X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Bedste udnyttelse af Wiimote


Reply
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/07-07 20:27 
Hvilket spil på Wii har den bedste brug af Wiimote?

Jeg kan rigtig godt lide den simple (og meget intuitive, HAH!) styring i bowling-delen i Wii Sports, og af mere reelle spiludgivelser står Kororinpa højt på min liste over bedst brug af Wiimote - både hvad angår præcision og selve styringen.

Hvad er jeres bud?
CronossCronossSkrevet 05/07-07 20:51 
Indtil videre synes jeg det fungerer klart bedst i Resident Evil 4. Styringen er præcis, hurtig, og et af de få eksempler hvor Wiimoten faktisk forbedrer et spil.
tmliljatmliljaSkrevet 05/07-07 23:18 
Wii Sports og Wii Play er for mig klart de spil, som udnytter Wii Moten bedst.

Ser vi bort fra disse oplagte spil, er Rayman Raving Rabbits mit bud på bedste udnyttelse.
CoreCoreSkrevet 06/07-07 00:07 
Jeg er ret glad for kontrollen i Excite Truck.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
QQSkrevet 06/07-07 00:18 
Madden NFL 07 er helt fantastisk mht styring. For en gangs skyld har EA virkelig lavet en gennemarbejdet port af et sportsspil, hvor styring og gameplay går op i en højere enhed.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SumezSumezSkrevet 10/07-07 14:31 
Fungerer Kororinpa ikke bare "stort set" ligesom Rub'a'duck? Dvs. noget der ligeså godt kunne gøres med PS3'ens controller.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/07-07 16:27 
Jeg kender ikke Rubaduck, men Kororinpa's kontrol er bare monster-præcis!

Jeg ved ikke om der er lavet nogle sensitivitets-sammenligninger mellem Wii- og PS3-controllers, men det kunne da være spændende at se om de kan klare det samme.
FourDFourDSkrevet 20/07-07 15:02 
Cronoss>
Indtil videre synes jeg det fungerer klart bedst i Resident Evil 4. Styringen er præcis, hurtig, og et af de få eksempler hvor Wiimoten faktisk forbedrer et spil.


Jeg hopper med på vognen her. Styringen i RE4 er perfekt, og viser Wii fra sin bedste side. Og på trods af, at det er en ældre udgivelse, er spillet stadig ganske pænt! Og så er det tilmed billigt.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
psychomantispsychomantisSkrevet 20/07-07 15:06 
Man tænker slet ikke over kontrollen i Mercury Meltdown Revolution, den fungerer bare.
jaesjaesSkrevet 11/09-07 10:38 
Jeg har ikke fulgt så meget med omkring Wii på det seneste, så kan nogen svare på, hvad der er på vej, som ser ud til at ville udnytte Wiimote/Nunchuck på en god måde - altså enten via naturtro bevægelser, eller hvor det sandsynligvis vil virke bedre end med joypad? Dvs. spil der hovedsagelig gør brug af gestures, har jeg ikke den store interesse for.

Jeg kan lige hurtigt komme i tanke om:

Table Tennis
Zak & Wiki
And Then There Were None
SonicSonicSkrevet 11/09-07 11:19 
Metroid Prime 3
Resident Evil Umbrella Chronicles
Dewy's Adventure
Raving Rabbits 2

Glæder mig umenneskeligt meget til at lege med Zak and Wiki :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ElgenElgenSkrevet 11/09-07 11:25 
Har ikke så mange forskellige spil, men synes at styringen i Super Monkey Ball Bananna Blitz er intet mindre end fabelagtig.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 11/09-07 19:02 
Jeg har brugt mange timer på Gamecube udgaven af Zelda og må indrømme at Wii kontrollen virkelig gør spillet bedre...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
EchoEchoSkrevet 11/09-07 20:14 
Den der omgang vifteri med Wiimoten for at slå med sværet, kunne jeg dog godt have været foruden...
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
millenniummillenniumSkrevet 11/09-07 20:47 
SSX Blur gør faktisk meget godt for spillet. Det er lidt svært at mestre med Wiimoten, men så snart man er dygtig nok til at spille det mere intuitivt er det reeeen pleasure. Og så snart men er på det stadie vil man sikkert aldrig spille det med et joypad igen.

Jeg savner dog et rigitig godt golfspil (noget som har flere baner end i Wii Sports) men iflg anmeldelserne virker det som om EA ikke rigtigt har udnyttet potentialet i Tiger Woods til Wii.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 11/09-07 21:09, rettet 11/09-07 21:09 
Sonic>
Glæder mig umenneskeligt meget til at lege med Zak and Wiki :)

Jeg ser også frem til det, omend det godt kan vise sig at være lidt gimmick-agtigt, tror jeg.

Dewy's Adventure lyder også sjovt.

Man begynder jo at frygte, at systemet bare er for upræcist. Der burde på nuværende tidspunkt være annonceret læssevis af spil indenfor genrer og typer som golf, tennis, boksning, sværdkamp, nærkamp og mere i den dur, hvis det virkede optimalt. I stedet forfalder udviklerne til gestures, og det burde ikke være nødvendigt, hvis systemet er præcist.

Men dér har vi vist været før :)
millenniummillenniumSkrevet 12/09-07 08:04 
Men i Wii Sports baseball kan man se hvor præcist systemet faktisk KAN være. Udviklerne skal bare tage sig sammen.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 12/09-07 12:27 
Nu er spilopbygningen i dette spil relativt simpel (så vidt jeg husker), så det er vel ikke en generel indikator for graden af præcision. Men du har da ret i, at man i nogle spil sidder med følelsen af, at udviklerne ikke kender maskinen godt nok endnu.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 23/12-07 19:15 
Er netop ankommet til Jylland for at holde Jul. Har medbragt min Wii for at kunne spille lidt med min familie, men har glemt sensor-baren :/

What to do?
Home is where the hardware is..
KTCKTCSkrevet 23/12-07 19:19, rettet 23/12-07 19:20 
Et par stearinlys eller fyrfadslys kan vist klare det...


Se selv...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 23/12-07 22:16 
Det virker. Mange tak :)
Home is where the hardware is..
SumezSumezSkrevet 23/12-07 23:15 
KTC>
Et par stearinlys eller fyrfadslys kan vist klare det...

Det er godt nok vildt :O
Burde man ikke formode at det nemt kan forvirre Wii-controlleren hvis man har den slags ting stående i stuen, i nærheden af tv'et?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 23/12-07 23:54 
Det burde det kunne - alle infrarøde kilder kan være forstyrrende. Du kan reelt også bruge to styk fjernbetjeninger, hvis du kan få nogen til at holde knapperne inde.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 03/04-08 22:44 
Lidt off-topic:

According to a report by New Scientist magazine, enterprising engineers at the U.S. Department of Energy have made it possible to control a bomb-defusing robot with the same Nintendo Wii remote that millions of gamers consider a natural extension of their hands.


Defuse Bombs With A Wii Remote
Login for at besvare
Username
Password
Remember me