X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Filmstemning fra spil og vice versa


Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/07-07 20:00, rettet 02/07-07 21:45 
Efter jeg for nylig endelig fik set Dagon (2001), som er baseret på en novelle af kultforfatteren H. P. Lovecraft, kan der vel næsten ikke være tvivl om, at Capcom har set den film over skulderen som inspiration til Resident Evil 4?

Filmens "RE4"-stemning kom lidt bag på mig, men først da en spanskmumlende og råbende "zombielignende"-pøbel - nøjagtig som i RE4 - jager en forskræmt ung mand ind i et redskabsskur med skumle overraskelser i mørket (ikke som i RE4, men det udspillede scenario er lighedsmæssigt mageløs).

Jeg har i øvrigt længe ledt efter en film, der er i samme båd som John Carpenters In the Mouth of Madness (1994) og Village of the Damned (1995). Her mener jeg Dagon rammer plet, selvom der er mere cheesy horror i den. Men det er jo også manden bag Re-Animator (1985), Stuart Gordon, så jeg havde egentlig ikke forventet andet end noget mesterligt (perverteret) i samme retning. Glæder mig til House of Re-Animator i 2008, som han heldigvis selv står bag :)

Er der nogen, der har det sådan med andre film og spil? Dvs film og spil der ikke er direkte baseret på hinanden, men hvor indholdet får én til at tænke på et bestemt spil eller film.

EDIT: *Perversiteret* rettet til perverteret - det skulle Stuart Gordon vist også være mere enig i :)

Dagon (2001) - IMDb
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig