X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Monitor til Amiga CD32?


Svar
nerosnerosSkrevet 23/05-07 11:22 
Er det muligt at tilslutte en monitor til min Amiga CD32, og i så fald hvilken en? Hvad skal man bruge af kabler osv.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 23/05-07 13:59 
Hvad med en gammel PC skærm? Der er bare ingen kabler til den.. :-/!
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 23/05-07 15:18, rettet 23/05-07 15:18 
Du kan selvfølgelig ikke bruge en normal VGA-skærm til et normalt PAL-signal. Hvis du skal bruge en monitor skal det være en der kører normal tv-opløsning, fx en Commodore 1084. Vil du køre composite eller S kan du bare tage signalet. Skal det køre RGB skal du selv fikse det ud fra den expansion port det kommer i, eller bruge hardware der gør det, fx en SX-1.

Der er vist også en SX-32 som giver VGA-support, men jeg tvivler på det er noget der reelt kan bruges til noget i nogen spil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 23/05-07 15:38 
Ok tak for svaret. Ja jeg har jo så stadig ikke anskaffet mig den der SX-1'er endnu. Jeg tænkte på det fordi jeg så tit kommer på et eller andet loppemarked hvor der står en eller anden gammel PC skærm. Men en monitor som kører normal tv-opløsning kunne være en ide kan jeg forstå så.
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 23/05-07 15:42 
Men hvad er der galt med at bruge dit fjernsyn? Det er trods alt en konsol, beregnet til at blive brugt på et fjernsyn.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 23/05-07 15:45 
Jo det har du ret i men synes måske det bare kunne være sjovt at prøve det af af rent nørderi, og så er det jo faktisk bare en Amiga 1200 i forklædning ;-). Bliver billedet ikke også lidt mere skarpt?
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 23/05-07 15:47 
Det kommer an på kvaliteten af din monitor vs. fjernsyn, men generelt jo.

Men du kan jo sige præcis det samme om alle andre konsoller :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 23/05-07 15:59, rettet 23/05-07 18:48 
Mit TV er nok ikke det bedste i verden. Denver anyone! Men det er ok ;-)!

Jeg må se lidt på det. Måske er jeg heldig og finde en Monitor en dag hvis jeg falder over en. Ellers er mit TV jo ganske godt til det. Det har du ret i.
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 23/05-07 16:29 
Du kan købe et godt, brugt Sony CRT i en god størrelse som kører RGB, NTSC og 60Hz for mindre end hvad et nyt spil koster. Det var nok et smartere sted at sætte ind :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TheDukeTheDukeSkrevet 23/05-07 17:11 
Jeg fandt et originalt Amiga 1000 -> EGA kabel på et loppemarked sidste år.

Desværre er det ikke lykkedes mig at finde en skærm med EGA indgang eller en EGA -> VGA adapter.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig