X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Køb af ntsc/us Ps3, nogen problemer?


Svar
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/07-07 21:54 
Davs, ved ikke om der er lignende topics, jeg brugte søge funktionen men kom ikke frem til noget brugbart.

Jeg står kraftigt og overvejer at anskaffe mig en ps3, og eftersom at en 60gb bliver nedsat og endnu billigere i USA i forhold til EU, pga af den nye 80gb, havde jeg sådan set tænkt mig bare importere en Ntsc/us.

Derfor ville jeg høre om der er nogen nedsat funktionalitet overhovedet ved at gøre dette? Nedsat online funktionalitet eller lignende? Problemer med tv/stik/hdmi eller dårlig kompatibilitet med andre enheder pc/andet hardware på nogen som helst måde i forhold til hvad en EU version kan?

Jeg er klar over at det udelukkende er ps3 delen der er regionsfri, men det er mig ligegyldigt da jeg for det første ikke har tænkt mig at bruge den som media afspiller og for det andet importerer jeg alligevel stort alle de film/ps-ps2spil jeg køber.

Jeg er klar over at jeg skal have en 120v ~ 240v transformer, men er der noget udover det jeg skal tage højde for?

På forhånd tak.
BeanoBeanoSkrevet 09/07-07 22:32 
Azzkikr>
Jeg er klar over at jeg skal have en 120v ~ 240v transformer, men er der noget udover det jeg skal tage højde for?

Den indbyggede strømforsyning kan efter sigende klare både 120v og 240v så du behøver ikke en transformer - kun nyt strømkabel.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/07-07 23:17 
Ok, endnu nemmere. Går ud fra jeg bare kan bruge et standard pc/skærm power kabel til dette?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/07-07 23:34 
P:R-brugeren Sloth har en amerikansk PS3. Du kan sende ham en PM (men han er på ferie i USA for tiden, så han svarer nok ikke lige med det samme).
NaieraNaieraSkrevet 10/07-07 01:10, rettet 10/07-07 01:11 
Jeg har en japansk PS3 der kører med blot en stik-converter; ikke noget med step-down convertere.

Jeg er endnu ikke stødt på problemer med noget, sådan set. En amerikansk eller japansk PS3 er også idéel hvis man vil have Blu-ray film til gode priser.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/07-07 01:24 
Har en US PS3 bedre PS2 compatibility end en EU-model? Eller har de fået softwaren til at virke lige så godt som en chip?
NaieraNaieraSkrevet 10/07-07 01:28 
Der er måske enkelte spil der virker bedre, men forskellen tror jeg er lille. Desuden skal man jo huske på, at PS3'erne kun æder PS1 og 2 spil fra deres respektive regioner.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SlothSlothSkrevet 10/07-07 05:31, rettet 10/07-07 05:33 
Jeg har ingen problemer med min US PS3 - den aeder 220V direkte.

Det eneste minus er, at man kun kan bruge Region 1 PS1/PS2-spil, samt NTSC-DVD'ere. Regionsfrie PAL-DVD'ere kan ikke spille i maskinen.

Blu-ray film er ogsaa regionskodede, saa du kan kun bruge region A (US og Japan).

En sidste ting er angaaende PS3-spillene. Som I sikkert ved, er PS3-spil regionsfrie, men jeg har laest, at et PAL F.E.A.R paa en US PS3 ikke kan spille, hvis man har et SD-TV. Jeg ved ikke om det er en and.

Jeg har selv et HDTV, og har PAL Motorstorm og Virtua Fighter 5, og de koerer uden problemer paa mit HDTV. Motorstorm koerer ogsaa fint paa SDTV i 480i.
Kiss me, would you kindly?
BeanoBeanoSkrevet 10/07-07 09:26 
Naiera>
En amerikansk eller japansk PS3 er også idéel hvis man vil have Blu-ray film til gode priser.

Nemli' - der er dog mange regionsfrie amerikanske udgivelser så man er ikke helt fucked med en EU afspiller, men man skal selvfølgeligt se sig for inden man køber filmene :)
NaieraNaieraSkrevet 10/07-07 12:21, rettet 10/07-07 12:22 
Ja, lige præcis. Her på det seneste er f.eks. Ghost Rider kommet ud, og den er ikke regionsfri. Det er måske ikke en essentiel film, men jeg er nu glad for at kunne have købt og set den. Hvis man vil have det største udvalg, og være sikker på at kunne se alle filmene, så er der ingen vej udenom en japansk eller amerikansk afspiller/PS3.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SephirothSephirothSkrevet 18/07-07 21:18 
Så har jeg atter fået blod på tanden efter prisnedsættelsen.

Hvor meget kan jeg i realiteten komme til at betale udover en kostpris på $500 samt fragten på ca. $60. Jeg går ud fra, at en så stor pakke ikke så nemt slipper igennem tolden?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
IqonIqonSkrevet 18/07-07 22:39 
I USA har de jo også stadig den promotion kørende, hvor man kan få fem gratis Blu-ray-film med et køb af en hvilken som helst Blu-ray-afspiller inkl. PS3. Nogen der ved hvor lang tid den løber?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
SumezSumezSkrevet 29/04-09 15:35 
Jeg overvejer at købe en PS3 når jeg tager til Canada om et par uger, da der så vidt jeg kan se er over 700kr at spare på en 80gb model (hvis man f.eks. sammenligner videogamesplus med coolshop)

Er der noget jeg skal tage højde for ved at indtage sådan en dyr satan i Danmark? Kan jeg slippe helt for at betale told/moms? Jeg har aldrig været udenfor EU før, og har ikke rigtig styr på den slags. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/04-09 15:49 
Er de sølle 700 det ekstra besvær værd hvis der skulle komme problemer med maskinen?

Men jo, du resikerer at blive standset i tolden og skal betale ekstra :!
MrCaseMrCaseSkrevet 29/04-09 16:04 
Sumez>
Jeg overvejer at købe en PS3 når jeg tager til Canada om et par uger, da der så vidt jeg kan se er over 700kr at spare på en 80gb model (hvis man f.eks. sammenligner videogamesplus med coolshop)

Det er en god idé... men i praksis en dårlig idé! :-)
Have you considered sucking less?
NaieraNaieraSkrevet 29/04-09 17:26 
En amerikansk PS3, skal man huske, vil intet have at gøre med noget som helst PAL.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/04-09 17:29 
Men en PAL maskine vil gerne spille US spil ik? Hvorfor er der forskel?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 29/04-09 17:33, rettet 29/04-09 17:34 
Jo, alle spillene er jo regionsfri. Når man nægter at lade 'NTSC'-maskiner køre PAL, tilføjer det vel bare til regionsbeskyttelsen (på dvd). Der er så vidt jeg ved ingen videre hardwaremæssig forskel på konsollerne.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/04-09 17:52 
Nu er jeg med :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/04-09 19:13 
Synes ikke der så megen ide i at importe en ps3 længere.

Jeg gjorde det i sin tid mest pga bagud kompatibiliteten, da de mange af mine ps/2 spil er US. Men da dette alligevel er fjernet nu om dage er det vel ligegyldigt.

Der var også flere penge at spare dengang.
JmogJmogSkrevet 29/04-09 20:47 
Der er reelt kun én grund til at importere en PS3: Blu-ray film.

Markedet i region A (US/JAPAN) er langt større og billigere.... og vil altid være det.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig