X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Manhunt 2 Forbydes!


Svar
nerosnerosSkrevet 20/06-07 09:07, rettet 20/06-07 09:19 
Manhunt 2 er åbenbart blevet forbudt i England. Det er ikke sket i 10 år!

"Manhunt 2" er utroligt koldt og afstumpet i sin tone, og hele spillet opmuntrer til sadistiske mord, siger direktøren for censorerne, David Cooke.

Link...
Bashful Neophyte
70 emne(r).
« < 1 2

Svar
TLTLSkrevet 22/06-07 00:11 
Soul Calibur og manhunt er da 2 vidt forskellige ting :p
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/06-07 01:53 
millennium>
Skummelt eller ej, og ingen blod - men i Soul Calibur hamrer de løs på hinanden med store sværd, uden dødsfald som en egentlig logisk konsekvens.

Men er vi så ikke næsten på vej over i at skulle definere "vold"? Udfra om det er den subjektive oplevelse af et angreb, eller det er den aktive handling, hvor reaktionen derpå er underordnet... (så bliver det lige pludselig til en helt anden snak)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/06-07 07:28 
Rockstar har valgt at skubbe udgivelsen af Manhunt 2 på ubestemt tid:

"In the wake of international bans and an Adults Only rating in the US, Manhunt 2 won't make its July 10 `release` date, Take-Two Interactive has confirmed. - Take-Two Interactive Software has temporarily suspended plans to distribute Manhunt 2 for the Wii or PlayStation platforms while it reviews its options with regard to the recent decisions made by the British Board of Film Classification and Entertainment Software Rating Board"
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/06-07 07:58 
Ja, og det er også det de begavede journalister på TV2 skriver

TV2 ved så meget om spil
ElgenElgenSkrevet 22/06-07 08:20 
PalleJensen>
Rockstar har valgt at skubbe udgivelsen af Manhunt 2 på ubestemt tid:

Øv, havde faktisk glædet mig til det spil... (og nu bliver det sikkert slet ikke til noget - eller vi får en amputeret version)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
TLTLSkrevet 22/06-07 11:35, rettet 22/06-07 11:36 
Ja TV2 skriver at de vil stoppe salget. Men de har jo ikke solgt et eneste spil endnu? :p

EDIT: Jeg syntes egentlig også det ville være synd hvis de nu bliver nød til at redigere i spillet før de udgiver det.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/06-07 12:00 
Jeg forstår bare ikke, hvordan Rockstar/T2 kunne blive overrasket over hvad der er sket. Har de virkelig skudt sig selv i foden denne gang, ved kun at have fokus på, at lave et så kontroversielt spil som muligt? Denne gang gik den altså bare ikke...

Eller er de blevet et offer for en trend, hvor der pludselig er meget fokus på vold i spil/film?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 22/06-07 13:22 
Det er i hvert fald en hel masse omtale. Helt gratis er den nok ikke, men Manhunt 2 har fået større mediedækning i de gængse medier end World of Warcraft fik. Det er svært at betale sig fra i hvert fald :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 22/06-07 13:58 
Vi lever i et berøringsangst-ramt tegneserieland, hvor det er nemmere bare at forbyde og spare tingene væk.

Faktisk har man på flere videregående uddannelser nu valgt, at censorere censorene væk; Danmark må virkeligt være et fattigt land - måske burde vi snart lave et landsdækkende TV indsamlingsshow til os selv.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7334056.html

Lur mig, om man ikke finder ud af, at mon ikke det nok alligevel bare er bedst (læs: nemmest) at forbyde Manhunt 2 herhjemme. Eller så må Rockstar jo bare lave en pusse-nusse version af spillet - så kan de osse komme ind på det tyske marked igen :-/
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/06-07 14:12 
Du er vist ikke inde i tingenes tilstand Rooney - censuren blev afskaffet i DK i 1969. Der er ingen der taler om en bandlysning i Danmark.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RooneyRooneySkrevet 22/06-07 14:50 
Jeg er udemærket inde i tingenes tilstand; Sarkasme kan dog have forekommet i mit indlæg.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/06-07 19:47 
Sikkert, jeg havde bare ikke lige Rooney-sarkasme brillerne på da jeg læste dit indlæg ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Danny SallingDanny SallingSkrevet 25/06-07 11:02 
Echelon VI>

Manhunt som jeg finder ganske uspilleligt.

Jeg syntes det var ekstremt fedt spil, nogle fuldstændug syge lyde når man bankede en gut med et bat oveni hovedet. Men vil dog så også lige sige at jeg ikke har svært ved at skelne mellem spil(fiction) og virkelighed. Kunne aldrig drømme om at gå ud og udøve noget at det jeg prøvet i spillet, man kan godt se at der sagtens kan være et sygt menneske derude som blive ansporet af spillet til at begå vold af samme karrakter. Synes det er ærgeligt hvis Manhunt 2 ikke kommer ud :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/06-07 13:24 
Den sindssyge mand, der bliver "ansporet" kunne jo lige så godt finde inspiration i at se en lille ælling i parken... hence "sindssyg".
Danny SallingDanny SallingSkrevet 25/06-07 17:25 
Hyakotake>
Den sindssyge mand, der bliver "ansporet" kunne jo lige så godt finde inspiration i at se en lille ælling i parken... hence "sindssyg".


Præcis. Jeg vil have et sygt ællinge spil hvor man skal bide hovedet af folk ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KillercowKillercowSkrevet 25/06-07 18:00 
Det forekommer mig ekstremt hyklerisk at klynke over volden i Manhunt fordi den er mere virkelighedstro.

Så det er bedre at slå folk ihjel, hvor man ikke oplever konsekvenserne af sine handlinger? Er det bedre at skyde 1000 terrorister i Conter-Strike, end at dræbe 1000 modstandere med hænderne i Manhunt? Effekten er den samme: 1000 lig.

Den grumme stemning gør netop Manhunt til et spil, hvor man bliver nødt til at tage stilling til, hvad man gør. At slå et menneske ihjel på nært hold er blodigt og ubehageligt. Det gør det efter min mening til et interessant spil på linje med Bioshock, hvor handlinger altid har konsekvenser - bare på et langt mere primitivt niveau rent følelsesmæssigt, hvilket naturligvis slår det hårdere.

Det gør Manhunt til et væsentligt værk og egentlig er det de voldsglorificerende spil, der burde forbydes, hvis noget endelig skal forbydes.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 25/06-07 18:55 
Kom lige til at tænke på spillet Thrill Kill som var meget brutalt, er der nogle der kan huske det? Det sorte er at jeg har spillet det, men inde på IGN.com står der at det var cancelled. Det jeg spillede var brændet men hvor kom det så fra?
Hoid to colony C05 where the computer is...
EchoEchoSkrevet 25/06-07 18:59 
Jeg har lige læst en blog af Tomas Tanggaard (GR's redaktør som jeg normalt ikke bryder mig synderligt om), hvori han tager emnet op til overvejelse.
Jeg ved godt, at det virker lidt latterligt at bruge en anden persons mening som argument, men jeg synes, at han har så fuldstændig ret i det han siger!

TT's mening om Manhunt
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/07-07 21:57 
En løsning på Manhunt 2 censuren...

http://farm2.static.flickr.com/1350/616483483_cca07b981b.jpg?v=0
http://farm2.static.flickr.com/1195/617199546_01ca2b2b88.jpg?v=0
http://farm2.static.flickr.com/1134/617199558_f3c33d3efb.jpg?v=0
http://farm2.static.flickr.com/1355/617199854_efaf2fb516.jpg?v=0
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KLTKLTSkrevet 04/07-07 01:03 
Ha ha lidt alternativt ivhertfald, så kan man da tale om at spillet tager en helt anden drejning!
9/11 Was An Inside Job
70 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig