X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

360 Rat og Pedaler?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 17/06-07 20:38 
Jeg står og skal købe rat og pedaler til min 360'er, og det er med henblik på at spille DiRT og Forza 2.

Der er jo det der Xbox 360 Wireless Racing Wheel fra microsoft. Men hvor go er force feedback'en? Og han siger i reviewet på gametest.dk, at man ikke skal dreje ret meget før den drejer mere, at det er et "racing wheel"

Så har logitech lavet et par rat til 360'eren, men hvor gode er de lige i forhold til det fra MS? Dem de har lavet til pc er ret gode?

Hvilke rat er bedst til Forza 2 og DiRT?

Det er svært at finde anmeldelser af de forskellige rat på nettet, og når man finder en, så har de prøvet det til PGR3.
For The Love Of The Game
McBrainMcBrainSkrevet 17/06-07 20:51 
Nu skrev jeg anmeldelsen for Boomtown inden FM2 var ude, men vil da gerne uddybe lidt med henblik på netop det spil.

"Fremragende!"

Sådan.

Min fornemmelse er ikke at det er overfølsomt. Grundlæggende føles det som om at rattet er vældig godt afstemt til netop FM2.

FF er meget givende. Ret responsiv, og man er ikke i tvivl om man kører på en curve, eller smadrer en Ferrari.

Jeg har ikke prøvet med Logitechs, men ja, de plejer at være gode.

Vær dog opmærksom på at der er en periode på 30-50 timer hvor du så absolut ikke kører hurtigere. Rattet kræver øvelse, og et godt sted at placere det.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
KalicolaKalicolaSkrevet 17/06-07 21:11 
McBrain>

Vær dog opmærksom på at der er en periode på 30-50 timer hvor du så absolut ikke kører hurtigere.

Ikke forstået :)
For The Love Of The Game
McBrainMcBrainSkrevet 17/06-07 21:25 
Det er svært at køre godt med rattet. Du sætter ikke banerekorder med det samme :)
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
Bede-xBede-xSkrevet 18/06-07 04:01 
Men er rattet i sidste ende bedre end en controller?

Her er et par reviews af forskellige rat. De er nok ikke testet med de nyeste spil. Xbox 360 Wireless Steering Wheel:

http://gear.ign.com/articles/747/747438p1.html

Logitech DriveFX Wheel:

http://hardware.teamxbox.com/reviews/xbox-360/62/Logitech-DriveFX-Wheel/p1/

Mad Catz Xbox 360 MC2 Racing Wheel:

http://hardware.teamxbox.com/reviews/general/47/Mad-Catz-Xbox-360-MC2-Racing-Wheel/p1/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KalicolaKalicolaSkrevet 18/06-07 08:14 
Så tror jeg nok det er sikrest at gå efter microsoft rattet, da det også tilsyneladende er det eneste som understøtter force feedback, som jo er DET som gør det fedt at spille med rat.
For The Love Of The Game
HankyHankySkrevet 18/06-07 08:25, rettet 18/06-07 08:26 
Bede-x>
Men er rattet i sidste ende bedre end en controller?

Det kommer an på hvordan du definerer bedre :-)

Som udgangspunkt er rattet langt sjovere at køre med, og for mig, pustede det nyt liv i PGR3. Så mon ikke også det kan være med til at give Forza Motorsports 2 en ny dimension.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KalicolaKalicolaSkrevet 18/06-07 08:44 
Der er ingen tvivl om at det er langt sjovere at spille bilspil med rat og pedaler, hvis det er de simulations agtige spil. Jeg har prøvet rat og pedaler til burnout, og det kan på ingen måde anbefales.
For The Love Of The Game
McBrainMcBrainSkrevet 18/06-07 09:14 
For mig er det er helt klart sjovere at spille med rat.

Men præcis som ovenfor, så er det rådden hvis spillet ikke er gearet til det. TDU er f.eks heller ikke den store oplevelse med et rat.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-07 08:19 
Jeg køber MS wireless rat idag. Det er det eneste derude til 360 som indeholder force feedback. Det er jo kun skaldede 1000kr. ARGH!!!
For The Love Of The Game
PapandPapandSkrevet 19/06-07 17:20 
Kom endelig med en beskrivelse af din oplevelse med det. Som dig selv, overvejer jeg det nemlig også til Forza og Dirt.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
ComradeComradeSkrevet 19/06-07 18:19 
Det har ikke "rigtig" force feedback, selvom de vist nok skriver det.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
McBrainMcBrainSkrevet 19/06-07 19:40 
Kan du forklare det?
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
HankyHankySkrevet 19/06-07 20:32 
Selvfølgelig har det ægte force-feedback? Det er kun når du bruger rattet trådløst, at der ingen FF er, men i stedet rumble.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ComradeComradeSkrevet 19/06-07 20:56, rettet 19/06-07 20:58 
Nej jeg mener det har noget med licens at gøre! på et tidspunkt var det i hvert fald sådan at det kun var PLaystation som understøttede den officielle Force feedback teknologi som er udviklet af Immersion, og at konkurrenterne måtte nøjes med en begrænset rumble funktion. Jeg har aldrig prøvet et rat til Xbox, men kun til gengæld et til PS, med force feedback, og det er virkelig noget der river ens arme rundt ;-)

Jeg er dog i tvivl om Microsoft sidenhen har fået lov til (købt sig til) at benytte sig af teknologien, men der er tilsyneladende stadig lidt ugler i mosen; Microsoft har nemlig sagsøgt Immersion pga. en brudt aftale med Microsoft og at Immersion skulle have modtaget en masse penge fra Sony for at holde Microsoft fra fadet. Hele møllen om igen, læs mere her: http://immr.client.shareholder.com/ReleaseDetail.cfm?ReleaseID=249931

Immersion's Force feedback teknologi
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
McBrainMcBrainSkrevet 19/06-07 21:14 
Well, der er temmeligt en del Force Feedback i mit rat (fra Microsoft). De indgik jo forlig med Immersion netop for at få rumble funktionen med i deres controllere.

Om rumble så også dækker over force feedback i den her sammenhæng er ikke til at sige, men fakta er at Force Feedbacken i rattet her tåler fint sammenligning med den i mine tidligere Logitech rat til PC.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
HankyHankySkrevet 19/06-07 21:20 
Jeg kan i hvert fald skrive under på, at det ER force-feedback der er i rattet. Da der både er force-feedback og rumble i rattet, er forskellen tydelig at mærke - og jo, crasher man i PGR3, drejer ens arme også af led, hvis ikke man sørger for at gøre modstand :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KalicolaKalicolaSkrevet 20/06-07 01:31 
Så er det købt. Og så er det prøvet.

Har spillet forza 2 i nogle timer nu med rattet. Og jeg er blevet overrasket over hvor godt det egentligt er. Jeg er uenig med ham på gametest.dk. Jeg syntes bestemt ikke at yderpunkterne på rettet ligger tæt inde. Jeg syntes hverken at man skal dreje rattet for meget eller for lidt. Det virker som om at det er lige som det skal være.
Man holder godt på rattet og det virker rimeligt solidt, så man kan godt tage lidt fat i det uden at være bange for at det går i stykker.
Der er en go rumble i rattet, og en kraftig force feedback. Man kan sagtens mærke at hjulene tager fat og hiver i rattet. Specielt hvis man kommer lidt hurtigt rundt i et sving er det om at holde godt fast, ellers tager rattet sgu over, og kaster dig i den modsatte retning. Kører man lidt ud i sandet med 2 af hjulene, så tager rattet også godt fat, og så skal man holde tungen lige i munden for at få bilen på rette køl igen. Det er nemt nok med et joypad. Det er en anden snak med det rat her. Det gir SÅ meget til spillet, at rattet ligesom er en del af bilen som reagerer alt efter hvad der sker på skærmen. FF'en fungerer præcist som den skal.
Pedalerne er gode og har sådan en ramme bag hælen som gør at man ikke sidder og skubber pedalerne rundt, så man til sidst ikke kan nå dem mere, det fungerer også rigtigt godt.

Hvad der tilgengæld ikke fungerer og som jeg vil kalde en direkte katastrofe, er manglen på knapper. Den er lavet til xbox, hvorfor så ikke putte alle knapperne på? Det er ikke noget som hedder right trigger og left trigger. Det er to knapper som man SKAL bruge i forza 2. Ikke når man kører (ingen problemer når man kører) Men i menuerne, og når man skal bygge og pynte på sin bil. Og da man ikke kan slukke for rattet når først det er tændt, så skal man hive stikket ud af rattet, plus tage batterierne ud, hvorefter man skal tilslutte en almindelig controller. Så kan man lege i menuerne og rotere sin bil og alt det der. Og når det er gjort, skal min hele turen igennem igen for at skifte til rattet igen. Det samme gælder hvis du skal ha taget et screenshot midt i et løb. Og det er bare ikke godt nok microsoft!!!
For The Love Of The Game
NovotexNovotexSkrevet 23/06-07 01:35 
Darknon>
Hvad der tilgengæld ikke fungerer og som jeg vil kalde en direkte katastrofe, er manglen på knapper. Den er lavet til xbox, hvorfor så ikke putte alle knapperne på? Det er ikke noget som hedder right trigger og left trigger. Det er to knapper som man SKAL bruge i forza 2. Ikke når man kører (ingen problemer når man kører) Men i menuerne, og når man skal bygge og pynte på sin bil. Og da man ikke kan slukke for rattet når først det er tændt, så skal man hive stikket ud af rattet, plus tage batterierne ud, hvorefter man skal tilslutte en almindelig controller. Så kan man lege i menuerne og rotere sin bil og alt det der. Og når det er gjort, skal min hele turen igennem igen for at skifte til rattet igen. Det samme gælder hvis du skal ha taget et screenshot midt i et løb. Og det er bare ikke godt nok microsoft!!!

Speeder og bremse er RT LT, så de er der skam alle sammen.
dRxLdRxLSkrevet 23/06-07 09:25 
Lige mht. Immersion så er de en skide "patent troll", der aldrig har udviklet noget selv, og jeg fatter simpelthen ikke at hverken Sony eller Microsoft har fundet "prior art" til at jorde deres latterlige lille forretning med.

Når jeg får magten, er det folk som dem fra Immersion der først bliver stillet op ad muren.

Troll, troll, troll.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 24/07-07 14:32 
Jeg er lige ved at købe mig et sådan rat (det skulle efter sigende også virke med PC), men jeg kunne godt tænke mig at vide om det også virker med bagudkompatible titler, som f.eks. Outrun 2 ;-)

Bemærk i øvrigt det her mod til at gøre rattet endnu vildere:
http://www.gamersrepublic.net/forums/index.php?showtopic=17406&hl=
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HNHNSkrevet 16/10-07 18:05 
Har lige købt det og prøvet det 2 timer idag samme med forza motorsport 2.
Men jeg syntes det er meget svært og jeg får meget tit bilen i slinger, har i samme problemer.
Har næsten mest lyst til at spille med alm. controller!
KalicolaKalicolaSkrevet 17/10-07 08:12, rettet 17/10-07 08:15 
Jeg syntes ikke at det er svært med rat og pedaler. Bilen svinger jo ofte fordi man kommer til at dreje for meget kontra hele tiden for at prøve at rette bilen op. Jeg ser det tit når der er nye venner som skal prøve spillet, de sidder og drejer vildt til højre og venstre hele tiden i stedet for at tage den med ro og prøve at holde rattet lige, plus man har en tindens til at dreje rattet alt alt for meget i starten når man lige kommer fra en controller... Man får jo meget mere præcis styrring med rattet så det kræver nok lidt mere øvelse... Jeg foreslår at du øver dig noget mere :-) Og husk at spil i first persion view når du spiller med rat. Det andet er meget meget sværere.
For The Love Of The Game
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig