X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Microsoft Seadragon og Photosynth


Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/06-07 17:05 
Forestil jer, hvad Seadragon kunne gøre for textures i spil, hvis det blev implementeret.

Jeg har lige installeret Photosynth-demoen og det ser rigtig lovende ud. Når der åbnes fuldt op, så man kan browse billeder fra hele verden bliver det en helt ufattelig oplevelse.
( http://labs.live.com/photosynth/SystemCheck.htm )

Seadragon - Zoom to any detail level you want.
Zzap!Zzap!Skrevet 01/06-07 22:04, rettet 01/06-07 22:51 
Forestil jer, hvad Seadragon kunne gøre for textures i spil, hvis det blev implementeret.

Det er allerede blevet gjort i mange år, det hedder MIP mapping og i den lidt mere avancerede form Clip mapping/Virtual texturing.
Den præcise teknik der er brugt her, minder meget om JPEG2000 standardens "Multiple resolution representation" og "Progressive transmission", den er dog forsimplet, i det at den ikke bruger wavelets.

Selve ideen med et zooming interface eller ZUI er meget gammelt. Det indtil videre stadig det bedste bud på en afløser for det traditionelle WIMP GUI.

Ideen med at lave billeder af samme lokation/objekt om til en 3d model er også ret gammel.
De får det til at lyde som om det nærmest er automatisk, men der skal jo sidde en person og vælge de rigtige "pejlepunkter" ud. Jo flere, jo mere præcis og stabil bliver modellen.
Det gør, at det aldrig vil bliver en standard feature på Google Image Search eller Flickr.
Born to kill space
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/06-07 22:10 
Men var det fede ved konceptet netop ikke at der IKKE skulle en person til at vælge de rigtige pejlepunkter?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Zzap!Zzap!Skrevet 01/06-07 22:27 
Nej, det ville kræve at computeren kunne forstå et billede på samme måde som et menneske, hvilket jeg er helt sikker på ville have udløst en langt kraftigere reaktion.
Det ville i praksis betyde at de havde opfundet reel AI.
Born to kill space
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/06-07 17:46 
Så kan jeg heller ikke se det helt vilde ved softwaren, må jeg indrømmer - udover at browsing systemet ser lækkert ud.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig