X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 Memory Adaptor


Svar
CoreCoreSkrevet 04/06-07 17:09, rettet 04/06-07 17:11 
Jeg har som nævnt andetsteds købt mig sådan en fætter her.

Da man jo sjældent kopierer sit save-game fra PS2 til PS3, mere end én gang, er disse jo mere eller mindre ubrugelige ca. 20 minutter efter man har givet 160-180 kroner for dem.

Jeg har dog bestemt mig for at beholde den, da man jo aldrig ved om maskinen en dag bliver ombyttet/skiftet ud, eller om spil som Guitar Hero og Time Crisis en dag kommer til at kunne spilles på en PS3.

Derfor tænkte jeg at vi burde kunne gøre noget fornuftigt ud af det. Primært fordi at det generer mig at Sony skal score de smågryn fra folk, fordi at de ikke har villet lade en adapter følge med maskinen (eller fundet på en anden løsning).

Så hvis det er noget der har folks interesse, så vil jeg da gerne sende den på rundtur mellem PR's brugere. Jeg/vi skal bare have fundet på en smart måde at gøre det på. Jeg vil selvfølgelig ikke have nogle udgifter ved det, og syntes pakke- og forsendelses-tiden taget i betragtning, at det er overordentligt pænt af mig ;)

Mine egne tanker omkring en måde at gøre det på, lød på:

Folk selvfølgelig selv betaler porto eller afhenter/leverer (den er ikke synderlig stor uden emballage, så det burde være overkommeligt).

At jeg tillader mig kun at sende den til folk herindefra jeg kender (på PR-veteran-basis), eller tidligere har haft positive handelserfaringer med. Jeg tænkte også lidt på at sætte en minimumsgrænse der lød på minimum 10 positive handelskarakterer.

Evt. at tage en tier for udlån, afhængig af om der var stemning for det (så ville den jo være betalt på 16 udlån ;)).

At sætte en tidsfrist på lånene på 1-2 dage ikke inkluderet forsendelsestid.

Andre forslag er velkomne.

Hvad syntes I?

Er det helt hul i hovedet og spild af tid (den koster trods alt kun 160 kr.), eller er det en brugbar idé?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/06-07 17:30 
Var det ikke en bedre ide at tage den med til det næste træf - det fungerer endda som trækplaster: "Kom til PR-Træf og få dine PS2-savgames over på din PS3" (Der skal nok arbejdes lidt med sloganet) :/
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CoreCoreSkrevet 04/06-07 18:06 
Det gør jeg gerne, såfremt at jeg selv kan komme ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
IqonIqonSkrevet 04/06-07 18:18 
Jeg synes nu også den rundturs-idé lyder interessant. F.eks. har jeg ikke lige planer om at slæbe min PS3 med til næste træf, medmindre det kommer til at foregå på den rigtige side af Storebælt. Jeg ville da gerne betale forsendelsesomkostninger (+ den evt. 10'er) for at låne den en dags tid.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
Krans.KKrans.KSkrevet 10/06-07 21:06 
Også mig. Jeg er helt med på idéen... hvis jeg da ellers kan få lov at komme i det eksklusive selskab der må låne den ;)
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
CronossCronossSkrevet 11/06-07 20:14 
Jeg vil da også klart stemme for en rundtur :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-07 20:19 
Har du modtaget Iqon?
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 11/06-07 21:56 
Det har han, og den er vist så småt på vej til den næste i køen ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-07 22:00 
Det var godt. Så slipper jeg for at skulle give Core en ny :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
IqonIqonSkrevet 11/06-07 22:44 
Jep, jeg modtog den lørdag og sendte den videre til Krans.K i dag.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
FizbanFizbanSkrevet 12/06-07 11:29 
Jeg er også klar på at låne/leje den, når der engang er plads i køen =)
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
BeanoBeanoSkrevet 12/06-07 11:37 
Jeg vil også gerne skrives på listen :)
CoreCoreSkrevet 12/06-07 15:04 
Jeps, det er noteret ;-)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 12/06-07 15:07 
Super :)

Er det muligt at få listet køen her i tråden?
CoreCoreSkrevet 12/06-07 15:19, rettet 05/07-07 22:41 
Jada!

Efter at have været omkring Konsolkongen og Iqon, er den nu hos Krans K. Herefter hedder rækkefølgen:

Cronoss,
Fizban,
Beano.

Så den er rimelig overskuelig endnu ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 12/06-07 15:20 
tak :)
Krans.KKrans.KSkrevet 17/06-07 23:17 
Hej, jeg vil lige skrive og undskylde overfor utålmodige ventende, at jeg har holdt på adaptoren så længe. I morgen sørger jeg dog for endelig at få den sendt videre til Cronoss.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
dRxLdRxLSkrevet 17/06-07 23:22 
Haha, super-initiv =)

Man bliver jo helt varm om hjertet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CoreCoreSkrevet 28/06-07 11:33 
Nu ser det endelig ud til at der kom hul på bylden igen, og den burde kunne sendes videre i morgen.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 29/06-07 12:22 
Super - dvs. Fizban er den næste i køen?
CoreCoreSkrevet 29/06-07 12:30 
Ja, og nu går det vist hurtigt igen ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 05/07-07 22:42 
Den skulle meget gerne lande hos sidste mand i køen (Beano i morgen. Så hvis der er flere der vil nå at have den på besøg, så er det tid til at råbe op, ellers tager den bare hjem ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ChronoChronoSkrevet 11/10-07 13:01 
Skal din adapter snart på rundtur igen? :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
CoreCoreSkrevet 11/10-07 16:26 
Rundtur kræver mere en end bruger ;)

Men du må da godt låne den, hvis det er...

Vi kan evt. give tråden et par dage, så vi kan se om der er flere der skulle melde sig. Samme regel som sidst: Jeg gider ikke at have nogen udgift ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 03/04-10 15:02 
Adapteren ligger i disse dage hos Cronoss, og da den nu står overfor at skulle på tur med PostDK, kan den lige så godt komme omkring dem som går og har behov.

Anyone?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig