X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Killzone 2


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 10/07-07 15:08 
Det ligner jo præcis den "in-game" trailer vi så på E3 for noget tid siden... ;)

Killzone 2 første in-game shot
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
292 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 22/01-09 08:38 
neros>
Lyder spændene. Hvordan er multiplayer kører det uden lag og lange ventetider og den slags?

Betaen kørte allerede imponerende og lag frit op til 32 spillere via dedikerede servere i oktober, så mon ikke den endelige udgave kommer til at køre ok også :)
Men om der kommer problemer i den første uges tid pga. belastning, må tiden vise - forhåbentligt mere R1/R2/Warhawk server stabilitet end LBP og Home.
nerosnerosSkrevet 22/01-09 08:57 
Det lyder rigtig godt, men jeg vil nu tro der kommer lidt problemer i den første uges tid.

Der kommer godt nok mange fede spil i feb. måned, og det bliver en dyr måned for mig :-/ hehe.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 22/01-09 09:10, rettet 22/01-09 09:10 
Spændende ihvertfald - det har kørt beta meget længe så de har forhåbentligt fjernet evt. flaskehalse.

Var dog ikke overbevist af online gameplayet - god implementering, masser af features og warzone er afvekslende (lidt ala skirmish i R2) men tempoet er langsomt og ikke helt min smag. Tror nok "COD pøblen" vil kunne li' det :)
KalicolaKalicolaSkrevet 22/01-09 09:12 
Er det ikke noget med at cover-systemet er fjernet i multiplayer delen?
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 22/01-09 09:13 
Jo - jeg oplevede det ihvertfald ikke i betaen.
nerosnerosSkrevet 22/01-09 09:15 
Hm..hvorfor?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 22/01-09 09:20, rettet 22/01-09 09:35 
Dunno... måske for at få folk til ikke at gemme sig for meget og derved skabe mere bevægelse?

EDIT: Jeg google det lige og fandt følgende:

According to Guerrilla Games QA Manager Seb Downie, the "Lean and Peak" system seen in Killzone 2's single player campaign will not be present in the game's multiplayer mode.

"It didn't work too well in the 360 degree combat environment that is multiplayer," wrote Downie on the Official PlayStation forums.

"In single player the path is more linear and the action is usually ahead of the player. In MP levels are more arena based and you are more susceptible to flanking and being attacked from various angles."

Downie continued to explain how in multiplayer, the developer found that players were actually working against the "lean and peak" system, and concluded it was simply best to remove it altogether.

"We found that the L&P system didn't add anything in that scenario and that players often actually took a step back from cover objects to give themselves a little more freedom to move, so they were actually working against the system, so we ripped it back out," wrote Downie.

"Crouching was deemed sufficient."

http://www.ps3news.com/forums/ps3-online-news/killzone-2-dev-explains-absence-cover-system-multiplayer-101815.html
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/01-09 09:46 
Darknon>
Der er ingen tvivl om at killzone 2 er flottere end gears of war 2, både artistisk men også teknisk.

Aha!? Det kommer vist an på, hvilke øjne der ser det... :)

Teknisk skal jeg ikke kunne udtale mig om det, da jeg ikke kender teknikken bag nogle af spillene, men artistisk, er Killzone 2 stærkere på nogle punkter og Gears 2 på andre punkter (som jeg nævnte tidligere). Men der er ingen tvivl om, at Killzone 2 er det flotteste spil på PS3.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 22/01-09 09:47 
Jeg er sku ikke helt begejstret for den slags tiltag da jeg ikke kan lide at man laver om på noget man sikkert vil bruge rigtig meget i singleplayer delen. At det lige pludselig er væk i multiplayer må da være mærkeligt at spille med. Jeg så en engang et video preview hvor de fortalte at det Lean and Peak system var essentiel for ens overlevelse i spillet?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-09 10:09 
Men er det ikke forklaret meget godt hvorfor det netop er fjernet i multiplayer? Jeg synes det virker som det rigtige at gøre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/01-09 11:43 
Fandt making-of video som bla. viser online delen.

Den er på hollandsk med engelsk undertekster og er 41 min lang så tag kylling sushi'en frem :)

Making Of killzone 2
nerosnerosSkrevet 22/01-09 14:10 
Konsolkongen>
Men er det ikke forklaret meget godt hvorfor det netop er fjernet i multiplayer? Jeg synes det virker som det rigtige at gøre.

Jo måske.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 29/01-09 19:00 
Så er anmeldelserne begyndt at dukke op...

IGN : 9.4
http://ps3.ign.com/articles/949/949161p1.html

Eurogamer : 9/10
http://www.eurogamer.net/articles/killzone-2-review

Gameplayer : 9.5
http://www.gameplayer.com.au/gp_documents/090130KIllzone-2.aspx

Ok start :)
nerosnerosSkrevet 29/01-09 20:09 
It's deceptive though. This is a methodical shooter that makes few concessions to those not already interested in its single-minded approach to cover-based military action. I've compared it to Rainbow Six in the past, but it also calls to mind F.E.A.R, another tough tactical effort that was often misunderstood by those expecting a frag-happy spook hunt. Killzone 2 is a taut and muscular game, a shooter that gives back more than you put in, provided you have the intestinal fortitude. It may take its time revealing its true depths and pleasures, but the journey is well worth taking. Between Killzone 2's unforgiving grit and Resistance 2's alien-bursting excess, the PS3 finally has both ends of the shooter spectrum covered in grand style.

Det er nok for mig!

Hvor skal vi spille online her gutter hehehehe!
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 29/01-09 22:44 
Jeg syntes stadig at det er lidt tamt at fjerne cover systemet fra killzone 2. Det er jo et fedt selling point, da det jo er første gang man har set et cover system i first person.

Og sige at det ikke virker godt i et 360 grader environment er lidt noget fis. Det er jo op til spilleren selv om han vil bruge det eller ej, ligesom i gears. Hvis man ikke bryder sig om det, så kan man jo bare lade vær med at bruge det. Jeg tror der stikker noget andet under, måske en teknisk begrænsning af en eller anden art.
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 29/01-09 23:15 
Er det ikke kun i multiplayer de har fjernet det eller har jeg misset noget?
Bashful Neophyte
LarsGLLarsGLSkrevet 29/01-09 23:24 
Jo. Såvidt jeg ved er coversystemet intakt i singleplayerkampagnen.
Spiller nu: Call Of Duty: WWII, What Remains Of Edith F..., FIFA 18
RaGeRaGeSkrevet 29/01-09 23:30, rettet 29/01-09 23:47 
Synes ikke anmelderne virker vildt begejstret for spillet, men skal da selv have det, så håber det bedste :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
nerosnerosSkrevet 29/01-09 23:38 
Ja det har du egentlig ret i. De er ihvertfald ikke helt oppe i skyerne som de var med GTA4..!

Men Killzone 2 er også blevet hypet før PS3'en overhovedet kom på markedet som de siger i IGN's review. Så det kan næsten ikke andet end at blive lidt skuffende for nogen måske. Jeg derimod vil bare gerne se hvad power vi kan forvente af PS3'en i de kommende år. Det skulle jo være et grafik monster, men nu må vi se ;-) Jeg kan ihvertfald godt lide den setting som Killzone 2 ligger for døren.
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/01-09 00:26 
Ja, coversystemet er intakt i singleplayer. Ikke noget specielt godt coversystem, men det er der...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 30/01-09 08:01 
Darknon>
Jeg syntes stadig at det er lidt tamt at fjerne cover systemet fra killzone 2. Det er jo et fedt selling point, da det jo er første gang man har set et cover system i first person.

Mener du at der er nogen særlig forskel på førsteperson, og perspektivet i Gears of War??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 30/01-09 08:14, rettet 30/01-09 08:14 
Sumez: Ja selvfølgelig er der forskel. Der er kæmpe forskel. Killzone er immersion, og up-in-your-face, og man føler at man er karakteren. I gears styrer man marcus og ikke sig selv, han er i vejen så man ikke har fuld udsyn, specielt når man løber. I gears cover system har man altid overblik over hvad der er på den anden side af kassen man gemmer sig bag. Det har man ikke i killzone. Der er stor forskel.
For The Love Of The Game
StormStormSkrevet 30/01-09 09:16, rettet 30/01-09 09:18 
Nu da der er snak om cover system i spil, kan jeg ikke lade være med at klukke af grin over Zero Punctuation's anmeldelse af Gears of war 2.

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/525-Gears-of-War-2

Det er et godt spil, men de har alligevel mange rigtige bemærkninger om det.

Chest high walls ;-)
BeanoBeanoSkrevet 30/01-09 09:50, rettet 30/01-09 10:02 
Darknon>
Og sige at det ikke virker godt i et 360 grader environment er lidt noget fis. Det er jo op til spilleren selv om han vil bruge det eller ej, ligesom i gears. Hvis man ikke bryder sig om det, så kan man jo bare lade vær med at bruge det.

Nu har jeg ikke prøvet campaign og kan ikke vurdere hvor meget fokus der reelt er på coversystemet dér - har kun prøvet online delen og syntes udviklernes forklaring virker fornuftig nok. Virker ihvertfald mere sansynligt end det skulle være noget teknisk. Jeg savnede ikke noget decideret coversystem og hvis der er op 32 spillere kan jeg godt forestille mig at et coversystem nemt kan komme i vejen hvis man hurtigt skal skifte retning eller få 360 graders overblik i 1. person.

Du har en pointe i at de bare kunne lade coversystemer være i spillet og lade spilleren selv bestemme og de ville benytte det, men vi ved jo at hvis en såden feature er der, vil den blive brugt og hvis det ikke fungerer godt, så vil der bare blive en irritation og trække fra oplevelsen. Jeg har det fint nok med at man tager noget ud af et spil hvis man kan se det ikke fungerer og ellers bare ville være i vejen :D

Er der nogen der har set en video hvor KZ2 coversystemet demonstreres?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/01-09 10:06 
Ja, her kan man se lidt af coversystemet...

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/84500.html
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 30/01-09 10:16 
Takker :)
KalicolaKalicolaSkrevet 30/01-09 19:37 
beano. Det kan du godt ha en pointe i.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 02/02-09 14:10 
Demo på torsdag :)

"Euro Killzone 2 demo on Thursday"
nerosnerosSkrevet 02/02-09 17:22 
Køligt ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 03/02-09 09:28 


Gametrailers video review (HD)
nerosnerosSkrevet 03/02-09 12:19 
Sjovt at læse de kommentarer der er til anmeldelsen. Hvad havde folk regnet med? Det er jo bare et FPS. Men til gengæld ser det rigtig flot ud og jeg skal da helt sikkert prøve krafter med det. Hvis folk har troet, at det skulle revolutionere genren så er man godt nok naiv.
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/02-09 12:59 
På den anden side, kunne man vel godt forvente lidt mere end et generisk FPS gameplay, i et spil som har været under udvikling i op mod 4 år?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/02-09 13:44 
Jeg tror netop af det er dét der gør det genrisk. At det har været under udvikling så længe. For 4 år siden var co-op trenten f.eks. ikke startet endnu.
HeroldHeroldSkrevet 03/02-09 13:49 
Men co-op i sig selv gør det vel ikke voldsomt mindre generisk? Jeg ved godt at det udvider et spils potentiale en del, men en lort er vel stadig en lort, selvom man deler den med en ven. Mmmh, co-op-lort.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 03/02-09 14:03, rettet 03/02-09 14:04 
Uden at have prøvet spillet's campaign del, syntes jeg udfra anmeldelserne at det lyder lidt bedre end "generisk" og "lort" :)
HeroldHeroldSkrevet 03/02-09 14:21 
Det var også en generel betragtning, og ikke møntet på Killzone som sådan. :) Pointen var at evt. generiske grundelementer ikke ændrer sig det store ved at man er to om dem.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 03/02-09 14:23, rettet 03/02-09 14:24 
Ja det er vel rigtigt nok... men hvis man skal co-oppe en lort, er der jo mindre til hver = god ting ;D
KalicolaKalicolaSkrevet 03/02-09 15:19 
For mig ligner det en call of duty klon, men med federe våben, federe grafik, og federe ragdoll, og i en fremtidssætting. Og det mener jeg som en go ting. Jeg frygter bare at AI'en er lige så tåbelig som i CoD ;(
For The Love Of The Game
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/02-09 15:41, rettet 03/02-09 15:44 
Jeg har spillet campaign igennem og der er absolut ikke noget nyt eller nogen overraskelser i historien. Hvis du har spillet Call of Duty eller Brothers in Arms har du set det hele før. Til gengæld er der en super god AI og nogen fede skudvekslinger så det gør ikke så meget.

@Darknon.

AI'en er super cool. Alt efter hvilken sværhedsgrad du spiller på bliver AI'en bedre og mere aggressiv. Det er et plus i modsætning til CoD4 hvor højere sværhedsgrad bare betyder at fjenderne har 9 milliarder håndgranater.
KalicolaKalicolaSkrevet 04/02-09 09:54 
darkbeat: ok, lyder godt. Hvordan står det til med AI'en med hensyn til stealth? Jeg mener, er det ligesom CoD og farcry hvor de kan se én på 2 kilometers afstand selvom man sidder bag en crate? Og at de opdager en ligeså snart man stikker fjæset ind i et rum?

Og er de gode nok til at søge dækning hvis man skyder efter dem?
For The Love Of The Game
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/02-09 13:23 
Hvis de ike opdager dig skal de nok opdage din AI styrede co-op partner. Det er dog lykkedes mig at out-flanke dem engang imellem i nogen af de lidt større battles.

Ja de søger skam cover hele tiden hvis de kan slippe afsted med det. Hvis de bliver beskudt for meget kan de også finde på kun at stikke deres våben ud og skyde i blinde efter dig.

Der er dog én fjende type der vil prøve at komme helt op i ansigtet på dig. Det er en slags scouts bevæbnede med maskinpistoler der hurtigt vil prøve at løbe imod din poisition og lave rullefald for at undgå at blive ramt. Når de kommer helt tæt på vil de så trække kniv og gå til angreb på dig.
KalicolaKalicolaSkrevet 04/02-09 15:01 
Og det lyder tilgengæld fedt :)
For The Love Of The Game
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/02-09 19:08, rettet 04/02-09 20:36 
Killzone 2
nerosnerosSkrevet 04/02-09 19:14 
Hehehe!
Bashful Neophyte
PlaykidPlaykidSkrevet 04/02-09 19:26 
Hmm, jeg kan ikke helt se hvad tegneserien skal forestille.
Tilgengæld er billedet for stort :)
Spiller nu: Halo 3
nerosnerosSkrevet 04/02-09 19:28 
Det ligner noget diktator helvede ;-)
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/02-09 19:37, rettet 04/02-09 19:38 
Jesus kristus der slæber på en PS3 istedet for et kors og Moses klædt ud som Killzone der splitter "The ring-of-red sea".

Og ja der mangler en autoskalering på P:R der får evt billeder til at være inde for rammen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/02-09 19:41 
Skriv [ IMG:640 ]billedurl[ /IMG ] istedet. (Uden mellemrum)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/02-09 20:37 
Oooh smart! :)
Så er det fixet.
nerosnerosSkrevet 05/02-09 18:01 
Er demo'en oppe?
Bashful Neophyte
292 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig