X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Danmark - Sverige


Svar
RooneyRooneySkrevet 02/06-07 20:29 
Check lige alle de stryg det danske fodbold hold får lige nu.

Bagud med 3 mål, og der er spillet 26 minutter.

LOL!
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
109 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
happyEDhappyEDSkrevet 03/06-07 11:26 
PalleJensen>
Nej da. Poulsen laver en svinestreg, det er utilgiveligt. Et straffe er ikke lig med et mål. Derfor er Poulsen ikke direkte skyld i, at vi taber.

Det er den kæmpe idiot som løber ind på banen tilgengæld. Poulsen er formentlig inddirekte skyld i, at tossen løber på banen, men det er idioten skyld, at Danmark nu er på vej ud af EM kvalifikationen og at de næste kampe formentlig skal spilles uden tilskuere eller på neutral bane.

Poulsen er en tåbe at gøre sådan noget der, men det er set før. Spilleren ryger ud og der skal tages straffe. Sådan burde det også have været i går - men en enkelt kæmpeidiot ødelagde det hele. Det er vist meget godt at han er i politiets varetægt, for ellers fik han en meget meget lang tur hjem til sverige.



Nej det er nu det eneste CP ikke er skyld i, det er da at det kæmpe fjols løber ind på banen.
MEn jo han er sku skyld i nederlaget og jo mon ikke de havde scoret på straffet. Der er selvfølgelig chance for at der bliver brændt, men men ..

Christian poulsen er skurken ! Og det burde værer ham der var på forsiden.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/06-07 11:30 
kooik>
Den spasser der løb på banen, han skulle have så mange tæsk. Nu er jeg en rolig fodbold fan og kunne aldrig finde på at løbe på banen. Hvis han udtaler sig " jeg var fuld og husker ingen ting" så skal han flækkes midt over. Jeg kan ikke forstå hvad han skal nede på den bane. Men et er sikkert han er ikke velkommen mere i parken og højst sansynligt slet ikke nogen steder på de danske stadions.
Jeg har lyst til at tæske ham for han har ødelagt så meget. aaarrrrrhhhhhhhh jeg er rasende.
Håber han bliver sagsøgt af parken på de penge som de mister hvis de skal spille for tomme tribyner et par kampe, så kan han sku lære det. Det er et overfald på dommeren så kan han ikke resikere et smut i spjællet?????

Dette og andre lignede indlæg er direkte usmagelige.
Home is where the hardware is..
00Void00VoidSkrevet 03/06-07 11:52 
Det er simpelthen for sjovt!

Danmark er taberdømt
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
nerosnerosSkrevet 03/06-07 12:11 
Jeg tager helt klart afstand fra den lynchstemning som der er ved at tage form i aviserne. Det er sgu for klamt. Da jeg skrev gabestokken var det ment lidt i sjov og ikke noget som jo finder sted mere haha...!

Det sjove idag er, at den 29 årige bølle som løb ind på banen idag har sagt at han ikke husker noget og var meget fuld.....aarhahahaha! Det er simpelthen så skægt og totalt ironisk. Hold kæft en klovn.
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 03/06-07 12:26 
Det 29-årige fjols, er netop blevet løsladt.

Voldelig fodbold­tilskuer løslades
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
00Void00VoidSkrevet 03/06-07 12:54 
Tv2 nyhederne>
Han husker ikke episoden og nægter sig skyldig.

Så er det godt vi har 3 landsdækkende aviser og 4 store gratisaviser til at opfriske hans hukommelse :D
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
RooneyRooneySkrevet 03/06-07 13:14, rettet 03/06-07 13:15 
Hanky>
Det 29-årige fjols, er netop blevet løsladt.

Han skulle i modsat fald fængsles for...hvad helt præcist?

Han har skubbet til én; Poulsen slog en hårdt i maven så vedkommende faldt om.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/06-07 13:45, rettet 03/06-07 13:47 
LOL! Fo'bol' kan åbenbart få neandertaleren op i enhver :D

Jeg kunne nemt liste et par milliarder ting, som har større indflydelse på verdenssituationen end denne (i mine øjne) fuldkommen tåbelige, ligegyldige og ubetydelige episode.

Måske er det bare fordi, jeg absolut ikke kan tage sport alvorligt... specielt når der er penge blandet ind i det.
AV Intelligent Terminal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/06-07 14:13 
Rooney>
Han skulle i modsat fald fængsles for...hvad helt præcist?

Han har skubbet til én; Poulsen slog en hårdt i maven så vedkommende faldt om.

Trusel om vold/vold - det burde da være åbenlyst for enhver. Det forholder sig rent faktisk sådan at vi i Danmark ikke bare må gå rundt og true med klø som det passer os...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HankyHankySkrevet 03/06-07 15:14, rettet 03/06-07 15:15 
Rooney>
Han skulle i modsat fald fængsles for...hvad helt præcist?

Jeg siger ikke han skulle fængsles, men han har da bevidst forsøgt at overfalde dommeren - det kan da umuligt være lovligt? En bøde eller lignende ville da være på sin plads.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dchangdchangSkrevet 03/06-07 18:58 
Rooney>
I dag ville det ikke overraske mig at der udbrød knivstikkeri midt under en fodboldkamp

Det er vist sket i Thailand. Spilleren gik hen imod dommeren og trak en kniv, dommeren trumfede dog over ved at trække en pistol og skyde ham i hovedet. Sygt.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
nerosnerosSkrevet 03/06-07 19:57 
Så var der jo en grund til den dommer gik med pistol.
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 03/06-07 20:13 
Så stryg da NFL og lad os få thailandsk fodbold i dansk TV :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 03/06-07 20:14, rettet 03/06-07 20:14 
dchang>
Det er vist sket i Thailand. Spilleren gik hen imod dommeren og trak en kniv, dommeren trumfede dog over ved at trække en pistol og skyde ham i hovedet. Sygt.


Det er i hvert fald sket i Sydafrika.

Bangbang
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dchangdchangSkrevet 03/06-07 21:01 
Hvorfor skal de europæiske dommere også være så macho, at nogle føler sig provokeret til selvtægt?

Næ du, vi vil have nogle dommere som ham her! :-)

http://www.metacafe.com/watch/1149/sisi_referee/
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/06-07 21:09, rettet 03/06-07 21:10 
Han er ihvertfald ikke bøsse:=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
SyrefoxSyrefoxSkrevet 03/06-07 23:20 
PalleJensen>
Ham tilskueren, der har ødelagt dansk fodbold i mange år frem, skal vist passe godt på hvor han færdes henne!

Mon ikke han er fra Brøndby? ;)



Det et sku da ikke kun idioten som løb ind på banen som er skyld i det hele.

Jeg synes der er 3 grunde til dansk fodbold

1. Christian fuckker Poulsen starter jo det hele med hans slag mod rosenberg, håber jeg aldrig mere skal se den fuckker på landsholdet. Ja også gik man og troede Gravesen var den mest sindsyge danske fodboldspiller.

2. Sikkerheds folkene i Arken der har mere travlt med og se fodbold end at passe deres job, det er jo deres ansvar der ikke sker sådan noget.

3. Idioten der løber ind og slår dommeren, kæmpe idiot, og som jeg håber dbu sagsøger langt ind i helvede.

Men det er jo fcks motto "Du må godt i parken"

Men ellers dejligt og se hvor god gravgaard er mod klasse angribere, han så da ikke specielt dum ud over for Elmander, ironi måske brugt!!
DarkenDarkenSkrevet 04/06-07 07:44 
Nu er jeg ikke fodboldsfan (eller fan af sport i det hele taget... hvilket er ret sjovt da jeg arbejder i Idrættens Hus ;).
Men jeg synes også at det slag i maven var liiige groft nok, så kan det godt være han havde fået en albue i hovedet (det nåede jeg ikke at se), men den udvisning og straffe var fuldt fortjent.

Det med sikkerhedsfolkene var også en af de ting vi kunne blive enige om (var til konfirmation og der var nogen der ikke KAN undvære det.. men ok det var også en laaang dag), den foldbold "fan" burde aldrig være nået helt der ind.. og slet ikke hvor der ikke var nogen liige i røven på ham (hvis han nu kunne løbe rigtig stærkt =P ).
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 04/06-07 09:51 
Killer Bean 2>
LOL! Fo'bol' kan åbenbart få neandertaleren op i enhver :D

Jeg kunne nemt liste et par milliarder ting, som har større indflydelse på verdenssituationen end denne (i mine øjne) fuldkommen tåbelige, ligegyldige og ubetydelige episode.

Måske er det bare fordi, jeg absolut ikke kan tage sport alvorligt... specielt når der er penge blandet ind i det.

Hear!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ComradeComradeSkrevet 04/06-07 18:42 
Poulsen skal helt klart tilgives - Ja han havde en generelt skidt kamp, men den slags kan ske - selv i professionel fodbold. Vi tilgiver jo også Bjarne for doping (omkring 85% af befolkningen gør i hvert fald), i forhold, er dette jo ingenting.
Dumt er det uden tvivl, men at smide ham af landsholdet er endnu mere primitivt og uprofessionelt.

Jeg klandrer 100% DBU for fadæsen. Det er uden tvivl deres ansvar at holde tilskuere væk fra banen, at de nu vil sagsøge manden for op mod 30 mio. er direkte absurd! De er altid så selvfede hos DBU, fy føj!
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
nerosnerosSkrevet 04/06-07 19:14 
Er det ikke kun 2 mil ;-)! Ja nogen skal jo tage skraldet for DBU. At der tilmed løber 3 tosser ind på banen er jo en fadese.

Hallo vi har alle gjort noget dumt i vores liv dog sjældent for øjnene af millioner af seere og tilskuer, men der skal være plads til tilgivelse.

Lad os nu komme videre.

Jeg tror den unge mand fortryder ;-)!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 04/06-07 20:52 
Det er simpelthen svinsk at sagsøge en privatperson for et millionbeløb for noget, der kun angår et spil.

Hvis DBU gør det, håber jeg at det vil resultere i et boycot af dansk fodbold..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 04/06-07 21:04 
Tro helt ærlig ikke der er nogen som vil boycot fodbold fordi DBU sagsøger ham.

Fodbold er jo en "million" sport, så blive sagsøgt for et millionbeløb lyder nu rigtig nok(de regner ikke selv med det holder anyway). Han ødelagde kampen for mere end en million mennesker, gør folks job sværer, var voldig imod en person og vi stadig ikke inde på hvor mange penge der snakkes om ved en fodbold kamp!

Enlig ikke sport fans, men kan nu godt lide landskampe. For mig er der ikke noget værrere end en person som ham. Sgu ikke stolt af leve i samme land som en der ødelægger vores ry sådan.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
JuggernautJuggernautSkrevet 04/06-07 21:04 
Med et godt dansk udtryk, ja så saver de den gren over som de selv sidder på. Nu er jeg ikke den store fodbold-tilhænger, men så kampen i lørdags. De eneste DBU burde sagsøge i denne sammenhæng, er nok dem selv. At søgsøge en stiv semidansker, opnår de i mine øjne ikke meget ved. Jo en masse upopularitet. Manden havde jo bare fået lidt for mange fadbamser. Men det er vel også én af grundene til at sikkerheden skal være iorden i parken.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 04/06-07 21:17 
dpl>
Sgu ikke stolt af leve i samme land som en der ødelægger vores ry sådan.

Bor du i Sverige ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 05/06-07 09:52 
dpl>
Fodbold er jo en "million" sport, så blive sagsøgt for et millionbeløb lyder nu rigtig nok(de regner ikke selv med det holder anyway).

Det koster ingen penge at løbe rundt på en mark og sparke til en bold. Jeg synes ikke han kan holdes ansvarlig for at de poster så mange penge i det lort. De fik jo stadig vist deres kamp på landsdækkende TV osv. osv.

Enlig ikke sport fans, men kan nu godt lide landskampe. For mig er der ikke noget værrere end en person som ham. Sgu ikke stolt af leve i samme land som en der ødelægger vores ry sådan.

Og jeg synes det er trist at folk skal gå så meget op i et spil, at de skal forarges så meget over en stiv gut, der render ind på banen. Jeg kan i hvert fald tænke på uendeligt mange ting, der er værre..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 05/06-07 10:26 
Juggernaut>
Bor du i Sverige ;)

Nope. Men min far er enlig født der :o

Sumez: selvefølig ved jeg ikke hvad det koster. Men jeg tro næppe at det reklame er gratis, det er tv licensen heller ikke og spilleren for jo nok også en del. Så det koster jo nok en helveds del for at have folk løbe rundt efter en rund bold (siger man det på den måde, lyder det sgu meget dumt ><)

Selvfølig er der værre ting i verden. Men den stive gut som der gøre det, har stadig ødelæagt en god aften for millioner og samme tid gjordet arbejdet sværer for en god del også. Værest er nu han ikke selv tager ansvar for det.


Bah lavede et længere svar til sidste. Men slettet det igen, fordi jeg ikke kunne finde en måde at få min point sagt der lød rigtig. :(
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
nerosnerosSkrevet 05/06-07 10:39, rettet 05/06-07 10:40 
Sumez du glemmer vist lige at pro fodboldspillere tjener deres penge ved at spille fodbold. Så det der med, at det ikke skal koste noget at løbe rundt på en mark og skyde til en bold er jo en naiv og meget gammeldags måde at anse tingene på.

En tømre leger med træ = penge
En kunstner leger med verdenen = penge

Vågn op! Idag tjener folk penge på al verdens ting og jeg gider sgu ikke bruge tid på at forarve mig over hvad folk tjener. Det er da hamrende ligegyldigt.
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 05/06-07 10:47 
neros>
...jeg gider sgu ikke bruge tid på at forarve mig over hvad folk tjener. Det er da hamrende ligegyldigt.

Debatten handler vist ikke om HVAD de tjener, men derimod HVORDAN de gør det :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 05/06-07 11:14, rettet 05/06-07 11:35 
Same thing ;-)!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 05/06-07 11:38 
neros>
Vågn op! Idag tjener folk penge på al verdens ting og jeg gider sgu ikke bruge tid på at forarve mig over hvad folk tjener. Det er da hamrende ligegyldigt.

Jeg synes overhovedet ikke det er ligegyldigt. Når en fodboldspiller i forvejen tjener flere millioner om året på noget så latterligt som at sparke til en bold, tror jeg nok de skal overleve at tabe en enkelt kamp.
Så det kan da på ingen måde være fair at en privatperson, der ikke har en skid penge, skal have sin økonomi smadret resten af livet pga. DBU, der i forvejen har en millionomsætning.

Tror heller ikke at de ville sagsøge ham, men min pointe var jo også bare at det ville være til grin og skide usmageligt hvis de gør.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 05/06-07 12:08, rettet 05/06-07 12:10 
Heh, Sumez, du ser altså ret begrænset på tingene. Nu er det nok ikke ligefrem et spørgsmål om, at spillerne mister penge. Så vidt jeg ved får de i øvrigt "kun" symbolske beløb for at spille landskampe, mens de lønnes af deres klubber. Men hvis der skal spilles fx tre landskampe uden tilskuere, så er det jo åbenlyst at der mistes en millionindtægt, som man ellers havde kalkuleret med. Hvor disse penge eksakt var gået hen, er nok ikke ligetil at definere, men det er i hvert fald ikke bare i spilernes lommer. En del af dem går sikkert mere usmagelige steder hen (Parken), men det betyder da ikke, at det ikke går udover en helt masse almindelige mennesker med almindeligt arbejde. Det er nu engang dem, det normalt går udover... Så vidt jeg ved bruger DBU i øvrigt en væsentlig del af deres midler til støtte af helt almindelige og små lokalklubber, altså ikke noget der har relation til elite-idræt eller den slags. Hvor mon der først spares, når man mangler penge...? Faktisk er jeg rimeligt sikker på, at spillerne er dem der kommer til at mærke absolut mindst økonomiske virkning af det her :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 05/06-07 12:10, rettet 05/06-07 12:59 
Jamen der er vi enige. Jeg synes bare ikke der er nogen grund til at håne sporten som sådan fordi det sker. Jeg synes da bestemt heller ikke det er fair på nogen måde, og som flere af os jo skriver så er der vist andre ting i verdenen og lille Danmark, som er meget vigtigere at hisse sig op over.

Jeg er ikke fodboldfan som sådan men nyder en god landskamp med lidt øl, men jeg har på ingen måde ondt af den skyldige 29 årige. Det skulle han vist have tænkt på inden den idiot løb ind på banen for at tæve dommeren. Nuff said!

..og ja DBU kommer til at tabe ret mange penge på den mands beskostninger det er hvad der sker.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 05/06-07 12:18, rettet 05/06-07 12:20 
Det er lidt sjovt, at du Sumez, starter i denne tråd med at generalisere groft over, at fodboldsfans bare er nogle tåber, og så ender med at være en af de mest negative i tråden overfor både fans og fodbold som erhverv ;)

Jeg er med neros her; fodbold skal da ikke nedgøres i forhold til så mange andre erhverv. Det er jo ikke bare at "rende rundt på en mark og sparke til en bold". Så kan man jo også sige, at en kunstmaler klatter lidt maling på et lærred, en trommeslager dasker til nogle tønder, eller en receptionist hyggesnakker i telefon hele dagen. Lidt respekt for andres job er vel ikke for meget at forlange. Det samme overfor de fans det evt. medfører. Vi er faktisk mange fodboldfans, som er helt rolige når vi er til kampe, udover måske at råbe lidt af dommeren. Og det er faktisk et benhårdt arbejde for udøverne, dvs. spillere, trænere og den øvrige stab.

Desuden tjener langt fra alle spillere flere millioner om året. Jævnligt bruges jo spillere fra danske klubber eller små udenlandske, og der er lønnen typisk ikke meget bedre end hvad en akademiker i det private tjener efter nogle år på arbejdsmarkedet.

EDIT: Ok, overhalet et par gange :)
CoreCoreSkrevet 05/06-07 12:29 
Værsgo D'herrer

A Day In The Life of...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 05/06-07 13:03 
Fnis!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 06/06-07 08:43, rettet 06/06-07 08:46 
RJK>
Men hvis der skal spilles fx tre landskampe uden tilskuere, så er det jo åbenlyst at der mistes en millionindtægt, som man ellers havde kalkuleret med.

1. Hvorfor skulle der dog også spilles tre landskampe uden tilskuere? Jeg kan ikke se sammenhængen.
2. Jeg siger ikke at DBU ikke kan miste en del penge på det her. Min pointe er, og det har jeg understreget flere gange, at det er latterligt at en privatperson skal bøde for det. Han vil jo bare se fodbold, og kan ikke holdes ansvarlig for at der pumpes så mange penge i noget så ulødigt som fodbold.

Faktisk er jeg rimeligt sikker på, at spillerne er dem der kommer til at mærke absolut mindst økonomiske virkning af det her :)
Jeg har heller ikke på noget tidspunkt snakket om at det har noget med spillernes økonomi at gøre. Min kommentar omkring fodboldspillernes løn (og jo, de tjener MASSER af penge, uanset om landsholdet kun lønnes "symbolsk"), var kun et svar til Neros' indlæg.

jaes>
Det er lidt sjovt, at du Sumez, starter i denne tråd med at generalisere groft over, at fodboldsfans bare er nogle tåber, og så ender med at være en af de mest negative i tråden overfor både fans og fodbold som erhverv ;)
Så har jeg da heller ikke på noget tidspunkt ændret holdning.

fodbold skal da ikke nedgøres i forhold til så mange andre erhverv. Det er jo ikke bare at "rende rundt på en mark og sparke til en bold". Så kan man jo også sige, at en kunstmaler klatter lidt maling på et lærred, en trommeslager dasker til nogle tønder, eller en receptionist hyggesnakker i telefon hele dagen.
Nu taler du jo fuldstændig ude af context! Jeg hentyder til emnet om hvorvidt tilskueren på plænen skulle bøde for "tabet". Hvis en eller anden person forstyrrer en kunstmalers koncentration, så denne mener at han ikke kan sælge sin næste samling klatter på et lærred for 200.000kr, så skal personen da heller ikke dække "tabet".

neros>
Jeg synes bare ikke der er nogen grund til at håne sporten som sådan fordi det sker.
Jeg har intet imod sporten, og personligt synes jeg da bare at det er underholdende at den slags sker. Det, jeg synes er dybt pinligt er hele den mentalitet, der altid eksisterer omkring fodbold.
Hyggeligt nok at man vælger at holde med et hold, og nogen holder med et andet, og man så mødes på venlig basis og hepper på dem man holder med - men i praksis ender det altid med at stikke dybere, og der opstår en irriterende fjendtlig stemning omkring alt hvad der ikke falder i fansne smag. En dum dummer, det forkerte hold vinder, osv. Det hele ender i en latterlig subjektivitet, som bliver taget ALT for seriøst, selv blandt de fredelige fodboldfans. Og resultatet er at folk ender som nogle af de tidligere indlæg i denne tråd, og de artikler der er blevet linket til hos Ekstra Bladet. Det er jo rædselsfuldt.

For en person, som mig, der ikke bryder mig om fodbold, er det ALTID ubehageligt at gå i byen samme aften som der har været en kamp, da den "hygge" og "fest", der omgiver fodbold, næsten altid inkluderer denne ubehagelige tone.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 06/06-07 09:18, rettet 06/06-07 12:55 
Jojo du har en pointe Sumez, men jeg er nu ikke bange for fodboldfans når jeg går i byen. De plejer ikke at genere mig ihvertfald jo der var en enkelt episode nu da jeg tænker over det i Odense med en Brøndbyfan der synes jeg var en idiot fordi jeg gik med en gul hættetrøje og ikke var brøndbyfan...:-/! Så..men de er ikke mere synlige end andre fulde spassere der vil slås på en fredag eller lørdag aften i byen. Hvis jeg føler en fjentlig stemning så skrider jeg da bare eller udøver mit Jiu-Jitsu ;D!

..og jeg synes stadig ikke at der er grund til at latterlig gøre og nedværdige sporten som sådan på grund af en enkelt episode her i lille DK. Ja det sker andre steder i verdenen og det har sine konsekvenser det ved alle.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 06/06-07 09:29 
Nu har jeg generelt aldrig haft problemer med folk der vil slås i byen, hverken af den ene type eller den anden, det er bare hele den ubehagelige stemning der omgiver en fodboldkamp. Jeg synes tydeligt man kan mærke det på f.eks. Roskildefestivallen, hvor der er fulde stoddere over det hele, og det bare indebærer god, hyggelig stemning. Men hvis de lige har vist en landskamp på storskærm, forvandles "Lalala" til "Lå! Lå! Lå!" og en ubehagelig stemning opstår.
Måske er jeg sart, men jeg ved jeg ikke er den eneste. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 06/06-07 12:02 
Pudsigt, du nævner Roskilde-festivallen, for jeg har ikke det store til overs for folk der vil betale op mod 1000kr for at få lov til at sidde på en mark, og drikke bajere, og "lade" som om de hører musik. Faktisk hader jeg festivaldeltagere.
(Ovenstående er en joke og er kun skrevet for illustrere en pointé, omend på et billigt grundlag ;))

Men helt ærligt Sumez, så forstår jeg ikke dine pointér. RJK har allerede grundigt beskrevet hvilke økonomiske konsekvenser tåbens handling kan have lige fra manglende billetindtægter til ølsalg :)
Men nogen skal jo holdes til ansvar, og selvom jeg er enig med dig i, at det er forfærdeligt, at en ung fuld tåbe skal sidde i et muligt økonomihelvede pga. én latterlig handling over noget så tåbeligt som en fodboldkendelse, så kan jeg ikke rigtig se hvem man ellers skulle drage til ansvar?
Men sådan er det vel, hvis man ikke synes fodbold er lødig underholdning;)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 06/06-07 13:42 
Kristensen>
(Ovenstående er en joke og er kun skrevet for illustrere en pointé, omend på et billigt grundlag ;))

Meget billigt, de betaler jo for deres underholdning, og skal ikke presse deres passion på andre hele tiden.

så kan jeg ikke rigtig se hvem man ellers skulle drage til ansvar?

Det er sådan noget der sker. Man kan anklage ham for at have gået til angreb på dommeren, men længere er den godt nok ikke. For det første kan det ikke påvises at det har kostet Danmarks plads i mesterskabet, for det andet er der bare så mange andre faktorer der spiller ind. Poulsens knytnæve, dommerens beslutning, osv.
Det er da på alle måder en bedre løsning at skrive det som tab i DBU's forretning end at ødelægge mandens liv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 06/06-07 14:22 
Sumez>
1. Hvorfor skulle der dog også spilles tre landskampe uden tilskuere? Jeg kan ikke se sammenhængen.

Men selvom du kan se sammenhængen eller ej, så er det formentligt konsekvensen. Det er vel også en rimeligt logisk sanktion.

2. Jeg siger ikke at DBU ikke kan miste en del penge på det her. Min pointe er, og det har jeg understreget flere gange, at det er latterligt at en privatperson skal bøde for det.

Altså, hvis du antyder at det er min mening, så er det nu ikke tilfældet. Jeg mener kontrollørerne, dvs. arrangørerne, formentligt Parken, har ansvaret.

Jeg argumenterede bare i mod din "analyse" af, at episoden alligevel kun gik udover lønposen til nogle overbetalte fodboldspillere :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/06-07 14:36 
Sumez>
Hvis en eller anden person forstyrrer en kunstmalers koncentration, så denne mener at han ikke kan sælge sin næste samling klatter på et lærred for 200.000kr, så skal personen da heller ikke dække "tabet".

Dette er vel ikke den rette sammenligning? I så fald mangler du at indskyde "ved at forsøge at slå eller rive ham omkuld, så han ikke længere tør udføre sit arbejde".
nerosnerosSkrevet 06/06-07 14:39 
Sumez>
For det første kan det ikke påvises at det har kostet Danmarks plads i mesterskabet

Nej ikke endnu, men det ville så også være Poulsens skyld.
Bashful Neophyte
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 06/06-07 15:30 
Sumez>
Det er da på alle måder en bedre løsning at skrive det som tab i DBU's forretning end at ødelægge mandens liv.

Jeg er sådan set enig, men man bliver vel også nødt til at statuere et eksempel for, at andre tosser ikke prøver samme nummer, hvis det ikke kører for deres hold.

Mit eksempel med festivaldeltagere var også mest fordi jeg tager afstand for din generalisering af fodboldfans. Og jeg har personligt heller ikke lyst til at gøre mig til smagsdommer og erklære visse former for underholdning eller arbejde for ulødigt. Det var det hele :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
jaesjaesSkrevet 06/06-07 18:50 
Sumez>
Så har jeg da heller ikke på noget tidspunkt ændret holdning.

Det er heller ikke essensen. Pointen er, at jeg synes det er ærgerligt, at du stort set skærer fodboldfans over samme kam. Din negative måde at sige tingene på i denne tråd, får også dine statements til at fremstå lidt som om, at du ikke er meget bedre end de fans du nedgør (og nu ser vi selvfølgelig bort fra de voldelige fans).

Nu taler du jo fuldstændig ude af context! Jeg hentyder til emnet om hvorvidt tilskueren på plænen skulle bøde for "tabet". Hvis en eller anden person forstyrrer en kunstmalers koncentration, så denne mener at han ikke kan sælge sin næste samling klatter på et lærred for 200.000kr, så skal personen da heller ikke dække "tabet".

Nej, jeg taler ikke ude af kontekst. Jeg hentydede til din generelle nedgøren af sporten. Jeg sagde dermed blot, at jeg synes det er unfair at nedgøre andre folks erhverv, fordi man ikke kan se det fornuftige i det.
la0sla0sSkrevet 06/06-07 19:56 
Jeg hader generelt altid den der lynchstemning der kan komme over massen, selvom jeg erkender at det vel kan have en dejlig følelse for enkelte. Jeg har lige set ham der "gjorde det" undskylde og undskylde i Nyhederne på TV2. Det er vist tydeligt at han er helt ødelagt og har det mildest talt af helvede til. Så må man håbe på at folk har fået nok.

Der er ingen tvivl om at det han gjorde var dumt, men at se "nationen" bruge så meget tid på det, kræve så meget hævn over det er da ret overdrevet. Det er trods alt sport, og dermed så i den milde ende af hvad man kan føle sig forbrudt over. Den der nationale hævnfølelse og opkørthed er dybest set en anelse patetisk.

Men sådan er der vel så meget.

Jeg tror egentlig bare at jeg nu håber at den stakkels mand kan få fred nu (ikke i overført betydning). Danmark er alligevel ude af EM og havde med stor sandsynlighed været det alligevel om den var blevet 3-4 eller 3-3.
Hvad sker der?
JuggernautJuggernautSkrevet 06/06-07 20:05 
la0s>
Danmark er alligevel ude af EM

Nej ikke helt. Der er en ultra-mikroskopisk chance for at vi stadig kan nå det. Ikke at jeg tror det sker, men muligheden foreligger :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
la0sla0sSkrevet 06/06-07 20:31 
Hehe yearh I know :)

men altså som vi spiller og oven på det her, så er det vist så godt om sikkert :)
Hvad sker der?
KLTKLTSkrevet 07/06-07 01:20 
la0s>
men altså som vi spiller og oven på det her, så er det vist så godt om sikkert :)

Ja som vi spiller?
Hvis du med det hentyder til vores spil de første ca. 26 minutter af kampen mod Sverige så fair nok da, du skal da have da ret i din udtalelse så...
Hvis du derimod taler GENERELT om måden Danmark har spillet på på det seneste er jeg slet ikke enig med dig, fx var vi i samme situation i sidste kvalifikation op mod VM 2006 hvor vi lavede et ret godt comeback og vandt de sidste kampe i flot stil.
Efter VM 2006 har vi også spillet ret godt, og generelt se på sejre over lande som Portugal, England, Tyskland mm.
I denne kvalifikation har vi egentlig også spillet ganske fornuftigt, dog med enkelte undtagelser, her tænker jeg på det faktum at vi ikke fik bolden ind over stregen i 0-0 kampen mod Nordirland, og så de første 26 minutter af kampen mod Sverige.
Kampen mod Spanien spillede vi jo en STOR kamp, hav lige med i overvejelserne vi var en mand i undertal.
I øvrigt har vi jo lige vist i kampen mod Sverige at vi er MINDST lige så gode som dem i øjeblikket, at det fucker up til sidst siger ikke noget om holdets styrke.

Det der gjorde vi, FOR EN GANGS SKYLD I ØVRIGT, ikke kvalificerede os til VM 2006, var mangel på stabilitet i vores kampe, delvist på grund af for lidt spilletid til flere af spillerne på daværende tidspunkt.
I perioden efter VM 2006 er denne stabilitet kommet tilbage, og som jeg ser det står vi med et ganske slagkraftigt mandskab igen, på højde med det i perioden omkring VM 2002 og EM 2004.

Det ville egentlig ikke undre mig hvis Danmark gør noget lig det vi gjorde op til EM 2000, hvor vi stod i samme situation som nu og skulle vinde alle resterende kampe og blandt andet vandt en MINDEVÆRDIG kamp på udebane mod Italien 3-2.
For ja vi SKAL sgu med til EM 2008!
9/11 Was An Inside Job
109 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig