X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Musiker eller band søges til filmmusik


Svar
jaesjaesSkrevet 23/05-07 19:53, rettet 24/05-07 19:16 
Vi er en gruppe studerende fra RUC, som har brug for et musiknummer til en dokumentarfilm om mayaindianere i Guatemala, som vi er ved at producere. Stilen vi skal bruge er hip hop, electronica eller en kombination af disse.

Vi kan ikke tilbyde betaling, men synes du/dit band, at det kunne være sjovt at være med, er der den bonus at filmen vises på en kulturfestival til august i København, og muligvis vises den også på tv på et tidspunkt. Du får tydelig credit i rulleteksterne, og stor kreativ frihed til at komponere nummeret.

Synes du det lyder interessant, så kan du læse mere herunder.

Musikgenren:
Helt konkret har vi optaget nogle mayaindianske skoleelever som synger en børnesang. Vi synes det kunne være sjovt at lave et musisk tema ud af dette, som blander det latinamerikanske og det vestlige.
Tanken er så, at der kører nogle sekunder af denne børnesang, hvorefter sangen blandes med noget hip hop, electronica eller som sagt en kombination af disse.
Der skal også indgå en eller anden form for latinamerikansk element i selve musikken. Det skal dog primært lyde som vestlig musik, da der skal opnås en form for balance til den indianske børnesang. Det kunne være nogle midi-instrumenter eller hvad du nu ligger inde med. Det er dog meget vigtigt at ALLE copyright-regler overholdes, så ingen ulovlige samples, tak :)
Det er også vigtigt at nummeret er lidt melankolsk uden at det bliver dystert – kan du udtrykke både en melankolsk stemning med lidt håb og glæde på samme tid er det super, men sådan noget er ikke let, så det forventer vi ikke.

Det praktiske:
- Vi sender optagelsen af børnesangen indenfor nogle få dage.
- Nummeret skal være færdigt senest i slutningen af juni, men gerne før.
- Det skal vare 3-4 minutter.
- Hvis du er interesseret, eller kender nogen der er, så svar her i tråden eller send en mail til jannike *snabela* ruc *punktum* dk.

Kender nogen i øvrigt andre gode steder end mymusic.dk, til at søge efter musikere?

EDIT: Lige en tilføjelse. Det er ikke sikkert, at filmen vises til omtalte kulturfestival (FAIR hedder den), det havde jeg fået galt i øret. Men der er en realistisk mulighed for det. Ligesom der er realistiske muligheder for at den bruges en eller flere andre steder (tv, nettet, undervisningsmateriale etc.).
sinarsinarSkrevet 23/05-07 20:10 
Lyder spændende, bare man dog lavede hip hop.

Prøv også:
http://www.soundvenue.dk/

Man kan osse få alle danske bands på myspace her (vælg Denmark):
http://topartists.myspace.com/index.cfm?fuseaction=music.topBands

Viel glück
Gorm
Spiller nu: Halo 3
jaesjaesSkrevet 23/05-07 20:26 
Tak for links. Sidst jeg tjekkede var forummet på soundvenue.dk så dødt, at jeg droppede det, men jeg kan vel ligeså godt give det en chance, nu hvor "efterlysningen" alligevel er skrevet :)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/05-07 12:09 
Jeg kan rappe noget racistisk og Kvindefjendsk over et beat?

:D
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
jaesjaesSkrevet 24/05-07 17:36 
Vi har en kvindelig hovedperson i filmen, så det vil være perfekt. Kan du sige møgluder på spansk? :P
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig