X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Panasonic Plasma TV 42"


Svar
RaGeRaGeSkrevet 09/07-07 08:22, rettet 09/07-07 08:50 
Er den første bare en nyere model, men med samme specs?

Den første kan jeg nemlig købe i nærheden af hvor jeg bor, så slipper jeg for at skulle sende det ind, hvis det går i stykker.

Er opløsningen 1024x768 på disse tver svarende til 720p, for vil gerne have min xbox360 tilkoblet, og leverer Plasma et betydeligt bedre billede ved analog tv-signal?

Se hele indlægget
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
329 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 26/09-07 00:22 
I den ene sofa sidder jeg omkring 3,5 meter væk. I den anden sidder jeg ca. 2,5-3 meter væk. Begge dele er helt fint. Dus kal væsentligt tættere på før det vil virke for tæt på er jeg sikker på.
RuneSPRuneSPSkrevet 08/10-07 22:06, rettet 08/10-07 22:30 
Så er det tid til at købe et nyt fjernsyn i stedet for det gamle CRT... har besluttet mig for at det skal være et 42" plasma, og har haft kig på følgende modeller: Panasonic PV70, Pioneer 427XD og 428XD.

Forskellen er, så vidt jeg har forstået, at 428XD er klart det bedste på markedet overhovedet og 427XD er så en tand dårligere og PV70 "dårligst" af de tre. Prisen er jo så også derefter.

Det jeg så vil spørge om, er hvilket af de 3 fjernsyn der egentlig passer bedst til mit behov. Prisen er som sådan ikke noget problem, MEN hvis kan nøjes med at punge 9000 kr ud for panasonic'en i stedet for 19000 kr for 428XD så er det da det jeg vil. Primært skal det bruges til almindelig fjernsyn (kabel, så jeg går ud fra at digital tuner er overflødig?) Wii, samt divx og HD. Jeg er ikke den store film entutiast så det er nok ikke mere end en film eller 2 om ugen der bliver plads til, dog sætter jeg selvfølgelig pris på et flot / godt billede smil
Så altså kort sagt er mit spørgsmål hvor meget bedre er 428XD end 427XD og PV70, og er de værd at give det ekstra for dem som de koster?

En anden ting som nager mig lidt ved at give 15000 - 20000 for et fjernsyn er hvor lang tid der så går for at det er helt forældet? Kan jeg med trygt sidde med et 428XD de næste 5-10 år og stadig ikke have et "håbløst" forældet fjernsyn?

PS: de billigste priser jeg har fundet for de 3 er 8995 kr for PV70, 14399 kr for 427XD og 18995 kr for 428XD, ret mig endelig hvis nogle af dem kan fåes endnu billigere :-)
NaieraNaieraSkrevet 08/10-07 22:57, rettet 08/10-07 23:02 
Kun du selv kan afgøre om 428 er merprisen værd. Jég synes klart, at man bør gå efter det bedste. Hvis du alligevel skal give små 15k for 427, så brug da de ekstra 5k på at få det absolut bedste 42" TV på markedet ;)

RuneSP>
En anden ting som nager mig lidt ved at give 15000 - 20000 for et fjernsyn er hvor lang tid der så går for at det er helt forældet? Kan jeg med trygt sidde med et 428XD de næste 5-10 år og stadig ikke have et "håbløst" forældet fjernsyn?

Ja! Det er lige præcis der, at et TV så godt som 428 kommer ind i billedet. Niveauet er sat så højt, at vist skal der da nok komme bedre TV, men forbedringerne bliver så relativt små, at det kan være ligemeget. Der går jo et år før nogen (Pioneer...) kommer med noget bedre alligevel, og det er jo svært at sætte en pris på ikke at skulle vente i så lang tid. For sådan kan man jo blive ved...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
QQSkrevet 08/10-07 22:59, rettet 08/10-07 23:03 
Netop den hurtige udvikling indenfor TV industrien fik også mig til at vælge PX71, pga prisen. Du behøver ikke den digitale tuner hvis du vil se kabeltv. De andre TV er bedre, men Panaen er altså en fest i sig selv til den latterligt lave pris.
Jeg ville se dem side om side, og ud fra min mavefornemmelse bedømme hvilket TV jeg ville have det bedst med at eje.

Jeg vil mene at du med en af de tre, er garanteret et godt køb langt ud i fremtiden. Selvfølgelig vil der altid komme noget bedre, men så kunne du jo vente til evig tid.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
RuneSPRuneSPSkrevet 09/10-07 19:12 
Tak for svarene. Jeg har i dag været rundt i lidt forskellige forretninger (hifiklubben, fona, merlin etc) i Ålborg. Det tætteste jeg kom på 428XD var et 4280XD men så vidt jeg kan se på Pioneers hjemmeside er de eneste forskelle at 428XD har lidt flere ind / udgange, ret mig endelig hvis jeg tager fejl.
Nå men inde i Fona blegnede denne 4280XD i hvert fald i forhold til alle de Samsung fjernyn der stod ved siden af. Farverne var fulstændig livløse på Pioneeren sammenlignet med dem på Samsung, selvom at det klart blev for meget på nogle af dem så kunne man stadig se langt flere detajler. Men jeg går ud fra at det simpelthen er fordi at Pioneeren ikke var indstillet ordentligt at Samsung så så meget bedre ud. Efter en time eller to lykkedes det mig at finde en Merlin forretning der havde Panasonic PX70E (eller sådan noget) som jeg efter en halv times venten endelig fik til at tænde for -.- Input signalet var bare DVD så det var svært at danne sig et ordentligt billede af billede kvaliteten på fjernsynet, selvom at det virkede okay til prisen. Men indtil videre er min umiddelbare konklussion at man ikke kan bruge fona, merlin osv til en skid :p

Men ellers nogen der kender en butik i Ålborg el. omegn hvor man kan se et PV/X70 og 428XD i aktion under "optimale" forhold?
NaieraNaieraSkrevet 09/10-07 19:33, rettet 09/10-07 21:16 
Det du ser som 'livløse' farver, kan sagtens være et langt mere korrekt og teknisk set bedre billede end på Samsungen. Men nu det er i Fona, så er der jo ingen garanti for, at de kan finde ud af at indstille noget som helst...

I øvrigt har 428XD lidt flere indstillingsmuligheder end 4280XD, som benyttes ved professionel kalibrering, så man kan komme en smule tættere på det korrekte billede. Derfor er 428XD'eren selvfølgelig at foretrække.

Mht. at se fjernsynene under optimale forhold, så mener jeg helt seriøst, at du burde tage en tur med toget (hvis du ikke har bil) til Århus, og så se hvad de har hos Tape Connection. Dér kan de finde ud af, at få tingene til at tage sig nogenlunde ud, som de vil tage sig ud hjemme hos dig selv. De har også både analog og digital TV, HD og DVD du kan se på.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 09/10-07 21:48 
Jeg vil lige advare imod, at der åbenbart findes en del Panasonic Plasma tver, der lider af et kendt klikkeproblem, som der ingen løsninger findes på endnu. Nogle mener det er strømforsyningen og andre at det er kabinettet der gir sig, når det bliver varmt.

Jeg har selv samme problem og det er fandens irriterende! Jeg har tjekket adskillige engelske og amerikanske foraer, og der er mange som har lige dette problem.

Bare lige en lille advarsel, ellers er tv'et kanont!!
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
NaieraNaieraSkrevet 09/10-07 21:58 
Det er selvfølgelig en defekt, så det bør jo ikke holde en fra at købe et af de TV. Jeg er da ret sikker på, at det er et problem med strømforsyningen, som flere har fået løst ved at have TV'et på værksted for at få den repareret.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 10/10-07 00:26, rettet 10/10-07 02:19 
Nej, hvis det kan fikses, så bør det ikke holde en tilbage, men jeg synes defekten virker ret udbredt, dog har symptomerme først vist sig efter flere ugers brug hos de fleste ligesom ved mig.

Jeg kontakter i hvert fald Panasonic i morgen, så håber jeg de vil kigge på sagen. Er dog lidt usikker, da PX71 er paralelimport så vidt jeg ved, og så er det ikke sikkert de gider at hjælpe eller?..
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
NaieraNaieraSkrevet 10/10-07 02:39 
Du har sådan set pan-europæisk garanti, så hvis Easyshopping har gjort deres papirarbejde ordentligt, burde det ikke være et problem at få det ordnet _et eller andet_ sted...

Ja, ingen tvivl om at det er en fejl mange andre har oplevet, men hvis du tog et tilfældigt TV fra Sony, Philips (som vi jo har endnu slemmere eksempler fra!), Samsung eller lignende, og gjorde det til en ligeså stor sællert som PV/PX70, så ville man også høre om mange, der havde et eller andet problem, som var fælles for en relativt høj procentdel af fjernsynene.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 10/10-07 13:23, rettet 10/10-07 13:46 
Ja, jeg mener dog heller ikke folk burde snyde sig selv for dette kanon gode tv, nok det bedste jeg har haft og skal heller aldrig have lcd igen, så jeg håber Panasonic er så venlige og kigger på sagen.

Tv'et er forresten købt online via laptops.dk, ved ikke hvor meget det har at sige, for i teorien burde jeg selv kunne kontakte Panasonic's nærmeste serviceafdeling og få dem til at kigge på det?

Laptops.dk nævner heller intet om paralelimport eller lignende.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
NaieraNaieraSkrevet 10/10-07 15:41 
Ja, hvis det er fra Laptops.dk burde det stille dig bedre, end hvis du havde købt hos Easyshopping.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 10/10-07 17:12, rettet 10/10-07 17:14 
Ringede til Panasonic support, og de henviste mig til Powermill i Odense, så nu håber jeg, at der er en mulighed for at de samler tvet op, så jeg slipper for at skulle slæbe det ned til nærmeste posthus. Men sjovt, at Laptops.dk insistere på, at jeg skal sende det til dem, når det alligevel ryger til nærmeste Powermill værksted. Har dog også en kasko forsikring igennem USG danmark, måske de vil tage sig af det.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
NaieraNaieraSkrevet 10/10-07 18:44 
Ja, Powermill kommer forbi og henter dit TV. Jeg forstod heller ikke, hvorfor du oprindeligt skulle til at sende det selv.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 11/10-07 00:17 
Uha nu er jeg blevet nervøs for at få mit tv afhentet af Powermill. For det første, så har en del klaget i diverse forummer, at Powermill ligger Panasonic Plasma tv'erne ned, som de slet ikke må og for det andet skulle de være ret så inkompetente vedrørende fejlfinding. Mange har så fået en melding om, at der ikkd er blevet konstateret fejl på deres tv, og derefter stukket en regning i hånden.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
NaieraNaieraSkrevet 11/10-07 08:44 
De lagde i hvert fald ikke mit ned; da han skulle lave plads i varevognen var det LCD TV'ene han lagde ned, men den kommentar, at 'det måtte man jo godt med dem'. Og nu forholder det sig desværre sådan, at visse forbrugere derude er for krævende, og ser fejl hvor de egentlig ikke findes. F.eks. har jeg hørt om folk, der havde sendt TV'et til reparation, fordi strømforsyning kunne høres når der var meget lys på skærmen. Problemet der er, at det slet ikke er en fejl. Så er det jo klart, at Powermill stikker dem en regning...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 12/10-07 14:50, rettet 12/10-07 14:51 
Øv, Powermill insisterer os på, at det er Laptops.dk opgave at hente tv'et, men det afviser de og mener jeg selv skal putte tv'et i en kasse og slæbe det ned til nærmeste posthus. Nu håber jeg bare, at jeg kan gøre brug af min kaskoforsikring hos USG danmark, så de evt. kunne arrangere noget.

Er godt nok meget utilfreds over det her :(
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
NaieraNaieraSkrevet 12/10-07 17:11 
Det er pænt underligt at Powermill lige pludselig siger sådan noget. Det tog dem ikke længe, at hente mit TV, efter de var kommet tilbage fra juleferien, i sin tid.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 12/10-07 18:08 
Kunne jo være laptops.dk benytter sig af et andet værksted end Powermill. Nu kontakter jeg USG Danmark og håber de vil hjælpe mig.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
NaieraNaieraSkrevet 12/10-07 18:18 
Det er _Panasonic_ der benytter sig af Powermill, ikke individuelle butikker.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 12/10-07 18:51, rettet 12/10-07 18:52 
Jamen forklar det til laptops.dk jeg har sagt det til dem flere gange, og selv Panasonic sagde at alle deres plasma tv'er ordnes hos Powermill, så er ret forvirret. Hvorfor vil laptops.dk have mit tv tilsendt, når det alligevel ryger til det nærmeste Powermill serviceværksted ifølge Panasonic.

Kunne måske være Laptops.dk selv har et autoriseret værksted til disse ting, og måske selv er utilfreds med Powermill, og derfor ikke benytter sig af dem?

Jeg synes det her lugter langt væk af dårlig service.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RuneSPRuneSPSkrevet 14/10-07 20:43 
Naiera>
Mht. at se fjernsynene under optimale forhold, så mener jeg helt seriøst, at du burde tage en tur med toget (hvis du ikke har bil) til Århus, og så se hvad de har hos Tape Connection. Dér kan de finde ud af, at få tingene til at tage sig nogenlunde ud, som de vil tage sig ud hjemme hos dig selv. De har også både analog og digital TV, HD og DVD du kan se på.

Var inde i tape connection og se dem i lørdags og tror mere eller mindre jeg har besluttet mig for at nuppe 428XD :) så spørgsmålet er nu hvor det er bedst at købe det, umiddelbart er www.cinemagic.dk og laptops.dk de billigste der har det på lager. Hvor er det bedst at bestille fra :)?
NaieraNaieraSkrevet 14/10-07 21:02, rettet 14/10-07 21:02 
En butik du ved vil levere ordentlig service, ville være det bedste sted. Det er langt fra altid det kan betale sig, at købe det absolut billigste sted. Kunne du få en lokal butik i Aalborg til at bestille det hjem til dig, ville det nok være mest optimalt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 15/10-07 09:46, rettet 15/10-07 09:46 
Nogen der kan anbefale nogle optimale farve-indstillinger til fjernsynet?

Jeg er begyndt ved nogen film at lægge mærke til misfarvinger, primært i folks ansigter, hvor der pludselig kommer grimme, røde plamager, der vidner om lidt billig farvekomprimering. Jeg har set det på flere film i fjernsynet, og senest i Donnie Darko på DVD, som jeg ellers mindes at have set på samme fjernsyn uden at bemærke problemet.
Jeg går ikke ud fra at problemet ligger i selve TV'et, da farvene i spil er, så vidt jeg kan se, perfekte.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 15/10-07 10:20 
Jeg står i den situation at jeg mangler et TV, da det gamle er stået helt af, og mit budget strækker sig MAKSIMALT til de 8000. Ville 42PX7B være at smide penge ud af vinduet, eller får man ikke bedre TV til de penge?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
NaieraNaieraSkrevet 15/10-07 12:34 
Jeg ved ikke hvad du skulle gøre i mellemtiden, uden TV, men hvis du kunne spare 1k mere sammen, ville PV70'eren fra Cinemagic være et meget bedre køb.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HankyHankySkrevet 15/10-07 16:00 
Koster PV70 ikke 2K mere?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
NaieraNaieraSkrevet 15/10-07 16:30, rettet 15/10-07 16:30 
Cinemagic havde den, indtil for nylig, til lige under 9k inklusive forsendelse. Det troede jeg egentlig, at de stadig havde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 15/10-07 17:38, rettet 15/10-07 17:39 
Ellers så sælger jeg muligvis mit et Panasonic 42" PX71 inkl. 3 års total forsikring hos USG Danmark, dog har det nogle peridodiske klikkelyde (ikke meget eller super irriterende) men de er der, og så skal det nok sendes til reperation, ellers virker det fint - 8500 kr.

Jeg sæger det, da jeg ikke har mulighed for at sende det ind lige sådan, så foretrækker at sælge det. Købt hos laptops.dk 12/07/2007
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 15/10-07 22:20 
Sumez>
Nogen der kan anbefale nogle optimale farve-indstillinger til fjernsynet?

Standardfarveindstillingerne i Cinema synes jeg faktisk er helt korrekte. Kontrast, lysstyrke og skarphed satte jeg ned, men resten fandt jeg ikke nogen grund til at rode med.

Prøv at hælde en THX-skive i (Star Wars, Indiana Jones, Akira etc.) og tjek hvordan farverne ser ud på prøvebilledet til sidst.
QQSkrevet 15/10-07 22:40 
Som Jmog har jeg også valgt Biograf indstillingen og skruet en smule ned for kontrast, lysstyrke og skarphed. Men jeg vil kraftigt anbefale også at slå alle filtre fra. De fleste "Noise Reduction" filtre, skaber faktisk mere støj end de fjerner.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 15/10-07 23:01 
Ja, al den slags DNR og lignende skal bare slås fra. De kan til tider bruges, hvis man har analoge TV-signaler af meget lav kvalitet. Ellers ødelægger de mere end de gavner.

Biograf indstillingen ér den indstilling, der har den mest korrekte billedgengivelse. Der skal selvfølgelig skrues ned for lys og kontrast, og så skal skarphed ned på nul, men når man er kommet dertil, så er det ikke vanvittigt mange procent, fra det optimale TV'et kan yde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RuneSPRuneSPSkrevet 21/10-07 19:39 
Med henblik på fragt, skal plasma fjernsyn stå op eller er det ligegyldigt?
QQSkrevet 21/10-07 19:59 
Det SKAL stå op, og allerhelst i sin kasse.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 21/10-07 21:24, rettet 21/10-07 21:25 
Ja, det skal stå op. Hvis man ligger det ned under fragt, falder det ind under 'eget ansvar'. Selvom jeg dog aldrig har hørt, om folk der har fragtet et plasma TV liggende ned, og fået det ødelagt på grund af dét.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RuneSPRuneSPSkrevet 22/10-07 17:47 
Naiera>
En butik du ved vil levere ordentlig service, ville være det bedste sted. Det er langt fra altid det kan betale sig, at købe det absolut billigste sted. Kunne du få en lokal butik i Aalborg til at bestille det hjem til dig, ville det nok være mest optimalt.

Er næsten lige flyttet herop, så kender stort set intet :) Men regner med at bestille et Pioneer 428XD + Pioneer PDK-TS25 bordstand samt en udvidet garanti (http://www.lcd.dk/Default.aspx?ID=71) fra www.lcd.dk , de lader både til at have gode priser og god service ud fra hvad jeg umiddelbart kan læse mig til rundt omkring på forskellige fora. Men ellers nogen der kender noget til dem her?
RuneSPRuneSPSkrevet 26/10-07 17:22 
Så fik jeg endeligt mit 428XD og efter lidt bøvl også tændt for det :) Nu er jeg lidt af en klovn til sådan noget, så hvordan I alverden får jeg kanalerne frem på det :S? Jeg har stofa kabeltv og har forbundet det med tv'et med et almindeligt antennestik, men den finder ikke noget når den søger :S
NaieraNaieraSkrevet 26/10-07 18:06 
Sikker på du ikke søger efter digitale (DVB-T, som du ikke får igennem Stofa kabel) kanaler? Ellers er der jo altid det gamle 'RTFM'-råd ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RuneSPRuneSPSkrevet 26/10-07 18:13 
Nevermind, af en eller anden grund finder den dem vist nu :)
jaesjaesSkrevet 30/10-07 12:02 
Der blev tidligere snakket om plasma i mindre størrelser end 37". LG har et på vej i 32" til omkring 6000 kr.:
http://www.t3danmark.dk/index.php?module=Pagesetter&func=viewpub&tid=1&pid=5157
tastasSkrevet 06/12-07 15:15, rettet 06/12-07 15:16 
Hejsa

Nu har jeg så også det omtalte Panasonic TV - PV70. Jeg har købt HD-DVD addon til x-boxen (det er jo ikke så dyrt, så kan jeg bedre begynde at købe nogle HD film og vente på at en ordentlig combo afspiller engang kommer ned i pris så jeg kan hoppe med på begge vogne ;).

Mit spørgsmål er egentlig: Jeg har sat min box til TV'et med et VGA kabel og har sat den til at spytte signalet ud i 1024*768 som er TV'ets native opløsning og og det ser jo blændende ud i spil.

Når jeg ser HD-DVD film - er det så optimalt at bruge VGA, eller bør jeg anskaffe mig et component kabel og eksempelvis sætte den til 1080i og lade skaleringen være i TV'et i stedet??

Er der nogle som har erfaringer med hvad der giver det bedste slut resultat?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
NaieraNaieraSkrevet 06/12-07 17:45 
Jeg har ikke specifikke erfaringer med den kombination af afspiller og tv, men jo, det vil nok være bedre at vælge component og så køre 1080i.

Men det koster vel ikke så meget at prøve? Havde du en Premium 360'er fulgte component alligevel med fra starten.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
tastasSkrevet 06/12-07 20:04 
Har desværre ikke en premium, men jeg vil lige se om jeg kan trylle et component kabel frem ved én så jeg kan prøve at teste det så :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
dpldplSkrevet 23/01-08 16:35 
Genopliver lige dette gamle topic.

Da jeg sidder med tanker om at udskifte mit gamle CRT (32" philips widescreen).

Kigget en del på plasma(42px/pz70). Da skærmen mest skal bruges til 360 i starten, senere til PS3(som bliver købt til blu-ray og ikke spil :P). Så er jeg nysgerring om det enlig er værd at vente på deres nye modeller som kommer i marts eller snuppe en af deres 2007 model er godt nok.

Med andre ord vil det være værd at vente plus give lidt mere for de nye modeller til en gaming skærm(og senere bruges til blu-ray også) eller skal jeg bare finde en af deres 2007 modeller billigt?

(info om den 2008 pana model jeg kigget på)
The VIERA PZ85 series includes three screen sizes, all with 1080p resolution - the 42-inch class TH-42PZ85, the 46-inch class TH-46PZ85 and the 50-inch class TH-50PZ85. These full HD Plasma televisions feature an improved native contrast ratio of 30,000:1; Game Mode; VIERA Link; an SD memory Card slot and a PC input. In addition, the speakers are now hidden in the front.

he Game Mode minimizes the time lag when displaying game images on the Plasma screen. The Mode synchronizes the response of the game image to the player’s operation, thereby producing an extremely clear image with no motion artifacts.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 23/01-08 18:50 
Kan du vente tre-fire måneder, så gør det! Panasonic skulle have indhentet Pioneer på sortniveau (også brugbart sortniveau, altså med god skyggedetalje), og alle modellerne skulle også få rigtig 24 fps understøttelse, hvilket har en del at sige når du skal se Blu-ray.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dpldplSkrevet 24/01-08 00:27 
At vente et par måneder skulle ikke være noget problem (Plus læst at der er marts de kommer. så slet ikke så lang tid igen) og kan altid bare købe et spil mere til overleve vente tiden ;).

Altså det med sortniveau har jeg fattet. Men enlig nysgerring hvad er så godt ved det 24fps ting. Har hørt folk snakke om det før, men enlig aldrig fundet ud af hvad det helt er og gør.

Bliver lige nød til at spørger. Der findes vel region fri DVD afspiller der can opscalere til 1080p som pz85 er?
Til nogenlunde pris(ikke så meget tilbage efter jeg købt det tv ><). Da jeg gerne ville kunne se mine anime på den :P
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 24/01-08 02:49, rettet 24/01-08 02:51 
Der findes tonsvis af regionsfri afspillere der kan opskalere. Men spørgsmålet er, om du ikke får et bedre billede ved bare at smide progressiv ud fra afspilleren, og lade fjernsynet opskalere, som det alligevel gør i alle tilfælde? Men det må du prøve, når du får afspilleren. Som minimum bør du købe en Denon 1940, synes jeg.

24 billeder i sekundet er hvad film optages med. Dette går dog ikke op i hverken 50Hz (som vi kører med i PAL-landene) eller 60Hz (som de bruger i f.eks. USA og Japan), så for at vi kan se film på vores fjernsyn skal der foretages nogle krumspring. Med PAL fyrer man et ekstra billede af i sekundet, hvilket får filmen til at køre 4% hurtigere. Dette giver selvsagt en række problemer, som løses på forskellige måder. Ringenes Herre dvd'erne var meget uheldige, idet musikken kørte i det korrekte tempo, men for at få det til at passe med billedet, skar de det sidste af lydene hele vejen igennem filmene! For dem der kan høre det, er PAL-udgaverne af trilogien en nærmest pinefuld oplevelse.

Ved 60Hz visning af film benytter man sig af en såkaldt 2:3 pulldown, der giver en mindre grad af hakken i billedet, også kendt som 'judder'. Men til gengæld kører film i den rigtige hastighed. Nogle er forstyrrede af det, andre er ikke, men Blu-ray og HD DVD vises ved 60Hz, medmindre man har en afspiller og et fjernsyn der understøtter 24 fps. I stedet for at vise hvert (mere eller mindre hakkende) billede to gange i sekundet ved 60Hz, så vises hvert billede 3 gange ved 72Hz eller 4 gange ved 96Hz. Sidstnævnte metode har jeg hørt, er den der bruges på de nye fra Panasonic. Begge metoder er præcis lige gode, da de opnår præcis samme effekt. Dette eliminerer både hakkeriet og hastighedsforøgelsen, og lader filmene køre præcis som de skal, med 24 billeder i sekundet. PS3'en har understøttet 24 fps i lang tid, og alt andet end koncertudgivelser (og muligvis visse tv-serier) er også lagret ved 24 fps på skiven.

3:2
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
QQSkrevet 24/01-08 12:02 
Naiera>
Ringenes Herre dvd'erne var meget uheldige, idet musikken kørte i det korrekte tempo, men for at få det til at passe med billedet, skar de det sidste af lydene hele vejen igennem filmene! For dem der kan høre det, er PAL-udgaverne af trilogien en nærmest pinefuld oplevelse.

Lidt OT, men gælder det også Special Extended Edition udgaverne?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 24/01-08 15:40 
Ja, så vidt jeg ved er de film->PAL-konverterede på samme måde. Jeg har dog aldrig selv oplevet det, eftersom jeg kun har set filmene i biograferne og på mine egne NTSC dvd'er.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
QQSkrevet 24/01-08 21:41 
Jeg har heller ikke oplevet det på mine PAL SEE versioner, og jeg synes nu at jeg plejer at have øre for sådan noget (musiker/film-og-tv-produktionselev). Og de andmeldelser jeg læste af DVD'erne for længe siden, var da vældigt positive, især husker jeg at de var væsentlig bedre end de almindelige versioner på billedsiden, blandt andet fordi filmene lå på to discs, i stedet for en.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
329 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig