X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Forslag til 80'er soundtrack


Svar
Krans.KKrans.KSkrevet 23/06-07 19:00, rettet 23/06-07 19:03 
Om en måneds tid skal jeg holde en god gammeldags sommergrillfest for mine højskolevenner, og jeg har tænkt på at få sammensat et solidt 80'er soundtrack til anledningen, da vi på skolen fik lidt tradition for at lytte en del til en masse lidt kitsch (og nogen gange alligevel også lidt godt) musik til vores fester =)

Her kunne jeg godt tænke mig nogen forslag fra jer, til uforglemmeligt glade numre, som har det der magiske kitsch feel man bare ikke kan andet end komme i godt humør af - og formentlig endda bryde ud i spontan breakdance af. En af grundene til jeg spørger er også, at mange af numrene jeg lige kan tænke på, er numre som jeg slet ikke kender navnet på - fordi man altid kun lige har hørt dem i radioen og lignende. Her håber jeg, I kan være behjælpelige. For at give en idé om hvilken type numre jeg leder efter, er her et par numre, der er selvskrevne til soundtracket.

New Order - Blue Monday
Duran Duran - Rio
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Human League - Keep Feeling Fascination

"80'er"-kategoriseringen skal ikke tages alt for bogstaveligt (Love Will Tear Us Apart er jo f.eks. egentlig ikke et 80'er nummer). Bare kom med nogle gode numre =P Og meget gerne med et link til en lydsnas eller videoklip, hvis muligt.

I øvrigt er der et par bestemte numre, som nogen måske kan hjælpe mig med kunstner og/eller titel på. Den ene er den der hvor en gut synger "You can dance if you wanna..." Dahdahdah, så videre i den dur =P Den anden er en, hvor titlen inkluderer ordene "Men" og "Hats". Et eller andet med "Men Wearing Hats" eller noget i den stil. Der må næsten være nogen, der kan noget mere info om de her par numre.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 23/06-07 19:23, rettet 23/06-07 19:30 
Hvad med dem her? :D

Ray Parker Jr. - Ghostbusters
http://www.youtube.com/watch?v=tzDBayoL5T4

Michael Jackson - Thriller
http://www.youtube.com/watch?v=RPa7ZR_fUC4

HUEY LEWIS AND THE NEWS - That's the power of love (musik fra 'Back to the Future')
http://www.youtube.com/watch?v=KfClA7I_A3I (linket er til en tribute-film)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
QQSkrevet 23/06-07 19:43 
ALT Duran Duran
A-HA - Take on me
Soft Cell - Tainted Love
Eurythmics - Sweet Dreams
Spandau Ballet - Gold
Spandau Ballet - True
Human League - Don't you want me Baby
A Flock of Seagulls - I Ran
Madonna - Holiday
Yes - Owner of a lonely heart
INXS - Need you tonight
Frankie Goes to Hollywood - Relax

Super New Romantics start 80'er musik. Kitsch, og samtidig rigtig fed musik!
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/06-07 19:58 
Når vi nu er på et spil site, og du siger "80'er", så tænker jeg:

GTA Vice City Soundtrack :D
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/06-07 20:04 
Eller hvad med lidt inspiration fra..

The Beverly Hills Cop Soundtrack
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 23/06-07 20:10, rettet 23/06-07 20:14 
Krans.K>
I øvrigt er der et par bestemte numre, som nogen måske kan hjælpe mig med kunstner og/eller titel på. Den ene er den der hvor en gut synger "You can dance if you wanna..." Dahdahdah, så videre i den dur =P Den anden er en, hvor titlen inkluderer ordene "Men" og "Hats". Et eller andet med "Men Wearing Hats" eller noget i den stil. Der må næsten være nogen, der kan noget mere info om de her par numre.

Mon ikke du tænker på én sang: Men Without Hats: The Safety Dance?

Andre personlige favoritter (både seriøse og kitsch):

Paul Hardcastle: 19
Jan Hammer: Miami Vice Theme
Harold Faltermeyer: Axel F (temaet til Beverly Hills Cop)
MC Hammer: U Can't Touch This
Grandmaster Flash: White Lines og The Message (Electric Boogie-garanti)
Beastie Boys (lidt af hvert af deres tidligere numre)
Dead or Alive: You Spin Me Round
Depeche Mode: Master and Servant og Just Can't Get Enough
Tears for Fears: Shout
Curiosity Killed the Cat: Misfit
Salt n Pepa: Push It
Freeez: IOU
Nucleus: Jam On It
Twisted Sister: I Wanna Rock
David Bowie: China Girl
Chaka Khan: I Feel For You
Prince: 1999, Let's Go Crazy og Alphabet St.

EDIT: Kan se Killer Bean havde et par af de samme forslag, men det jeg egentlig ville tilføje er: Rock Steady Crew: Uprock (ormen-garanti).
SumezSumezSkrevet 23/06-07 20:39 
(jo, det er 100% Safety Dance han tænker på :) Fedt nummer!)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 23/06-07 20:54 
For at holde det i New Order/Joy Division og Human League skolen vil jeg da foreslå numre som:

Visage - Fade to Gray
Ultravox - Passing Strangers, Dancing With Tears in my Eyes eller All Stood Still (mens helst hele Vienna albummet :P)
Depeche Mode - A Question of Time og Boys Say Go!
Dead or Alive - Spin me Round
Eurythmics - Sweet Dreams (hvis man ikke er træt af det endnu)
Soft Cell - Sex Dwarf (og Tainted Love, men HELST Sex Dwarf)
Fad Gadget (Frank Tovey) - Ladyshave eller Back to Nature
Deutsch Amerikanische Freundschaft (DAF) - Der Mussolini
Devo - Whip It! eller Snowball
The Cure - Boys Don't Cry eller Killing an Arab
Talking Heads - Life During Wartime eller Wild Wild Life
Yazoo - Don't Go
Pet Shop Boys - Heart eller It's a Sin
Talk Talk - Talk Talk
Blondie - Atomic eller Heart of Glass
Supertramp - The Logical Song
Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
The Psychedelic Furs - Love My Way
Bauhaus - She's In Parties
Killing Joke - Love Like Blood
Tears for Fears - Shout eller Pale Shelter
New Order - Round & Round eller Fine Time

Og fra den mere personlige godtegryde, vil jeg gerne anbefale Nitzer Ebb - Let Your Body Learn, og Front 242 - Headhunter, jeg kan ikke forestille mig en 80'erfest uden de to overspillede club hits. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 23/06-07 21:25 
What a lovely topic :-)

Er der forresten nogen som kan anbefale et par numre i stil med Miami Vice-soundtracket?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/06-07 02:18, rettet 24/06-07 02:22 
Krans.K>
Om en måneds tid skal jeg holde en god gammeldags sommergrillfest for mine højskolevenner, og jeg har tænkt på at få sammensat et solidt 80'er soundtrack til anledningen, da vi på skolen fik lidt tradition for at lytte en del til en masse lidt kitsch (og nogen gange alligevel også lidt godt) musik til vores fester =)

Her kunne jeg godt tænke mig nogen forslag fra jer, til uforglemmeligt glade numre, som har det der magiske kitsch feel man bare ikke kan andet end komme i godt humør af - og formentlig endda bryde ud i spontan breakdance af. En af grundene til jeg spørger er også, at mange af numrene jeg lige kan tænke på, er numre som jeg slet ikke kender navnet på - fordi man altid kun lige har hørt dem i radioen og lignende. Her håber jeg, I kan være behjælpelige. For at give en idé om hvilken type numre jeg leder efter, er her et par numre, der er selvskrevne til soundtracket.

New Order - Blue Monday
Duran Duran - Rio
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Human League - Keep Feeling Fascination

"80'er"-kategoriseringen skal ikke tages alt for bogstaveligt (Love Will Tear Us Apart er jo f.eks. egentlig ikke et 80'er nummer). Bare kom med nogle gode numre =P Og meget gerne med et link til en lydsnas eller videoklip, hvis muligt.

I øvrigt er der et par bestemte numre, som nogen måske kan hjælpe mig med kunstner og/eller titel på. Den ene er den der hvor en gut synger "You can dance if you wanna..." Dahdahdah, så videre i den dur =P Den anden er en, hvor titlen inkluderer ordene "Men" og "Hats". Et eller andet med "Men Wearing Hats" eller noget i den stil. Der må næsten være nogen, der kan noget mere info om de her par numre.

Det fedeste musik efter min smag:=)

Futurisk: Meteoright
http://youtube.com/watch?v=VGUfLqETry8
Shannon: let the music play
http://youtube.com/watch?v=cpEGDXhu5oM
Shannon: Sweet Somebody
http://youtube.com/watch?v=q4kKtasdfHA
Rod Stewart: young Turks
http://youtube.com/watch?v=WBEAfr1lvBE
Sabrina: Boys
http://youtube.com/watch?v=YvstDQIG5Kk
Ramones: Pet Sematary
http://youtube.com/watch?v=eEOZA2k3Plw
Taylor Dayne: Tell It To My Heart
http://youtube.com/watch?v=ZQxB_kgkz00
Hoid to colony C05 where the computer is...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/06-07 20:45 
Generelt vil jeg anbefale at tage et lyt på Club 977 - The 80's channel, og notere de fedeste numre. www.club977.com

Ellers er der bla:

Vanity 6 - Nasty Girl
Frida - I Know There Is Something Going On
Kim Wilde - You Keep Me Hanging On
Corey Hart - Sunglasses At Night
Cindy Lauper - Time After Time og Girls Just Want To Have Fun
Eddie Murphy - Party All The Time
Ready For The World - Oh Sheila
Greg Phillinganes - Behind The Mask
Yazoo - Don't Go
Tiffany - I Think We're Alone Now
Pat Benetar - Love Is A Battlefield
Michael Sembello - Maniac (On The Dancefloor)
The Vapors - Turning Japanese
Debbie Harry - Rush Rush
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
TikiTikiSkrevet 24/06-07 21:15 
Mine totalt yndlings 80'er tracks....

Wham - Club Tropicana
Bananarama - Cruel summer
Rod Stewart - Do ya think im sexy
David Bowie - Dance magic dance
Iggy Pop - Real wild child
Dexys Midnight Runners - Come on Eileen
Plus alt med Debbie Harry

PS. Første indlæg her på Playright. Hej!
"Nobody puts Baby in the corner"
SumezSumezSkrevet 25/06-07 00:11 
Nåja, glemte lige en, man heller ikke burde undvære:

Scotch - Disco Band
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Krans.KKrans.KSkrevet 25/06-07 13:36, rettet 25/06-07 14:00 
Haha, hvor grineren at de "to sange" jeg efterlyste var et og samme nummer. Det med Men Without Hats var bare noget jeg kunne huske, at have set i forbindelse med et nummer jeg hørte til en fest for noget tid siden, men jeg kunne kun huske at jeg kunne lide det - ikke hvordan det lød. Men det kunne jeg så åbenbart alligevel =) Men jo, det er dælme godt nok et fedt nummer.

Beastie Boys er selvfølgelig også selvskrevet, men der har jeg jo, som ethvert individ med respekt for sig selv, allerede i praksis alt hvad de har udgivet =P

Men tak for alle de mange forslag, bliv endelig ved med at komme med flere, hvis I kan. Der er bestemt en masse guldkorn imellem.

Angående The Rock Steady Crew... Så vidt jeg ved, var de et breakdance/electric boogie crew, ikke? Men de lavede også musik? Jeg kom nemlig lige til at tænke på det der nummer "Hey You, The Rock Steady Crew", som jeg faktisk også førhen havde ledt efter... Så hvis jeg skal finde det nummer "rigtigt" så er det også Rocksteady Crew jeg skal lede efter som kunstneren bag det? Og "Hey You" som titlen?
De par hits jeg her fandt på det på youtube er da også så afsindigt fede og så 80'er, at det sgu da nærmest er instant erection.

http://youtube.com/watch?v=ozrWdZaXkzk
http://youtube.com/watch?v=pmDFD8y7M4U

Tjek da også lige hele settinget på især det første klip. Dragterne, pastelfarverne på hele scenen og i lyset, publikummet i baggrunden... Kæft hvor er det fedt mand =D

Hvordan kunne jeg da også glemme numre som Whams "Wake Me Up"
Disco Inferno med The Trammps skal da helt sikkert også med, selvom det egentlig heller ikke er 80'er, og selvom jeg egentlig heller ikke er ude efter disco =)
Lidt Run DMC kan der vel også blive plads til.
New Order - Confusion. Der skulle også være lidt 80'er stil for alle pengene.
Madonna - Material Girl.

I øvrigt, hvem har set Shaun of the Dead... det nummer som Shaun og hans buddy der står med kasketten sidevendt og giver den op til midt om natten ikke så langt inde i filmen... hvor roommaten kommer ned og smadrer pladen... hvad er det? Så vidt jeg husker, er det også ret fedt =)
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
jaesjaesSkrevet 25/06-07 18:37 
Krans.K>
Angående The Rock Steady Crew... Så vidt jeg ved, var de et breakdance/electric boogie crew, ikke? Men de lavede også musik? Jeg kom nemlig lige til at tænke på det der nummer "Hey You, The Rock Steady Crew", som jeg faktisk også førhen havde ledt efter... Så hvis jeg skal finde det nummer "rigtigt" så er det også Rocksteady Crew jeg skal lede efter som kunstneren bag det? Og "Hey You" som titlen?

Ja, ja, ja og ja :D
Krans.KKrans.KSkrevet 25/06-07 21:21 
jaes>
Krans.K>
Angående The Rock Steady Crew... Så vidt jeg ved, var de et breakdance/electric boogie crew, ikke? Men de lavede også musik? Jeg kom nemlig lige til at tænke på det der nummer "Hey You, The Rock Steady Crew", som jeg faktisk også førhen havde ledt efter... Så hvis jeg skal finde det nummer "rigtigt" så er det også Rocksteady Crew jeg skal lede efter som kunstneren bag det? Og "Hey You" som titlen?

Ja, ja, ja og ja :D

Haha, okay, tak =D Damn det var mange år siden jeg havde hørt det nummer... blev mindet om det igen helt tilbage til dengang hvor det hedengangne Orange brugte melodien til teksten til en af deres reklamer, men havde ikke hørt originalen siden. Det var sgu lækkert at høre den igen.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
Alf81Alf81Skrevet 25/06-07 23:34 
Et godt men alligevel et meget sørgeligt nummer.
Ting om dét og pis.
ElgenElgenSkrevet 26/06-07 00:05, rettet 26/06-07 00:07 
Ja jeg mener jo ikke det kan lade sig gøre at holde en 80'er-fest uden (udover meget af det allerede nævnte):

- Baltimora: Tazanboy http://www.youtube.com/watch?v=_r0n9Dv6XnY
- Men at Work: (Do you come from a land) Down Under http://www.youtube.com/watch?v=b-lsEN74mZA
- Howard Jones: Things can only get better http://www.youtube.com/watch?v=MJE5cBGgTSU
- Limahl: Neverending Story http://www.youtube.com/watch?v=3khTntOxX-k
- Europe: Final Countdown http://www.youtube.com/watch?v=ASisLT5XHtg
- Kliché: MilitzKvinder (den med 'De elsker unformer...')

samt hvad som helst med Dodo and the Dodos fra perioden (jeg nævner i flæng: Sømand af verden, Penge er kun papir, Gi' mig hvad du ha'har, osv...).

Go fest };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 26/06-07 08:18 
Trio - Da Da Da
Kan den undværes?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 26/06-07 10:12 
Simple Minds - Don't you forget about me
Billy Idol - Dancing with myself
Journey - Don't Stop Believin'
Home is where the hardware is..
SumezSumezSkrevet 26/06-07 10:33 
SøgAArd>
Billy Idol - Dancing with myself

Det eneste gode nummer han har lavet, og så er det et Generation X nummer. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 26/06-07 13:43 
Af Billy Idol vil jeg foreslå Rebel Yell, det er cool nok i festsammenhæng, synes jeg.

Og så kom jeg til at tænke på Rockwell: Somebody's Watching me og Fleetwood Mac: Little Lies, som jeg også mener har deres berettigelse ved siden af Pisang Ambon'en :)
Danny SallingDanny SallingSkrevet 26/06-07 21:24 
Rock steady crew har også lavet et andet hit der hedder Up´rock. Det var faktisk efterfølgeren til Hey you :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Krans.KKrans.KSkrevet 16/07-07 14:33 
Som en lille afslutning på tråden, (og måske som inspiration til andre, der måtte ønske at holde en lignende fest) syntes jeg lige, jeg ville poste den (formentlig) endelige liste jeg lavede, over soundtracket der vil snurre på anlægget i min ydmyge hybel på lørdag. Al denne musik er i hvert fald anskaffet nu og klar til electric boogie. Men hvis nogen kan hjælpe, så må de meget gerne fortælle mig, hvor jeg kan få fat i "Uprock" med The Rock Steady Crew. Den ved jeg simpelthen ikke, hvordan jeg skal skaffe.

I skal i øvrigt have mange tak for hjælpen. Alt hvad der har kunnet lade sig gøre, har jeg hørt igennem på Youtube, og derudfra valgt hvad der skal med, krydret med egne påfund. Der er noget godt, noget ulækkert, noget nostalgisk... kort sagt lidt af hvert fra den store, pastelfarvede 80'ergryde =) - og også lidt snydere oveni, som reelt ikke er fra 80'erne, men set i sammenhængen synes jeg ikke, det gør det store.

Anyway, her er listen:

Afrika Bambaataa – Renegades of Funk
A-Ha – Take on Me
Alphaville – Forever Young, Big in Japan
Baltimora – Tarzan Boy
Beastie Boys – So What’cha Want, Brass Monkey, No Sleep Till Brooklyn
Belinda Carlisle – Heaven is a Place on Earth
Billy Idol – White Wedding
Billy Joel – Uptown Girl
Blondie – Atomic, Heart of Glass
Bow Wow Wow – I Want Candy
Buggles, The – Video Killed the Radio Star
Chaka Khan – I Feel for You
Cindy Lauper – Girls Just Wanna Have Fun, Time After Time
Culture Club – Karma Chameleon
Cure, The – Boys Don’t Cry, Just Like Heaven
Dead or Alive – You Spin Me Round (Like a Record)
Debbie Harry – Rush Rush
Depeche Mode – Enjoy the Silence, Just Can’t Get Enough
Dexys Midnight Runners – Come on Eileen
Dire Straits – Sultans of Swing, Romeo and Juliet, Money for Nothing
Duran Duran – Rio, Girls on Film
Eurythmics – Sweet Dreams
Foreigner – I Wanna Know What Love is
Frankie Goes to Hollywood – Relax
Futurisk - Meteoright
Grandmaster Flash – The Message
Haddaway – What is Love
Harold Faltermeyer – Axel F
Huey Lewis and the News – That’s the Power of Love
Human League – Keep Feeling Fascination, Don’t You Want Me Baby
Iggy Pop – Real Wild Child
INXS – Need You Tonight
Jimmy Castor – It’s Just Begun
Journey – Don’t Stop Believing
Joy Division – Love Will Tears Us Apart
Judas Priest – You’ve Got Another Thing Coming
Kate Bush – Wuthering Heights
Kim Wilde – Kids in America
Kraftwerk – Heimcomputer, Pocket Calculator
Limahl – The Neverending Story
Madness – Our House
Madonna – Material Girl, Holiday
Men at Work – Land Down Under
Men Without Hats – Safety Dance
Michael Jackson – Billie Jean, Smooth Criminal
Michael Sembello – Maniac
Nena – 99 Luftballons
Newcleus – Jam on it
New Order – Blue Monday, Round & Round, Confusion
Paul Hardcastle – 19
Pet Shop Boys – It’s a Sin
Pretenders – Tattooed Love Boys
Prince – Let’s Go Crazy
Psychedelic Furs – Love My Way
Ramones – The KKK Took My Baby Away, I Wanna Be Sedated, Judy is a Punk
Rock Steady Crew – Hey You
Rod Stewart – Young Turks, Do Ya Think I’m Sexy
Roxy Music – More Than This
Run DMC – It’s Tricky, Walk This Way
Sabrina - Boys
Salt n Pepa – Push it
Scotch – Disco Band
Simple Minds – Don’t You (Forget About Me)
Soft Cell – Tainted Love
Starship – We Built This City
Taylor Dayne – Tell it to My Heart
Tears for Fears – Pale Shelter
Tiffany – I Think We’re Alone Now
Trammps, The – Disco Inferno
Trio – Da Da Da
Van Halen – Jump
Vanilla Ice – Ice Ice Baby
Vapors, The – Turning Japanese
Wham – Wake Me Up Before You Go Go
Yazoo – Don’t Go
Yes – Owner of a Lonely Heart

Det kan, hvis jeg selv skal sige det, ikke blive andet end godt =)
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
ViolatorViolatorSkrevet 16/07-07 21:31 
Krans.K>
Depeche Mode – Enjoy the Silence

Den kan man passende smide på en 90'er cd, for den er nemlig lige præcis lavet lidt for sent til at komme med på et 80'er opsamlingsalbum :)
NaieraNaieraSkrevet 16/07-07 21:57 
Du fik ikke The Smiths med, din tølper! ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 17/07-07 08:48 
Violator>
Den kan man passende smide på en 90'er cd, for den er nemlig lige præcis lavet lidt for sent til at komme med på et 80'er opsamlingsalbum :)

Der er flere 90'er og 70'er numre på hans liste. Tror godt han er klar overdet.

Naiera>
Du fik ikke The Smiths med, din tølper! ;)

Der var mange fede numre, han ikke fik med. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/12-07 22:51 
Good old..
http://www.youtube.com/watch?v=0fmVkWdiVfM
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/12-07 23:59 
Der var et 80'er nummer der forgik ude i ørkenen, nogle bud på det?
Hoid to colony C05 where the computer is...
scavengerscavengerSkrevet 02/12-07 00:37 
Hvilken genre, der var flere der foregik ude i ørkenen. Der skal lidt flere oplysninger til.
Nemo me impune lacessit
WehnerWehnerSkrevet 02/12-07 00:49, rettet 02/12-07 00:50 
Ikke hvis det er Men at Work med Down Under.

På tuben
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
scavengerscavengerSkrevet 02/12-07 08:56 
Det var også en af de første jeg tænkte på, men den er jo ikke så svær, da det står i nederste venstre hjørne i videoen på Tuben, så troede jeg det var en anden Kroebocop talte om.
Nemo me impune lacessit
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 02/12-07 09:37 
Dio - holy diver
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
HeroldHeroldSkrevet 02/12-07 13:11 
Kan det være Midnight Oil med Beds Are Burning?

Ikke helt ørken, men mere australsk natur. :)

Tube
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
scavengerscavengerSkrevet 02/12-07 16:38 
Jamen, der er mange muligheder, det kunne også være Slayer - Seasons in the Abyss.

Tube
Nemo me impune lacessit
KroeboCopKroeboCopSkrevet 02/12-07 17:25 
Wehner>
Ikke hvis det er Men at Work med Down Under.

Det var den:=) takker
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/12-10 20:37 
Krans.K>
Som en lille afslutning på tråden, (og måske som inspiration til andre, der måtte ønske at holde en lignende fest) syntes jeg lige, jeg ville poste den (formentlig) endelige liste jeg lavede, over soundtracket der vil snurre på anlægget i min ydmyge hybel på lørdag. Al denne musik er i hvert fald anskaffet nu og klar til electric boogie. Men hvis nogen kan hjælpe, så må de meget gerne fortælle mig, hvor jeg kan få fat i "Uprock" med The Rock Steady Crew. Den ved jeg simpelthen ikke, hvordan jeg skal skaffe.

I skal i øvrigt have mange tak for hjælpen. Alt hvad der har kunnet lade sig gøre, har jeg hørt igennem på Youtube, og derudfra valgt hvad der skal med, krydret med egne påfund. Der er noget godt, noget ulækkert, noget nostalgisk... kort sagt lidt af hvert fra den store, pastelfarvede 80'ergryde =) - og også lidt snydere oveni, som reelt ikke er fra 80'erne, men set i sammenhængen synes jeg ikke, det gør det store.

Anyway, her er listen:

Afrika Bambaataa – Renegades of Funk
A-Ha – Take on Me
Alphaville – Forever Young, Big in Japan
Baltimora – Tarzan Boy
Beastie Boys – So What’cha Want, Brass Monkey, No Sleep Till Brooklyn
Belinda Carlisle – Heaven is a Place on Earth
Billy Idol – White Wedding
Billy Joel – Uptown Girl
Blondie – Atomic, Heart of Glass
Bow Wow Wow – I Want Candy
Buggles, The – Video Killed the Radio Star
Chaka Khan – I Feel for You
Cindy Lauper – Girls Just Wanna Have Fun, Time After Time
Culture Club – Karma Chameleon
Cure, The – Boys Don’t Cry, Just Like Heaven
Dead or Alive – You Spin Me Round (Like a Record)
Debbie Harry – Rush Rush
Depeche Mode – Enjoy the Silence, Just Can’t Get Enough
Dexys Midnight Runners – Come on Eileen
Dire Straits – Sultans of Swing, Romeo and Juliet, Money for Nothing
Duran Duran – Rio, Girls on Film
Eurythmics – Sweet Dreams
Foreigner – I Wanna Know What Love is
Frankie Goes to Hollywood – Relax
Futurisk - Meteoright
Grandmaster Flash – The Message
Haddaway – What is Love
Harold Faltermeyer – Axel F
Huey Lewis and the News – That’s the Power of Love
Human League – Keep Feeling Fascination, Don’t You Want Me Baby
Iggy Pop – Real Wild Child
INXS – Need You Tonight
Jimmy Castor – It’s Just Begun
Journey – Don’t Stop Believing
Joy Division – Love Will Tears Us Apart
Judas Priest – You’ve Got Another Thing Coming
Kate Bush – Wuthering Heights
Kim Wilde – Kids in America
Kraftwerk – Heimcomputer, Pocket Calculator
Limahl – The Neverending Story
Madness – Our House
Madonna – Material Girl, Holiday
Men at Work – Land Down Under
Men Without Hats – Safety Dance
Michael Jackson – Billie Jean, Smooth Criminal
Michael Sembello – Maniac
Nena – 99 Luftballons
Newcleus – Jam on it
New Order – Blue Monday, Round & Round, Confusion
Paul Hardcastle – 19
Pet Shop Boys – It’s a Sin
Pretenders – Tattooed Love Boys
Prince – Let’s Go Crazy
Psychedelic Furs – Love My Way
Ramones – The KKK Took My Baby Away, I Wanna Be Sedated, Judy is a Punk
Rock Steady Crew – Hey You
Rod Stewart – Young Turks, Do Ya Think I’m Sexy
Roxy Music – More Than This
Run DMC – It’s Tricky, Walk This Way
Sabrina - Boys
Salt n Pepa – Push it
Scotch – Disco Band
Simple Minds – Don’t You (Forget About Me)
Soft Cell – Tainted Love
Starship – We Built This City
Taylor Dayne – Tell it to My Heart
Tears for Fears – Pale Shelter
Tiffany – I Think We’re Alone Now
Trammps, The – Disco Inferno
Trio – Da Da Da
Van Halen – Jump
Vanilla Ice – Ice Ice Baby
Vapors, The – Turning Japanese
Wham – Wake Me Up Before You Go Go
Yazoo – Don’t Go
Yes – Owner of a Lonely Heart

Det kan, hvis jeg selv skal sige det, ikke blive andet end godt =)

god smag :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/12-10 21:56 
Et par af mine favoritter er

Debarge - Rhythm of the Night
http://www.youtube.com/watch?v=cAQSZhazYk8

Carmen - Throw Down
http://www.youtube.com/watch?v=qM9wfvIHSPg

Madonna - Into the Grove
http://www.youtube.com/watch?v=RHzfgaMit3w
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig