X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Shadowrun rules


Svar
CoreCoreSkrevet 01/06-07 14:07, rettet 01/06-07 14:10 
Nu har jeg to aftener i træk, siddet og været dybt hooked på Shadowrun. Jeg har længe savnet en onlineshooter jeg kunne give mig hen til, og dem der har været har bare aldrig haft mig fanget længe nok. Så den har stået på et ekstremt misbrug af Call Of Duty 2...indtil i forgårs.

Shadowrun holder virkelig. De forskellige racer, våben, magic-skills og Tech-add'ons er supergodt afbalanc... Se hele indlægget


Shadowrun
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
123 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
lightyear dklightyear dkSkrevet 04/06-07 09:11 
Riflen og Shotgun er mine favoriter da jeg bare synes at få flere kills med denne kombi.

Ellers er jeg begyndt at lege lidt med Teleport og Glider det er godt nok en flyvende start man kan opnå.

Andre der havde lyst til at spille online i går der blev skuffet, hands in the air.

Trolls synes jeg også er for langsomme, men en god ally mod choke points.
are you CHICKEN?
CoreCoreSkrevet 04/06-07 09:25 
Jeg adder jer (Herold og Lightyear) senere, så vi kan rende sammen ved lejlighed.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
lightyear dklightyear dkSkrevet 04/06-07 13:01 
Hedder det samme som her.
are you CHICKEN?
HeroldHeroldSkrevet 04/06-07 13:02 
DonHerold :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 04/06-07 13:12 
Man kan se det i jeres profil ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PapandPapandSkrevet 04/06-07 14:11 
Er online-delen stadig nede?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 04/06-07 15:51 
Den har da aldrig været nede? Har spillet hele dagen i går + i dag :)
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
CoreCoreSkrevet 04/06-07 15:52 
I går aftes var den. I dagstimerne kørte det dog fint.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PapandPapandSkrevet 04/06-07 16:04 
Er der slet ingen form for rangliste?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SeventhSunSeventhSunSkrevet 04/06-07 23:37 
Uden at jeg har undersøgt det: er det så ikke noget med, at MS undgår ranglister, fordi det giver alt for meget snyd?

Bortset fra det, så er det et rigtig sjovt spil :-)
Indtil videre synes jeg, at der er rigtig meget af spændingen fra Halo 2 med i især den CTF-agtige mode, hvor artifacten står et sted midt på banen.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
CoreCoreSkrevet 05/06-07 13:29 
Der er kun den kedelige TrueSkill-rangliste, som ikke kan ses (ligesom i COD2), så det er egentlig bare et match-maker-værktøj for "serverne".
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PapandPapandSkrevet 05/06-07 21:35 
Jeg har nu spillet cirka 5 timer. Jeg vil så gerne kunne li Shadowrun som jer andre, men jeg bliver bare mere og mere irriteret. Topper for det meste mit holds scoreboard, men den manglende rangliste gør jo det hele alt for ensformigt - der er jo intet at stræbe efter? Kampene er jo for så vidt ret underholdene, men eksemplevis Rainbow Six: Vegas er da langt sjovere?

Desuden virker netværkskoden da meget ustabil. For det første tager det en evighed om at joine et spil, men derudover er der for det meste lagspikes når man endelig kommer ind...

Og altså, autoaim i et online spil...?! Jeg ryger fluks tilbage til America's Army på pc eller Rainbow Six: Vegas på Xbox 360.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
WehnerWehnerSkrevet 05/06-07 21:42 
Det har kørt forrygende her, hvad angår lag, og så snart man er på et hold med nogle man kender lidt/kan snakke med så synes jeg det er vildt skægt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 06/06-07 08:57 
Papand>
Og altså, autoaim i et online spil...?! Jeg ryger fluks tilbage til America's Army på pc eller Rainbow Six: Vegas på Xbox 360.
Er der ikke også autoaim i Halo?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 06/06-07 09:03, rettet 06/06-07 09:04 
Det tror jeg ikke.
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 06/06-07 09:19, rettet 06/06-07 09:20 
Jeg er enig i at netværkskodens ustabilitet er MEGET belastende, og mangel på rangliste kan jeg godt forestille mig generer nogle. For mit eget vedkommende kan ranglister du godt undværes, jeg hænger mig ikke så meget i ry og pral, og vil egentlig bare have det sjovt online.

Frustrationen over Auto-aim kan jeg dog ikke følge. Det er jo et add'on man bruger sine surtopsparede virtuelle penge på, på samme vilkår som den overpowered rocket-launcher, og muligheden for at genoplive teammates. Derudover har den sine akilleshæle i 'Smoke' (skudsikker), Katana/stealth, Gust (der smadrer ethvert sigte Smartlink eller ej) og Trolls der ikke bare lægger sig fordi at man rammer rigtigt med en håndfuld skud. Dertil optager den jo permanent Essence og "Magic/Tech-slot", samtidig med at man er synlig for fjenden p.g.a. "lasersigtet" der kan ses på afstand og rundt om hjørner.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PapandPapandSkrevet 06/06-07 09:30 
Der er jo auto-aim i sig selv. Selv uden tech-upgraden.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
CoreCoreSkrevet 06/06-07 09:38, rettet 06/06-07 09:38 
OK, det er ikke noget jeg har bemærket, og jeg er fristet til at sige dig imod, jeg er dog ikke 100% sikker selv. Men mon ikke det er måden at gøre det på, for ikke at PC-spillerne skal have fordele?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/06-07 09:45 
Jeg ved ikke helt hvad der menes med auto-aim udover den der tech.

Det er jo ikke sådan at én sigtekorn "låser" fast på fjenden?
Man kan da sagtens skyde ved siden af?


Og iøvrigt forstår jeg slet ikke problemet.
Jeg hører tit den samme klage: "buh! der er auto-aim".
Og hvad så? Det lyder meget "jeg spiller kun realistiske krigsspil" snobbet.

Det burde være indlysende, at Shadowrun ikke er et realistisk spil.
Så hvad er problemet med auto-aim?

Hvis det passer ind i spillets stil og balance, så er det vel fint.
Auto-aim er jo en hjælp, så hvis man oplever, at man dør for hurtigt, kan jeg forstå problemet, men det er bestemt ikke min oplevelse [i Shadowrun].
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
enfenenfenSkrevet 06/06-07 10:07 
SeventhSun>Det burde være indlysende, at Shadowrun ikke er et realistisk spil.
Så hvad er problemet med auto-aim?

At man gerne selv vil aime?

Autoaim er også at finde i Halo (1+2+3), hvilket også er meget belastende til tider efter min mening. Der er ikke tale om en total fastlåsning som i eks. Just Cause, men det er der stadigvæk.
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 06/06-07 10:10 
Det er for lang tid siden jeg har spillet Halo :-/!
Bashful Neophyte
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/06-07 10:14 
enfen>
At man gerne selv vil aime?

Så du synes simpelthen, at i Halo og Shadowrun, skal man bare kigge på en modstander og trykke på aftrækkeren, så klarer auto-aim resten?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
enfenenfenSkrevet 06/06-07 10:17 
SeventhSun>Så du synes simpelthen, at i Halo og Shadowrun, skal man bare kigge på en modstander og trykke på aftrækkeren, så klarer auto-aim resten?

Læste du ikke mit indlæg ordentligt?

Jeg er lige præcis imod autoaim. Jeg vil selv have lov til at styre mit aim 100 %. Jeg behøver ikke hjælp til at styre mit sigtekorn.
What is the Matrix?
lightyear dklightyear dkSkrevet 06/06-07 10:18 
Shadowrun har da ikke autoaim?

Ellers mærker jeg det ihverfald ikke, ihvertfald ikke som Cod3 og Halo2 og andre spil hvor det nærmest låser fast..

Nu får jeg lyst til at tænde for xboxen og lige teste, har bare ikke tid før i aften, damn.
are you CHICKEN?
WehnerWehnerSkrevet 06/06-07 10:21 
Man skal huske at skelne mellem auto-aim og aim-assist. Halo 2 har eksempelvis begge dele i varierende grad, mens Perfect Dark Zero har (næsten) intet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 06/06-07 10:40 
Wehner>
Man skal huske at skelne mellem auto-aim og aim-assist. Halo 2 har eksempelvis begge dele i varierende grad

Korrekt.
What is the Matrix?
lightyear dklightyear dkSkrevet 06/06-07 10:52 
Jeg mente selvfølgelig aim assist.
are you CHICKEN?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/06-07 11:04 
enfen>
Læste du ikke mit indlæg ordentligt?

Jo.

Så jeg spørger: synes du ikke, at du skal sigte selv i Shadowrun?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Bede-xBede-xSkrevet 06/06-07 11:09 
Sumez>Er der ikke også autoaim i Halo?

Det er der i langt de fleste konsol fps(eller aim assist). Og det skal der også være. Folk der skriger efter fjernelse af sigtehjælpemidler på konsol, vil ofte være de samme, som snakker om, at styringen er "dårlig" i de FPS, som ikke har nogen hjælpemidler. Det er i hvertfald mit indtryk.

Grunden er vel helt oplagt. Det er ret svært at sigte med et analogstick alene. Bare test det i nogle af de få spil, som ikke hjælper dig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
enfenenfenSkrevet 06/06-07 11:16 
SeventhSun>
Jo.

Så jeg spørger: synes du ikke, at du skal sigte selv i Shadowrun?

Nu prøver jeg at skære det ud i pap, så selv du forstår det! :)

Jeg vil ikke have hverken Autoaim eller Aimassist i spil - ingen af delene. Nada.

Det kan godt være, at du kan ramme ved siden af i spil som Halo og Shadowrun, men det ændrer dog ikke på det faktum, at der er Autoaim og/eller Aimassist i spillene.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 06/06-07 11:17 
Nu handler Halo jo heller ikke om reflekser og præcis sigte, da fokus er på det taktiske action-gameplay.

Jeg skal ikke udtale mig om Shadowrun, men går ud fra at det samme gælder, formentlig i endnu større grad end Halo.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 06/06-07 11:21 
Bede-x>Det er der i langt de fleste konsol fps(eller aim assist). Og det skal der også være. Folk der skriger efter fjernelse af sigtehjælpemidler på konsol, vil ofte være de samme, som snakker om, at styringen er "dårlig" i de FPS, som ikke har nogen hjælpemidler. Det er i hvertfald mit indtryk.

Ikke enig!

Jeg har ikke noget problem med styringen i FPS spil, og jeg vil stadig have hjælpemidler slået fra. Så længe styringen er god, er der ingen problemer. Halo klarer det eksempelvis fint, når Autoaim/Aimassist ikke er aktiveret. I COD2/3 er styringen også fin, når man slår diverse hjælpemidler fra.

Hvor meget handler det om skill i Halo 3, når man bare kan strafe rundt om en modstander og lade Autoaim/Aimassist klare en del af arbejdet?
What is the Matrix?
WehnerWehnerSkrevet 06/06-07 11:30 
Der er mindre af begge dele i Halo 3 end i Halo 2, og da det altid var de gode spillere, der vandt, i Halo 2, så er svaret nok: 100%.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 06/06-07 11:33 
Jeg vidste, jeg skulle have udeladt den sidste sætning.

Uden at der skal gå for meget Halo snak i denne tråd, vil jeg lige tillade mig at svare.

Selvfølgelig handler det om skill, men jeg er ikke enig i 100 %. Lad os lade den ligge der.
What is the Matrix?
HeroldHeroldSkrevet 06/06-07 11:41 
Det handler jo i høj grad om at sammensætte et spil, så alle kan være med. Derfor er aim-assist en velkommen tilføjelse i min bog. Styringen er i forvejen ikke for præcis, så en lille hjælpende hånd gør mig ikke noget - det er ikke noget jeg bemærker. Det er en fordel alle har i spillet, så hvorfor ikke tilpasse sig til spillet, i stedet for at forlange at spillet tilpasser sig til dig? Shadowrun handler i høj grad om rigtigt meget andet end at kunne holde et sigtekorn på modstanderen. Der er utallige kombinationer, der involverer forskellige strategier - og det gør hvert spil til noget for sig.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
enfenenfenSkrevet 06/06-07 11:43 
Der er da ingen tvivl om, at jeg bedre kan acceptere en lille form for Aimassist i stedet for Autoaim.
What is the Matrix?
lightyear dklightyear dkSkrevet 06/06-07 13:19 
Nu har jeg ikke lige været inde i Shadowrun og testet det af, men plejer at lægge mærke til aim assist, og det har jeg endnu ikke bemærket i shadowrun, ud af ca 5-10 timers spil.

Kan være det ændrer sig når mine aim assist briller er på her i aften.
are you CHICKEN?
CoreCoreSkrevet 06/06-07 13:23, rettet 06/06-07 17:23 
Jeg syntes heller ikke at have bemærket det, men jeg skal da også gerne kigge efter i aften. Dog vil jeg uanset om det er der eller ej, ikke stille mig enig i at det skulle være noget der generer.

Det er stadig lige for alle, og at sigtet ligefrem skulle låse sig fast på fjender, syntes jeg lyder helt ude i skoven.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 06/06-07 13:44 
Jeg mindes bestemt, at der er aim-assist - det er en helt anden fornemmelse end Perfect Dark.

Men jeg spiller vist i øvrigt også kun med smartlink, nu jeg tænker over det :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/06-07 14:25 
Med smartlink oplevede jeg i hvert fald at sigtet blev tvunget i retning af fjernderne. Uden smartlink oplevede jeg ikke noget, selvom det sikkert er der.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/06-07 17:21 
enfen>
Nu prøver jeg at skære det ud i pap, så selv du forstår det! :)

Det er da alligevel ærgeligt, at du skal blive nedladende, når jeg bare prøver at få uddybet dit synspunkt.
Jeg skal prøve ikke at gøre det samme.

Der er intet i mine svar/spørgsmål der antyder, at jeg ikke har forstået, at du ikke bryder dig om auto-aim. Tværtimod.

Som jeg ser det:

Enten kan man ikke lide auto-aim, fordi det forstyrrer éns spil.
Eller også kan man ikke lide auto-aim, af rent ideologiske grunde.

Du vil gerne sigte selv.
Siden vi snakker om Shadowrun, og jeg går ud fra at du hellere så at Shadowrun var uden auto-aim, må jeg spørge: føler du at Shadowrun sigter for dig?

I tilfældet ja, har du en noget anden oplevelse med spillet end mig, og det undrer mig.
I tilfældet nej, snakker vi om det mere ideologiske synspunkt, som jeg ville synes var mere plausibelt her, om end jeg på ingen måde forstår det.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
PapandPapandSkrevet 06/06-07 20:26 
Der _er_ aim-assist i Shadowrun. Jeg bruger aldrig den der dims der forstærker det. Jeg føler at spillet flere gange hjælper mig. Specielt i de meget hektiske situationer, sørger hjælpen for, at jeg hele tiden har mit sigtekorn i nærheden af fjenden. Men det forstyrrer mig, for jeg er vant til at skulle sigte selv.

Det er klart at et joypad altid står tilbage for mus / tastatur kombinationen. Men Rainbow Six: Vegas fungerede da fantastisk med joypad. Det var uden aim-assist (jeg er 99% sikker i hvert fald).
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
PapandPapandSkrevet 06/06-07 20:30 
Herold>
Det handler jo i høj grad om at sammensætte et spil, så alle kan være med.

Jeg er til en vis grad enig. Jeg synes også bare at aim-assist er en form for falliterklæring i forhold til at få styringen til at virke optimalt. I et online spil burde det dog være banlyst.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
CoreCoreSkrevet 06/06-07 20:56 
Kunne det være harme over at dø for tit, jeg fornemmer? ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 06/06-07 21:20 
Sidder og spiller nu, og jeg købte med det samme Smartlink, for jeg kan ikke få aim-assist nok :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PapandPapandSkrevet 06/06-07 21:39 
Core>
Kunne det være harme over at dø for tit, jeg fornemmer? ;)

Hehe, den der ventede jeg bare på. :) Men som nævnt tidligere i tråden, så topper jeg for det meste mit scoreboard. ;)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KalicolaKalicolaSkrevet 06/06-07 22:07 
Jeg har ikke prøvet spillet. Men jeg vil gerne støtte op omkring auto aim. Uden det så har casual gamere som mig jo ikke en jordisk chance over for alle dem som spiller flere timers fps om dagen. Så hvis auto aim kan gøre kampene mere fair, så kan jeg bestemt ikke se problemet.
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 06/06-07 23:39 
Papand>
Jeg er til en vis grad enig. Jeg synes også bare at aim-assist er en form for falliterklæring i forhold til at få styringen til at virke optimalt. I et online spil burde det dog være banlyst.

Aim-assisten ser jeg ikke som en falliterklæring, men mere som et element for at skabe balance og tilgængelighed - det er ikke en realistisk militær shooter, hvor ét skud gør forskellen. Jeg kan heller ikke se hvorfor det ikke skulle være tilladt i et online-spil. Alle får gavn af det, og jeg vil mene at spilleren der sigter bedre, stadig har fordelen i sidste ende, så det er ikke noget der tipper vægtskålene. Den gode spiller udnytter det jo netop som en del af spillet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
lightyear dklightyear dkSkrevet 07/06-07 02:05 
I Shadowrun prøver jeg at frembringe den lille følese at klister på ens sigte, men kan virkelig ikke mærke noget?
are you CHICKEN?
WehnerWehnerSkrevet 07/06-07 09:12 
Derudover går det ret godt, når du spiller :) Det var ganske sjovt i går.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
123 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig