X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bioware laver Sonic RPG


Svar
SephirothSephirothSkrevet 21/06-07 17:30 
Okay, den havde jeg ikke lige set komme:

SEGA AND BIOWARE COLLABORATE ON NEW SONIC ROLE PLAYING GAME FOR THE NINTENDO DS


LONDON & SAN FRANCISCO (Thurs 21st June 2007) -- SEGA® Europe, Ltd., SEGA® of America, Inc. and Canada-based developer studio BioWare® Corp. today announced a partnership to create a new video game based on the classic SEGA flagship icon, Sonic The Hedgehog. The exact name of the game is undetermined, but this new title developed exclusively for the Nintendo DS will ship in 2008.

“BioWare is one of the hottest names in RPG development in the world,” said Simon Jeffery, President and COO, SEGA of America, Inc. “Everyone at SEGA has huge confidence that Sonic is in the safest of hands, and that BioWare can create the ultimate handheld RPG experience for gamers of all ages.”

BioWare is the award-winning independent developer that has created some of the world's best-selling titles including the Baldur's Gate™ and Neverwinter Nights™ series, the 2003 Game of the Year, Star Wars®: Knights of the Old Republic™ and the 2005 RPG of the Year, Jade Empire.™ BioWare is currently developing one of the most anticipated next-generation titles of 2007, Mass Effect.™

“We’re thrilled to be working with SEGA on Sonic, one of the industry’s most enduring and compelling icons,” said Greg Zeschuk, president of BioWare. “As huge fans of Sonic ourselves, we’re committed to delivering a truly amazing story-driven experience within the Sonic universe, focusing on capturing the character’s broad appeal and placing him in a completely original adventure,” added Ray Muzyka, chief executive officer of BioWare.

The relationship with BioWare reinforces SEGA’s increased emphasis on Western content development for Western audiences. In the past few years SEGA has announced partnerships with developers Bizarre Creations, Gas Powered Games, Monolith Productions, Obsidian Entertainment, Planet Moon Studios, Pseudo Interactive and Silicon Knights. SEGA has also acquired development studios The Creative Assembly, Secret Level and Sports Interactive.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/06-07 17:45, rettet 21/06-07 17:45 
Bioware var da nok nogle af de værste de kunne få til at lave det. Personligt har jeg ikke brudt mig om et eneste af deres spil :(

Men det er Sonic, så det skal selvfølgelig tjekkes ud. Måske overgår det mine forventninger :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JAAJAASkrevet 21/06-07 17:46 
Helt enig.
nerosnerosSkrevet 21/06-07 18:52, rettet 21/06-07 18:53 
Konsolkongen>
Personligt har jeg ikke brudt mig om et eneste af deres spil :(


Hvorfor ikke? Jeg betragter dem som et af de største RPG makers of today ;-)

Det vil jeg sikkert få skæld ud over at skrive...;D!

Mass Effect ser da uhyrligt fedt ud og jeg har da haft et af mine største spiloplevelser i nyere tid ved at spille deres Star Wars spil.

Nu er jeg ikke gjort af det stof som kan lide de alt for nuttede rollespil så jeg vil sikkert heller ikke bryde mig om et "Sonic af slagsen".
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/06-07 18:59, rettet 21/06-07 19:04 
Jeg synes Kotor, Jade Empire og ikke mindst Baldurs Gate er noget af det arveste lort jeg har spillet inden for genren. Fælles for dem alle er de er møg kedelige, trods de ellers rigtig gode muligheder de har haft for at gøre dem spændende (her tænker jeg især på SW). Dét plus de elendige kampsystemer de har most sammen er grunden til at jeg ikke byder mig om dem.

neros>
Hvorfor ikke? Jeg betragter dem som et af de største RPG makers of today ;-)

Det vil jeg sikkert få skæld ud over at skrive...;D!

Nej, jeg tror desværre der er rigtig mange der er enig med dig. :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SeventhSunSeventhSunSkrevet 21/06-07 19:41 
Er det fordi du synes RPG'er skal være turbaserede?

Jeg var helt tosset med Baldur's Gate, mens jeg løb sur i KOTOR, og Jade Empire sagde mig aldrig noget, så jeg synes de tre spil er ret forskellige.

Når det er sagt, er jeg lidt spændt på hvad BioWare vil gøre med Sonic, for det der især kedede mig ihjel i KOTOR, var deres klassiske dialog "træer".

Jeg håber de finder på en simplere RPG stil ala Pokemon eller Megaman Battlenetwork.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dpldplSkrevet 21/06-07 19:55 
Nyt sonic: fair nok
Sonic som RPG: meh
Sonic lavet a bioware: det er bare forkert på alle måder for mig. Ser meget frem til mass effect. Men ellers synes jeg bioware laver kedelige spil
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/06-07 20:03 
SeventhSun>
Er det fordi du synes RPG'er skal være turbaserede?

Ja det kan jeg bedst lide. Men der findes bestemt også gode realtime rollespil.

Jeg håber de finder på en simplere RPG stil ala Pokemon eller Megaman Battlenetwork.

Ja det ville være optimalt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 21/06-07 21:04 
Konsolkongen>
Bioware var da nok nogle af de værste de kunne få til at lave det.


Deres tidligere spil ligger godt nok langt fra Sonic, men omvendt er det jo ikke sådan, at Sega spytter det ene gode Sonic spil på markedet efter det andet.

Når man ser på, hvordan de ødelagt den serie, er det måske på sin plads at give andre chancen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/06-07 21:29 
Ja bestemt. Men det var nu mere Bioware som rollespils maker jeg tænkte på, om det var Sonic eller Mario er ligemeget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 21/06-07 22:34 
What the...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/06-07 22:41 
What the, what?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JAAJAASkrevet 21/06-07 23:04, rettet 22/06-07 18:19 
Konsolkongen>
Jeg synes Kotor, Jade Empire og ikke mindst Baldurs Gate er noget af det arveste lort jeg har spillet inden for genren. Fælles for dem alle er de er møg kedelige, trods de ellers rigtig gode muligheder de har haft for at gøre dem spændende (her tænker jeg især på SW). Dét plus de elendige kampsystemer de har most sammen er grunden til at jeg ikke byder mig om dem.

Ahh, hvor er det herligt at se den slags sort på hvidt! Det er godt nok sjældent, jeg møder folk med samme indædte modvilje mod Bioware, som jeg selv går og ulmer med :P

Bortset fra det, så fik hele nyheden mig til lige et splitsekund at overveje, om det var 1. april.
SumezSumezSkrevet 21/06-07 23:16 
JAA>
splitsekund at overveje, om det var 1. april.

Jeg er stadig ikke helt sikker.

Og jeg deler tildels jeres holdning til Bioware, omend jeg synes Kotor er et ganske hæderligt spil. Vildt godt er det dog ikke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/06-07 23:31 
Det er jo som at kaste perler for svin :p

Dog er jeg enig i at Biowares stil og Sonic lyder som en underlig blanding, og det lyder da som en aprilsnar. Det kan jo rent faktisk være at Bioware får noget fornuftigt ud af licensen, uanset hvor mærkværdig samarbejdet er.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RJKRJKSkrevet 21/06-07 23:43 
JAA>
Det er godt nok sjældent, jeg møder folk med samme indædte modvilje mod Bioware, som jeg selv går og ulmer med :P

Eller også kigger du bare ikke godt nok efter ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SephirothSephirothSkrevet 22/06-07 00:43 
Jeg er personligt heller ikke vild med Bioware, men har også kun stiftet korte bekendtskab med deres tidligere udgivelser, bortset fra Jade Empire, som var ganske godt. Ser desuden også meget frem til Mass Effect og glæder mig til flere detaljer om dette Sonic RPG.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
The DaneThe DaneSkrevet 22/06-07 11:52 
Kan nu selv godt lide bioware's spil (generelt).

Ved ikke helt hvad jeg skal sige til et "Sonic RPG" - da det er lidt i den anden retning af hvad Sonic står for pt. men lad dem da prøve ad. Det er vel sega som i sidste ende skal sige god for om spillet kommer ud eller ej.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
EchoEchoSkrevet 23/06-07 14:39 
Jegn synes også, at det nye "twist" lyder meget sundt for Sonic. Jeg har mistet tæt på al respekt for Sega hen over de seneste år, så Segas retningsskift, byder jeg glædeligt velkommen.
Og så burde man nok lige se spillet an, inden man afskriver det.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/06-07 21:08 
Konsolkongen>
SeventhSun>
Er det fordi du synes RPG'er skal være turbaserede?

Ja det kan jeg bedst lide.


Jeg vil tro, at folk der har spillet Advanced Dungeons & Dragons og i det hele taget rigtige papir, blyant og terninger rollespil er gladest for BioWares versioner af genren.
Mens de der er vokset op på RPG'er på konsoller, som eks. Final Fantasy er mere til de turbaserede kampe.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
The DaneThe DaneSkrevet 24/06-07 21:28, rettet 24/06-07 21:28 
pnp er ikke turbaseret? :p

Man kan skam sagtens gøre biowares spil "turbaseret" (ihvertfald af dem jeg spillede :)). Derudover er det jo ikke i alle FF spillene hvor man decideret stopper op efter hvert slag andet end den ufrivillige pause.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/06-07 12:50 
Det er jo en gammel diskussion, og selvfølgelig er alle rollespil et eller andet sted turbaserede.

Men jeg tror at de fleste PnP spillere, synes at BioWares spil ligger tættere på dén oplevelse end Final Fantasy gør.
Især Baldur's Gate, Neverwinter Nights og de andre, der direkte bygger på AD&D reglerne.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 25/06-07 13:08 
Både japanske rollespil og Bioware's spil er jo i bund og grund baseret på DnD.

Jeg synes bare der er mange af reglerne som ikke gør sig særlig godt i computerformatet, og det virker på mig ret tåbeligt at genskabe det så slavisk, når nu man har det tekniske muligheder for at lave et meget mere gennemført spil, hvor alt alligevel foregår automatisk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 25/06-07 18:10, rettet 25/06-07 18:11 
SeventhSun>
Jeg vil tro, at folk der har spillet Advanced Dungeons & Dragons og i det hele taget rigtige papir, blyant og terninger rollespil er gladest for BioWares versioner af genren.
Mens de der er vokset op på RPG'er på konsoller, som eks. Final Fantasy er mere til de turbaserede kampe.

Jeg er 100% opfostret på D&D, AD&D, Call of Cthulhu, Traveller o.s.v., og jeg gider egentlig kun turbaseret, der jo minder meget mere om kampsystemet i et papir-RPG.
RJKRJKSkrevet 25/06-07 20:03 
Jeg er også opvokset med A/D&D, først papir og terning, siden SSI's - og jeg bryder mig stadig ikke synderligt om det jeg har spillet af BioWares :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 25/06-07 22:39 
Jeg er lidt Rasmus Modsat. Jeg kan lide det meste af deres AD&D-spil, men KOTOR og videre udgivelser siger mig ikke så meget. Jo, begge Neverwinter Nights var et par rare trips down memory lane.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 25/06-07 22:44 
(jeg har spillet KOTOR og Jade Empire - deres ældre titler synes jeg ser mere interessante ud)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KLTKLTSkrevet 25/06-07 23:04 
Hmm et Sonic RPG, det havde jeg så heller ikke set komme!
Men hvorfor ikke, det er dog ikke noget der vil tiltale mig særligt meget da jeg ikke er så meget for de slags spil Bioware tidligere har lavet.
9/11 Was An Inside Job
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig