X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metroid Prime 3- nye screens


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 26/06-07 00:24 
Så er der kommet nye screenshots fra MP3 og det tegner sgu godt!

Det er sån her jeg mener Wii spil gerne skal se ud- sån en god mellemting mellem current og next gen...!

Scans fra Play...
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
81 emne(r).
« < 1 2

Svar
SumezSumezSkrevet 05/11-07 23:06 
kimmer>
Darknon>
Jeg syntes nu stadig at det virker lidt som om at developerne er løbet tør for energi og idér. Det er det tredje spil nu hvor man skal finde grabble hook, rockets og spider-balls.

Har Metroid serien ikke altid været sådan? ^^

Ja, det er vel nærmere det 8.? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 05/11-07 23:09, rettet 05/11-07 23:11 
zzap: Enig: Følelsen af at være helt alene og isoleret er ikke til stedet på samme fænomenale måde som i de forige spil. Og det gør også bare at atmofæren er lidt en anden i corruption. Men jeg syntes at det er ok. Det er måske lidt af den fornyelse jeg går og savner.

Konsolkongen: Hmm... Jeg har ikke spillet så meget sonic at jeg kan snakke med her :-/

Forresten, jeg prøvede lige at sætte min styrring på advanced, og jeg vil gi jer ret i at det føles meget bedre nu. Det er jo nok det tætteste man kommer på mus, på wii'en :-) Jeg kan li styringen. Lige i skabet, som der var en der sagde tidligere :)
For The Love Of The Game
Zzap!Zzap!Skrevet 05/11-07 23:11 
Konsolkongen>
Darknon>

Jeg er fuldstændig enig. Metroid og Zelda er bare blottet for alt der ligner fantasi. Typsike Nintendo titler i min verden...

Sådan noget vrøvl! Det er jo netop så skuffende fordi det er Nintendo titler, havde det været et hvilket som helst andet firma havde man bare trukket på skuldrene.

Det er kun Twilight Princess og de seneste Metroid spil, der ikke har levet op til Nintendos gyldne standard.
Men selv når de er dårligere end sædvanligt, er de langt over standard.
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/11-07 23:12 
Hvad er standard?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Zzap!Zzap!Skrevet 05/11-07 23:13 
Darknon>
zzap: Enig: Følelsen af at være helt alene og isoleret er ikke til stedet på samme fænomenale måde som i de forige spil. Og det gør også bare at atmofæren er lidt en anden i corruption. Men jeg syntes at det er ok. Det er måske lidt af den fornyelse jeg går og savner.

Men så er det jo ikke længere Metroid. Det ville svare til hvis Zelda blev lavet som et traditionelt FF JRPG.
Born to kill space
Zzap!Zzap!Skrevet 05/11-07 23:17 
Konsolkongen>
Hvad er standard?

Typiske GTA kloner, Ratchet & Clank, Resistance etc. Spil der scorer 70 til 85.
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/11-07 23:19 
Undskyld mit fransk, men hvad hulen har GTA og Resistance med Zelda og Metroid at gøre?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Zzap!Zzap!Skrevet 05/11-07 23:50 
Jeg gik ud fra at udbad dig en forklaring på hvad standard var, og jeg kom med eksempler.
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-07 00:04, rettet 06/11-07 00:13 
Jeg synes det er flot du sammenligner adventure spil som Zelda med et spil som GTA der i min verden intet har med hinanden at gøre. Hvis du vil sammenligne Metroid og Zelda med andet må du sammenligne dem med spil i samme genre. Jeg kunne også sige at Castlevania SotN er bedre end Fifa 99. Det passer sikkert men det er næppe en fair sammenligning.

F.eks. er det nemt at sammenligne en serie som Metroid med Castlevania da CV i det store hele bare er en Metroid klon. Forskellen på de to serier er bare at CV er SÅ meget bedre.

Jeg spillede Metroid Fusion på GBA for år tilbage og var helt vild med det, så opdagede jeg Castlevania... Nintendo prøvede så noget nyt med Prime serien i 3D på GC. Jeg glædede mig helt vildt til det, men spillede så kun 4-5 timer før jeg skuffet måtte slukke for lortet :(

Jeg var helt vildt med Metroid på GBA, men her fandt jeg et langt bedre alternativ, Castlevania. Jeg har også spillet adventure/platformspil der er langt bedre end Zelda.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 06/11-07 00:18 
Konsolkongen>
F.eks. er det nemt at sammenligne en serie som Metroid med Castlevania da CV i det store hele bare er en Metroid klon.

Nu siger du igen fjollede ting. De oprindelige to spil udkom næsten side om side i 1986.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-07 00:21, rettet 06/11-07 00:24 
Herold>
Nu siger du igen fjollede ting. De oprindelige to spil udkom næsten side om side i 1986.

Nej det gør jeg ikke. Se på et Castlevania spil i dag og et af de allerførste. Der er kæmpe forskel. Serien blev revolutioneret med SotN der lånte utroligt meget fra Metroid.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 06/11-07 00:31 
Hvad er det du mener, der er lånt så direkte fra Metroid? Hvis du tænker på måden at bevæge sig rundt på banerne på, så var det stort set et element allerede i Simons Quest, det andet spil.

De to spil ligner hinanden i dag, men det har de så vidt næsten altid gjort... det er dog lige stærkt nok at kalde det for kloning.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-07 00:41, rettet 06/11-07 00:42 
Metroid serien har stort set ikke ændret sig (typisk Nintendo). Men Castlevania ændrede sig markant med SotN. Her kunne man backtracke som i Metroid og finde power-ups og udvikle sin character på en helt anden måde end i de gamle spil. Især her gør CV det bedre end Metroid ved bla. at indføre level systemet.

EDIT: Men jeg vil gi dig ret i at Klon var lige stærkt nok :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HulleHulleSkrevet 06/11-07 00:45 
Konsolkongen ->

Tror Zzap! mener at spillet stadig er bedre kvalitetsmæssigt end andre i sin egen genre.. Som jeg læser det så forsøger han ikke at sammenligne genrene, men komme på eksempler på andre for at underbygge sin pointe.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-07 00:50, rettet 06/11-07 00:51 
Jeg kan slet ikke få det der til at gi mening :)

Altså. Han vil ikke sammenligne forskellige genre med hinanden, men bruger dem dog til at understrege sin pointe?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HulleHulleSkrevet 06/11-07 01:04 
Det er en smagssag. Jeg ville personligt vælge Metroid over CV til hver en tid. CV er simpelthen for skævt til mig og bryder mig ikke rigtig om 2D exploration designet, ej heller når vi snakker Metroid i 2D.

Metroid serien har udviklet sig til 3D og været succesfulde med det, hvilket gør en pokkers stor forskel (ved godt de forsøgte med Castlevania, nærmest forgæves). På papiret er grundidéen måske temmelig ens, men udførelsen anderledens.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 06/11-07 01:11, rettet 06/11-07 01:12 
Jeg omformulerer :)

Altså, at Metroid stadig er bedre end andre indenfor samme genre.. Som fx hvis vi antager at Rise of The Triads er kongen over fps genren og Halo, Unreal, Duke Nuk'em er underlegne kloner.
Så Metroid her repræsenterer Rise of The Triads og dermed er det alment antaget, ypperste indenfor sin genre.

Håber det gav mening :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-07 01:24, rettet 06/11-07 01:26 
Slet ikke :/

Jeg forstår slet ikke hvad det er du prøver at forklare nu. Er det CV vs Metroid? Eller er det Zapps sammenligninger af forskellige genrer?

Måske skal jeg sove på det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/11-07 08:27, rettet 06/11-07 08:28 
Der kan da vist ikke herske nogen tvivl om at SotN er ret inspireret af Metroid-spillene.
Ja, CV2 havde en verden man "frit" kunne bevæge sig op i, men opbygningen af SotN har MEGET mere tilfælles med Metroid, og det er ikke helt tilfældig at seriens spil i den stil som regel bliver omtalt som "Metroidvanias".

Om ikke andet, så synes jeg nu at Super Metroid bl.a. er et fantastisk spil, og det første Prime er også virkelig godt. Hvad jeg synes om CV, ved I nok godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarkosMarkosSkrevet 06/11-07 09:05 
Konsolkongen>
Metroid serien har stort set ikke ændret sig (typisk Nintendo). Men Castlevania ændrede sig markant med SotN. Her kunne man backtracke som i Metroid og finde power-ups og udvikle sin character på en helt anden måde end i de gamle spil. Især her gør CV det bedre end Metroid ved bla. at indføre level systemet.

Nu var det altså Metroid som ændrede sig markant med Super Metroid, og Castlevania som kopierede dén formular. Den eneste grund til at Castlevania ændrede sig markant med SotN var, at man tog idéerne fra Super Metroid over i SotN.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-07 12:38 
Jeg kan ikke se den store forskel på Metroid og Super Metroid. Super Metroid har jeg nu heller ikke spillet så meget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KalicolaKalicolaSkrevet 06/11-07 12:42 
De er begge to gode spil som minder lidt om hinanden.. Skal vi komme videre? :)
For The Love Of The Game
Zzap!Zzap!Skrevet 06/11-07 17:50, rettet 06/11-07 17:51 
Konsolkongen>
Slet ikke :/

Jeg forstår slet ikke hvad det er du prøver at forklare nu. Er det CV vs Metroid? Eller er det Zapps sammenligninger af forskellige genrer?

Måske skal jeg sove på det :)

FCS, you *are* dense! ;-)
Det er bare en sammenligning af spillene som samlet oplevelse. Metroid og Zelda har jo heller ikke noget med hinanden at gøre.
Ligesom man kan sammenligne Citizen Kane og 2001 aSO som film oplevelser, uden at de har noget at gøre med hinanden genremæssigt.
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-07 18:36, rettet 06/11-07 18:40 
Ja sådan forstod jeg det også. Jeg synes bare ikke den sammenligning kan bruges til så meget. I så fald burde jeg vurdere alle spil ud fra Nights Into Dreams uanset genre. Det gør jeg heldigvis ikke :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 10/11-07 20:16 
Så kom jeg igennem det. Fantastisk spil, men ikke helt på højde med de andre Metroid Prime-spil synes jeg. Banedesignet er bare ikke helt så godt - alt for ofte render man frem og tilbage mellem de samme steder, og man tvinges til at flyve tilbage hvor man var for lang tid siden for at hente noget. Det ville være fint hvis der var mange nye ting at komme efter når man vendte tilbage, sådan plejer det jo at være, men nu er det bare et enkelt rum man lige skal besøge for at komme videre. Det er heller ikke sjovt at prøve at gennemføre hurtigt så.

Særligt er den afsluttende batteri-indsamling slem at komme igennem. Jeg havde regnet ud tidligt at de batterier skulle bruges, så jeg var omhyggelig med at lede efter dem, men det var forgæves da nogle simpelthen først kunne findes til sidst - igen er man tvunget til at rende tilbage med kun ét mål. Og helt ærligt, nu har de sat alle de Galactic Federation-folk ind, hvorfor kan Samus så ikke bare spørge dem om nogle flere batterier? Mon den idé er inspireret af at udviklerne hele tiden skulle finde nye batterier til deres Wiimotes?

Og ja, jeg er heller ikke vild med alle de personer der er kommet med. Det føles ikke rigtigt som Metroid når Samus ikke er alene. Men jeg kan godt forstå hvis folk der savner nyt i serien, eller bare nytilkomne spillere kan lide det - historien og målene bliver helt sikkert tydeligere.

Nu har jeg kun skrevet alt den negative kritik, men der er også masser af gode ting i spillet. Det jeg nok bedst kan lide ved spillet er styringen, og det som Samus' fly tilfører spillets puzzles.

Angående styringen, så er den jo ikke så meget anderledes end tidligere spil i serien - selvom man kan sigte forholdvist hurtigt nu, så skal man jo stadig bare låse fast på målet og skyde. Derfor er det lidt unfair at sige at den er bedre end alt andet på konsol - det er jo ikke i alle konsol-FPS'er at man bare kan låse sig fast på fjenden. Kunne man ikke det, så ville jeg blive ligeså træt af at sigte som jeg bliver i enhver anden konsol-FPS. Ja, det er hurtigere at sigte end normalt, men det er altså ikke så hurtigt som med en mus.

Er der ikke nogen som vil sende mig nogle "friend vouchers" så jeg kan låse op for ekstramaterialet... ret irriterende at man ikke kan få låst op for det hele uden hjælp fra andre! Jeg har sendt til sonic som er den eneste på min friend list der har spillet.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 11/11-07 10:35 
Kom så med de friend vouchers! Min friend code er 3131 3396 3825 1441 hvis I mangler at tilføje mig.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SonicSonicSkrevet 11/11-07 11:26 
Jeg smider dig da lige en senere idag så :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoChronoSkrevet 12/11-07 15:02 
Har du sendt dem? Jeg sendte dig lige nogle flere - fandt ud af at man faktisk kan sende flere til den samme person.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SonicSonicSkrevet 12/11-07 16:21 
Ah sorry, der gik lidt Crash of the Titans i den med kæresten :) Skal dog nok lige få det gjort :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoChronoSkrevet 15/11-07 16:32 
Bump :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SonicSonicSkrevet 15/11-07 17:37 
Har sendt dig 2 stk. idag :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
81 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig