X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

columbine the game


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 11/06-07 20:29 
Nuff said...

Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 11/06-07 20:53 
Ja... der kan man bare se !
Det sætter da tingene lidt i perspeltiv, og endda på den gode måde !
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/06-07 22:14 
Den debat spillet har medført har været god - især i guds eget land, hvor den neo-konservative midaldrende befolkning stort set ikke forstår en bjælde af computerspil, og kun ser mediet som en mulig syndebuk, når de lige pludselig selv står med ansvaret for en kæmpe menneskelig brøler.

Computerspillet har brug for at blive taget seriøst som medie, og som der siges i traileren "ikke bare blive anset som værende tidsfordriv". Der er brug for provokerende spil, der tager samfundsdebatten op og ud fra den anskuelse byder jeg Columbine RPG'et velkommen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-07 00:23, rettet 12/06-07 00:25 
Jeg har ikke sat mig ind i hvad meningen med spillet er. Men umildbart virker det frastødende at lave spil om sådan noget.

Det eneste positive jeg kan sige om det er, at det kører glimrende under Cedega på Linux...
Spiller nu: Phantasy Star IV
BobbeBobbeSkrevet 12/06-07 01:09 
Hvis du skifter hovedpersonerne ud med elitesoldater, eleverne med tyskere og skolen med Nordfrankrig, har du jo et helt normalt WW2-spil, eller... :/
Spiller nu: Wii
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-07 01:32, rettet 12/06-07 01:33 
Det synes jeg slet ikke kan sammenlignes. Men jeg tænkte nok at der var nogen der ville gøre det alligevel. I min verden er der kæmpe forskel på de to ting, WWII er mere "i orden" at lave spil og film omkring da det skete for så lang tid siden, og indvoldverede os alle. Columbine episoden er sket for nylig og et sådan spil vil være til gene for de pårørende.
På samme måde synes jeg også det er klamt at der allerede er lavet film over 9/11 ulykken. Jeg har ikke set den.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/06-07 11:02 
Jeg kan sagtens følge din logik Konsolkongen, og jeg har det på samme måde... NÅR det handler om at spinne penge på andre folks ulykke. Det er ikke tilfældet med spillet. Jeg tror udvikleren har valgt det kontroversielle emne, for at sætte en debat i gang. Derfra kan man så diskutere om det er iorden at spinne debat på en så voldsom tragedie (jeg mener det er ok).

Jeg følte ingen væmmelse eller afsky da jeg så Michael Moores "Bowling for Columbine" eller "Fahrenheit 9/11" og de kom relativt hurtigt efter den givne ulykke var sket. Er det iorden at udpensle en tragedie i et medie, så længe man tager kampen op mod "de onde"? Er det mere plat at lave docu-soap spil, end en docu-soap film? Det tror jeg det er i folks bevidsthed, men sådan mener jeg ikke det burde være.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 12/06-07 12:51 
Så overordnet set mener du, at spilmediet er/kan være ligeså god til at illustrere virkeligheden som en dokumentarfilm?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/06-07 13:04 
I absolutte tilfælde ja - ikke at det almene dokumentariske spil er det, og ej heller at Columbine RPG skulle være det.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig