X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Stationær med henblik på musikproduktion


Svar
CronossCronossSkrevet 27/06-07 23:50 
Jeg står i den situation at jeg skal købe mig en ny stationær, primært til brug i mit hjemmestudie. Jeg er lidt træt af at bruge bærbare til dette, og vil derfor gerne have en god stationær.

Det skal være en pc - ikke en Mac. Det er vigtigt med mange ram, og en relativt god processor. Resten er ikke så væsentligt, men jeg ville gerne have XP Pro med til den.

Når jeg nu alligevel skal ud at købe ind, vil jeg også gerne have mulighed for at spille lidt rollespil på den. Primært Neverwinter Nights 2 og den slags.

Jeg har kigget på nedenstående fra topdata.dk, men kender ikke noget til dem. Det virker meget billigt for de komponenter...

Er der nogen med forstand på computere der kan hjælpe?
På forhånd tak!

Core 2 Duo hos topdata.dk
SumezSumezSkrevet 28/06-07 09:32 
Nok ikke meget hjælp, men musikproduktion stiller vel ikke så mange krav udover en masse ram, en stor harddisk og et professionelt lydkort? (fra Aage Jensen f.eks.)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CronossCronossSkrevet 28/06-07 10:12 
Nej, nemlig :)

Derfor leder jeg bare efter en computer med masser af ram, en god harddisk og en god processor. Jeg gider ikke rigtig samle selv, derfor køber jeg samlet.

Lydkort er M-Box fra Aage, og jeg indspiller i Pro Tools og Logic.
jaesjaesSkrevet 28/06-07 14:12 
Ja, en god processor er også vigtigt. I hvert fald ofte hvis man arbejder med plug ins og virtuelle instrumenter.

Da jeg for nogle år siden undersøgte det, fik jeg at vide, at jeg skulle gå efter en processor fra Intel, men også at et godt motherboard er vigtigt. Specielt chip-settet skal være stabilt. Så jeg tror konklusionen er, at man kun skal købe hardware af en vis kvalitet, når man arbejder med musik. Et andet tip er at dualboote. Altså have en helt ren partionen kun med Windows og musikprogrammer.

Hvis jeg skulle købe en ville jeg undersøge hvilke ting den burde indeholde, og så bare selv sammensætte den via en "pc-konfiguratur" på en god butiks hjemmeside, eller bare fortælle dem hvad de skal smide i.
CronossCronossSkrevet 28/06-07 20:02 
Jeg har fået et tilbud på denne computer, blot med 320 Gb harddisk, 2 Gb ram og XP installeret.

I alt 7.008 kr. fra Zitech.

Er dette et godt køb?

Link...
JAAJAASkrevet 29/06-07 10:54 
Hvis du skal arbejde med Cubase og lignende, maa jeg paa det varmeste anbefale at investere i to skaerme. Det goer en helvedes til forskel. Jeg vil egentlig kalde det et must.
CronossCronossSkrevet 29/06-07 11:32, rettet 29/06-07 11:34 
Skærmsetup er på plads, det eneste jeg sådan set mangler er bare at få skiftet min efterhånden lidt aldrende computer ud med en ny, kraftig fætter. Jeg er bare ikke så meget inde i hvilke komponenter der passer godt sammen, og hvordan kvaliteten er.
TLTLSkrevet 29/06-07 15:48 
Den du linker til er et godt køb ja ;-)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
CronossCronossSkrevet 29/06-07 21:27 
Jeg tror også at jeg ender over i noget i den stil.
Er dog lidt usikker på PSU'en, er den stor nok når jeg har et Geforce 8600 GTS tilkoblet?
RaGeRaGeSkrevet 30/06-07 01:11, rettet 30/06-07 01:12 
Den fra topdata er da et meget bedre tilbud til prisen specielt pga. 2gb ram og så det geforce 8800GTS og tiæl kun 5000 kr.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig