X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Panasonic Plasma TV 42"


Svar
RaGeRaGeSkrevet 09/07-07 08:22, rettet 09/07-07 08:50 
Er den første bare en nyere model, men med samme specs?

Den første kan jeg nemlig købe i nærheden af hvor jeg bor, så slipper jeg for at skulle sende det ind, hvis det går i stykker.

Er opløsningen 1024x768 på disse tver svarende til 720p, for vil gerne have min xbox360 tilkoblet, og leverer Plasma et betydeligt bedre billede ved analog tv-signal?

Se hele indlægget
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
329 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
seebergseebergSkrevet 02/08-07 23:28, rettet 02/08-07 23:29 
Tv'et accepterer ikke 1080p over VGA og Component kun over HDMI. Ved 1080i er det stadig sløret. Men nu bliver det først underligt. Har lige haft sat min PS2 til over component og gæt hvad... Det var knivskarp! :S
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
seebergseebergSkrevet 02/08-07 23:52, rettet 03/08-07 00:31 
Har nu prøvet at sætte min Wii til med et GAME component kabel og *pling* knivskarp billede.
Så situationen er nu således:

- PS3 HDMI (ProfiGold) = Ubeskriveligt skarpt!
- Xbox 360 off. component og VGA = Ligner havregrød (Har desværre ikke andet kabel at tjecke med)
- Wii off. component = N64 grafik.
- Wii GAME component = Knivskarpt.
- PS2 GAME component = Spot on, fejlfrit billede.

Ser ud til at Tv'et endten vil have 24k guld i form af HDMI eller cheap-ass uorg. kabler :S
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
NaieraNaieraSkrevet 03/08-07 02:13, rettet 03/08-07 02:16 
seeberg>
Får iøvrigt heller ingen lyd over VGA, selvom jeg sætter audio-stikkene i. Fatter det bare ikke.

Har du sat dem i de rigtige stik? Der er så vidt jeg husker også lydudgang omme bag på 70'eren.

Mht. til kablerne lyder det lidt som de Sony TV der ikke virker ordentligt med Sonys egne Euro AV-kabler til PlayStation; så du må prøve at få fat i noget andet component-værk til X360'eren velsagtens. Eller prøve et andet VGA-kabel måske. PZ'eren er ret ny og ikke så udbredt, så det er svært at sige om det er et problem med dit TV eller noget løjerligt ved serien af fjernsyn.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 03/08-07 03:02, rettet 03/08-07 11:26 
Efter 3 ugers brug af dette tv må jeg indrømme at det virkelig er alle pengene værd.

Xbox360 via component står knivskarpt ligeledes gør min PS3 via HDMI, det er virkelig guf for øjnene. Desuden er PS3 en kanón dvd afspiller, når det kommer til opskalering af film :P

Ved tv brug igennem en selector får man jo næsten dvd kvalitet afhængig af hvilken kanal man nu ser.. mine øjne bløder, når jeg glor tv på et lcd tæt på - nej plasma hele vejen! Har os spillet en del Resistance: Fall of Man i omkring 4 timer i træk, og der var ingen spor af retentions eller burn-ins, så det hører vel til fortiden.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SumezSumezSkrevet 03/08-07 08:29 
Jeg tror vi har fat i det officielle P:R TV her. :) Jeg elsker også mit.

seeberg>
Får iøvrigt heller ingen lyd over VGA, selvom jeg sætter audio-stikkene i. Fatter det bare ikke.

Når man kører VGA, plejer den bare at spille lyden fra component-indgangen, så vidt jeg husker.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
seebergseebergSkrevet 03/08-07 09:12, rettet 03/08-07 09:13 
Prøver at smække lyden over component når jeg tilslutter via VGA. Hjembringer også lige et GAME VGA kabel med fra work i dag. Så er det spændende om det vil følge eksemplet med de andre ourg. kabler :)
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
TurricanTurricanSkrevet 03/08-07 09:48 
Er der nogen der ved hvilke opløsninger der understøttes via vga?

Jeg kan ikke finde svaret på deres hjemmeside.
The Gods pause for a moment...
JesperJesperSkrevet 03/08-07 12:37 
Sumez>
Jeg tror vi har fat i det officielle P:R TV her. :) Jeg elsker også mit.


Kan kun være enig - det er en fornøjelse hver gang man sætter sig foran det!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/08-07 12:57 
Nu spør' jeg lige dumt: Er plasma ikke noget crap i forhold til LCD? Det er jo efterhånden en gammel teknologi.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 03/08-07 13:02 
Jeg tror netop at plasma er på toppen, fordi det er en gammel teknologi. Alle de værste børnesygdomme, som LCD-TV stadig lider under, har plasma for længst overstået. Jeg tror dog at fremtiden ligger i LCD-skærme (og lignende teknologier), de skal bare lige videreudvikles.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 03/08-07 13:08, rettet 03/08-07 13:12 
PalleJensen>
Nu spør' jeg lige dumt: Er plasma ikke noget crap i forhold til LCD? Det er jo efterhånden en gammel teknologi.

Nej! Plasma er bestemt ikke noget crap, og da især ikke i forhold til LCD, der direkte blegner i forhold til selv halv-billige plasma TV som dem fra Panasonic. Det på nuværende tidspunkt absolut bedste TV på markedet er et plasma TV, og sådan har det egentlig været i flere år nu, hvor de gode CRT TV endelig blev godt og grundigt overhalet.

Problemet er dog ikke så meget, længere, teknologierne, men at de store producenter af LCD TV, især Sony og Samsung, er ligeglade med at lave gode TV, men hellere vil lave TV der ser vilde ud i udstillingslokalerne. Det gør de ved f.eks. at lave farvespektret større, og derved bare gøre farverne endnu mere skæve end de var før. Det ser måske vildt ud i Elmutanten eller Fona, men når man får TV'et hjem i stuen er det korrekte billede klart det der er at foretrække, og der fejler selv de dyreste LCD TV.

Herold>
Jeg tror netop at plasma er på toppen, fordi det er en gammel teknologi. Alle de værste børnesygdomme, som LCD-TV stadig lider under, har plasma for længst overstået. Jeg tror dog at fremtiden ligger i LCD-skærme (og lignende teknologier), de skal bare lige videreudvikles.

Du kan videreudvikle så meget du vil på teknologierne, men så længe producenterne ikke er interesserede i at lave god og korrekt billedkvalitet, så kan det være ligemeget. SED, OLED og hvad det nu hedder, har også potentialet til en hel masse, men så længe folkene der laver fjernsynene ikke er interesserede i korrekt billedkvalitet, så kan det være et fedt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
VersaceVersaceSkrevet 03/08-07 14:44 
Så har jeg fået mit Panasonic PX70 42".

Er helt målløs over kvaliteten af det fjernsyn. Kan dog kun prøve det med anolog tv og Xbox 360 over component.

Satte Xboxen til 720p og det står knivskarpt, selv med off. component.

Det skalere meget bedre end mit gamle skod LCD fra Samsung.

Skal aldrig have andet end Plasma fra nu af - det er helt sikkert.

Er meget overrasket over hvor godt billedet er i spil. (Har prøvet DiRT, The Darkness og Forza 2 indtil videre).

Synes slet ikke man oplever nogen form for Gaming Lag med plasma i forehold til LCD? Det virker som om de skalerer meget bedre.
This is the remix, and i'm the prefix!
NaieraNaieraSkrevet 03/08-07 14:48 
Nu har 'Gaming Lag' og skalering jo ikke meget at gøre med hinanden. LCD skærme er stadigvæk for langsomme til at følge med hurtige bevægelser; derfor ser spil og sport stadigvæk noget løjerligt ud. Det er dog ikke alle der kan se dette, eller ser det som, et problem.

Årsagen til at du ikke får 'efterslæb' eller hvad man nu vil kalde det med plasma, er at den effektive responstid er noget nær nul, meget ulig LCD hvor de bedste stadigvæk har noget der ligner 6,5 ms.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
VersaceVersaceSkrevet 03/08-07 14:51 
Synes ikke jeg oplevede "efterslæb" på mit Samsung N71 32", det var mere bare for dårlig respons tid der gjorde FPS spil uspillelige. Synes dog ikke det er så slemt på Plasma i forehold til. Man kan godt leve med det ihvertfald. helt perfekt bliver det vel aldrig.
This is the remix, and i'm the prefix!
SolaegSolaegSkrevet 03/08-07 21:20, rettet 03/08-07 21:21 
PX70'ern koster nu kun 9900,- hos Gego.dk.

Men kan man bruge DVB-tuneren til noget, når man har kabel-tv? Ser ud som om man skal ud og investere i nogle filtre:
http://www.digitalt.tv/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1854
NaieraNaieraSkrevet 03/08-07 21:35 
Nu skal det jo specificeres nærmere til DVB-S, -C eller -T før man kan sige dig om du kan bruge det til noget, men jeg ved at det er en DVB-T tuner der sidder i disse TV og nej, det kan du ikke umiddelbart bruge til noget. Du skal have en Selector eller lignende.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SolaegSolaegSkrevet 03/08-07 21:51 
Ja, mente også DVB-T. Tjaeh, synes det lyder som en fornuftig pris ellers, men venter stadig lidt med at købe en Xbox 360, så måske man også skulle vente med tv'et.
MinhMinhSkrevet 04/08-07 01:40 
Jeg købte Panasonic TV'et for et par måneder siden hos Geco og jeg er stadig fuldt ud tilfreds med det. Bortset fra et kommentarer om at det var for stort, så har samtlige personer der har set det, været overrasket over hvor godt det er, inklusiv mig selv selvfølgelig. Jeg kan kun anbefale det, især til den pris.
Spiller nu: World Of Warcraft: Cata..., Super Street Fighter IV...
seebergseebergSkrevet 04/08-07 20:57 
Mit PZ700 har nu kureret sig selv og viser fremragende billeder med de officielle kabler til X360 og Wii. Det skulle bare lige varmes op I guess?!
Vil iøvrigt også lige fremhæve de inbyggede højtalere i TV'et. Wow, de har en god lyd takket være SRS XT surround-funktionen!
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
Zzap!Zzap!Skrevet 04/08-07 22:12 
Ikke for at hælde malurt i saftevanden, men er der slet ikke nogen af jer plasma ejere, der bliver irriteret over den flimren, der ofter er i store farvede flader på plasma?
Personlig foretrækker jeg helt roligt billede og så at jeg selv lige skal sidde og rode lidt med farverne, for at få dem acceptable.
Billedets stabilitet er vel også en væsentlig del af den samlede oplevelse?
Born to kill space
NaieraNaieraSkrevet 04/08-07 22:17 
Et godt plasma TV er tydeligvis stabilt nok til os andre, og så foretrækker flere og flere af os tydeligvis den mere korrekte gengivelse plasma giver, end de syge farver og efterslæbet du får på LCD. Plasma TV er jo også progressive, ligesom LCD, så det har altså også de fordele et progressivt display giver. Pas på med ikke at basere dine plasma-meninger på Hitachis TV med ALiS-panelerne...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
VersaceVersaceSkrevet 04/08-07 23:32 
Efter et stykke tid med mit 42PV70 er jeg begyndt at lægge mærke til Lag i spil. Smed The Darkness i Xboxen og nu viser det sig at det ikke kører så smooth som jeg havde regnet med.

Nogen måde man kan fikse det på? Eller skal jeg bruge min TFT til gaming, og bare se DVD og tv på Plasmaet?

Kan ikke spille med det delay, især ikke sport og fps :(
This is the remix, and i'm the prefix!
TLTLSkrevet 05/08-07 00:19 
Kan ikke se de kritikpunkter på min LCD monitor som du fremhæver Naiera. Måske er det kun på LCD TV og ikke normale monitors til computere?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
NaieraNaieraSkrevet 05/08-07 02:20 
Det er samme teknologi så de deler selvfølgelig samme svagheder. LCD monitorer er dog værre på flere punkter, da det er en helt anden opgave de er lavet til at klare.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 05/08-07 02:22, rettet 05/08-07 02:23 
Versace>
Efter et stykke tid med mit 42PV70 er jeg begyndt at lægge mærke til Lag i spil. Smed The Darkness i Xboxen og nu viser det sig at det ikke kører så smooth som jeg havde regnet med.

Nogen måde man kan fikse det på? Eller skal jeg bruge min TFT til gaming, og bare se DVD og tv på Plasmaet?

Kan ikke spille med det delay, især ikke sport og fps :(

Nu skal vi lige have det helt på det rene hvad du mener. Hvad er det du snakker om? Spil der svarer for sent på dine tastetryk, eller elementer på skærmen der trækker 'skygger' efter sig? Sidstnævnte kan elemineres ved at du slukker for alskens 'Noise Reduction' og lignende du har på TV'et. Plasma TV følger ligeså godt med som CRT TV, så jeg ved ikke hvad du skal gøre, hvis dit nuværende TV ikke er godt nok... Det er sjovt du nævner TFT, for hvis du snakker om responstid, så har enhver TFT skærm derude altså meget langsommere svartid end dit TV.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
VersaceVersaceSkrevet 05/08-07 07:20 
Jeg snakker om spil der svarer for sent på mine tastetryk. Som f.eks. FPS hvor man skal flytte sig hurtigt rundt. Kan det have noget at gøre med skaleringen?

Det er ikke ret meget vi snakker om, men det er stadig nok til at det bliver uspilleligt hvis man f.eks. skal spille over nettet hvor høj precision kræves.

Well, jeg har en TFT skærm med 4 ms, og den virker perfekt sammen med min Xbox 360. Ingen lag eller noget.
This is the remix, and i'm the prefix!
JesperJesperSkrevet 05/08-07 07:55 
Zzap!>
Ikke for at hælde malurt i saftevanden, men er der slet ikke nogen af jer plasma ejere, der bliver irriteret over den flimren, der ofter er i store farvede flader på plasma?

Zzap! - Hvad er det egentlig for et fænomen? Er det et problem som plasma har frem for andre teknologier? Jeg har selv både CRT, LCD og Plasma skærm herhjemme, og jeg oplever klart det bedste billede på plasma skærmen. Men derfor kunne det jo godt være at der var nogle fænomener, som man bare ikke kender til, og dermed måske ikke ser :)
JesperJesperSkrevet 05/08-07 07:57 
Versace>
Jeg snakker om spil der svarer for sent på mine tastetryk. Som f.eks. FPS hvor man skal flytte sig hurtigt rundt. Kan det have noget at gøre med skaleringen?

Det er ikke ret meget vi snakker om, men det er stadig nok til at det bliver uspilleligt hvis man f.eks. skal spille over nettet hvor høj precision kræves.

Well, jeg har en TFT skærm med 4 ms, og den virker perfekt sammen med min Xbox 360. Ingen lag eller noget.

Jeg har aldrig oplevet det du snakker om her Versace. Det lyder altså mærkeligt hvis tastetryk skulle direkte blive sløvere fordi du bruger et andet TV. Jeg mener - om du så har et TV med 10ms reaktionstid frem for et med 4ms reaktionstid... jeg vil våge den påstand at det er teoretiske tal i forhold til hvordan du oplever det når du trykker på knapperne på din controller.
VersaceVersaceSkrevet 05/08-07 08:20 
Før jeg fik mit 42PV70 havde jeg et Samsung N7 32" med den såkaldte "Game Mode". Der var værre med den skærm. Da jeg så fik mit VGA kabel og fik sat den på den nærmeste opløsning af skærmens egen (133x'et eller andet), så hjalp det en del på mine problemer. Nogle spil var dog stadig uspillelige (læs: Guitar Hero II).

På den nye skærm er det ikke ligeså slemt (jeg spiller med component).

Så nu har jeg prøvet at købe et VGA stik, for at se om man kan finde en anden opløsning hvor den kører bedre.
This is the remix, and i'm the prefix!
enfenenfenSkrevet 05/08-07 10:39 
Naiera>Det er sjovt du nævner TFT, for hvis du snakker om responstid, så har enhver TFT skærm derude altså meget langsommere svartid end dit TV.

Selvom et lcd tv har langsommere responstid end crt/plasma, betyder det ikke nødvendigvis, at forbrugeren kommer til at opleve efterslæb på skærmen. Tv fra eks. Samsung, Sony og Philips (highend producenterne) - der er kommet markedet inden for de sidste 2-3 år - har så hurtig responstid, at man ikke længere burde tale om efterslæb.

Jeg har et lcd fra Sony, og har aldrig oplevet efterslæb i spil. Hvis det virkeligt er der, er det så lidt, at man ikke lægger ser det (læs: ikke værd at nævne). Jeg har på et tidspunkt set efterslæb i en tv udsendelse, men det var så også fra et meget dårligt analog signal med blandt andet 'Noise Reduction' sat til det højeste.

Min gamle lcd monitor med en responstid på 16 ms, lider heller ikke af efterslæb.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 05/08-07 10:43, rettet 05/08-07 10:52 
Versace>
Jeg snakker om spil der svarer for sent på mine tastetryk. Som f.eks. FPS hvor man skal flytte sig hurtigt rundt. Kan det have noget at gøre med skaleringen?

Det er ikke ret meget vi snakker om, men det er stadig nok til at det bliver uspilleligt hvis man f.eks. skal spille over nettet hvor høj precision kræves.

Well, jeg har en TFT skærm med 4 ms, og den virker perfekt sammen med min Xbox 360. Ingen lag eller noget.

Det lyder ikke som, det kan relateres til langsom responstid på tv'et, men skal ikke kunne sige det med sikkerhed.
What is the Matrix?
Zzap!Zzap!Skrevet 05/08-07 11:48, rettet 05/08-07 13:05 
Jesper>Zzap! - Hvad er det egentlig for et fænomen? Er det et problem som plasma har frem for andre teknologier? Jeg har selv både CRT, LCD og Plasma skærm herhjemme, og jeg oplever klart det bedste billede på plasma skærmen. Men derfor kunne det jo godt være at der var nogle fænomener, som man bare ikke kender til, og dermed måske ikke ser :)

Plasma er en monocrom teknologi. Dvs. at den i virkeligheden kun kan gengive enten tændt eller slukket. Måden man opnår forskellige nuancer på, er ved at tænde og slukke for de enkelte punkter meget hurtigt (temporal dithering) og ved at blande mønstre med forskellige farver (spatial dithering).
På flader der ikke er så lyskraftige bliver skærmen nødt til at blinke "langsomt" for at simulere mindre kraftigt lys.
Det resulterer i at overgangs kanter og mørkere flader flimrer en anelse (specielt synligt hvis man ikke fokuserer direkte på stedet).
Den eneste måde at overkomme det problem er ved at have fosfor belægninger (det stof der afgiver lys i CRT og plasma skærme) med længere glød, hvilket igen giver efterslæb.
Born to kill space
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 05/08-07 12:12 
Naiera>
Nu skal vi lige have det helt på det rene hvad du mener. Hvad er det du snakker om? Spil der svarer for sent på dine tastetryk, eller elementer på skærmen der trækker 'skygger' efter sig?

Jeg har samme problem med mit TV. Det er ikke selve opdateringshastigheden den er gal med, men der er et decideret audio/visual lag, hvilket gør præcisionsspil næsten umulige at spille. Det eneste jeg faktisk kan spille ordentligt, er Guitar Hero 2, da de har inkluderet en "calibrate lag" feature.
jaesjaesSkrevet 05/08-07 13:26, rettet 05/08-07 13:30 
Lag i spil er et kendt problem på alle typer HDTV, dog værst på LCD-, DLP- og plasma-tv. Og det er ikke eventuelle opdateringsproblemer i denne sammenhæng, men derimod problemer med skaleringen på nogle tv. Dermed er problemet størst, jo længere væk man bevæger sig fra fjernsynets native-opløsning. Men det bliver vist bedre og bedre hele tiden, og nogle tv har fx en "gaming mode", der forsøger at kompensere for lag.

En omfattende tråd på avsforum.com der løbende opdateres:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=558125

Gaming on a Plasma TV: Issues and Problems:
http://www.plasmatelevisions.org/article/plasma-television-tips/gaming-on-a-plasma-tv-issues-and-problems.html

HDTV-Gaming-Lag: An Epidemic Exposed:
http://gear.ign.com/articles/712/712352p1.html
NaieraNaieraSkrevet 05/08-07 18:18, rettet 05/08-07 18:21 
enfen>
Selvom et lcd tv har langsommere responstid end crt/plasma, betyder det ikke nødvendigvis, at forbrugeren kommer til at opleve efterslæb på skærmen. Tv fra eks. Samsung, Sony og Philips (highend producenterne) - der er kommet markedet inden for de sidste 2-3 år - har så hurtig responstid, at man ikke længere burde tale om efterslæb.

Jamen, det findes altså stadigvæk. Også på dem fra 'high end' producenterne. Jeg har selvfølgelig oplevet det indtil flere gange på forskellige modeller. Ikke i forbindelse med spil, men ved forskellige former for TV-udsendelser, hvor fjernsynet f.eks. ikke kan følge med når en person drejer hovedet fra én side til den anden. Og ved dette eksempel var der to plasma TV lige ved siden af, hvor det altså ikke forekom overhovedet...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 05/08-07 18:21 
Versace>
Så nu har jeg prøvet at købe et VGA stik, for at se om man kan finde en anden opløsning hvor den kører bedre.

Med VGA kan du bruge 1024*768, som passer med panelets opløsning.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
VersaceVersaceSkrevet 05/08-07 21:11 
Så fik jeg tilsluttet mit VGA kabel, og med 1024*768 er al lag væk. (Alt det øjet kan se ihvertfald?)

Så det hjalp en hel del, oog nu er FPS spilbare.

Men i sidste ende, ender det vel med at jeg gamer på min TFT skærm og nogle skodhøjtalere :P
This is the remix, and i'm the prefix!
JesperJesperSkrevet 06/08-07 08:42 
Hvorfor det, hvis du siger det kører "lag-frit"?
SumezSumezSkrevet 06/08-07 10:18 
Zzap!>
Ikke for at hælde malurt i saftevanden, men er der slet ikke nogen af jer plasma ejere, der bliver irriteret over den flimren, der ofter er i store farvede flader på plasma?

Det har jeg ikke bemærket noget af?


Ang. The Darkness synes jeg også jeg oplever af og til at det kører lidt sløvt, og ikke lige har den bedste FPS (PS3-udgaven). Men det er helt sikkert et software-problem. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SolaegSolaegSkrevet 09/08-07 15:21 
Hvis man har kabel-tv kan man vel umiddelbart ikke bruge DDB-T tuneren i PX70'ern til noget, men man ville vel kunne modtage DR1-2 og TV2 med en billig stueantenne (som denne her http://www.thansen.dk/product.asp?c=1141143008&n=507978318&pn=794257801), hvis man bor inden for et område med god modtagelse (http://www.digi-tv.dk/Daekningskort/Indendoers-august%202006.jpg).

Kan godt være, jeg spørger dumt, men har det nogen indflydelse på tv-licens, hvis man brugte en antenne udover kabel-tv?
QQSkrevet 09/08-07 19:30, rettet 09/08-07 19:32 
Nej, den skal betales uanset.

Og nej, har du kabeltv (og ønsker at bruge det) kan du ikke bruge DVB-T tuneren i TV'et til noget. Hos mig er der kabeltv hvor jeg bor, men jeg har i stedet købt en lille antenne, og ser så kun DR1, DR2 og TV2... Hvilket jeg er yderst tilfreds med. Den digitale kvalitet er klart bedre end den analoge. Og selv da jeg boede udenfor det område hvor der ifølge det kort du henviser til, ikke var dækning, gik signalet glimrende igennem.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JesperJesperSkrevet 10/08-07 07:31 
Er helt enig i af det digitale signal er klart at foretrække (+ at man kan modtage DR2 uden sne :) ).

Ja, en stueantenne vil være fint til det digitale signal - det står vidst også på digitv.dk så vidt jeg husker.
ViolatorViolatorSkrevet 10/08-07 08:43, rettet 10/08-07 08:43 
Nu er jeg blevet lidt interesseret i det her Plasma-halløj, men da jeg er en total spasser, når det drejer sig om diverse moderne skærme, er der lige nogle enkelte spørgsmål, jeg bliver nødt til at stille.

Hvad er forskellen på tyske og danske modeller, f.eks. på nedenstående skærme?

PV70 er den danske model, uden digital tuner
PX70 er den danske model, med digital tuner
PV71 er den tyske model, uden digital tuner
PX71 er den tyske model, med digital tuner
NaieraNaieraSkrevet 10/08-07 11:31 
Forskellene er præcis som står skrevet. Det kan være de tyske modeller mangler dansk OSD; det gør min PX60'er der vist nok er fransk i hvert fald.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SolaegSolaegSkrevet 10/08-07 11:36 
Hølmkjær>
Nej, den skal betales uanset.

Og nej, har du kabeltv (og ønsker at bruge det) kan du ikke bruge DVB-T tuneren i TV'et til noget. Hos mig er der kabeltv hvor jeg bor, men jeg har i stedet købt en lille antenne, og ser så kun DR1, DR2 og TV2... Hvilket jeg er yderst tilfreds med. Den digitale kvalitet er klart bedre end den analoge. Og selv da jeg boede udenfor det område hvor der ifølge det kort du henviser til, ikke var dækning, gik signalet glimrende igennem.

Ja, vi betaler skam også licensen for kabel-tv, men det er vist ikke noget problem, at man også bruger en antenne. Hvis man så bare havde bestilt det tv, inden Geco satte prisen op igen :-(
QQSkrevet 10/08-07 14:06 
Naiera>
Det kan være de tyske modeller mangler dansk OSD; det gør min PX60'er der vist nok er fransk i hvert fald.

Nej, heldigvis. Min PX71'er har dansk OSD.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JesperJesperSkrevet 10/08-07 14:32 
Solaeg>
Ja, vi betaler skam også licensen for kabel-tv, men det er vist ikke noget problem, at man også bruger en antenne. Hvis man så bare havde bestilt det tv, inden Geco satte prisen op igen :-(

Du betaler kun licens til DR - og det skal du ligemeget om du har kabeltv eller stueantenne. Det du betaler til TDC er adgang til de kanaler, som du kan se gennem kabel-tv. Denne betaling kan du godt undgå, hvis du framelder dig kabel-tv og køber en stue antenne istedet (men så kan du selvfølgelig også kun se DR1, DR2, TV2 samt lidt andet alt efter hvor du bor).
SolaegSolaegSkrevet 10/08-07 14:39 
Okay, det er nu ikke fordi vi skal afmelde kabel-tv. Men tak for hjælpen :)
JmogJmogSkrevet 03/09-07 17:16 
Så nu er jeg også selv ved at tage springet fra LCD-tilhænger til Plasma-entusiast.

(Naiera kommer løbende med flag og hornorkester)

I slutningen af denne uge skulle Tapeconnection gerne få mit 42" PX71 ind ad døren. Burde være en opgradering der er til at tage og føle på, da jeg går fra et 32" Mirai LCD. Den ryger så ind i soveværelset. Endelig kan jeg få udnyttet min Gamecube efter jeg fik Wii. Så skal der spilles Resident Evil 4 fra sengen søndag morgen :-D.

Og endelig et display i stuen, som kan bruges som værdigt alternativ til projektoren, når det er for lyst til dens billede.

Glæder mig til det kommer. Indtryk are forthcoming ;-)
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 03/09-07 21:53 
Men for at opsumere denne samt tidligere debatter... Er vi så ved at være derhenne, hvor vi kan konkludere, at plasma er et værdigt, omend ikke bedre alternativ til LCDén også når den skal bruges som "gamerskærm" ???
Mit 32" CRT er nemlig lige gået sig en tur ! og jeg skal nu ud på markedet og kikke efter noget nyt :-))
But what to choose !
329 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig