X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

N-Gage - Bliver den en succés?


Svar
JoachimMAJoachimMASkrevet 12/06-03 10:17 
Det ser ikke ud til at Nokia tager konkurrencen mod GBA SP særligt seriøst, efter hvad disse udtalelser gengiver (http://www.games.msn.dk/pgs/docs/newsItem_dk.asp?icn=67131&ci=60).

Hvad mener i? Bliver N-Gage en succes, som kommer op at konkurrere med Gameboyen, eller bliver den et stort flop?
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
dRxLdRxLSkrevet 12/06-03 10:28 
En rimelig success fordi nokia har fat i deres helt egen målgruppe (tænk bigbrother, nick&jay, temptationisland, sænkede biler osv. osv.).
Men det bliver et helt andet segment, underdanmarksegmentet snarere end børne og "entusiast" (egl. nørd) segmentet
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 12/06-03 10:46 
Også min tanke. På trods af prisen, kommer det nok til at gå den temmelig godt. Det er jo Nokia.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
LWSLWSSkrevet 12/06-03 12:21 
Til en pris af små 2000kr er den vel allerede billigere end mange af de Nokia-legoklodser der allerede er i salg. Der skal nok være en del drengerøve, som vil tage den til sig.

Mere spændende dog:
Når så knægten sidder i natbussen på vej hjem fra det lokale hø-bal, med et N-Gage spil hvor hi-score er ti sekunder væk, og så telefonen ringer... hvad gør han så? Se det er den situation der vil interessere mig mest ved N-Gage.
quadquadSkrevet 12/06-03 12:26 
Så spiller man færdig og ringer tilbage bagefter. Hvorefter man opdager hun så gik med en anden..:)
ckruseckruseSkrevet 12/06-03 12:49 
Jeg tror helt sikkert den bliver en succes hvis de holder prisen på den rette side af 2000, og frigiver den lige op til julesalget. Den skal i hvert fald stå ret højt på ønskesedlen her... ;)
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/06-03 13:03 
Den er som bekendt annonceret til 299 $
AmbyAmbySkrevet 12/06-03 13:05 
I den forbindelse skulle I tage at læse en post på www.penny-arcade.com
Man skal scrolle lidt ned for at finde den.
Titlen er "Nokia to gamers: FUCK YOU!"
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RitesRitesSkrevet 12/06-03 13:59 
De har også lavet et par strips om den.

Efter hvad jeg har set og hørt fra dem (som så og prøvede den til E3), kan jeg love jer for at jeg holder mig langt væk fra den.

Jeg tror det bliver en mega fiasko. Nintendo ejer det marked 100% og det kan nogle idiotiske finnere uden erfaring ikke ændre på.
» a winner is you «
ckruseckruseSkrevet 12/06-03 14:48 
Selvfølgelig kan den ikke blive så stor en succes som GBA'en på grund af pris osv., og jeg vil også primært købe den som telefon. Den har bare de features jeg synes en fon skal have. ;)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/06-03 14:55 
Nokia kig op - der er en:

SONY PSP!

Godnat og sov godt
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RitesRitesSkrevet 12/06-03 15:14 
Features?

Nåå, du tænker på det med at man skal fjerne batterierne, for at skifte spil eller hva'?
» a winner is you «
ckruseckruseSkrevet 12/06-03 17:54 
Nej, ikke ligefrem det du nævner der. Tænker mere på MP3 afspiller, radio, telefon, bluetooth, e-mail, future upgrades osv.
RitesRitesSkrevet 12/06-03 18:45 
kr0oZe >
Nej, ikke ligefrem det du nævner der. Tænker mere på MP3 afspiller, radio, telefon, bluetooth, e-mail, future upgrades osv.

Min MiniDisc slår MP3 og Radio, min telefon kan ringe og har bluetooth og e-mail.
Min GBA SP efterlader N-Gage med ondt i røven.
» a winner is you «
NaieraNaieraSkrevet 12/06-03 18:54 
Så mangler den næsten bare kameraet, men billeder taget med mobiltelefon sux anyway...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 12/06-03 19:21 
Joachim M Andersen >
Bliver N-Gage en succes, som kommer op at konkurrere med Gameboyen

Et helt sikkert nej herfra.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 12/06-03 19:29 
Naiera >
Så mangler den næsten bare kameraet, men billeder taget med mobiltelefon sux anyway...

Man vil sikkert kunne sætte deres kamera til.
» a winner is you «
RonaldoRonaldoSkrevet 12/06-03 19:47 
Den bliver begravet ligesom alle andre handhelds der har forsøgt, men aldrig formået. Der er blevet solgt flere GameBoys end PS2'er i japan i dette "financial year".
jaesjaesSkrevet 12/06-03 22:47 
Rites >
Min MiniDisc slår MP3 og Radio, min telefon kan ringe og har bluetooth og e-mail.
Min GBA SP efterlader N-Gage med ondt i røven.

Med tre enheder, er din inderlomme vidst også godt fyldt op så ;)

Nej, kan godt se hvad du mener, men blandt mainstream gamere og andet godtfolk, skal den nok få en hvis succes...
dchangdchangSkrevet 12/06-03 22:54 
Det kræves nok osse til køberne at man har en god tålmodighed. Kombiner det at være i den sidste level mod den sidste boss, mens der i baghovedet ligger den viden at der er fejl på ca. 40 % af Nokia's telefoner. ;-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
ValkyrieValkyrieSkrevet 13/06-03 00:06 
Jeg tror den høje pris er en markeds strategi.....

Jeg tror personligt ikke at Xbox ville have haft en særlig bedre launch hvis den havde kostet 2500 herhjemme fra start!

Hvis alt går galt frister de vel brugerne med et pris drop!
Well crucify the insincere tonight...
RitesRitesSkrevet 13/06-03 05:45 
Ooh, jeg kan love dig for at Xbox og PS2 havde solgt mere ved release, hvis de ikke kostede 4000 kr.
» a winner is you «
ValkyrieValkyrieSkrevet 13/06-03 11:10 
Jeg tror ikke merkant! Hvorfor skulle folk bare gå ud og købe en maskine de aldrig havde hørt om før? De ville jo have noget feedback før de gik ud og købte den og ved at sætte prisen ned, fik de mange mange mennesker med på vognen!

PS2 var jo bare rent hype, og det var fuldstændig ligegyldigt om de stærkeste launchtittler var Tekken Tag og Ridge Racer 5!
Well crucify the insincere tonight...
SumezSumezSkrevet 13/06-03 11:19 
Rites >
Ooh, jeg kan love dig for at Xbox og PS2 havde solgt mere ved release, hvis de ikke kostede 4000 kr.

Ved ikke hvordan det kan lade sig gøre, men Valkyrie er ved at vikle sig ind i en stime af kommentarer hvor jeg nærmest er enig med ham. Tror faktisk det har haft en effekt at en maskine bliver puttet på markedet som den "fantastiske men hammerdyre" maskine, ingen har råd til, og den så får en markant prisnedsættelse. Klamt og billigt salgskneb. Og så når de jo lige at tjene at par ekstra hånøre på de fjolser der tror på, at en PS2 er 4000kr værd..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 13/06-03 11:44, rettet 13/06-03 11:45 
Selvfølgelig havde Xbox solgt mere til launch, hvis den havde kostet det halve til launch :) Det er vel elementært nok, da mange ikke ville give de 4.000,- kroner. (PS2 ville sikkert ikke, da den jo mere eller mindre var udsolgt til den pris)

Om de så havde solgt mere eller mindre i det lidt længere løb er vel en anden sag. Der kan det godt være, at I har ret...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 13/06-03 13:19 
Det er ikke det vi snakker om. Vi snakker om launch perioden ;)
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 13/06-03 13:22 
Netop og der har du selvfølgelig ret...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 13/06-03 13:25 
Yir ^^
» a winner is you «
JAAJAASkrevet 13/06-03 13:48, rettet 13/06-03 13:59 
En fyr jeg kender, der har haft lejlighed til at stifte grundigt bekendtskab med maskinen, beskrev oplevelsen af N-Gage spil som at spille i "slow-motion", men at det ellers var en fin lille sag. Lyder umiddelbart ikke voldsomt lovende. Måske bare en børnesygdom med den første generation af styresystemet, hvem ved.

Personligt tror jeg at N-Gage kan få det svært. Mobiltelefonien udvikler sig så hurtigt, at der ikke vil gå ret længe, før telefondelen er "gammeldags", og så falder den potentielle målgruppes interesse nok. De kunne selvfølgelig udvikle en ny model engang om året, men er folk med på den?

Jeg vil gerne prøve den, men købe den? Meh.
ckruseckruseSkrevet 13/06-03 16:02, rettet 13/06-03 16:02 
Nu er der så også rig mulighed for både at stikke nye sager i maskinen og opgradere dens software, så fremtiden burde være sikret hvis der kommer børnesygdomme mm.

3rd party support er vel maskinens største svaghed?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig