X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Shadowrun rules


Svar
CoreCoreSkrevet 01/06-07 14:07, rettet 01/06-07 14:10 
Nu har jeg to aftener i træk, siddet og været dybt hooked på Shadowrun. Jeg har længe savnet en onlineshooter jeg kunne give mig hen til, og dem der har været har bare aldrig haft mig fanget længe nok. Så den har stået på et ekstremt misbrug af Call Of Duty 2...indtil i forgårs.

Shadowrun holder virkelig. De forskellige racer, våben, magic-skills og Tech-add'ons er supergodt afbalanc... Se hele indlægget


Shadowrun
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
123 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
CoreCoreSkrevet 07/06-07 09:46 
Ja, 23 kills i én kamp, DET må være auto-aim ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Bede-xBede-xSkrevet 07/06-07 10:51, rettet 07/06-07 11:00 
enfen>
Hvor meget handler det om skill i Halo 3, når man bare kan strafe rundt om en modstander og lade Autoaim/Aimassist klare en del af arbejdet?

Meget. Det er jo ikke én spiller, som har sigtehjælpemidler, men alle. Du kan roligt slå idéen om, at "alle er lige" fordi man har lidt hjælp, ud af hovedet. Det er ikke tilfældet. Det er jo også det samme hold(Final Boss), som har vundet stort set hver gang i diverse turneringer, siden Halo 2s udgivelse.

Hvis du giver dig til at spille Halo 3, vil du ret hurtigt lande på dit naturlige niveau. Der vil være en del spillere under dig, som du næsten altid vinder over og en gruppe over, som er stort set urørlige.

Det kommer sig af to ting:

1: Der er andre skills end bare sigtning.

2: Sigtning i sig selv er skam stadig en skill. Det kan godt tænkes, at området du kan skyde indenfor for at ramme, er blevet lidt større i forhold til, hvad det ville være med mus. Men det du styrer med - joypad - er også noget sværere at benytte til sigtning. En god spiller vil langt hurtigere nå "rammeområdet" end dig. Og han vil holde sit sigte i det i længere tid end dig. Du er meget forblindet, hvis du ikke tror, at skill viser sig tydeligt i Halo spillene, fordi de benytter sigtehjælp.

En anden ting er, at lidt sigtehjælp gør et spil mere tilgængeligt. Jeg tror, at de fleste vil være enige om, at det både er hurtigere og mere præcist at sigte med en mus end med et joypad. En af de ting man så kan benytte for at gøre det lige så "let" at ramme med joypad, er lidt sigtehjælp. Det er ikke en skidt ting, for det analoge stick alene ville de fleste kunne se, ikke er egnet til samme bevægelse som musen. Det er for svært for mange folk.

Og er der noget et community har brug for, er det netop mængder af folk. Det giver ikke nogen mening at skræmme dem væk.

Darknon>
Men jeg vil gerne støtte op omkring auto aim. Uden det så har casual gamere som mig jo ikke en jordisk chance over for alle dem som spiller flere timers fps om dagen.

Det har casual gamere desværre ikke alligevel ;)

Det de der imod har, er et spil hvor de ikke skal kæmpe med kontrollen for blot at ramme noget.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
enfenenfenSkrevet 07/06-07 12:59 
Bede-x>Meget. Det er jo ikke én spiller, som har sigtehjælpemidler, men alle. Du kan roligt slå idéen om, at "alle er lige" fordi man har lidt hjælp, ud af hovedet. Det er ikke tilfældet. Det er jo også det samme hold(Final Boss), som har vundet stort set hver gang i diverse turneringer, siden Halo 2s udgivelse.

Husk nu at læse det hele, inden du svarer mig :)

Det eneste jeg siger er, at når autoaim/aimassist er inde i billedet, handler det ikke om 100 % skill. Jeg vil ikke sætte nøjagtige tal på, men siger kun, at der ikke er tale om 100 %.
What is the Matrix?
CoreCoreSkrevet 07/06-07 13:03 
At være god til noget, under de givne forhold er vel altid 100% skill. Der er vel ligeså meget "skill" involveret i at undgå at blive ramt af modstandere med aim-assist/auto-aim, som der i at ramme.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 07/06-07 13:18 
enfen>
Det eneste jeg siger er, at når autoaim/aimassist er inde i billedet, handler det ikke om 100 % skill. Jeg vil ikke sætte nøjagtige tal på, men siger kun, at der ikke er tale om 100 %.

Jo, det er stadig 100% skill. Men under andre forhold. Der er stadig meget andet der spiller ind. Reaktionshastighed, orientering, evnen til at følge et mål. Det er stadig evner der i sidste ende afgør det hele. Skill er det der gør at du er bedre end andre - udover spillets præmisser.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
enfenenfenSkrevet 07/06-07 13:33 
Sådan ser jeg så ikke på det. Vi har nok bare forskellig opfattelse af, hvordan det skal forstås/tolkes. Lad mig prøve at omformulere. Skill er 100 %, men ud af dem er 5 % baseret på hjælpemidler.

Slut prut. Der er ingen grund til at træde mere i det, når det er off topic :)
What is the Matrix?
HeroldHeroldSkrevet 07/06-07 13:57 
Der er nærmere tale om at fokus er flyttet ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 07/06-07 14:44, rettet 07/06-07 14:59 
Jeg er heller ikke helt færdig med at træde i det.

Sådan som jeg tolker det du mener er:
At i hvad end det er du spiller uden aim-assist, der er du dine modstandere overlegen, p.g.a. din evne til at føre sigtet under de givne forhold. Det er vel hvad du definerer som "skill", fordi at det er det der gør dig til en bedre spiller end de andre.

Men i spil med aim-assist, er der en hjælp til at føre sigtet, hvilket ændrer spillets "kamp-struktur" markant, da det ikke længere handler om at lave headshots og velplacerede skud. Men i stedet er det lige så vigtigt at kunne holde sig i konstant bevægelse, og undgå at blive ramt (hvilket jo tilsvarende besværliggøres p.g.a. aim-assist). Sigtet vil stadig være et element man skal lære at mestre, men andre elementer kræver ligeså meget fouks, hvorfor man for gameplayets skyld implementerer aim-assist.

Gør det spillerne i spillet med aim-assist til dårligere spillere?

Eller er det fordi at du foretrækker de spil uden assist, fordi at du føler dig hjemme i det camper-helvede, som disse oftest ender med at blive?

Tit er folk der råber op om skills de samme mennesker, der låser sig selv fast i en bestemt karakter eller våbenvalg, og mestrer dette bedre end de fleste, men det er som regel også disse der spiller hvad der lige så godt kunne være den samme runde om og om igen. Se bare spilleren med sniperriflen på balkonen i Counterstrikes Dust-bane (Har glemt nummeret, den hvor ingen spawner i en tunnel). Det syntes jeg heller ikke kan kaldes 100% skills.

Heldigvis er mange FPS'ere idag meget mere end at kunne styre et sigte, og dette er uanset hvordan det vendes og drejes, færdighederne under de givne forhold der gør spillere bedre i enkelte spil end andre. Et andet ord for dette:

Skills.

At man ikke bryder sig om spil med aim-assist er en anden sag, men så er det stadig bare en type shooters man ikke brydere sig om, muligvis fordi at man under disse præmisser ikke besidder de samme "skills", som man er vant til.

Nu gider jeg ikke at bruge ordet "skills" mere, for mig er det ligeså forhadt som "noob" (i negativ forstand) og "owned", hvilke kun bidrager til at folk fremstår som nogle arrogante r..huller i online-communitys.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
lightyear dklightyear dkSkrevet 07/06-07 14:53 
Core>
Ja, 23 kills i én kamp, DET må være auto-aim ;)

Tror det kaldes lotto :^)

Ja tak for i går Donkey kong team, meget sjovere at spille med mod danskere.
are you CHICKEN?
WehnerWehnerSkrevet 07/06-07 14:59 
Jeg kommer i hvert fald også på i aften!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 07/06-07 14:59 
Jeg regner også stærkt med at være der :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/06-07 11:14 
En lille smule OT, men siden Live Anywhere har været omtalt heri tråden gad jeg ikke lave en ny.
Grant Collier fra Infinity Ward har sagt nej til Live Anywhere i COD4. Hurra siger jeg bare! Dvs. ingen cross platform multiplayer mellem PC og Xbox 360, sådan skal det lyde.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 18/06-07 11:28 
Det fungerer nu fint i Shadowrun, men det er også designet til det, og Ghost Recon-reticle hører ikke hjemme i alle spil, så det er nok fint nok, at det ikke bare bliver automatik.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 18/06-07 11:28 
Konsolkongen>
ingen cross platform multiplayer mellem PC og Xbox 360, sådan skal det lyde.

Øh, hvorfor ønsker man, at få frataget muligheden for at spille mod PC spillere?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 18/06-07 11:44 
Nogen mener vel at der er fordele ved at sidde på pc - det kan der også sagtens være. Jeg er i hvert fald en del bedre til CoD2 på pc end på Xbox 360 :D Som Wehner siger, så klarer Shadowrun det dog ganske fint, men spørgsmålet er om pc-spillerne kan leve med den slags restriktioner. Derudover er Live Anywhere vist også kun på Vista, og det er vist endnu en god grund til ikke at gøre sit spil afhængigt af Live Anywhere.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 28/07-07 23:44 
Så kom den ventede update. Highlights:

Vista and 360:
- Big ticket items:
13) Implemented improvements to matchmaking. We expect a 200-300% improvement in wait times. We've also added clearer status messaging.
14) Improved sync times. When a new player joins a game, the synching wait will be reduced.
15) Made changes to improve party system. Parties should be split less now, and when splitting is absolutely necessary, we attempt to regroup the party later.
16) You may now use the artifact to clear bodies in Attrition.
26) Changed some of the achievement descriptions to make goals clearer.

Umiddelbart ser det ud til at virke.

Fuld info
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 20/08-07 16:42 
Jeg hentede demoen her i weekenden for lige at teste det lidt, og jeg må sige jeg er virkelig overrasket over hvor godt det spil er. Jeg tror det er lige noget for mig så hvor kan man finde det billigst?
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 20/08-07 20:08 
Game har i hvert fald haft det helt nede i 248, men jeg er i tvivl om hvorvidt de har det endnu...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 20/08-07 20:26 
Ok Takker ;-)!

Det må jeg tjekke ud så.
Bashful Neophyte
PapandPapandSkrevet 20/08-07 20:37 
Den er gået i 2 for 399,- tilbuddet. Sammen med f.eks. Rainbow Six: Vegas og Splinter Cell. 1 koster 279,-.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Bede-xBede-xSkrevet 20/08-07 23:35, rettet 20/08-07 23:35 
neros>
Jeg hentede demoen her i weekenden for lige at teste det lidt, og jeg må sige jeg er virkelig overrasket over hvor godt det spil er.

Det er totalt undervurderet. På nær selvfølgelig af visse pro-communities som med det samme fangede Shadowruns kvaliteter. Spørgsmålet er, om det ikke er det bedste i sin genre på next-gen formaterne?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
nerosnerosSkrevet 21/08-07 08:38, rettet 21/08-07 09:11 
Jeg har selv undervurderet det indtil jeg gav mig selv tid til lige at tjekke det ud. Nu tænker jeg stort set ikke på andet. Jeg må bare have det spil :D!

Så jeg kan varmt anbefale, at man giver det en chance hvis man har været lige så dum som mig.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 05/04-12 11:11 
Et nyt Shadowrun-RPG på vej fra flere af de originale udviklere (turbaseret og 2D). Det udkommer til tablets (iOS og Android) og pc:
http://www.kickstarter.com/projects/1613260297/shadowrun-returns

(Når sit mål lige om lidt, så det skulle være sikkert. En Mac-version ser også meget opnåeligt ud).
123 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig