X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Panasonic Plasma TV 42"


Svar
RaGeRaGeSkrevet 09/07-07 08:22, rettet 09/07-07 08:50 
Er den første bare en nyere model, men med samme specs?

Den første kan jeg nemlig købe i nærheden af hvor jeg bor, så slipper jeg for at skulle sende det ind, hvis det går i stykker.

Er opløsningen 1024x768 på disse tver svarende til 720p, for vil gerne have min xbox360 tilkoblet, og leverer Plasma et betydeligt bedre billede ved analog tv-signal?

Se hele indlægget
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
329 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7

Svar
SonicSonicSkrevet 06/12-09 18:06, rettet 06/12-09 18:06 
Jeg hiver lige liv i denne tråd igen, da jeg prøver at få noget surround ud af mit G10 og Boxer DVB-T via optisk kabel. Er det muligt overhovedet? Altså, jeg har smidt et optisk kabel i mit G10, som fører ned til min forstærker, men jeg syntes ikke der kommer noget 5.1 information. Jeg har derefter ringet til Boxer, og de påstår, at der bliver sendt 5.1 lyd via DVB-T.

Any ideas?
Det skal lige siges, at jeg bruger et CAM fra Boxer, og benytter mig ikke af en stand-alone DVB-T box.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JinkJinkSkrevet 19/03-10 19:31, rettet 19/03-10 19:33 
Står i en situation hvor jeg ønsker mig et nyt fjernsyn.

Panasonic TX-P37X10Y er relativ billig og får generelt gode anmeldelser og vurderinger. Men de gange hvor jeg har tjekket det ud i en butik, er jeg som oftest blevet skuffet over billedet.

I forhold til LCD tv's så er billedet meget mørkt og ligner mere at det bliver gengivet som de gamle CRT fjernsyn. LCD fjernsyn står derimod ret 'plastik' agtig med masser af baggrundslys og klare farver. Personligt fortrækker jeg det sidste, men ville høre om man kan ændre indstillinger der gør det bedre eller det bare er mig der er galt på den?

Er Panasonics tv egnede til at zappe? Dvs. tryk 1, tryk 2 giver kanal 1 og 2, og ikke kanal 12.

PT er jeg mere til disse to LCD tv:
- http://www.wupti.com/produkter/WKDL32W5500_%28Wupti1%29.html?gclid=CL3J8JSqxaACFYqD3godqXpjaw
- http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/KDL32EX500AEP*Wupti1/Sony-KDL32EX500.html

PS: Tv'et skal kobles til computeren. Er i tvivl om Plasma egner sig dårligere til det?
dpldplSkrevet 19/03-10 20:05 
Angående med PC, Jeg har da min PC set til mit 42pz85 og kan ikke rigtig se nogen ulemper med det. Tro største grund folk brugte imod det, var burn-in. Men det overhovedet ikke et problem mere (Og kun blevet bedre efter hvad jeg hørt og mit tv er næsten 2 år gammel nu).

Helt ærlig kan man slet ikke bedømme tv efter butikker, da de ofte er indstillet meget dårlig efter min menig. Altså vis du går efter bedste billedkvalitet efter den standard tv bliver indstillet efter, så er det du kan lide ved LCD forkert. Samme tid lyder den Panasonic bare til var dårligt indstillet
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
JinkJinkSkrevet 19/03-10 20:27 
Godt at høre angående PC tilslutning!

dpl>
Samme tid lyder den Panasonic bare til var dårligt indstillet

Har set den i flere forretninger og det er samme indtryk/indstilling hver gang.
dpldplSkrevet 19/03-10 20:47 
Kender en der købt en sony LCD for en uge siden, første jeg tænkte da jeg så FF13 på den var "Hold da kæft hvad sker der for den grønne farve" og den var indstillet for butikkens side.

Mener har ikke de fleste sætter panasonic til varm farver i butikker. Hvilket altså gør en forskel efter min menig. Måske find en butik og spørger om du må prøve indstil lidt på den?
Husk samme tid lyset i en butik kan på ingen måde sammenlignes med flest stuer/værelser.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 19/03-10 21:06, rettet 19/03-10 21:08 
Jink>
Personligt fortrækker jeg det sidste, men ville høre om man kan ændre indstillinger der gør det bedre eller det bare er mig der er galt på den?

Det er dig der er galt på den. Du er blevet forført af LCD-teknologiens største styrke; evnen til at skrige højere end de andre tv i butikken. Hvordan kan du dog foretrække at tingene ser mere plastik-agtige ud?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JinkJinkSkrevet 19/03-10 21:31 
Måske fordi jeg er blevet vant til det fra min PC skærm :)

Generelt kan jeg bedre lide at se på farver. For mig føles det som om man har lagt et mørkt filter over plasma skærme og de rigtige farver gemmer sig bag dette filter. 'Hvid' vil derfor aldrig rigtig se ordenlig 'hvid' ud som på en LCD.

Jovist jeg har set dårlige LCD hvor farverne/konstrasten er alt for høj, men synes ikke det virker så slemt mere for LCD.

Vil så gerne kunne lide Panasonics plasma tv, da det er billigt og så anmelderrost, men ved ikke om jeg kan undvære den manglende baggrundsbelysning/'mørke filter'.
NaieraNaieraSkrevet 19/03-10 21:36 
Jink>
For mig føles det som om man har lagt et mørkt filter over plasma skærme og de rigtige farver gemmer sig bag dette filter.

Og netop der tager du helt fejl. Et plasma tv indstillet nogenlunde korrekt vil have langt mere korrekt farvegengivelse end et LCD tv, især som disse demonstreres i butikkerne, med neonlys og andet forstyrrende halløj.

Korrekt hvid er ikke blændende hvid, ligesom korrekt rød ikke bløder ud over skærmen, som på et butiks-LCD.

Der er rigeligt med baggrundslys på Panasonics plasma tv. På den nyeste generation har de endda lige fået en tand mere. Husk på at du netop ikke skal kigge på tv'et ved siden af 15 LCD tv med lys og syge farver der kan skrige højere, og at du nok heller ikke har neonlys hjemme i stuen. Plasma tv er designet til korrekt og dermed behagelig billedvisning hjemme i din stue; noget de fleste LCD tv slet ikke er gearet til.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JinkJinkSkrevet 19/03-10 21:43, rettet 19/03-10 21:44 
Tak, vil jeg have i hovedet næste gang jeg igen kigger på TV i en butik.

Naiera>
Korrekt hvid er ikke blændende hvid, ligesom korrekt rød ikke bløder ud over skærmen, som på et butiks-LCD.

Forstår jeg ikke. Hvorfor ikke? Vil da netop se en ultimativ lys hvid! :)
NaieraNaieraSkrevet 19/03-10 21:46, rettet 19/03-10 21:49 
Fordi det er det bare ikke. Der er standarder for farvegengivelse, som gør at f.eks. en filminstruktør kan styre hvordan hans film skal se ud i biograferne og hjemme i stuerne. Hvis alle tv har deres egen idé om hvad hvid, rød osv. er (som langt de fleste jo desværre har), så har filminstruktøren ikke en chance for at styre hvordan filmen skal tage sig ud hjemme hos dig. Hvis dit tv gengiver hvid korrekt, så ser hvid præcis ligeså hvid ud som instruktøren vil have den skal se ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JinkJinkSkrevet 19/03-10 21:56 
Det er klart. Men jeg tror fx at baggrunden i Phillips logo(Blå tekst, hvid baggrund), skal være så lys hvid som muligt. I disse tilfælde har det også været mørkere på plasma. Det skyldes måske at det er glas og ikke plastik eller forkert indstilling?
NaieraNaieraSkrevet 19/03-10 22:00 
Baggrunden skal være så hvid som det er meningen den skal være, og ikke mere. Hvis det er noget du har set i en demo-video på et Philips LCD tv (som netop vil være produceret så Philips' tv, der har de nok absolut skøreste og mest skrigende farver på markedet, skal tage sig godt ud), så er det dog ikke til at vide om den er blevet lavet efter nogen reel standard.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JinkJinkSkrevet 19/03-10 22:03 
Okay. Tak for input!
PlaykidPlaykidSkrevet 26/07-10 22:37 
Jeg kan se mit panasonic G20E har fået sig lidt Burn in fra Crackdown 2.
Er der en måde at få visket det væk, evt. ved brug af en speciel dvd eller lign?
Spiller nu: Halo 3
NaieraNaieraSkrevet 26/07-10 22:43 
Du kan ikke fjerne BURN-IN. Hvis det kan fjernes, så kaldes det retention. Der findes forskellige dvd'er man kan brænde, som benytter forskellige mønstre til at fjerne retention hurtigere end hvis man bare lavede noget andet med tv'et, end f.eks. at spille Crackdown 2.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PlaykidPlaykidSkrevet 26/07-10 22:51 
Dvs. de metoder du nævner er teorier, men rent faktisk ikke virker?
Spiller nu: Halo 3
NaieraNaieraSkrevet 26/07-10 22:54 
Nej, det er ikke det jeg siger. Jeg tvivler på at du har fået regulær burn-in, så du burde nemt kunne fjerne det med en vaske-dvd, hvis du ikke har tålmodighed til at vente på at det forsvinder af sig selv. Recordere.dk skulle have sådan en i deres download-sektion.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/07-10 23:09, rettet 26/07-10 23:09 
Jeg troede ikke der var nogen grund til at være nervøs for retention eller burn-in på Panasonics TV?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PlaykidPlaykidSkrevet 26/07-10 23:39 
Ahh, så problemet kan være rentention.
Det krydser jeg fingre for det er, og får snart lavet sådan en dvd :)
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/07-10 01:59, rettet 27/07-10 01:59 
Ellers så smid dit tv over på den analoge TV tuner og stil kanalen så den ikke viser andet end sne.

Da jeg fik mit Panasonic S20 for et par måneder siden kom der også meget hurtigt vedvarende retention af for meget Fallout 3. I alle tilfælde var det 100% væk senest dagen efter.

Nu er problemet langt mindre. "Green ghosting" samt retention sker stort set ikke mere, eller går væk inden for ganske få minutter.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/07-10 12:48 
Er det væk nu? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 27/07-10 13:03 
Det hjalp faktisk lidt at sætte flimmer på skærmen et par timer :)

Den fjernede de 5 cirkler der indikerer ens skills fra førnævnte spil, dog kan jeg stadig se health indikatoren.

Den kan svagt ses i de spil jeg har haft i, og træder ret tydeligt frem i Limbo. Jeg prøver at sætte tv'et til at vise flimmer igen, ellers må jeg prøve at lave en dvd'en som en sidste udvej.
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/07-10 13:07 
Det er altid nemmest at se på grå baggrunde. Som sagt bliver det mindre med tiden, så jeg tror ikke der er noget at være bekymret for :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 27/07-10 13:55 
Det håber jeg , jeg frygter lidt at det er permanent.
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/07-10 14:28 
Med mindre du har spillet flere døgn i streg er der vidst ikke noget at være bange for.

Hvordan har du sat dit TV mht til settings?
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 27/07-10 15:06 
Det har jeg trods alt ikke :)

Har sat indstillingerne sådan her:

THX mode
Kontrast: 45
Lys: +7
Farve: 30
Skarphed: 5
Levende farve: fra
Eco-format: fra
P-NR: fra
Panel: til
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/07-10 15:22 
Hvis dit tv har en game mode så slå det over på det. Det giver (i hvert fald på mit) langt lavere input delay :)

Skarpheden skal ned omkring 0-1

Hvor langt går kontrast og lys settings til på dit TV?

På mit er middel for lys 0 og middel for kontrast er 30. Det anbefales at man holder de sættings på lav de første 200 timer man bruger tv'et.

Jeg har pt min kontrast på 30 (skal stå på 36 ifh. til THX optimizeren) og lyset har jeg også på middel. Der går et par måneder mere før jeg skruer op for det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 27/07-10 15:30 
Jeg prøver at slå det over på game mode så :) Jeg har nu ikke bemærket delay.

Middel for lys på mit tv er også 0, og går til +/- 30.
Kontrast går fra 0 til 60.

Jeg prøver at skrue ned til det du nævnte, men jeg synes godt nok billedet er kedeligt mørkt :)
Spiller nu: Halo 3
JuggernautJuggernautSkrevet 06/08-10 16:45 
Jeg vil lige gøre jer opmærksom på denne yderst fornuftige pris på 42X20 i Elgiganten. Bliver det mon billigere? :)

X20
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
329 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig