X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Darkness!


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 19/06-07 21:18 
Glæder I jer ikke? Det kommer her d. 29 fra Folkene bag Riddick...Baseret på Top Cow serien.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
90 emne(r).
« < 1 2

Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 10/07-07 23:20 
Efter at have kørt det igennem, må jeg indrømme at jeg ikke er voldsomt vild med det ;-(

(Gameplaymæssigt er det ikke en genspilning værd IMO)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
CoreCoreSkrevet 10/07-07 23:36 
Nej, men du er også den eneste i verdenen der syntes at Killzone er godt :p
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 10/07-07 23:37 
Hehe ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RooneyRooneySkrevet 10/07-07 23:58 
Er i gang med Chapter 3, og ofte er det rigtigt godt, men på andre tidspunkter er det en blandet fornøjelse krydret med trial & error og mange reloads.

Nogle gange synes man at aim systemet er udtænkt at idioter; Lad mig dog sigte selv, og lav en option så man kan hæve sensitivity UDEN at det bliver næsten umuligt at styre.

Men ofte er spillet osse rigtigt godt.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RaGeRaGeSkrevet 11/07-07 07:22, rettet 11/07-07 07:32 
Man kan da sagtens sigte selv, ved at sætte autoaim ned.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RooneyRooneySkrevet 11/07-07 10:15 
Ja, det prøvede jeg igår, og det gjorde spillet dårligere.

Skynder mig at gennemføre det, og så tager jeg det retur.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 24/07-07 11:07 
Fordi jeg var nysgerrig, hentede jeg The Darkness demoen til PS3, og gav mig til at spille det.

Demoen er ligeså flot som Xbox 360 versionen, og jeg så ingen vilde framerate problemer - som flere anmeldere endda har nævnt skulle være der. Hvis der har været framedrops et par steder - og det kan jeg slet ikke udelukke - så er det ikke noget som ikke også var der i Xbox versionen; Dén version kørte ikke stabilt, hvad framerate angår.

Men det bedste ved PS3 demoen var, at styringen ikke længere føles ligeså dum og løs, som da jeg spillede det på Xbox. Man kan stadig vælge at have sensitivity sat ligeså lavt som på Xbox, men det eneste der sker er, at styringen bare bliver langsommere (selvfølgelig), men jeg bemærkede ikke den der irriterende speed-up effekt på styringen, som jeg ikke brød mig om var der på Xbox - selv på default settings; Den som gjorde, at styringen blev et par gange mere upræcis.

Spillet føltes bare bedre, i PS3 demoen og våbenene var sjovere at bruge.

Så jeg har købt The Darkness til PS3 i dag; Det skal nok blive godt.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/07-07 13:47, rettet 24/07-07 13:48 
Jeg prøvede også demoen på PS3 i går. Spillet er både meget flot og utroligt grimt på samme tid. Textures, effekter osv. er alle i top, men stort set alle kanter er så aliased at det ligner spillet kører i 480p. Desuden var der til tider ganske voldsomme framedrops :(
Kontrollen synes jeg også var lidt mærkelig, især fordi man skulle bruge L2 og R2 til at skyde med. L1 og R1 ville ha' været bedre IMO. Jeg synes også det virkede som om at man gik hurtigere sidelæns end fremad hvilket virkelig irriterede mig. Til sidst vil jeg brokke mig over kontrollen med "ormen" som jeg ikke rigtig kunne finde ud af, det virkede i hvert fald meget tilfældigt om det ville kravle op ad en væg. Men det kan også være et spørgsmål om tilvænning.
Det sagt så virkede det som et ganske interessant spil, som jeg sikkert skal kigge nærmere på når det falder i pris. Hvis kontrollen og framerate er bedre i 360 versionen så bliver det den jeg skal ha'.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RooneyRooneySkrevet 24/07-07 14:30 
Kontrollen med ormen, er ikke anderledes i Xbox versionen.

I HD, ser man eftersigende nogle gange lidt grafikfejl. I SD ser det fint ud. Mener at det var på Gamefaqs, at nogle havde bemærket det.

Mht. kontrollen, så har jeg gennemspillet Cemetery sekvensen 4 gange nu, på PS3 demoen, og jeg føler jeg har bedre og mere stram styring i PS3 versionen, end på Xbox'en.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
PalleJensenPalleJensenSkrevet 24/07-07 14:46 
Det faktum, at man skal bruge de ringe L2/R2 til at skyde med (det kan forhåbentlig indstilles) gør da klart 360 versionen at foretrække.

Jeg har ikke lagt mærke til speciel aliasing i 360 versionen, det er muligt det er der, men så er det i hvert fald ikke noget man lægger mærke til. Jeg synes faktisk, at grafikken er lækker smooth - i hvert fald på mit Samsung tv i 720p.

Jeg er godt tilfreds med 360 versionen og nyder at spille det - og den kommer ikke engang på Blu-Ray, som jo ellers skulle gøre spillene klart bedre. :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 24/07-07 14:59 
(gab)
RooneyRooneySkrevet 24/07-07 15:05 
PalleJensen>
Det faktum, at man skal bruge de ringe L2/R2 til at skyde med (det kan forhåbentlig indstilles) gør da klart 360 versionen at foretrække.

Hvis du foretrækker lidt dårligere kontrol i The Darkness, så kan vi da godt sige, at Xbox versionen er at foretrække.

Måske du skulle prøve at spille begge versioner, inden du udtaler dig så skråsikkert..
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
PalleJensenPalleJensenSkrevet 24/07-07 15:35, rettet 24/07-07 15:44 
Jeg har spillet begge versioner, ellers ville jeg ikke kunne udtale mig. Den slags lader jeg andre om.

Du foretrækker PS3 versionen pga. styringen og sjovere våben (???) og jeg foretrækker 360 versionen pga. bedre styring og blødere grafik (på mit tv i hvert fald).

Sådan er det...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RooneyRooneySkrevet 24/07-07 17:08 
Rooney>
Spillet føltes bare bedre, i PS3 demoen og våbenene var sjovere at bruge.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/07-07 17:42, rettet 24/07-07 17:43 
PalleJensen>
i hvert fald på mit Samsung tv i 720p.

Jeg har også spillet det på Samsung i 720p. Så måske er det demoens skyld eller også er PS3 versionen bare grimmere.

Man kan sige meget dårligt om 360erens controller, men det er i hvert fald helt sikkert at den er meget bedre egnet til fps'er end PS3 dittoen (tihi Okotta ord :)) er.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RooneyRooneySkrevet 24/07-07 17:51 
Jeg snakker om analog-pindene; Ikke plastikken der omgiver dem.

Hvis man gad gøre sig ulejligheden med faktisk at checke det, ville man opdage, at analog-pindene på Sixaxis controlleren, kan bevæges længere rundt, end på en 360 controller. Men jeg tror ikke folk undersøger det, for de fleste tror stadig at Sixaxis'en er en trådløs Dual Shock. Lidt et problem, at nogen går rundt i den tro.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/07-07 17:55 
Rooney>
Jeg snakker om analog-pindene; Ikke plastikken der omgiver dem.

Og jeg er stadig uenig...
Spiller nu: Phantasy Star IV
RooneyRooneySkrevet 24/07-07 23:22 
Konsolkongen>
Og jeg er stadig uenig...

Du er uenig i, at analog-pindene på Sixaxis, kan bevæges lidt længere rundt, end pindene på en Xbox 360 controller?

Det kan de altså bare, så det er du nødt til at acceptere.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/07-07 00:42 
Det er rigtigt, at PS3 pindene kan bevæges længere end på 360 kontrolleren. Det er dog for mit vedkommende blot man til, at gøre styringen i de fleste spil mere besværlig, fordi mine fingre glider på styrepindene.

Derfor foretrækker jeg 360 kontrolleren, hvor jeg ikke skal bevæge mine fingre så langt og derfor har jeg mere kontrol over hvad der sker.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
WehnerWehnerSkrevet 25/07-07 00:43 
Det er designet således for at ens tommelfingre lettere kan støde sammen midt på controlleren.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/07-07 00:48 
Rooney>
Du er uenig i, at analog-pindene på Sixaxis, kan bevæges lidt længere rundt, end pindene på en Xbox 360 controller?

Det kan de altså bare, så det er du nødt til at acceptere.

Det var overhovedet ikke det jeg mente... At du kommer men en historie om at pindene på PS3 controlleren ændrer ikke på min mening om at 360 controlleren er langt overlegen til fps. Palle og Wehner forklarer meget godt hvorfor.
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 25/07-07 13:29, rettet 25/07-07 13:30 
Konsolkongen>
Det var overhovedet ikke det jeg mente... At du kommer men en historie om at pindene på PS3 controlleren ændrer ikke på min mening om at 360 controlleren er langt overlegen til fps. Palle og Wehner forklarer meget godt hvorfor.

Controllerne til Xbox/Xbox360 har altid været PS2/PS3 ditto overlegen.

En af grundende til, at jeg aldrig gad spille FPS på min PS2, var netop placeringen af analog-pindene. Om de kan flyttes længere ud til siderne, er fuldstændig ligegyldigt i min bog. Pindene sidder stadig samme sted!
What is the Matrix?
RooneyRooneySkrevet 26/07-07 01:23 
Jeg kan bekræfte, at i den fulde version af The Darkness til PS3, at styringen også er overlegen i denne version. Faktisk ret fedt, at man kan sigte mere præcist nu.

Samtidigt tyder det kraftigt på, at bl.a IGN anmeldte en ufærdig version i deres PS3 anmeldelse; De nævnte bl.a texture seaming og slowdown i deres anmeldelse. Har ikke kunnet spore noget af det i min retail version, og jeg er ca. halv-vejs igennem Chapter 1. IGN's head to head vidste en scene fra angrebet på restauranten i Chapter 1, hvor de sagde at der var texture seams osv i PS3 versionen. Well - det er der ikke i min retail version.

Af andre sjove ting kan nævnes, at der i Extras sektionen ligger en længere video feature om spillets grafitti. På Xbox 360 versionen, får man kun en video om skabelsen af en karakter i spillet. Denne video får man også i PS3 versionen.

Kan varmt anbefale, at man lige tager et ekstra kig på The Darkness i PS3 versionen.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 26/07-07 09:41, rettet 26/07-07 10:48 
Graffiti-videoen er også med i Xbox 360 versionen, og bliver låst op for ved at ringe telefonnumre op...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/07-07 10:35 
Grafittien i The Darkness er i øvrigt rigtig fed, specielt hvis man har haft sin gang i Amiga-demo kredse. Starbreeze Studios er jo ledet af tidligere amiga demo folk og der er mange sjove referencer til amigademo scenen i grafittien. Man kan bruge meget tid på at rende rundt i subwayen og kigge på grafitti... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KroeboCopKroeboCopSkrevet 31/07-07 17:18 
Hvis nogle vil have et ekstra sæt tøj, skal i bare ringe 4869 i spillet.
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 31/07-07 20:13 
PalleJensen>
Man kan bruge meget tid på at rende rundt i subwayen og kigge på grafitti... :)

666 the number on my butt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 31/07-07 20:25 
Hvad er det for en graffiti video der er med, er der nogle kendte malere med?
Hoid to colony C05 where the computer is...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 31/07-07 21:00 
Jeg kender dem ikke, men er heller ikke i "scenen". Det er lokale svenske artister som de har valgt. Der er som sagt (også i 360 versionen) en video om de seks malere de har til at lave graffittien i spillet.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 11/08-07 00:46 
Rooney>
Jeg kan bekræfte, at i den fulde version af The Darkness til PS3, at styringen også er overlegen i denne version. Faktisk ret fedt, at man kan sigte mere præcist nu.

Jeg følte det samme...Kunne bedre lave headshots.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KalicolaKalicolaSkrevet 24/02-08 19:34 
Så fik jeg også lige gennemført the darkness. Og jeg er bestemt ikke imponeret over det.

Grafikken er flad og detaljeløs. Gaderne er totalt tomme og firkantede og med grimt lys. Der er enkelte steder i spillet som er meget flotte, men det kan tælles på en hånd. men øv hvor er det grimt. Specielt havnen til sidst er noget af det grimmeste jeg har set i et spil, føj.

Gameplayet er sådan set ok. Men slet ikke på højde med riddick. Man render bare rundt i en flad subway, som fungere som hub, til at komme ind i nogle forskellige kedelige baner. meget uinspirerende.

Ai'en sucks. Specielt hos de darklings man kan summon'e, oftest forsvinder de bare, eller bliver stående og glor i stedet for at rende med én. Den darkling som slukker lys for én er fuldstændig nyttesløs, fordi den ALTID er bagud og ikke kan finde ud af en skid.

Jeg kan rigtigt godt li blodet og volden i spillet. Det ser vildt brutalt ud når ens slange-venner bider en fjende lige i ansigtet, og blodet sprøjter op på væggen. se, DET er klasse. Men der er bare mere ligegyldigt renden rundt i spillet end der er action.

De sidste 7% af spillet (slutbanen)kunne jeg godt li, men det kan bestemt ikke redde spillet. Jeg kedede mig hele vejen i gennem, altså lige bortset fra de sidste 7% :)

Det bedste ved spillet var nok de unlockables man kunne finde rundt omkring, som åbnede op for koncept art, og tegneserier osv.

Jeg vil gi spillet 3 ud af 10
For The Love Of The Game
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/02-08 20:21, rettet 24/02-08 20:26 
...Hvilket må siges at være den største fejlvurdering af et spil nogensinde. At kritisere The Darkness for ikke at være en action-packed mainstream titel, er da at kritisere det for noget det ikke forsøger at være, og netop adskiller det fra de 1000-vis af andre FPS'er.

Det lyder næsten som om vi har spillet to forskellige spil. Givet: spillet er ikke det pæneste nogensinde, men det oser af stemning og god art-direction. Du nævner ikke engang den gode og velfortalte historie, som driver meget af spillet fremad, eller de side missioner der er med til at give spillets univers dybde.

Det er næsten som om du fra første øjeblik har været enig med dig selv om at spillet fejlede - du har hvertfald næppe haft et åbent sind, da du gik i gang med det. Jeg sikker på jeg taler for mange, når jeg siger at The Darkness var sidste års helt store overraskelse, hvilket dette års afstemning om årets bedste spil på PR bevidner.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
enfenenfenSkrevet 24/02-08 20:42, rettet 24/02-08 20:49 
Ja, det lyder ikke som om, at spillet har fået mange chancer fra Darknon. Det lader heller ikke til, at historien har fået særligt meget opmærksomhed, og den er ellers et ret vigtigt element i spillet, hvis du spørger mig.

Grafikken synes jeg ikke rigtigt, man kan sætte en finger på. Gaderne er lidt tomme, og jeg havde da slet ikke haft noget imod at se nogle fyldte gader. Det er ikke det flotteste set på 360, men nu kom spillet også for ca. 6 måneder siden, så standarden har selvfølgelig flyttet sig siden. Jeg mener dog stadig at spillet er med i den øvre halvdel.

Jeg var selv ret godt underholdt af spillet. Et andet plus i spillet er også, at loadetiden er fyldt ud med lidt historie, så man ikke komme til at kede sig med et trist loade-skærm.
What is the Matrix?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/02-08 22:10 
Darknon>
Ai'en sucks. Specielt hos de darklings man kan summon'e, oftest forsvinder de bare, eller bliver stående og glor i stedet for at rende med én. Den darkling som slukker lys for én er fuldstændig nyttesløs, fordi den ALTID er bagud og ikke kan finde ud af en skid.

Uha, sikke du kan brokke :-) Men du ved vel godt, at du kan sende dine darklings frem til det punkt du sigter på, ikke? Darkling-AI'en er ganske vist underudviklet, men helt så slem som du gør den til synes jeg nu ikke den er.
KalicolaKalicolaSkrevet 24/02-08 22:11, rettet 24/02-08 22:13 
Jeg spillede demo'en til både 360 og ps3, jeg syntes at det var fedt, specielt fordi man kunne skyde alt lys ud, og det var blodigt og cartoon på samme tid. Derfor købte jeg spillet, fordi jeg håbede at det kunne byde på mere af det fede jeg så i demo'en. Jeg kunne aldrig finde på at købe et spil, og så dømme det på forhånd. Jeg havde skam glædet mig meget til at spille det igennem.

Jeg blev bare mere og mere skuffet. Ja det skiller sig ud ved at ikke kun at være mainstream action, det er også helt fint, hvis det så var at det også var sjovt at spille når det IKKE var action. Det syntes jeg bare slet ikke at det var. Den der subway som jo så skulle være det unike, var bare mega kedelig for mig, det samme gælder level designet. For slet ikke at tale om inside-the-darkness banerne, de var endnu værre.

Jo historien var udemærket, og godt fortalt. Og jeg kunne godt li hovedpersonen. Men jeg kan jo ikke skrive ALLE mine meninger ned hvis der nu alligevel ikke var nogen som gad at læse det, så jeg valgte at fokusere på det som var vigtigst, nemlig at jeg syntes det var en skuffelse. Der er bare så mange ting som kunne ha gjort spillet meget meget bedre. F.eks det der sorte hul man får hen imod slutningen. Det er bare en magnet som suger alle fjender til sig, så kører dem rundt og rundt og skyder dem ud igen bagefter. Det er altså for fesent. Det er den mest powerfull'e skill i spillet, og så ender den ikke engang med en explosion af lemmer og indvolde, helt ærligt mand, i stedet får vi bare en fesen ragdoll effekt.
Og det er alle disse små underlige ting som gør at spillet virker for tamt mange steder.

Men jo, historien var go, og gameplayet var godt i små sektioner.

EDIT: Hyakotake: Jo man kan godt sende dem frem, med det resultat at tumperne bare står og glor det sted hvor man har sendt dem hen, og lysslukkeren opdager aldrig de lys som man har sendt ham hen til :)
For The Love Of The Game
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/02-08 00:00 
Jeg retter lige min kritik fra at du skulle have haft en forudindfattet mening om hvad The Darkness skulle være, til at du har en forudfattet mening om hvad et action/FPS-spil absolut skal være og indeholde. Hvis den værste kritik du har, går på at spillets effekter skulle være mere voldelig, kan jeg simpelthen ikke tage din kritik seriøst - spillet er netop ultra-voldeligt mange steder! At du så føler der skal være mere, eller anderledes vold, må vist hævdes at være en abnorm subjektiv vurdering (hvilket denne tråd selvfølgelig også tillader ;)

Kommentaren om at spillets vold skulle være udtrykt anderledes er desuden et tydeligt tegn på, at du rent faktisk har haft en mening om hvad The Darkness burde have været, og dermed er din vurdering ej heller en vurdering af hvad spillet rent faktisk er.

Tonen i ovenstående er måske lidt barsk, men kun fordi jeg holdte uendeligt meget af The Darkness, og den gode balance spillet har mellem mange forskellige elementer. JA! Mine følelser er såret :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/06-11 15:42 
The Darkness 2 trailer er lige landet

http://youtu.be/F4OQUgTyx18
Captain NCaptain NSkrevet 06/06-11 03:26 
Der kan se. Har endelig fået spillet og gennemført The Darkness her idag.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
SumezSumezSkrevet 22/02-12 18:22 
Yahtzee siger faktisk positive ting om Darkness II: http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/5394-Darkness-2

Jeg er ikke så glad for at høre at de har gjort spillet mere lineært, men 1'eren var i forvejen elendigt til at udnytte "open world"-konceptet, så det er ikke noget tab. Styringen og den generelle morskabsfaktor virker også noget bedre end i 1'eren ud fra demoen at dømme, så alt i alt tyder det på et bedre spil end 1'eren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/02-12 18:31 
Jeg har spillet 2'eren igennem og det var overraskende godt.
90 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig