X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Killzone 2


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 10/07-07 15:08 
Det ligner jo præcis den "in-game" trailer vi så på E3 for noget tid siden... ;)

Killzone 2 første in-game shot
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
292 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
CoreCoreSkrevet 21/02-09 20:22 
Nu gik jeg direkte fra Killzone 2, og over til at få afsluttet Resistance 2. Og jeg må sige at selvom jeg ikke brød mig om det første Resistance, så syntes jeg da at 2'eren her er et bedre spil end Killzone 2 er (i singleplayer i hvert fald), og deraf også langt langt bedre end Resistance 1 (selvfølgelig).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 21/02-09 20:47 
Darkbeat>
Såen hér?

Cute :)

Lavet af fans eller noget der rent faktisk er på vej?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/02-09 22:57 
Core>
og deraf også langt langt bedre end Resistance 1 (selvfølgelig).

Omvendt men ellers har du ret. Men Resistance uanset nummer er bedre end Killzone i singleplayer, ja :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 21/02-09 23:00, rettet 21/02-09 23:01 
Nej, den er da god nok. Resistance sutter, Killzone 2 er bedre, og Resistance 2 er bedre end Killzone 2 og derfor også langt langt bedre end Resistance 1 ;)

EDIT: Ahhhh....du kan ikke lide 2'eren...gotcha. ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/02-09 23:19 
Nej :) Jeg kan bedre li' R1's singleplayer men multi sutter deri. R2 har den bedre multiplayer men en lidt fesen singleplayer. Begge spil er bedre end KZ2 (multiplayer har jeg stadig ikke prøvet) :)

Med mindre multi er ganske fantastisk i KZ2 så tror jeg det bliver til en 5-6/10 vurdering fra mig. Men jeg skal selvfølgelig igennem det først.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 21/02-09 23:34 
Hvis Resistance 1 er bedre end Killzone 2, må KZ2 godt nok ikke være særlig godt :(
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
CoreCoreSkrevet 21/02-09 23:37 
Det er det heller ikke, Martin er på stoffer :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/02-09 23:44 
Winners don't use drugs! :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/02-09 00:45 
Jeg syntes også campaign i R1 var bedre end den i R2, selv om R2 campaign starter bedre. For meget skæren hjørner i R2 campaign specielt mht. AI, fartøjer (dvs. ingen!) og lidt for meget vi-vil-også-være-COD. Bar meget præg af at de fokuserede endnu mere på online modes - specielt co-op delen var fed :)

(KK og jeg har nok bare samme dealer)
JAAJAASkrevet 22/02-09 01:29 
Darkbeat>
Jeg tror netop af det er dét der gør det genrisk. At det har været under udvikling så længe. For 4 år siden var co-op trenten f.eks. ikke startet endnu.

Jeg mener da bestemt, at jeg spillede Timeplitters co-op med kæresten, og vi spillede i hvert fald en hulens masse Conflict: Desert Storm sammen.
KalicolaKalicolaSkrevet 26/02-09 14:10 
Spillet udkom igår. Er der nogen som har tæsket det igennem? Kan vi få nogle first impressions?
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 26/02-09 14:31, rettet 26/02-09 14:39 
Tæsket igennem har jeg ikke - kun spillet 3 timer/19% campaign og ca. 30-45 min i warzone. Virker super godt indtil videre og forstår ikke hadet. Ok, der er ikke noget overraskende (indtil videre), men der er fuld knald på, lyder og ser helt fantastisk ud og er underholdende at spille. Dog også ret svært nogle steder.

Styringen er stadig for løs efter min mening. Virker dog en anelse bedre end demoen og er strammere i warzone/skirmish.

Er imponeret af omfanget og mulighederne i warzone og deres community site er ret cool - men skal bruge meget mere tid på det da klasserne, klanmuligheder, osv. låses op når man stiger i graderne :)
Prøvede kort skirmish (offline bot-kampe) som også virkede fornuftigt - en god måde at lære maps på og træne inden man går online rigtigt.

EDIT: Opdagede lige at den intel man finder inde spillet låser op for posters og lign på community sitet - nice :D
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/02-09 17:00 
Beano>
Tæsket igennem har jeg ikke - kun spillet 3 timer/19% campaign og ca. 30-45 min i warzone. Virker super godt indtil videre og forstår ikke hadet.

Bare vent til du har gjort det, som du har gjort de sidste 3 timer, i 11-13 timer, så begynder man at blive lidt træt i ansigtet... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/02-09 17:29 
Og man ender med Playstation Palmar Hidradenitis :/
CoreCoreSkrevet 26/02-09 18:01 
PalleJensen>
Bare vent til du har gjort det, som du har gjort de sidste 3 timer, i 11-13 timer, så begynder man at blive lidt træt i ansigtet... :)

Men så har du til gengæld også gennemført det to gange ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 26/02-09 18:54, rettet 26/02-09 18:59 
Da ikke hvis spillet 8-10 timer langt :)

Mine stats siger pt 4½ time og 27% - men jeg har også bidt i Halgan-støvet mange gange!
KalicolaKalicolaSkrevet 26/02-09 19:58 
Nogen hints om hvilken sværhedsgrad som er bedst at spille på?
For The Love Of The Game
CoreCoreSkrevet 26/02-09 21:53, rettet 26/02-09 21:53 
Beano>
Mine stats siger pt 4½ time og 27% - men jeg har også bidt i Halgan-støvet mange gange!

Mine sagde 6 timer og nogen-og-tredive minutter, da jeg var igennem det. Det var på det der svarer til medium.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 26/02-09 22:16 
Tager det kun 6 timer at gennemfører?
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 26/02-09 22:36, rettet 26/02-09 22:36 
Nejda, 6 timer og 30 minutter+ ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 26/02-09 23:08 
Ja, det er vist ikke meget længere. Kan se på min trophy liste at jeg er ved næstsidste bane og ligger på lige over 6 timer. Ved sku ikke hvordan den pct. beregnes i stats - måske noget med Helgast intel og symboler man kan finde?
nerosnerosSkrevet 27/02-09 08:30 
Hmmm! Spillet må være meget baseret på multiplayer så. Lyder i mine øre helt forkert hvis Sony har hyped det her spil så Sega Blå Skyer højt, hvis det kun er 6 timer langt...?
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/02-09 08:45, rettet 27/02-09 08:45 
Nu er længden på et spil jo ikke lig med kvalitet - og dermed er et kort spil heller ikke lig med lav kvalitet.

Killzone 2 ligner en million og det fungerer fint, men det er meget godt, at campaign ikke er længere end den er, da den er temmelig ensformig, så man når aldrig for alvor at kede sig.

Der er stor fokus på multiplayer delen, der i mine øjne, er mindst halvdelen af Killzone 2.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 27/02-09 08:59, rettet 27/02-09 09:06 
Jeg er ikke igennem endnu men tæt på og tror jeg kommer til at lande på 7-7½ time på default sværhedsgrad hvilket er en smule kort IMO - havde regnet/håbet med de 8-10 timer som flere anmeldelser nævner.
Spillet starter lidt "meh" men er ikke enformigt og jeg har ikke kedet mig endnu. Pæn variation af omgivelser undervejs, fortræffelig AI, fede våben og mech sektionen er overraskende godt lavet - måtte gerne være mere at det. Også vild med den måde sixaxis diskret udnyttes til sniping :D

Palle har nok ret i at mere end halvdelen af spillet er online - det er også meget omfattende og virker solidt.

GameSpot og Giant Bomb har forøvrigt lige publiseret deres anmeldelser - de er også meget begejstrede :)

GameSpot Video Review
nerosnerosSkrevet 27/02-09 09:11, rettet 27/02-09 09:23 
At man vælger at lave spillet kort fordi man er bange for folk vil synes det bliver for kedeligt er i min bog noget der lugter lidt, men jaja det er sikkert fint med længden, men så SKAL det satme også levere i multiplayer, ellers er den smukke grafik og gameplay ikke pengene hver IMO ;-)

Når alt det så er sagt glæder jeg mig til at få det hjem ;D

Hvordan går det egentlig med konkurrencen nogen af os meldte os til?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 27/02-09 09:24, rettet 27/02-09 09:26 
Jeg hører også til den lejr som syntes at FPS'er i dag generelt er for korte i single player. Var bl.a. ked at Halo 3 kun var 5-6 timer langt da Halo campaign for mig er seriens force. Men hvis valget f.eks. står imellem et 14 timers spil man ikke gider efter 8 timer og et 8 timers spil man syntes var godt også i slutningen, så vælger jeg det sidste :)
Man kan dog også få mange single player timer ekstra ud af skirmish - selvfølgeligt ikke det samme som campaign, men en ekstra bonus hvis man ikke gider få slag online.

Efter KZ2 campaign er gennemført skal jeg tilbage til F.E.A.R. 2. Det spil syntes jeg er lidt ensformingt - forhåbentligt sker der snart noget nyt i det så jeg kan få motivation til at fortsætte :D

Tror dog også jeg vil gå lidt på jagt efter intel i KZ2 da der låses nogle nice bonus ting op på killzone.com
nerosnerosSkrevet 27/02-09 09:33 
Beano>
Men hvis valget f.eks. står imellem et 14 timers spil man ikke gider efter 8 timer og et 8 timers spil man syntes var godt også i slutningen, så vælger jeg det sidste :)

Også mig :-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 27/02-09 09:35 
neros>
Hvordan går det egentlig med konkurrencen nogen af os meldte os til?

"Konkurrencen slutter 5. marts kl 14 og vinderne får direkte besked."
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 01/03-09 03:14, rettet 01/03-09 03:14 
Så blev det gennemført. brugte ca 8-9 timer på det. Men jeg brugte også langt tid på at nyde og studere grafikken, for den er da godt nok latterlig lækker.

Mini spoilers
Første halvdel er helt forfærdelig rent gameplay messigt. Det er en rail shooter i værste call of duty stil, og historien er dårligt fortalt. Og jeg havde næsten ingen motivation til at spille videre efter bane 3. Magen til time-crysis gameplay skal man lede længe efter. Og level designet er helt forfærdeligt.

Så skete der noget ca. halvvejs i spillet. Pludselig åbner det op, og man får mere plads i banerne, og det kan også tydeligt mærkes på AI'en. Banerne bliver store og åbne ligesom airborne og halo 3, og så bliver det et helt andet gameplay, hvor man har mange flere muligheder i hvor man vil gå hen, og hvordan man vil takle den action-bobble man befinder sig i. Og pludselig får man også nogle objectives som gir mening.

Første halvdel af spillet var skuffende og trivielt og larmende. Anden halvdel var en ren fornøjelse på alle mulige måder.
For The Love Of The Game
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03-09 03:30 
Så kan det da være jeg skulle gå videre med det. Havde ellers tænkt mig at det nok kun skulle i maskinen for multiplayer. Den del af singleplayer campaign jeg spillede var ikke til mere end et 5-tal.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 01/03-09 08:57 
Fik også gennemført campaign i går - havnede på 7½ timer.
Ingen genopfindelse af genren men en solid og underholdende oplevelse for mig og fuld på niveau med så mange andre kvalitets shooters som folk ellers går amok over. Og ja, 2. halvdel er bedre :)
Min største kritik er historien - der er så godt som ingen og spillet forsøger sig med lidt persondrama undervejs men falder til jorden. Karaktererne er man også totalt ligeglad med og føler ingen sympati for dem. Endnu mindre end Gears spillene.

Kom også i gang med multiplayer som er imponerende godt skruet sammen og kører lagfrit. Samtidig den vildeste grafik jeg har set i en online shooter - helt på niveau med campaign delen og kan håndtere op til 32 spillere.
God afveksling af maps IMO - nogle er trænge korridorer og bygninger, mens andre er åbne områder.
Bliver spændende at se hvordan spillet ændrer sig i takt med at man siger i graderne og får låst op for klasse badges. Dvs. man får medic, engineer, scount, saboteur, etc. muligheder løbende.
BeanoBeanoSkrevet 02/03-09 09:57, rettet 02/03-09 09:59 
Gametrailers videoer hvor udviklerne fortæller om de forskellige klasser - så tag kylling-sushien frem.

Assault:
http://www.gametrailers.com/player/45912.html

Engineer:
http://www.gametrailers.com/player/45938.html

Medic:
http://www.gametrailers.com/player/45985.html

Saboteur:
http://www.gametrailers.com/player/46005.html

Tactician:
http://www.gametrailers.com/player/46049.html

Scout:
http://www.gametrailers.com/player/46061.html
BeanoBeanoSkrevet 10/03-09 09:20 
Hvis nogen herinde spiller KZ2 online, så prøv at besøge killzone.com og kig under "Mit Killzone" -> "Kamp Afspilning". Der kan man se et top-down replay af ens 10 seneste kampe man har spillet online.
Det er sku' nice lavet :D
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/03-09 09:46 
"Kamp Afspilning".
Dejlig fordanskning.
En af mine kammerater har lige fået en PS3 med Resistance 2 og blev forfærdet over at de talte dansk i det så han skyndte sig at ændre det til engelsk.
BeanoBeanoSkrevet 10/03-09 09:48 
Det er bare sitet jeg har valgt til dansk - kører engelsk i spillet :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/03-09 10:02 
Jeg kan huske at jeg også ændrede regionen på min 360'er til UK da jeg ikke forstod noget af den Danske text der blev brugt i Saints Row II (De havde bla. oversadt "Crib" til "Bule" og "Ho-out" til "Prostitutionsudfordring")
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/03-09 11:53, rettet 10/03-09 11:54 
Jeg kender tilfældigvis et par oversættere, der dog ikke arbejder med spil, men andre medier som TV etc., der fortæller mig at der overordnet set findes to skoler inden for oversættelser: Den direkte, der forsøger at holde sig så tæt til det oversatte som muligt, men selvfølgelig samtidigt er forståeligt på dansk; Den anden forsøger i langt højere grad at fange meningen og oversætte det til noget der lyder korrekt på dansk, mens den selvfølgelig også forsøger at holde sig til det oversatte.

Jeg kan se at ingen af delene er valgt i det sidste tilfælde :p

Der må virkeligt sidde en ordentlig røvfuld dårligere oversættere derude. Var der ikke engang et helt site dedikeret til at fange dårlige oversættelser?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 10/03-09 12:18 
Lad os høre: Hvordan ville I oversætte Crib og Ho-out?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/03-09 12:42, rettet 10/03-09 12:43 
Min ekstremt uprofessionelle mening er at "bule", på trods af at lyde noget gammeldaws, sagtens kan gå an, selvom den mere direkte oversættelse "Vugge" ville være mere interessant. Men nok udenomssnak; Jeg ville nok oversætte ordet "Crib" til "Hybel"... eller bare "Bande bolig" :p

Med hensyn til Ho-out er mit bedste forslag "Alfonseri" (det står skam i den danske ordbog), eller det langt mere mundrette "Rufferi på tid".
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 10/03-09 13:00 
Problemet er at begge dele er slang udi det ekstreme, og det er derfor _meget_ svært at oversætte korrekt, hvis ikke umuligt.

Crib er nok den nemmeste af de to, men ho-out tror jeg ikke der kan finde noget tilfredsstillende ord til.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 10/03-09 13:10, rettet 10/03-09 13:24 
Spil med dansk oversættelse er generalt noget jeg holder mig langt fra det er bare så nederen. F.eks i Motorstorm 2 i introen osv. Hold da op hvor lyder det åndsvagt. Heldigvis kan man slå det fra ;-)

Angående KZ2 er der forskel på om man køber en import version. Jeg tænker her om det har nogen indflydelse på multiplayer osv. ?
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 10/03-09 13:41 
Det er selvfølgelig klart at dansk aldrig bliver lige så fedt som engelsk :P Oversættelserne er vel også mere målrettet et yngre publikum.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 10/03-09 13:43, rettet 10/03-09 13:44 
Jeg kender desværre folk på min egen alder som gerne ser spil oversat til dansk! Det er frastødene at tænke på ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 10/03-09 13:59 
neros>
Angående KZ2 er der forskel på om man køber en import version. Jeg tænker her om det har nogen indflydelse på multiplayer osv. ?

Den danske/scandinaviske version har ikke dansk tale, kun tekst. Der er ingen begrænsninger mht. hvem du kan spille med, du vælger region inde i spillet.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 10/03-09 14:01 
Jeg mener bestemt at min Killzone 2 havde dansk tale - mener nemlig jeg startede forfra med ændre indstillinger på maskinen, fordi jeg ikke ville spille det med dansk tale... Jeg er ikke 100% sikker (men næsten)...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 10/03-09 14:05, rettet 10/03-09 14:08 
Hmmm. Vil jeg lige checke i aften så for jeg husker det anderledes ;)
nerosnerosSkrevet 10/03-09 14:12, rettet 10/03-09 14:12 
Ok tak for jeres svar, så håber jeg Beano har ret.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 10/03-09 16:38 
Palle er på stoffer - jeg har lige checket og spillet (skandinavisk udgave) har ikke dansk tale. Kun undertekster og menuer er på dansk :)
nerosnerosSkrevet 10/03-09 17:26 
Ok, hvad med menuerne kan man ændre dem til USA'sk? ;-)
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 10/03-09 17:40, rettet 10/03-09 17:41 
Beano>
Palle er på stoffer - jeg har lige checket og spillet (skandinavisk udgave) har ikke dansk tale. Kun undertekster og menuer er på dansk :)

Ja, gu' er jeg så... Kom i tanker om, at det var i Resistance 2 at der var dansk tale som jeg slog fra... Sorry...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
292 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig