X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Arcade minder


Svar
Star SoldierStar SoldierSkrevet 05/03-03 11:52 
De bedste minder jeg har af spil er fra dengang spil var magiske og det var arcade spil virkelig da man var mindre, de gamle gutter kan nok give mig ret i det!.

Her et en lille liste over de spil som virkelig gjorde indtryk og fik hjertet til at banke hurtigt, husk på at jeg lever i en lille landsby hvor en arcade maskine var næsten ukendt ;) , så det er ikke de vildeste spil, men de... Se hele indlægget
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
57 emne(r).
1 2 > »

Svar
Star SoldierStar SoldierSkrevet 05/03-03 11:52 
De bedste minder jeg har af spil er fra dengang spil var magiske og det var arcade spil virkelig da man var mindre, de gamle gutter kan nok give mig ret i det!.

Her et en lille liste over de spil som virkelig gjorde indtryk og fik hjertet til at banke hurtigt, husk på at jeg lever i en lille landsby hvor en arcade maskine var næsten ukendt ;) , så det er ikke de vildeste spil, men dengang åd man alt.

-Super Mario Brothers, der blev klunset flasker i stor stil for at få Mario fikset.

-Empire City 1931, sved på panden, ret cool dengang.

-Shinobi, en all time favorit, top spil dengang.

-Gryzor, impressive, jeg husker tydeligt når man skiftede våben.

-Terra force, en af de første shootere jeg spillede.

Der blev spillet andre spil ved siden af og mange spil siden dengang, jeg ved ikke om det var humøret eller en speciel periode der gjorde at lige præcis de spil er noget jeg husker tydeligt.

Hvad med jer?, jeg tør vædde med at mindst en siger Bubble Bobble :)
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
dRxLdRxLSkrevet 05/03-03 11:59 
Jeg har været fysisk afhængig af Double Dragon da jeg var omkring 10-12 år gammel og senere havde jeg en "periode" med SF II Champions Edition i arcadeversionen og en hel del Samurai Shodown.

Jeg tror også jeg havde en lille ting med Thunder Blade, som også var et helt fantastisk spil.

Det var hvad jeg selv spillede, men i mange år var min største fornøjelse at hænge ud i arcadehaller og se "de store" spille.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dchangdchangSkrevet 05/03-03 12:06 
Hmmm, det er ikke her Bubble Bobble får de store klokker til at ringe.

Men det gør tilgengæld:

Shinobi, suverænt spil (som jeg stadig spiller)

Double Dragon 2, som jeg nok har kylet et par tusinde 2-kroner i. :-)

The New Zealand Story, red dine kiwivenner. :-) Ved ikke hvorfor jeg er så vild med det spil. Det er helt fantastisk.

Golden Axe, need i say more?

Ghost 'N' Goblins, ikke Ghouls 'N' Ghost. Sweet!

Men man kunne finde mange mange mange mange mange flere... :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Star SoldierStar SoldierSkrevet 05/03-03 12:27, rettet 05/03-03 12:28 
dRxL >
Det var hvad jeg selv spillede, men i mange år var min største fornøjelse at hænge ud i arcadehaller og se "de store" spille.

Og hvad har ændret sig Daniel? he he, hent nogle bajere og du får et credit til "slå krokodillen i hovedet".

Det gode ved dette emne er at minderne sikkert er så forskellige, dengang blev man ikke hjernevasket af anmeldelser og scores, man tog hvad der var og blev besat af det.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
PlaykidPlaykidSkrevet 05/03-03 12:32 
Jeg er godt nok ikke nogen gammel gut;)
Men da jeg gik i SFO (var vel omkring 5-6 år gammel) havde vi en Nes med Super mario brothers. Jeg var simpelthen umulig at rive væk far maskinen når far kom for at hente mig;)
Spiller nu: Halo 3
OmenOmenSkrevet 05/03-03 13:04, rettet 05/03-03 13:04 
I den lokale arcadehal blev jeg enormt imponeret af Konamis Vendetta. Et lækkert beat'em'up i den gode Double Dragon stil.

Skal man dog snakke om lidt ældre spil, var det Double Dragon, Jailbreak og specielt Konamis Aliens, der virkeligt rippede mig for penge.

Jeg prøvede Aliens maskinen igen, for mindre end et halvt år siden, og kunne stadig gennemføre den på en credit, og ja spillet holder stadig! =)

Desuden gik der også nærmest religion i World Heroes 2, da dette spil kom til den lokale arcadehal.
Vote Ficus!
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/03-03 13:12, rettet 05/03-03 15:10 
Ja det er sgu trist at arcade tiderne er slut.
Edge havde for et numre siden, et helt tema nummer om arcadespil, hvilke der var de bedste, historien, og hvorfor de ikke sælger mere.

Jeg husker tydeligt første gang så Outrun.
Og da jeg prøvede den version hvor rattet rystede.

Ellers er mine kæreste arcade minder

New Zealand Story
Wonder Boy 3: Monsters Lair
R-Type - opfandt til gengæld "lade op" kanonen
Side Arms - det første co-op spil, der hvor jeg kom
Rygar
og et spil jeg ikke kan huske hvad hedder, hvor man styrede en lille jeep set oppe fra.
Man skulle køre igennem et krigslandskab, og skyde fjender osv ned. Jeg mener at man også kunne stige ud af jeep'en.

[edited]
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 05/03-03 13:31 
Der er IKKE co-op i R-Type!

Og mon ikke du tænker på Top Gunner AKA Jackal?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 05/03-03 14:08 
Omen >
Desuden gik der også nærmest religion i World Heroes 2, da dette spil kom til den lokale arcadehal.

Bare ærgerligt at det sux ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 05/03-03 14:10 
Og så lige mit svar:

BUBBLE BOBBLE (du kender mig for godt, SS ;)).

Seriøst havde jeg faktisk kun spillet én gang på arcade, før jeg selv fik det i forbindelse med museet. Jeg har måtte tage til takke med halvdårlige konverteringer.

Min arcadetid ligger mellem slutningen af firserne og starten af halvfemserne.

De to første spil, der for alvor fangede min interesse og blev spillet meget, var 1943 og Golden Axe. Førstnævnte pga. det gode gameplay, som jeg stadig nyder stort i dag. Det er nok det arcadespil, som jeg spiller mest efter Bubble Bobble. Beat 'em ups har altid fænget mig og Golden Axe synes jeg til stadighed er det bedste, omend jeg godt kan se klare svagheder nu.

Jeg havde heller aldrig adgang til de nye maskiner, med mindre det var i udlandet. Jeg husker jeg spillede Mad Dog McCree i samme uge som det kom ud i England og mens alle var dybt imponerede, så synes jeg spillet var dårligt. Det synes jeg stadig, omend jeg værdsætter dets humor mere nu.

Imponeret var jeg til gengæld over Daytona. Det står vel til stadighed som den gang, jeg er blevet mest imponeret over et spil. Det skyldtes måske gamle diskussioner med folk om fremtiden for vektorgrafik. Jeg holdt stædig på at der var en enorm fremtid i fænomenet (omend jeg aldrig var begejstret personligt), men hverken stregvektorer (Star Wars) eller fyldte vektorer (Virtua Racing) kunne overbevise folk. Jeg skulle bruge det superflydende spil med teksturer til at bevise min påstand. Mit bevis var Daytona, som fra den ene dag til den anden leverede varen. Siden da hørte jeg aldrig nogen tvivle på vektorgrafikkens muligheder :)

Ellers var mit arcadekendskab faktisk ufatteligt lav indtil for et par år siden. Der var simpelthen ikke lige så mange arcademaskiner i Sporup...

Det er der nu ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AssassinAssassinSkrevet 05/03-03 14:57 
Ja nogle af os er jo så gamle at vi har spillet sort/hvide arcademaskiner. Det første spil jeg nogensinde spillede var Sprint. Favoritter gennem årene har så været Ping-Pong, 1942, Track & Field, Gyruss og Daytona.
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
dchangdchangSkrevet 05/03-03 15:00 
Nævn ikke Track & Field. Har ikke tal på hvor mange joystick jeg bustede på min Commodore pga 100 meter! ;-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
reinholdreinholdSkrevet 05/03-03 15:02 
Den lille by jeg boede i som barn og teenager havde ikke mange arcade maskiner. Jeg husker dog 1943 som en af de bedste sammen med (en uoriginal) Bubble Bobble. Min interesse var mest hardwaren, og jeg var så heldig at jeg fik fat i et originalt diagram på Bubble Bobble, som lærte mig meget om digital elektronik :) Det var med en Z80 cpu, som var virkelig state of the art på det tidspunkt, og jeg ofrede en (dyr) Spectrum 48 for at rippe en Z80´er til at efterligne nogle af arcade konstruktionerne. Men dengang havde jeg ikke adgang til at kunne læse og skrive ROM kredse, så det blev ikke til så meget.

Senere spillede jeg meget "Goal Goal Goal" på en Neo Geo mod min ene bror, det kostede os rigtig mange kroner..

I dag er min arcade interesse hovedsageligt Neo Geo maskiner, som jeg også selv har et par stykker af. Især Metal Slug serien er guf for mig.

Nu glæder jeg mig bare til at komme forbi Sporup en dag :)
fumfumSkrevet 05/03-03 15:05 
På den lokale grillbar i ulfborg var der heller ikke mange arcademaskiner i begyndelsen af 80'erne. Men der var Galaga. Der er der forduftet mange enkroner. Bagman var der også, og det var godt. Det bedste var det spil, hvor man var en lille gris, der skulle skyde nogle ulve der fløj nedad vha balloner. Man skulle så punktere ballonerne vha en lille flitsbue. Det var et sjovt spil, men jeg kan ikke huske navnet.
Og så var der selvfølgelig flippermaskinerne. Men det er en helt anden historie.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
NaieraNaieraSkrevet 05/03-03 15:05 
Ja, nogen har en hel hal med maskiner stående, mens andre må nøjes med at slutte indmaden til TV'et ;)

Metal Slug('s), Windjammers og KOF er det aktuelle, mens jeg da sagtens kan huske 1943 osv., mest om bord på færger og såen ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OmenOmenSkrevet 05/03-03 15:06 
Naiera >
Omen >
Desuden gik der også nærmest religion i World Heroes 2, da dette spil kom til den lokale arcadehal.

Bare ærgerligt at det sux ;)

LOL, ja i dag måske, men dengang var det vildt fantastisk (synes jeg). Jeg kan huske at jeg tænkte på hvor sindsygt det ville være at have et sådanne spil derhjemme, og hvor galt det blev når konsollerne kom i besiddelse af sådanne kræfter...

Desuden var vikingen Eric, og Bruce Lee typen (Lee tror jeg han hed) galt seje... ;)
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 05/03-03 15:08 
fum >
et bedste var det spil, hvor man var en lille gris, der skulle skyde nogle ulve der fløj nedad vha balloner.

Det er Pooyan.

KLOV: Pooyan
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 05/03-03 15:10 
Omen >
Jeg kan huske at jeg tænkte på hvor sindsygt det ville være at have et sådanne spil derhjemme, og hvor galt det blev når konsollerne kom i besiddelse af sådanne kræfter...

Hehe. World Heroes 2 er fra 1993. Det kører på Neo Geo-hardwaren fra 1989, som groft sagt er en "beefed up" Amiga fra 1986 ;p

(Groft sagt)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 05/03-03 15:11 
Omen >
LOL, ja i dag måske, men dengang var det vildt fantastisk (synes jeg). Jeg kan huske at jeg tænkte på hvor sindsygt det ville være at have et sådanne spil derhjemme, og hvor galt det blev når konsollerne kom i besiddelse af sådanne kræfter...

For at være helt ærlig, så kunne jeg også godt lide det, "da jeg var lille". Det var så en lidt anden fornemmelse jeg fik, da jeg til KT3 puttede det i Fizbans Neo Geo CD ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 05/03-03 15:11, rettet 05/03-03 15:12 
RJK >
Hehe. World Heroes 2 er fra 1993. Det kører på Neo Geo-hardwaren fra 1989, som groft sagt er en "beefed up" Amiga fra 1986 ;p

Who cares, når man kan få spil som Metal Slug 4 og King Of Fighters 2002 udgivet til den selv i dag? :)

Juli, 2003: Metal Slug 5!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/03-03 15:19 
RJK >
Der er IKKE co-op i R-Type!

Og mon ikke du tænker på Top Gunner AKA Jackal?

Næh det er der egentlig ikke, sådan går det når man vil lave tilføjelser i sit eget indlæg.

Jeg mente nok at det faktisk hed Jackal, men jeg synes at jeg på et andet tidspunkt har set Jackal hvor det var en del mere avanceret - større jeep (rent grafisk), plus at man vist også kunne være 2 i den.

Men hvis jeg kigger på www.mame.dk ligner Jackal meget godt det spil jeg husker.

Og så kommer jeg til at tænke på én af de ting man sagde ja til da man lavede profil her.
Der står noget med at det er forbudt at tale om "emulering af hardware og software som er under ti år gammelt."
Så spørg jeg mig selv: er det ikke altid ulovligt at emulere spil software, medmindre rettighedshaverne udtrykkeligt har sagt anderledes?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
NaieraNaieraSkrevet 05/03-03 15:21 
Vi har vurderet at firmaernes financielle interesse i spillet nok ikke er så store, når spillene er så gamle.

Det er stadigvæk strengt forbudt at linke til sider hvor al slags copyright beskyttet software kan hentes.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 05/03-03 15:27 
Naiera >
Who cares, når man kan få spil som Metal Slug 4 og King Of Fighters 2002 udgivet til den selv i dag? :)

Ingen. Det handler om at udnytte sin hardware og det gør Metal Slug etc. fint.

Men teknisk set kunne det sikkert have kørt bedre på meget ældre maskiner, hvis man havde lavet den rigtige optimering. That's all...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/03-03 15:33 
Naiera >
Vi har vurderet at firmaernes financielle interesse i spillet nok ikke er så store, når spillene er så gamle.

Men det betyder jo at man gerne må snakke om NES emulatorer eks?
Det tror jeg da ikke Nintendo er glade for.

Og de fleste af de spil vi snakker om her er jo mere end 10 år gamle?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 05/03-03 15:34 
Læs vores FAQ. Det står ganske tydeligt, hvordan politikken er.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 05/03-03 15:46 
Assassin >
Ja nogle af os er jo så gamle at vi har spillet sort/hvide arcademaskiner.

Jep.
Husker tydeligt det western-spil, med en cowboy i hver side af skærmen, det var cool :-)
dRxLdRxLSkrevet 05/03-03 16:15 
jaes >
Jep.
Husker tydeligt det western-spil, med en cowboy i hver side af skærmen, det var cool :-)

Jeg mener nu at det var rød figurer på en sort baggrund, men jeg kan jo huske forkert.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AssassinAssassinSkrevet 05/03-03 16:31 
dRxL >
Jeg mener nu at det var rød figurer på en sort baggrund, men jeg kan jo huske forkert.

Jeg mener der var flere varianter af spillet, ligesom med Space Invaders, der jo både var i sort/hvid og farve varianter. Et andet spil jeg af en eller anden grund blev afhængig af var Crazy Climber
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
OmenOmenSkrevet 05/03-03 18:11 
Jep.
Husker tydeligt det western-spil, med en cowboy i hver side af skærmen, det var cool :-)

Det var dælme et sjovt mp spil!!, det var så hylende morsomt at man kunne skyde hinanden i benene, for på den måde at gøre hinanden langsommere... nogen burde lave et remake!
Vote Ficus!
KTCKTCSkrevet 05/03-03 19:07 
En kammerat og jeg spillede også en del Golden Axe, Pang!, Midnight Resistance, Wardner, Toki og Space Gun (har sikkert glemt noget), da vi var små teenage-gutter. Det var tider dengang. Jeg leder stadig efter Metamorphic Force, der imponerede os meget grafisk.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ViolatorViolatorSkrevet 05/03-03 21:32, rettet 05/03-03 21:33 
De to spil, som står klarest i min erindring, er Mercs samt Gunsmoke! Jeg har brugt rigtig mange penge på disse to titler...
MarcKMarcKSkrevet 05/03-03 23:09 
Da jeg desværre ikke er gammel nok til at have oplevet "grillbars-æraen", er mine tidligste arkademaskine-oplevelser stærkt begrænsede. Dog husker jeg, med al tydelighed, den første gang jeg så Cloud Master blive spillet på en færge. Det indtryk jeg fik var så stærkt, at det resulterede i et køb af et styk Sega Master System omtrent et år efter, og endnu senere fik jeg endelig fingrene i Sega Master System versionen af selvsamme spil. Jeg var på daværende tidspunkt cirka fire år gammel. Derudover er Golden Axe også et af de første og bedste arkadespil jeg endnu har spillet.

Senere hen er der kommet flere arkade-favoritter til - for eksempel Sega's Motor Raid.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 05/03-03 23:20 
Åhhh, der er rigtig mange arkade spil, som har efterladt et kæmpe indtryk i mine unge år. Jeg har brugt mange søndage på at tage på "tourne" i Århus, der dengang var fyldt med grillbarer med de obligatoriske 2-3 automater, en enkelt (Joye) havde 12-14 stykker. Det var tider.

Uforglemmelige øjeblikke blev leveret af bl.a.:

Midnight Resistance (jeg er vist ikke den eneste der faldt for det)
Ghosts'n'Goblins (sikke en stemning)
Ghouls'n'Ghosts (slap af hvor var det nogle store sprites)
Double Dragon (langt sjovere end at gå til dataundervisning om aftenen)
Super Hang-On (spillede det mest på et standup kabinet)
Enduro Racer
Chequered Flag (fantastisk grafik)
1943
Bomb Jack
Snow Bros. (et af de bedste 2 player spil nogensinde)
Strider (et af de bedste platform spil nogensinde)
Elevator Action
Vulcan Venture
Area 88
R-Type
New Zealand Story
Black Tiger
Chase H.Q.
Virtua Cop (jeg elsker lyspistolspil den dag i dag)
Last Resort (rigtig svært, men godt)
OutRun (spændt på at se Chihiro versionen)
Super Sprint (hires til folket)
Ridge Racer
Rave Racer (hvorfor kom det aldrig til PSX?)
Power Drift (slap af hvor så det godt ud)
Rolling Thunder
Golden Axe
Alien Storm
3 wonders (alle 3 spil er fede)
Vulcan Venture
Rock'n'Rage
Mercs
Rod Land
+ en masse japanske shootere som jeg ikke aner hvad hedder.

Takket være MAME kan minderne bevares.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
flottenheimerflottenheimerSkrevet 05/03-03 23:38 
Nåh ja, Michael Jackson's Moonwalker var også rigtig fedt! (Glemmer aldrig hvor skuffet jeg blev over MegaDrive versionen).
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/03-03 20:51, rettet 06/03-03 20:53 
Min første rigtige introduktion til arkaden var Segas Outrun. Virtua Fighter og Virtua Racing fik dog for alvor mine øjne til at bløde - og Daytona Racing, da det lige var blevet bragt hjem til Tivoli (KBH). Ellers har mine 8-årige røde øjne tilbage i firserne fokuseret på alt indenfor sidescrollende beat'em'ups. Mine favoritter er Final Fight, Bad Dudes vs Dragon Ninja, og et eller andet spil med to punkere. Jeg kan aldrig huske navnet på dette beat'em'up (Rune... hjælp!!). Men det har jeg brugt flest arkademønter på til dags dato. Det er et af de sværeste beat'em'ups, jeg har spillet, hvor der virkelig skal lægges vægt på at lære spillets mønster a la shoot'em'ups. Jeg brugte måneder på alene dette spil i alle frikvarterer og efter skole i denne her lokale grillbar (som desværre ikke er længere).

På det seneste er standarden blevet for lav til at jeg gider bruge tid på arkaden i DK. Professor Olsens Spilleland i KBH lever stadig på Spike Out, Time Crisis 2, Gauntlet, Zombie Revenge og andre ældre model-3, System12 og Naomi-kabinetter. Det var derimod tider dengang, jeg surfede rundt i et MEGA storcenter på Gran Canaria som 8-årig purk - helt alene... mens familien slikkede sol andetsteds. Ufatteligt at jeg fik lov. Min største arkadeoplevelse var at gå rundt i dette paradis. På et tidspunkt stødte jeg ind i en anden knægt, så vi cruisede rundt i storcenteret for at prøve alt og alle spil. Jeg tror centeret var en slags Bilka (Næstved) i 4 etager, men med isolerede arkadeafdelinger på hver etage.

Jeg så meget Sesamstrasse på daværende tidspunkt, så fornemmede åbenbart at denne her anden turistknægt var tysker. Da jeg ikke havde flere penge spurgte jeg ham: "Hast du geld?". Det står så klart i mit sind, som var det i går...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
MarcKMarcKSkrevet 06/03-03 20:59 
StrideR >
Det er et af de sværeste beat'em'ups, jeg har spillet, hvor der virkelig skal lægges vægt på at lære spillets mønster a la shoot'em'ups.

My Hero? :x
RJKRJKSkrevet 06/03-03 21:01, rettet 06/03-03 21:02 
Double Dragon? Gang Wars?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KoludaKoludaSkrevet 06/03-03 21:28, rettet 06/03-03 21:29 
Mit bud ville også være Doubel Dragon.

Kan huske mange, men mangler jeg navnet på et, ved ikke om rune kender det???

Det er en Shooter hvor joysticket er byttet ud med en Billiard kugle og så er der selvfølgelig EN fireknappe.

Total fed shooter , hvor man skal være hurtig på knappen og kuglen, nok mindst 15 år siden jeg sidst har set det.
RJKRJKSkrevet 06/03-03 21:31, rettet 06/03-03 21:32 
Der er jo flere skydespil der spilles med trackball. Fx Missille Command, Ikari Warriors og Cabal. Tempest er vist også?

Jeg har aldrig spillet det, og ved faktisk ikke om det er med trackball, men jeg kommer bare til at tænke på Gyruss...?

KLOV: Gyruss
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/03-03 21:34, rettet 06/03-03 21:34 
My Hero? :x

Nope...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
3of193of19Skrevet 06/03-03 21:35 
Two Crude Dudes?
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/03-03 21:38, rettet 06/03-03 21:39 
RJK >
Double Dragon? Gang Wars?

Heller ikke, du nævnte det faktisk ved en tidligere lejlighed, hvor jeg heller ikke kunne huske titlen >;) Det er punkere/rockere, man kæmper som (de har solbriller på...). Det er lineær 2D a la Bad Dudes... Du kan stortset kun angribe ved at slå stivt ud i luften og samle fjenderne op samt kaste dem på andre fjender. I sidstnævnte angreb lå hele strategien...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
3of193of19Skrevet 06/03-03 21:44 
Det ER Two Crude Dudes :)
RJKRJKSkrevet 06/03-03 21:47 
I så fald kan jeg jo dårligt tillade mig at kalde mig vidende på området mere. DET kender jeg heller ikke ;p

KLOV: Two Crude
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 06/03-03 21:52 
Kæft hvor ser det "homoerotisk" ud. Men det gjorde 80'erne generelt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 06/03-03 21:56, rettet 06/03-03 21:59 
dRxL >
Kæft hvor ser det "homoerotisk" ud. Men det gjorde 80'erne generelt.

Øh, nå?!?


Forresten var en af de spil, jeg glemte at nævne Snow Bros., som også åd en del mønter.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/03-03 23:57, rettet 06/03-03 23:57 
3of19 >
Det ER Two Crude Dudes :)

Der har vi det jo. Det er og bliver det mest strategisk tilfredstillende beat'em'up jeg har prøvet... homoerotisk eller ej... >;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DarklynoonDarklynoonSkrevet 07/03-03 08:08, rettet 07/03-03 09:01 
spil jeg har brugt tid på enten i en arcade hal eller grillbar som jeg kan huske titlerne på
ninja kid,
Psycic 5,
1942,
teddy boy blues,
r-type,
ikai warriors
elevator action
rolling thunder
apb
doubble dragon(kun etteren)
golden Axe,
VF2
Street fighter alpha
kung fu master
yie ar kung fu
arkanoid(er ikke helt sikker på titlen)
Virtua racing(titel?)(f-1 spillet fra sega)
Mortal Kombat the mother of all fighting games
KTCKTCSkrevet 07/03-03 12:05 
"Psychic 5" er faktisk et af de spil, som jeg lagde meget mærke til dengang, men p.g.a. den lidt specielle titel, kunne jeg ikke huske hvad det hed, da jeg for ikke så længe siden skulle genopfriske hukommelsen.

Gameplayet er faktisk ikke så fedt (IMHO), men konceptet med de mange figurer, og det at skifte i en telefonboks, gjorde dette spil specielt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 07/03-03 14:12 
Mine minder om arcace spil hænger også meget sammen med steder.

I Svendborg, hvor jeg er fra og mine arcadeoplevelser startede, åbnede og lukkede de forskellige grillbarer med maskiner hele tiden.
Men jeg husker tydeligt at SideArms eks. stod på Havne Grillen, som dermed var vores yndlingsted.
I lang tid hang vi ud, der hvor der var en Bubble Bobble.
Det var så absolut den mest populære maskine. Faktisk tror jeg ikke den tjente nogen penge til sidst.
Hvis man gennemfører starter spillet jo bare forfra, og hvis ham der spillede blev træt, kunne en ny købe hans credit og fortsætte.
På den måde kunne maskinen i teorien køre hele dagen for 2 kroner.
Jeg gad dog ikke spille det samme som alle de andre - og det tiltalte mig ikke så meget.
Heldigvis var det samme sted at der var en Wonderboy 3.
Jeg husker også grillen hvor jeg første gang så R-Type.
De havde også 4 player Gauntlet på et tidspunkt - og Aliens maskinen, den er fandme fed.

Som rigtig provinsbo var det også en oplevelse at komme til København - så skulle man ned i kælderen under Palads, damn jeg har gået rundt dernede og savlet mange gange.

Men det jeg husker bedst hed dengang Mønt og Grillbaren.
Dert var vores version af et fritidshjem. Jeg tror jeg hang ud der, næsten hver aften.
Pigen der stod og lavede fritter ol. hedder Mette Skærbæk Jensen, og blev senere model, bl.a. til en Access Card reklame, hvor hun er ved at smide striktrøjen.

Og så kommer jeg automatisk til at tænke på hvor mange forskellige måder, der blev snydt med de maskiner på.
Jeg turde aldrig selv, men for helvede hvor var der nogen kreative hoveder i gang i det lille baglokale.
Men øh det skal vi nok ikke uddybe ;-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
57 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig