X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Panasonic Plasma TV 42"


Svar
RaGeRaGeSkrevet 09/07-07 08:22, rettet 09/07-07 08:50 
Er den første bare en nyere model, men med samme specs?

Den første kan jeg nemlig købe i nærheden af hvor jeg bor, så slipper jeg for at skulle sende det ind, hvis det går i stykker.

Er opløsningen 1024x768 på disse tver svarende til 720p, for vil gerne have min xbox360 tilkoblet, og leverer Plasma et betydeligt bedre billede ved analog tv-signal?

Se hele indlægget
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
329 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
WraithWraithSkrevet 07/09-07 14:12 
Zzap!>Til daglig casual brug (70 - 90% af tiden), hvor man ikke lige gider at mørklægge hele stuen er et fjernsyn/skærm altså nødvendigt.

Nu behøver jeg så ikke lige at mørklægge noget som helst.
Måske du skulle prøve med et kvalitets lærred.
Eller en bedre projector
I only fart when i'm asleep.
JmogJmogSkrevet 08/09-07 06:01 
Nu ingen grund til at lyde mere elitær end højst nødvendigt.

Det er sandt at jo flere penge man smider efter projektoren, jo højere vil kvaliteten værre. Og har den en høj lysstyrke, så klarer billedet nemmere, at der er lyst i stuen.

Men.... uanset hvor god projektoren er, så vil billedkvaliteten kun være på sit bedste i et helt mørkt lokale.

Og faktisk jo bedre en projektor er, jo mere tydeligt vil det være, at almindelige tv-signaler er ganske uegnede til den størrelse.
RuneSPRuneSPSkrevet 09/09-07 17:27, rettet 09/09-07 17:28 
Låner lige denne her tråd da jeg skal til at have et nyt fjernsyn og er faldet over dette tilbud:

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/42PF9641D_(Wupti).html

nogle der kender noget til det eller et bedre tilbud :)?
NaieraNaieraSkrevet 09/09-07 19:25 
PX70 kan fås billigere og er et langt, langt bedre TV.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/09-07 20:25 
Jeg synes det ser fint ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 09/09-07 22:12 
Enig med Naiera.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 10/09-07 01:10, rettet 10/09-07 01:10 
Jeg har set en M86'er i en forretning, der også havde en PX71, og jeg ville klart tage PX71'eren. Sortniveauet er bedre og farverne mere levende.
LessCDTLessCDTSkrevet 11/09-07 23:35 
Er Pioneer PDP 427 XD de ca. 3000 basseører mere værd end PX 71'eren? Er der nogen markant forskel kvalitetsmæssigt?
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
JmogJmogSkrevet 11/09-07 23:39 
Nå, Tapeconnection har ikke så meget styr på deres leverancer som jeg ville ønske. Deres "hver dag det skal være" er nu ændret til "indenfor 1-2 uger".

Det holder jeg ikke til, så jeg ringede til Elgiganten. Der kommer en PX70E ind ad døren på torsdag.
NaieraNaieraSkrevet 12/09-07 08:49 
LessCDT>
Er Pioneer PDP 427 XD de ca. 3000 basseører mere værd end PX 71'eren? Er der nogen markant forskel kvalitetsmæssigt?

Uden tvivl, ja.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 13/09-07 09:48 
Så ankom min 42" PX70. Hold da kæft, hvor den fylder meget i sin kasse. Nåja, den fylder nok også en del uden kassen :-D.

Melder tilbage når det er lykkedes mig at få den placeret og har testet den.
JmogJmogSkrevet 13/09-07 22:29, rettet 13/09-07 22:34 
Wheeee, nu kan jeg komme med mine indtryk.

Lutter positivt, skal jeg hilse at sige.

Panasonic TH42PX70E (42" plasma)

For det første, så er sortniveauet og farverne simpelthen fremragende. Folk der siger plasma slet ikke kan være med når det gælder farver må kun have set nogen meget gamle modeller, for moderne paneler kan sagtens måle sig med de bedste LCD'er. Kombineret med et sortniveau, der gør en helt rørstrømsk, da det er som gode gamle CRT, så er mundvandet svært at undgå.

Og ja, det med at man ikke kan sammeligne opløsninger på plasma med opløsninger på LCD er fuldstændigt rigtigt. Det er "kun" 1024x768 PX70 panalet har at rutte med, men med et 720p signal ser det blændende ud, og INTET afslører at en smule nedskalering finder sted.

Jeg testede lidt af hvert, og det får i så mine kommentarer til her.

-Almindelig TDC kabeltv: Nydeligt. I 42 tommer ville jeg være lidt bekymret for om tuneren ville kunne få noget godt ud af det, men den er åbenbart af glimrende kvalitet, for det er absolut mere end brugbart. Ordentlige tunere i fladskærme er bestemt ikke det man ser for ofte, så det var en glædelig bonus.

-PS2 via RGB-scart (576i): God of War så chokerende godt ud i forhold til mit gamle LCD. Scaleren i apparatet er virkelig imponerende, og de 576i som spillet kører i ville jeg straks have troet var progressive, hvis nogen havde fortalt mig det. Farver, skarphed.... det er ikke til at se det blot er almindelig PAL.

-DVD (480p) via component: Simpelthen mums. Jeg testede Attack Of The Clones for at have noget med ekstreme farver og mørke scener. I lad-os-fange-ham-snigmorderen-scenen på Coruscant var der rig lejlighed til at se, hvor godt apparatet er til at klare mørke scener, og det skuffede bestemt ikke. Alle nuancer af grå og mørke flader trådte fint igennem uden at noget gik tabt. Arena-scenen i slutningen af filmen var et rent extravaganza af farver, som næsten tog pusten fra mig. Det kontinuerlige smil, jeg havde haft, siden jeg tændte apparatet første gang, ville ikke kunne fås af mit fjæs med en mejsel.

-Dreamcast via VGA-boks (640x480): Lykke på jord. Rez så slet og ret perfekt ud. Igen, apparatet scalerer fantastisk.

-Xbox 360 (720p): Det her var egentlig noget af det jeg var mest spændt på. Hvordan håndterer apparatet opløsninger der er højere end selve panelets egen opløsning? Scaleren skuffede heller ikke her, for det så slet og ret blændende ud. At scalering var involveret, ville jeg aldrig have gættet, hvis jeg ikke vidste det i forvejen.

Mht. indstillingsmuligheder på fjernsynet havde jeg samme oplevelse som med min Panasonic projektor. Fabriksindstillingerne er overraskende gode. Jo, lidt justering er på sin plads, men i forhold til så mange andre mærker, så skal der overraskende lidt til, før billedet ser korrekt ud. Jeg skruede ned for kontrasten slukkede for alle filte, så var den i vinkel. En tur med THX-optimizeren på Star Wars-disken viste at der faktisk slet ikke skulle ændres på noget. Sjovt nok medførte at jeg slog Noise reduction fra at billedet ikke kun blev skarpere, men også at der blev MINDRE støj i billedet. Keraaayzy.

Der er jo lidt religion over LCD versus plasma, men for mig er der ingen tvivl om at plasma byder på det bedste fra to verdener: De skønne farver fra LCD og det vidunderlige sortniveau fra CRT. Mht. opløsningen kan jeg i fuld overbevisning sige, at det er fuldstændigt uden betydning.
RJKRJKSkrevet 13/09-07 22:36 
Nu bliver Naiera snart rigtig utålelig at høre på... ;pp
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RuneSPRuneSPSkrevet 13/09-07 22:38 
Hmm lader til at det er Panasonic PX70 vs Pioneer PDP 427XD... har set sidstnævnte til 13000,- som en demo vare... hvad er det generelle prisniveau for de to skærme :S?
RaGeRaGeSkrevet 13/09-07 22:40, rettet 13/09-07 22:44 
Hvis man virkelig går op i et flot billede og man ser meget tv, så gør en selector en verden til forskel. Tv i digital kvalitet er sgu en ren fornøjelse på et PX71E - knivskarpt og flotte farver.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
NaieraNaieraSkrevet 13/09-07 23:37, rettet 14/09-07 08:38 
De _skønne_ farver fra LCD!?

Nærmere de _skøre_ farver fra LCD. LCD har aldrig nogensinde haft på nogen måde _gode_ farver.

Men ellers: Hvad sagde jeg? ;)

Jeg er i øvrigt glad for at høre, at DC med VGA-æske fungerer godt. DC med RGB-Scart fungerer _ikke_ godt på min PX60'er, så derfor fik jeg en VGA-boks. Som jeg så ikke har fået prøvet endnu :p

Mht. Xbox 360 burde du prøve 1080i. Fjernsynet kan sagtens de-interlace signalet ordentligt, og 768 er jo højere end 720, så når du sender 720p ind skal signalet faktisk opskaleres. Med 1080i er der mere opløsning at tage af, og forskellen kan godt ses. 1080p fungerer i øvrigt som en drøm på TV'et, skulle du på et tidspunkt få en kilde der kan dét.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 13/09-07 23:42 
RuneSP>
Hmm lader til at det er Panasonic PX70 vs Pioneer PDP 427XD... har set sidstnævnte til 13000,- som en demo vare...

Prisen for 427XD er vel fair nok, selvom det er en demo, og det ér et bedre TV end noget som helst Panasonic har at byde på.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 13/09-07 23:43 
Jeg indrømmer det - du havde ret :-)

Se folkens, jeg har lige givet Naiera ret. Så er der dælme ikke nogen undskyldning for at vælge LCD fremfor plasma ;-)
JmogJmogSkrevet 13/09-07 23:46 
Naiera>
Jeg er i øvrigt glad for at høre, at DC med VGA-æske fungerer godt. DC med RGB-Scart fungerer _ikke_ godt på min PX60'er, så derfor fik jeg en VGA-boks. Som jeg så ikke har fået prøvet endnu :p

Yderst spøjst. Har PX60 det generelt dårligt med RGB, eller er det kun, når det er fra en DC? Og i så fald.... ja, hvad i alverden kan gøre at lige præcis RGB fra en DC skulle være anderledes end fra alt andet.
WehnerWehnerSkrevet 13/09-07 23:56 
Bare lige af ren nysgerrighed - den model du har købt dig der jmog, findes den i 32" - og hvad koster den i så fald?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-07 23:59 
Der er absolut ingen grund til at bruge andet end VGA fra DC'en. Spil der ikke understøtter den er bare noget lort :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 14/09-07 08:34, rettet 14/09-07 08:34 
Jmog>
Yderst spøjst. Har PX60 det generelt dårligt med RGB, eller er det kun, når det er fra en DC? Og i så fald.... ja, hvad i alverden kan gøre at lige præcis RGB fra en DC skulle være anderledes end fra alt andet.

Jeg mistænker at det måske er NTSC 3.58 den ikke kan lide, selvom det vist ikke rigtig giver mening når man snakker RGB. Lidt slapt af Panasonic må man sige, under alle omstændigheder.

Der er absolut intet problem med RGB generelt. Nu hvor jeg har receiver med component switching bruger jeg kun RGB fra parabol-æske kæden, men før brugte jeg også RGB-Scart fra PSTwo'en, også med NTSC spil, og det virkede rigtig godt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 14/09-07 08:37 
Wehner>
Bare lige af ren nysgerrighed - den model du har købt dig der jmog, findes den i 32" - og hvad koster den i så fald?

Der fås ikke plasma TV i 32", men omtalte TV fås i 37", og det er selvfølgelig ligeså LCD-overlegent som 42" udgaven ;) Det fås for ~9k her i landet. Måske lidt mindre hvis du finder det rigtige tilbud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 14/09-07 08:42, rettet 14/09-07 08:47 
Jmog>
Ordentlige tunere i fladskærme er bestemt ikke det man ser for ofte, så det var en glædelig bonus.

Langt de fleste fladskærms-tunere du har set har helt sikkert været af helt fin kvalitet; det er bare TV'et der har været for elendigt til at vise et godt billede fra den :) Der er ikke noget der gør 'fladskærms-tunere' specielt ringere end andre.

Hvad for en indstilling har du i øvrigt skruet på? 'Biograf' er den der giver de mest korrekte resultater, selvfølgelig med brightness og kontrast skruet lidt ned, og skarphed på nul, så man ikke smider detaljer væk i bytte for falsk skarphed.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 14/09-07 09:22 
Jmog>
Yderst spøjst. Har PX60 det generelt dårligt med RGB, eller er det kun, når det er fra en DC? Og i så fald.... ja, hvad i alverden kan gøre at lige præcis RGB fra en DC skulle være anderledes end fra alt andet.

Jeg har ingen problemer med RGB fra PS2 eller DVD-afspiller.
Men fra min supergun bliver billedet rykket ad helvede til og farverne fuldstændig ødelagt. Andre der har erfaringer med/viden om dette?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 14/09-07 13:31 
Naiera>
Hvad for en indstilling har du i øvrigt skruet på? 'Biograf' er den der giver de mest korrekte resultater, selvfølgelig med brightness og kontrast skruet lidt ned, og skarphed på nul, så man ikke smider detaljer væk i bytte for falsk skarphed.

Jeg kører på normal med skarphed i nul og resten på lidt under 50%. Pt er det sådan jeg foretrækker billedet, men jeg skal lige have leget lidt mere med cinema, før jeg beslutter mig for, hvordan jeg vil have det.
JmogJmogSkrevet 14/09-07 13:33, rettet 14/09-07 22:24 
Naiera>
1080p fungerer i øvrigt som en drøm på TV'et, skulle du på et tidspunkt få en kilde der kan dét.

Jeg har skam en PS3, men der er vi ude i noget logistisk besvær med kablerne, så den kører indtil videre kun til projektoren.
RJKRJKSkrevet 14/09-07 16:06, rettet 14/09-07 16:07 
Sumez>
Men fra min supergun bliver billedet rykket ad helvede til og farverne fuldstændig ødelagt. Andre der har erfaringer med/viden om dette?

Hvis din supergun bare videresender signalet direkte, så får du "rå" RGB fra arcadeboardet. Azalon kan sikkert forklare det mere detaljeret, men til sammenligning er et normalt RGB SCART signal fra en konsol nedjusteret så det passer i impedans med fjernsynets indgang. Der sidder simpelthen nogle modstande på farverne i selve SCART-kablerne. Det er også derfor der nogle gange er problemer med uoriginale RGB-kabler på nogle fjernsyn, især omkring MegaDrive og Super Nintendo qua min erfaring. Så dit problem kan formentligt løses ved at sætte modstande af den rigtige størrelse på pinsne med de tre farver på supergunnen eller dennes SCART-stik.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 14/09-07 22:00 
Jeg kom til at tage lidt billeder af dyret. Det er de fire nederste.

Blær
NaieraNaieraSkrevet 15/09-07 11:00 
Sumez' Supergun-problem lyder meget som det der var galt da jeg satte Dreamcasten til her.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 15/09-07 22:53 
Har oplevet et underligt problem ved tv'et og det er, at der kommer forstyrelser i billedet, så snart der bliver tændt/slukket for en strømkilde såsom emhæt eller en mølle. Ikk' fordi det er decideret irriterende, men undre mig bare over det..
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JesperJesperSkrevet 16/09-07 07:30 
Sidder fjernsyn og emhætte på samme (el)gruppe?
JesperJesperSkrevet 16/09-07 07:33 
Havde samme gode oplevelse da jeg fik mit 42PX70 i april - og den dag i dag, smiler man stadig når man tænder fjernsynet ;) Det er et fantastisk TV, som fortjener alt den ros det får.

Som Naiera skriver, så prøv Xbox 360 i 1080 - da jeg smed C&C3 i for første gang var det nærmest en helt ny oplevelse at spille det spil. Du får meget mere "plads" på skærmen og du kan pludselig se ting som du ikke så før.
RaGeRaGeSkrevet 16/09-07 10:26, rettet 16/09-07 10:38 
Umiddelbart er de ikke koblet sammen, men er i det samme værelse, dog deler de ikke strømstik eller lignende.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
tastasSkrevet 20/09-07 08:01 
Nogle kender kender noget til TH-42PX7?
Er det en ældre model end de PX70'er som i taler så godt om i denne tråd eller det en "mindre" model?

Den er jo ret billig og jeg kan måske komme af mit andet TV, så har lidt kig på den og 37" af den PX70 i omtaler så positivt.

TH-42PX7
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
NaieraNaieraSkrevet 20/09-07 09:32 
PX7 er en skrabet udgave af 70'er modellerne. Der er lavere kontrast, mindre billedprocessor, færre farver og færre stik bag på. F.eks. er der ingen VGA-indgang og kun én HDMI-indgang.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
tastasSkrevet 20/09-07 09:47 
Hum hum, så hopper jeg over den. Så er det enten at spare lidt mere eller nuppe 37" udgaven af PX70 så.

Tak for svaret ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
NaieraNaieraSkrevet 20/09-07 09:52 
Taget i betragtning at man kan få en 'rigtig' 42" model, dog uden digital tuner, for 1k mere, så synes jeg at PX7'eren er spild af penge.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
tastasSkrevet 20/09-07 10:17 
Det er 42PV70 som du mener så, ik'?

42PV70
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
NaieraNaieraSkrevet 20/09-07 10:24 
Jow.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
XsaneXsaneSkrevet 22/09-07 11:09 
Er der nogle der kan anbefale TH-37PX7.

expert har det 7500kr
NaieraNaieraSkrevet 22/09-07 12:30 
Læs et par indlæg oppe i denne tråd. Det samme som for 42"-modellen gælder for 37"-modellen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 23/09-07 18:23, rettet 23/09-07 18:42 
Er ved at være lidt nervøs for mit tv pt., der kommer jævnligt kliklyde på helt tilfældige tidspunkter. Det lyder nærmest som et relæ der slå fra.

Er tv'et muligvis defekt?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
NaieraNaieraSkrevet 23/09-07 18:45 
Der har været lignende tilfælde hvor der har været problemer med folks strømforsyninger. Bliver det ved skal det vist desværre til reperation.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 23/09-07 18:58 
Uha hvis det skal til reperation, så ryger det først afsted et par uger efter halo 3 releasen ^^ Lidt træls med sådan noget, da det er en hulens masse arbejde med at få sendt sådan et stort tv afsted :( Men de skal vel refundere mine udgifter dem der har solgt mig det, eller kommer de måske selv og henter tv'et fra det pågældende værksted.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 23/09-07 22:38 
Hvordan fragter man egentlig som privatperson sådan en størrelse. De må jo ikke ligge ned og skal stå op, og hvor mange af os har liiige gemt den originale indpakning.
NaieraNaieraSkrevet 23/09-07 22:51, rettet 24/09-07 01:30 
Det anbefales altid at gemme indpakningen til sådanne apparater. Jeg har min stående endnu.

Skal den til reparation hos f.eks. Powermill, som reparerer Panasonic i Danmark, har de en varevogn der kører rundt og samler den slags op. Da han kom forbi hos mig havde han også en kasse med, så han var altså forberedt på at jeg havde smidt den originale indpakning ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 23/09-07 23:14 
Naiera>
Det anbefales altid at gemme indpakningen til sådanne apparater. Jeg har min stående endnu.

Sandt nok. Jeg kunne jo have lagt det op i mit loftsrum.... om der ville have været plads er dog et godt spørgsmål. I selve min lejlighed måtte kassen dog ud. Den er fucking stor.
tastasSkrevet 25/09-07 09:22 
Af nysgerrighed. Hvor langt sidder i fra jeres TV? Jeg har lige nu et 32", og sidder godt 2,5 meter fra det. Jeg er bare lidt i tvivl om, om det bliver for voldsomt med et 42" med den afstand. Man kan selvfølgelig stå i butikken og se på det, men det jo noget andet når det står i stuen og man har sat sig til rette i sofaen. Er det for tæt på så - bliver billedet lidt for "pixeleret" og stort til at man kan overskue det med den afstand?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
NaieraNaieraSkrevet 25/09-07 09:53 
2,5 meter er helt fint til 42". Du kommer med stor sikkerhed til at fortryde det hvis du nøjes med 37.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
329 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig