterladt evt. co-op-kode i spillet, som så kan patches senere (altså, ikke helt færdig kode), så er det nemmere. Hvis de ikke har lavet noget på co-op overhovedet (hvilket jeg ikke aner - har det været annonceret), så finder jeg det mindre sandsynligt at de kan komme med det i en update.

:D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 03/04-09 13:29 
Herold>
Ja, men så vidt jeg har forstået er problemet med co-op som regel at du skal have hele spillet til at tage stilling til at der ikke bare er en spiller, men to der bevæger sig rundt i verden, og interagerer med NPC'ere og osv.

Joo... men lige i KZ2 er der jo AI karakterer der interagerer (læs: skyder) med NPC'er. Men måske noget scriptet dialog osv. man skal ændre lidt på.
Er dog ikke i tvivl om de nok skal få det til at fungere HVIS de beslutter at bruge tiden på det - trods alt meget gennemført både offline og online ;)


Herold>
Anywho, jeg mente sådan set bare at hvis de har efterladt evt. co-op-kode i spillet, som så kan patches senere (altså, ikke helt færdig kode), så er det nemmere. Hvis de ikke har lavet noget på co-op overhovedet (hvilket jeg ikke aner - har det været annonceret), så finder jeg det mindre sandsynligt at de kan komme med det i en update.

Ja, ihvertfald hvis det skal være gratis :D
BeanoBeanoSkrevet 03/04-09 13:39, rettet 03/04-09 13:40 
Et par film fra Killzone 2: Behind The Bullet tech demo/interaktiv reklame/whatever på US PSN... hvis man ikke gider hente den :)

http://www.gametrailers.com/player/47588.html

http://www.gametrailers.com/player/47590.html
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/09-09 19:17, rettet 20/09-09 19:19 
Puha, hvor jeg synes Killzone 2 er kedeligt - jeg forstår ikke hvordan spillet har landet så fine karakterer, end ikke hvis jeg gør mig umage for at være objektiv (eller måske netop derfor)

Spillet er pænt, især hvis man kigger på partikeleffekterne og lyset, som er ganske imponerende. Animationerne er dog lidt buggy, og nogle af teksturene mangelfulde.

Ens allieredes AI er mildest talt elendig, og alt for ofte løber de hovedløst rundt og gør deres bedste for ikke at affyre et eneste skud mod fjenden, selvom denne er lige foran dem.

Banedesignet er strukturmæssigt kedeligt, og hænger ikke særligt godt sammen med cover-systemet, ligesom våbenarsenalet, er en tur til snooze-ville, med få undtagelser (Bolt-gun).

Historien må siges at være så cliché-fyldt som de kommer, og drager en række paralleler til Haze' forfærdeligt fascistiske soldatertyper. Man kan sagtens hævde at "sådan er soldater", men: Spillet formår ikke at sætte dem tilstrækkeligt i perspektiv til at det bliver andet end et masochistisk cirkus af dimensioner, som ikke engang er underholdende at have billet til.

Mest af alt er jeg skuffet over at Killzone 2 ikke er et mere ambitiøst projekt. Umiddelbart er det blot en kedelig Call of Duty-klon med pæn grafik. Det hele er set gjort meget bedre før.

Kan jeg være den eneste der sidder tilbage med den oplevelse, af hvad der skulle være det store FPS-hit på PS3?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/09-09 19:27 
Jeg synes du er alt for positiv over for Killzone 2 :) Ellers er jeg helt enig med dig, og har selv brokket mig rigeligt over spillet tidligere.

Det er nok det mest kedelige spil jeg endnu har haft i min PS3. Selv inFamous må siges at være et adrenalinsus sammenlignet med KZ2 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
292 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig