X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Uncharted til PS3 fra Naughty Dog


Svar Sortering
RooneyRooneySkrevet 29/05-07 12:03, rettet 06/10-07 22:35 
IGN har hands-on og film fra Naughty Dog's næste PS3 spil, Uncharted: Drake's Fortune.

Fra deres hands-on:

Even at this unfinished point in its development, the texture work and special effects in Uncharted are phenomenal (and they're locked at 720p, "for framerate stability," according to Wells), while the animations are equally impressive. Consider this: lead character Nathan Drake boasts more than 3000 animations alone with individual sequences based on a specific shot... that's quite an attention to detail.

Perhaps even more notable is the fact that, once the game starts, there won't be any loading at all. Everything is streamed directly off the Blu-ray disc (level data, animation, sound, etc) and while such a feat has been done in other titles, we can't recall one that had this much activity going on as it happened. Plus, the stages themselves are huge -- the area shown to us was only a small portion of a much bigger section and even that had a little bit of everything: hand-to-hand combat, platforming elements, and gunplay like crazy.

Film:

http://media.ps3.ign.com/media/812/812550/vids_1.html

Rent grafisk, ser det ud til at ligge et stykke over de fleste andre spil.

Uncharted: Drake's Fortune
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/05-07 13:29 
Svært at udtale sig om grafikken udfra 640x480 videoer, men umiddelbart synes jeg ikke det ser så vildt ud igen.

No loading: Lækkert! Noget alle spil bør stile efter.

Stabil framerate: Jeg ser meget hellere 720p med stabil 60 (eller 30), i stedet for noget opblæst 1080p, som hakker. Igen, noget alle spil bør stile efter.

Uncharted: ser lidt opstyltet ud, f.eks. i videoen med vandfaldet og bilen, som bliver blasted af tønden. Det ser ud som om der kun er denne ene option for at komme videre i spillet. Jeg håber resten er mere frit, med mange løsningsvalg til de forskellige situationer.
RooneyRooneySkrevet 29/05-07 15:57 
Ææh, mht. bilen ved vandfaldet, så udgør bilen en lille bro, da tønden eksploderer. Det kaldes et set-piece, og hvis vejen via. bilen kun leder ét sted hen, så må det logisk set foregå sådan i spillet.

Og mht. grafikken. Er det samme spil vi har set på? :-O

Se lige animationen da han er ved at falde af træstammen; Det ser SÅ lækkert ud. Måden han lige spjætter lidt med benet på, for at få fodfæste. Lækker detalje.

Scans osv i diskussion på Rllmuk

http://www.rllmukforum.com/index.php?showtopic=151125&st=0
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/05-07 00:26 
Ja, jeg har set de videoer, du linkede til, så det er de samme :-) Men det ser ikke vildere ud end f.eks. BioShock, som jeg også har set demo-video af for nylig.

Ja, spjæt-animationen er da meget sød, men jeg synes der er nogle vældige problemer med nogle af de hoppe-animationer man ser i filmene. Som om han svæver/hopper automatisk (ligesom f.eks. Starfox og Zelda). Det er ikke en decideret skidt ting med autohop, men animationerne virker bare lidt sjuskede... lad os håbe det er præ-finished version, og sådanne ting bliver rettet inden udgivelse.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 30/06-07 11:13 
Se det er SÅDAN nogle spil jeg går og mangler! :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BeanoBeanoSkrevet 30/06-07 13:40 
Jeg er heller ikke imponeret af animationssystemet som de forsøget at hype som noget specielt. Men det skulle dog heller ikke være mere end 50-60% færdigt, så der er da håb for noget bedre endnu ;)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/10-07 14:54 
Jeg fandt en ny video på gametrailers..

Bedste.grafik.ever.?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/10-07 15:16, rettet 06/10-07 15:17 
Neeej, det kan man vist ikke påstå det er, selv om det ser pænt ud. Kan da i hvert fald komme i tanke om en håndfuld spil, som har flottere cutscenes end denne... Heavenly Sword anyone...?

Jeg ser i hvert fald frem til spillet, da jeg ikke kan huske, om den frække hund nogensinde har skuffet mig... Så hvorfor skulle de gøre det denne gang?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/10-07 21:58 
Tror jeg har forelsket mig i spillets pixar-realisme. Syntes det er langt mere behageligt for øjet end Gears of war og endda Bioshock.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BeanoBeanoSkrevet 06/10-07 22:06 
Syntes grafikken er fed nok men karakter designet er lidt uden... karakter ;)
BeanoBeanoSkrevet 14/11-07 11:49 
Eurogamer anmelder Uncharted : 9/10

Link
SumezSumezSkrevet 14/11-07 12:02 
Born2Play>
Tror jeg har forelsket mig i spillets pixar-realisme. Syntes det er langt mere behageligt for øjet end Gears of war og endda Bioshock.

Ja, synes egentlig også at spillet er pænt nok, selvom det rent teknisk ikke er særlig imponerende, figurerne ligner plasticmodeller, og alting skinner utroligt meget.
Det fremstår umådeligt kedeligt fra demoen, synes jeg. Men Naughty Dog plejer jo at være gode, og så så jeg lige for nylig at Amy Hennig står som producer på spillet! Det i sig selv er næsten grund til at jeg vil have det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 14/11-07 12:07 
Er hun den nye Jade? :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 14/11-07 12:12, rettet 14/11-07 12:13 
Snarere en vampyr ;)

Og så heddder hun (næsten) Henning, for dælen, plus-points!

EDIT: Dobbeltpost.
BeanoBeanoSkrevet 14/11-07 12:13, rettet 14/11-07 12:15 
Hennig... ikke Henning ;)

EDIT: For langsom.

EDIT 2: Men hun ligner en Henning : http://ps2.gamespy.com/playstation-2/jak-iii/507370p1.html
jaesjaesSkrevet 14/11-07 12:20, rettet 14/11-07 12:23 
Hehe, må krybe til korset og tilstå, at jeg så det som Henning. Men det er stadig et fedt navn, eller noget, tralala.
SumezSumezSkrevet 14/11-07 13:05, rettet 14/11-07 14:44 
Om ikke andet står hun bag Legacy of Kain-spillene, det må alligevel tælle for noget.
EDIT: Jeg er også ret vild med Jak III, meget overset perle.

(jeg troede faktisk også hun hed Henning indtil for nyligt)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/11-07 13:37 
IGN : 9.1/10

Link
CoreCoreSkrevet 14/11-07 15:17 
Er der nogen der har hørt en dato på DK release?

Er der i samme omgang nogen der kan henvise til et site, hvor de har en god opdateret multiplatforms releaseliste, som man i DK kan tillade sig at regne med?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 14/11-07 15:19, rettet 14/11-07 15:21 
Nok alligevel billigere og hurtigere at importere den fra USA (ncsx.com).

Ellers syntes jeg Eurogamer's releaseliste plejer at være god (siger pt. d. 7. dec. Uncharted).
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/11-07 18:41 
Beano>
IGN : 9.1/10

Seriøst 9.1 WTF? Jeg kan slet ikke forholde mig til det. 9 eller 9.5 - Alt andet kan min hjerne ikke klare.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HeroldHeroldSkrevet 17/11-07 18:42 
9.13 :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
enfenenfenSkrevet 23/11-07 10:55 
Der må være nogen, der har spillet demoen, som kan komme med lidt erfaringer. Hvordan er det?

Er det fulde spil udkommet endnu? Og i så fald, er der så nogen der allerede har købt det?
What is the Matrix?
lkzlkzSkrevet 23/11-07 11:12 
Der er allerede blevet kommenteret lidt på demoen i denne tråd: http://www.playright.dk/forumemne.php?id=24576&sort=0&start=360

Intro er meget flot lavet og det ligner meget starten på en animeret film. Det første man lægger mærke til i demo er de flotte omgivelser og hovedpersons ironiske kommentarer på begivenheder i spillet.

Hvad angår gameplay, så indeholder demoen et par skuddueller. Der lægges meget vægt på at gå i dækning og det virker rigtigt godt.

Generelt vil jeg sige at demoen er i top 3 af alle demoer og spil jeg har prøvet på PS3, og en af de få demoer hvor man tænker "Jeg må eje den fulde version af dette spil".
McLovin
enfenenfenSkrevet 23/11-07 11:24 
Takker.

Gametrailers kalder spillet 'easily the best looking console game on the market', og det er alligevel noget af en udmelding. Men GOW og Bioshock kan vel heller ikke (forhåbentligt) blive ved med at være de flotteste spil :)

Kvaliteten af gameplayet må meget gerne følge med kvaliteten af grafikken.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 23/11-07 11:27 
Jeg har gennemført det (købte det på US import fra ncsx.com).

Sjovt og underholdende spil og det kan varmt anbefales herfra selvom det er en smule kort (tog mig 9:44 timer at gennemføre) og ikke har den store replay værdi udover at finde alle treasures.

Spillet er primært en shooter og de mange sammenligninger med Tomb Raider er lidt misforståede. Vil mere beskrive gameplayet som 75% Gears Of War i en jungle miljøer og 25% Tomb Raider Legend (dvs. lineær udforskning og ret simple puzzles og platforming) ;)

Grafikken er helt fantastisk (endnu flottere end det demoen måske giver udtryk for) med detaljerede arkitekturer, textures og flotte vand-, lys- og skyggeeffekter (ikke de typiske flimrende "next-gen skygger" man ellers ser så tit). Der er desværre også en del tearing af og til men heldigvis set langt værre og ikke noget det ødelægger alt for meget.
enfenenfenSkrevet 24/11-07 16:18 
Beano>Grafikken er helt fantastisk (endnu flottere end det demoen måske giver udtryk for) med detaljerede arkitekturer, textures og flotte vand-, lys- og skyggeeffekter (ikke de typiske flimrende "next-gen skygger" man ellers ser så tit). Der er desværre også en del tearing af og til men heldigvis set langt værre og ikke noget det ødelægger alt for meget.

Jeg hentede demoen ned på en kammerat's PS3 i går.

Demoen var ok - uden at være prangende :)

Grafikken er uden tvivl flot, men om det er det flotteste indtil nu, kan jeg ikke helt vurdere. Det er uden tvivl blandt det flotteste, og hvis du siger, at det fulde spil viser mere fra skuffen mærket 'flot', så går man ikke galt i byen.

Selve gameplayet er mest shooter (cover + shoot) og så med en smule klatren. Jeg havde faktisk håbet lidt på, at det var sådan midt i mellem med shooter og så klatre + udforskning.

Jeg savnede rumble i spillet, så det bliver ikke endnu, at jeg skal spille Drake. Men når Dualshock3 er udkommet og en del af en PS3 pakke, så ender spillet hjemme hos mig.
What is the Matrix?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 12/12-07 09:39 
Så fik jeg også gennemført spillet. Det var både en god og knap så god oplevelse.

Grafikken er rigtig flot, men jeg blev skuffet over den megen genbrug i gameplayet - der er stort set intet nyt. Man forventer nok, at Naughty Dog kan være mere originale end dette, men de elementer som de er inspireret af, er skruet godt sammen.

Shooter delen kan være frustrerende, for fjenderne skal rammes dobbelt så mange gange som én selv og der er mange af dem!

Men generelt en rigtig god oplevelse - havde dog nok bare forventet lidt mere nytænkning fra den slemme hunds side.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 14/12-07 18:32 
Hvad syntes I egentlig om R&C:TOD til 3'eren?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 14/12-07 18:36 
Beano>
EDIT 2: Men hun ligner en Henning : http://ps2.gamespy.com/playstation-2/jak-iii/507370p1.html

I'd hit it! ;-) :-(
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
enfenenfenSkrevet 14/12-07 19:26 
Born2Play>
Hvad syntes I egentlig om R&C:TOD til 3'eren?

Jeg har kun prøvet demoen, men umiddelbart virker det sjovt - men også lidt for let.

Grafikken er heller ikke helt dårlig :)

Det irriterede mig i demoen, at man ikke kunne inverte sin styring, men det skulle være fixet i retail udgaven.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 14/12-07 20:49, rettet 16/12-07 13:08 
Born2Play>
Hvad syntes I egentlig om R&C:TOD til 3'eren?

Jeg har kun set min sambo spille det, men det har jeg til gengæld gloet meget på. Synes det ligner et kvalitetsspil, som klart at værd at købe. Der er i hvert fald rigtig meget genspilningsværdi, hvis man vil have det hele.

Der er i øvrigt fikset ret meget i forhold til demoen, bl.a. frameraten..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 17/12-07 19:10, rettet 17/12-07 19:15 
Så må jeg med mit ry som PS3-skeptiker hellere lige få sagt:

I freaking LOVE this game!

Det kan sagtens stadig være påbegyndelses-rusen der spiller ind men...WOW!

Uncharted er det første eksklusive PS3-spil, jeg har tilladt mig at glæde mig til, og det er en fryd at se at det lever op til mine forventninger. Der kan helt sikkert kastes mange "rip-off-anklager" efter det (f.eks. GOW-kontrol), men for mig gør det intet. Spillet stråler af kvalitet, og jeg glæder mig rigtig meget til at få tid til at spille det MEGET mere. Nu mangler vi bare Dual Shock 3 (og nogle flere kvali-udgivelser selvfølgelig), så er Sony så godt som med i kampen igen.

Jeg håber at Ratchet & Clank imponerer lige så meget.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/12-07 16:05 
Sumez>
Jeg har kun set min sambo spille det, men det har jeg til gengæld gloet meget på. Synes det ligner et kvalitetsspil, som klart at værd at købe. Der er i hvert fald rigtig meget genspilningsværdi, hvis man vil have det hele.

Jamen, så har jeg mit spil til salg - endda til januar-udsalgs pris... :)

http://www.playright.dk/handelannonce.php?id=98267
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/04-08 18:10 
Så blev jeg færdig med Uncharted og blev som så mange andre imponeret over grafikken, på trods af pop ins og andre småfejl, der er svære at undgå.

Gameplayet er dog en anden sag. De første par timer var umådeligt godt skruet sammen, men hold op hvor viser designfejlene deres grimme ansigt i spillets sidste halvdel. Shooter-elementet bliver enormt frustrerende, og det er tydeligt at man ingen frihed har til at beslutte hvor man vil gå i dækning. Der er ofte en helt bestemt rækkefølge for hvor man skal bevæge sig hen, hvis man ikke ønsker at dø i disse sekvenser, hvilket IMO er umådeligt dårligt spildesign. Det føles ofte som om at sidste halvdel af spillet mangler afpudsninger på såvel den tekniske, designmæssige og historiemæssige front.

Alt i alt var jeg dog godt underholdt hele vejen, på trods af frustrationerne.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 04/08-08 16:52 
Skulle være patch ude til Uncharted nu med trophy support.

"Uncharted trophy patch drops in Europe"
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/08-08 19:46 
Er det ikke kommet som en Platinum udgivelse? Jeg må eje det igen for trophies :-D
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
dpldplSkrevet 05/08-08 21:15 
Jo det er, hvilket er grunden til jeg endelig køber det (Ventet på en prisfald ><). set til 18£ i UK shops, ikke lige set pris i DK endnu.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BazeBazeSkrevet 16/08-08 18:12 
EB games så jeg det til 200 kr (brugt) og coolshop har det nyt til 250
BeanoBeanoSkrevet 16/08-08 18:31 
Og til 142,- hos Play.com :)

Link
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-08 19:59 
Det er vildt at det er lykkedes Sony at gøre PS3 Platinum kassetterne endnu grimmere end PS2'ens ditto ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 16/08-08 20:06 
Ja - det er lykkedes dem bemærkelsesværdigt godt.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dpldplSkrevet 16/08-08 20:12 
coveret er vel let at skifte ud med en bedre? :p

Aldrig set det som et problemmet, da jeg regner med snuppe uncharted som platinum(ligesom med rachet, minder mig hvor er det spil. skulle have været kommet 2 dage side :'( )
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
CoreCoreSkrevet 16/08-08 20:24 
dpl>
Aldrig set det som et problemmet, da jeg regner med snuppe uncharted som platinum

Hvorfor?

Er det ikke 139 EB tager for en preowned version?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dpldplSkrevet 16/08-08 20:26 
Vis jeg skal købe preowned så skal helst være folk jeg stoler på. (Plus tættest Ebgames på mig har jeg lidt had til efter de behandlet mig dårlig et par gange. Så bruger kun vis nødvendig)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 16/08-08 20:30 
Konsolkongen>
Det er vildt at det er lykkedes Sony at gøre PS3 Platinum kassetterne endnu grimmere end PS2'ens ditto ;)

Ja det har krævet en hård og intens indsats fra de dygtigste designere :)
silverstarsilverstarSkrevet 16/08-08 20:40 
Konsolkongen>
Det er vildt at det er lykkedes Sony at gøre PS3 Platinum kassetterne endnu grimmere end PS2'ens ditto ;)

Måske er det bevidst? Se det som "straffen" for at vente med at købe spillene til de kommer i Platinum :P
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/12-08 13:35 
Uncharted 2: Among Thieves er annonceret...

Uncharted 2 teaser trailer
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 15/12-08 09:33 
Ny trailer...

Spike VGA World Premier Trailer (HD)
nerosnerosSkrevet 15/12-08 10:01 
Mums :-)
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig