X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Next-gen anbefaling?


Svar Sortering
dRxLdRxLSkrevet 21/05-07 10:53, rettet 21/05-07 11:05 
Ja det gælder jo om at få dette diskuteret på en saglig måde mens de forstyrrede elementer nyder deres tid i skyggen :-p
Vi kunne måske have et par dages nogenlunde fornuftig debat om emnet, og så få låst denne tråd når de vender tilbage?

En kammerat spurgte mig til råds mht. næste-generations konsoller.

Kammerat>
Da jeg næsten er i markedet efter en rigtig næste-gen konsol (min computer er brændt sammen, og jeg gider egentlig ikke reparere den eller købe en ny, da jeg slet ikke har savnet den i over 1 1/2 måned), kunne det lige være sjovt at høre om du har solgt din XBOX 360, om du bruger den, og hvad dine "andre" venner siger til PS3'eren, eller om man skulle vente til den "nye" xbox med HDMI og 65 nano CPU kommer til efteråret?

Til dette svarede jeg følgende:
mig>
Mht. next-gen konsolkøb, så ville jeg personlig vælge en PS3 på nuværende tidspunkt. For dig er den måske interessant fordi den er et kønnere design, mere støjsvag, er en blu-ray afspiller og har et meget godt bagkatalog fra ps1 og ps2. Hvad fremtiden angår ser det ud til at xbox 360 og ps3 vil have de samme block-buster titler, mens jeg forventer at de lidt mere interessante og obskure ting vil være at finde på PS3.

Xbox live arcade, som ellers var mit håb for at 360'eren kunne blive interessant, har desværre mistet sit momentum og Microsofts prispolitik på online distribueret indhold og abonnementet for at spille online via peer-to-peer er en fornærmelse mod tænkende mennsker.

Jeg regner ikke med at prisen er et problem for dig.

Jeg linker til denne tråd i mit svar til ham og så kan I komme med de indspark i måtte have til emnet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 21/05-07 11:10, rettet 21/05-07 11:11 
Jeg er også blevet spurgt om det samme et par gange og har først varmt anbefalet at folk seriøst overvejer en 360'er (pga. den betydeligt lavere pris, større "mainstream" spilkatalog og Live Arcade) eller alternativt vente 6-9 måneder på at PS3 falder i pris og der kommer flere spil.

Mine erfaringer er dog at "almindelige" forbrugere (i min omgangskreds og familie ihvertfald), hellere venter på et PS3 prisfald og slet ikke overvejer en Xbox som anses som "inferiør".
Jeg tror ikke det har noget med spiludvalg at gøre men mere Xbox branded som er svagere i DK. Folk plejer også at rynke på næsen når de hører at MS tager penge for deres online service og Sony's er gratis.

Ihvertfald mine erfaringer ;)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 21/05-07 11:43, rettet 21/05-07 11:44 
Stakkels venner! Det er jo de helt forkerte mennesker de spørger :-)

Jeg kan ikke forstå hvordan nogen seriøst kan anbefale en PS3 lige nu, med dét spiludvalg og dén pris.

og så er:
Microsofts prispolitik på online distribueret indhold og abonnementet for at spille online via peer-to-peer er en fornærmelse mod tænkende mennsker.

bare irriterende én-øjet semantik.
Tænkende mennesker kan se, at Xbox Live er så meget mere end et peer-to-peer netværk.
Selv hvis man ser bort fra downloadable content, demoer, Live Arcade, film og tv serier, så er der kæmpe forskel på Xbox Live og GameSpy eller hvad man ellers kunne sammenligne det med på PC.

Og hvis prisen i øvrigt ikke er et problem, så er det vel fint nok, at betale for ét Gamertag i alle spil, achievements og alle de andre ting Microsoft TVINGER udviklerne til. I modsætning til det gratis PSN, hvor det er valgfrit for udviklerne.

Kan PSN så med tiden blive lige så omfattende og fedt som Xbox Live? Absolut, men mon ikke Microsoft har tænkt sig, at udnytte deres forspring, og blive ved med at udvikle nye koncepter?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
CoreCoreSkrevet 21/05-07 11:47, rettet 21/05-07 11:57 
Det afhænger efter min mening i høj grad af om han vil have kvalitetsspillene her og nu, eller om det ikke generer ham at vente x antal måneder før de begynder at dukke op. Jeg syntes stadig ikke at der er nogle nævneværdige spiltitler der er PS3 værd endnu, men jeg er samtidig heller ikke i tvivl om at de nok skal komme.

Selvom Sony nok skal få nogle spændende spil i fremtiden, er de ikke alene om de gode exclusive-titler. 360'eren har allerede Dead Rising (med tale om en fortsættelse), Lost planet, Gears Of War og Halo 3. Derudover verserer der flere og flere rygter om Metal Gear Solid 4 og Resident Evil 5 på Xbox 360 også, ifølge Gamereactor er SquareEnix endda begyndt at snakke om at Final Fantasy XIII muligvis bliver en multiplatformsudgivelse. Så spiludvalget taler egentlig lige godt for dem begge, med det til forskel at det allerede eksisterer til Xbox 360, og godt kan komme til at lade vente rimelig længe på sig til PS3.

PS3 har/får også arcade-lignende spil til download, så det er muligvis også et dødt løb i mellem de to konsoller på det punkt.

Mht støjen er PS3 rigtig nok støjsvag, men ikke lydløs. Dertil kommer at 360'erens nyeste update, også har hjulpet lidt på støj-issuet. Xbox 360 larmer dog stadig mere end PS3 alligevel.

Men med støjsvaghed, blu-ray-drev og eksklusive Sony-titler syntes jeg også at alle PS3's fordele er nævnt, mens Xbox 360 stadig fører i min bog p.g.a. Live, dens Live/dashboard-integrering og dens controller.

PS3 er rigtig nok online på et meget bedre plan end PS2, men stadig langt fra sammenlignelig med Xbox 360. Friendslister m.m. findes kun i selve spillenes multiplayerdel, så den friendsliste du har i selve dashboardet kan ikke bruges til en hat, når du spiller online. Derudover er der p.t. ingen adgang overhovedet til dashboardet når spillet først kører. Dette medfører bl.a. at hvis man modtager en besked fra en online kammerat mens man spiller, kræver det at du lukker helt ned for spillet, for at komme ud i dashboardet og læse den, for evt. at starte spillet op på ny bagefter. På xboxen har du adgang til alt hvad der vedrører friendslister, beskeder og onlinefunktioner uanset om du spiller offline, online eller ser film. Dertil kommer småting som achievement-systemet (som ikke betyder alverden, men alligevel er sjovt nok at have med), det medfølgende headset (i premium-pakken, hvorimod Sony endnu ikke har udgivet et officielt PS3-headset) og muligheden for spil-invites på kryds og tværs af hvad hver enkelt spiller sidder og har gang i.

Når først online-kampene er i gang, kører de begge (af hvad jeg har set) stort set lige godt. Demo- og Trailerdownloads har de begge to og det samme gælder mulighed for indkøb af add-ons. Sonys onlinedel er dog gratis, hvilket nogle vægter meget tungt, mens jeg selv er overbevist om at Live er pengene værd (ca. 500 om året).

For mit vedkommende vinder Xboxen mange points på controlleren. Jeg finder den langt mere præcis, den ligger bedre i hænderne (i mine i hvert fald) og jeg savner i meget høj grad rumble i controlleren når jeg spiller PS3 (det lyder måske småligt, men for mig betyder det meget). Dertil kommer PS3-controllerens udformning, der gør at L2 og R2 rører bordpladen når man har lagt controlleren fra sig, hvilket medfører at man nemt kan komme til at spole i DVD-afspilningen hvis man kommer til at støde til den.

PS3 vinder points på stabiliteten. Xbox 360 har det med at crashe fra tid til anden, og der er langt flere mandagsmaskiner ude i verdenen end det er tilfældet for PS3.

Sidst er der muligheden for at forbinde Xbox 360 til en windows-baseret PC. Det er ikke alle der har behov for dette, og mht videofiler er det mere eller mindre ligegyldigt. Jeg syntes dog at det er superfedt at kunne afspille mine 10 GB musikmapper via Xboxen med digital lyd, både i og udenfor spillene. På PS3 har jeg endnu ikke set eller hørt noget om mulighed for "custom soundtracks".

De resterende punkter kan nævnes i en kort liste:

PS3 har en 60 Gb Harddisk, Xbox 360 har kun 20 GB.

PS3 har mulighed for HDMI-tilslutning og den dertil hørende højere opløsning, Xbox 360 har kun VGA og kan max køre 1080p.

PS3 har indbygget trådløs netværk, Xboxens netværksadapter koster i nærheden af 600 kr.

PS3 har bevægelsesfølsom controller, dog ligner det lidt en gimmick, og jeg er selv lidt i tvivl om hvor meget og hvor godt den vil blive benyttet i fremtiden.

PS3 har allerede Blu-ray-drevet indbygget, Xboxens HDDVD-drev koster så vidt jeg husker i nærheden af 1200 kr.

PS3 koster 5500 i vejl. udsalspris, Xbox 360 koster 3200.

Et vigtigt spørgsmål man kan stille sig selv er:
Hvad er det man vil have af denne maskine.
Jeg selv bruger dem begge som spillemaskiner og har ikke behov for hverken HD-DVD- eller Blu-ray-drevet. Derved mister PS3 meget af sin prisberettigelse, og Xboxens merudgift bliver noget mindre. PS3'erens høje opløsning bliver også mindre vigtig, da spillene ikke bruger så høj en opløsning alligevel.

Jeg selv har ikke truffet noget valg mellem de to, jeg spiller på dem begge. Xbox 360 er dog, på trods af sine skavanker den foretrukne, og den jeg helst ville anbefale. Dette er dog stadig meget baseret på dens allerede eksisterende spiludvalg og onlinedelen/Live.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 21/05-07 11:48, rettet 21/05-07 11:50 
SeventhSun>
Stakkels venner! Det er jo de helt forkerte mennesker de spørger :-)

Læste du hvad jeg skrev?
dRxLdRxLSkrevet 21/05-07 11:55 
Mht. diverses fremhævning af Live og gamertags som en super ting, så mangler jeg måske lige at påpege at anbefalingen er til en voksen mand med et i forvejen fuldt og rigt liv. Jeg regner altså ikke med at han føler behov for at opbygge en pseudo-online tilværelse med virtuelle venner.

Ikke at han ikke spiller online, men jeg har bare ikke indtrykket af at "community" aspektet har nogen betydning for ham.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/05-07 11:59 
Core>
Derudover verserer der flere og flere rygter om Metal Gear Solid 4 og Resident Evil 5 på Xbox 360 også...

RE5 er skam allerede annonceret til X360, det er ikke kun rygter. MGS4 er stadig på rygteplan.

Oooold news!
DeluxScanDeluxScanSkrevet 21/05-07 11:59, rettet 21/05-07 12:00 
For lige at fokusere på onlinedelene, så ser jeg Live som et mere seriøst community. At man skal betale for en konto gør, at små 12-årige ikke opretter utallige alias'er som de bruger til at teamkille folk, de ikke kan lide - eller f.eks. kører modsat i et racerspil. Den slags er næsten ukendt på 360, mens det er en evig pine på PlayStation.
Ellers ville jeg skele til prisen og spillene, og der har Xbox 360 en klar føring.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JinkJinkSkrevet 21/05-07 12:09 
SeventhSun>
Selv hvis man ser bort fra downloadable content, demoer, Live Arcade, film og tv serier, så er der kæmpe forskel på Xbox Live og GameSpy eller hvad man ellers kunne sammenligne det med på PC.

Jeg ville nok ikke sammenligne med GameSpy. Ved faktisk ikke hvem der bruger det og hvordan det bruges. Men jeg ser ikke rigtig nogen fordele ved Live frem for hvad der er muligt på PC. På PC er det ikke ligeså let tilgængelig, men der er de samme muligheder som på Live og man kan justere det lige som man ønsker, hvis bare man har styr på det.
SolaegSolaegSkrevet 21/05-07 17:03 
Baseret på spiludvalget står 360'ern IMO noget stærkere. Det ændrer sig dog en del, hvis man har en kraftig pc, da mange titler kommer både til PC og Xbox'en som fx Alan Wake, Two Worlds og Bioshock.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 21/05-07 17:41 
Jink>
Men jeg ser ikke rigtig nogen fordele ved Live frem for hvad der er muligt på PC.

Det der er jo blevet diskuteret til døde, og jeg vil vove at sætte spørgsmålstegn ved, hvor meget du har spillet over Live og/eller i online multiplayer på PC.

Det er sandt at voice chat, i teorien er muligt på PC, men jeg har aldrig prøvet hvor det fungerede bare en smule så godt som over Live.
Selv i Battlefield 2 og 2142, hvor det er indbygget, bruger folk det stortset aldrig.

Gamespy har du åbenbart heller ikke prøvet, men det prøver meget at emulerer Lives friend liste med fast gamertag osv. Problemet er selvfølgelig, at det langt fra er alle spil, der bruger Gamespy.

Så selvfølgelig kan man teknologisk have de samme muligheder i online spil på PC som på Xbox, i praksis fungerer det bare helt anderledes.
At opnå den samme community fornemmelse, kræver en clan eller en guild eller en anden form for "hårdt" arbejde. I modsætning til Xbox Live, hvor det bare er der - ikke at det er perfekt altid.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
CoreCoreSkrevet 21/05-07 18:00 
Har jeg misforstået det første indlæg, eller er PC slet ikke mellem de sammenlignede maskiner?

I øvrigt ville PC indskrænke genreudvalget en del sammenlignet med konsollerne, da fighter- race- og sportsspil slet ikke ses i samme omfang på PC. I samme omgang vinder konsollerne et point på onlinedelen p.g.a. de genrer.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JinkJinkSkrevet 21/05-07 18:01, rettet 21/05-07 18:06 
SeventhSun>
Det der er jo blevet diskuteret til døde, og jeg vil vove at sætte spørgsmålstegn ved, hvor meget du har spillet over Live og/eller i online multiplayer på PC.

Den diskussion har jeg misset. Men jeg har spillet 1 år på Live(Dog i starten af Live) og 4 år online på PC, så jeg mener at jeg har spillet en del.

Det er sandt at voice chat, i teorien er muligt på PC, men jeg har aldrig prøvet hvor det fungerede bare en smule så godt som over Live.
Selv i Battlefield 2 og 2142, hvor det er indbygget, bruger folk det stortset aldrig.

Til det kan du bruge Ventrilo eller Teamspeak, som gør det mindst ligeså godt. Men ja når det er indbygget i spillet bliver det alligevel sjældent brugt på PC.

Gamespy har du åbenbart heller ikke prøvet, men det prøver meget at emulerer Lives friend liste med fast gamertag osv. Problemet er selvfølgelig, at det langt fra er alle spil, der bruger Gamespy.

Nej, fordi jeg har ikke hørt noget godt om det eller nogen der bruger det. Lyder mest af alt bare nogen der prøver at lave Live på PC, så det måske kan hjælpe den casual spiller. Nej tak :)

Så selvfølgelig kan man teknologisk have de samme muligheder i online spil på PC som på Xbox, i praksis fungerer det bare helt anderledes.

Ja, det hele er i en pakke på Live, som nogen vil fortrække. Men hvis man fortrækker at kunne bestemme helt hvordan det skal være, synes jeg mulighederne er bedst på PC.

At opnå den samme community fornemmelse, kræver en clan eller en guild eller en anden form for "hårdt" arbejde. I modsætning til Xbox Live, hvor det bare er der - ikke at det er perfekt altid.

Jep, og der har vi forskellen på de to. Jeg fortrækker helt klare det 'hårde' arbejde end, Live's simplificeret og let tilgængelige online service. Grunden til at Live er en succes er jo at folk godt kan lide det. Men at det er bedre end online på PC synes jeg ikke man kan sige. Det er op til hvilken person man er :)

Core>
I øvrigt ville PC indskrænke genreudvalget en del sammenlignet med konsollerne, da fighter- race- og sportsspil slet ikke ses i samme omfang på PC. I samme omgang vinder konsollerne et point på onlinedelen p.g.a. de genrer.

Det er servicen der bliver diskuteret ikke antallet af online spil.

EDIT: Ja, mon ikke Seventhsun skulle(hvis han har lyst) modargumentere mit indlæg i en anden tråd, så denne tråd ikke bliver ødelagt :)
TheDukeTheDukeSkrevet 21/05-07 18:07 
SeventhSun>
Problemet er selvfølgelig, at det langt fra er alle spil, der bruger Gamespy.

Problemet er nok snarere at der er en del der gør ;)
WehnerWehnerSkrevet 21/05-07 18:39 
Ikke mere pc-snak, med mindre dRxL's ven kommer på de tanker.

dRXl: Er din ven supervild med små underlige ting, eller køber han en next-gen maskine for de store flotte oplevelser i 1080ppp? Og hvordan er hans spilsmag generelt set?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SlothSlothSkrevet 21/05-07 22:12 
Personligt vil jeg holde mig langt væk fra 360'eren indtil Microsoft får fikset konsollen, så den holder længere end 6 mdr. i snit.

Og før jeg får flammer: Ja, jeg er pro-Sony, og vil af nogle betegnes som en fanboy.

Jeg mener dog stadig, at enhver med en smule forstand kan se, at den er rygende gal med 360'eren. Dens konstruktionsfejl og deraf kommende fejlprocent er simpelthen uhørt! Det er sgu godt, at Microsoft ikke laver bilbremser!

Jeg kunne godt tænke mig en 360'er på et tidspunkt, men ikke før den kører stabilt.
Kiss me, would you kindly?
fumfumSkrevet 21/05-07 22:21 
Nej, på bilsiden er vi glimrende dækket af skodprodukter fra Frankrig.
Jeg har haft en xbox360 fra en måned efter den kom på gaden. Og der har ikke været nogen problemer.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
JAAJAASkrevet 21/05-07 22:21, rettet 21/05-07 22:25 
Med mindre din ven partout skal have Blue Dragon og Lost Odyssey, så vil jeg sige PS3. Primært grundet lydniveauet og fejlprocenten på X360, men jeg tror også, at han på længere sigt vil få et endnu større udvalg af titler. Jeg vurderer, at der på PS3 vil være rigeligt med substitutprodukter for de ting, der kommer til 360, mens det nok vil halte mere i den anden retning. Dette selvfølgelig grundet japansk support og mangel på samme.
WehnerWehnerSkrevet 21/05-07 22:29 
Jeg er også irriteret over hardwarens kvalitet, men i sidste ende vil det jo altid komme an på spillene. Hvis de spil, jeg foretrækker at spille, kommer på en fysisk svag platform, så må jeg jo leve med det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 21/05-07 22:35 
Hvis man alligevel skal ud og bruge 5000 kr på hardware, vil jeg anbefale BÅDE Wii og Xbox360. Man kan få dem begge til samme pris som én PS3.

Nintendo er godt på vej til at sætte sig på det japanske marked. Måske det kan ændre sig, men i øjeblikket er der ikke noget, som tyder på det. Det er selvfølgelig vigtigt af den grund, at det efter al sandsynlighed vil resultere i øget japansk støtte til maskinen. Hvilket betyder flere obskure spil(Hvis det altså er dem, man leder efter).

Xbox360 vil så kunne supplere med flere af industriens traditionelle spil(Resident Evil 5, Grand Theft Auto 4, Halo 3, Assasins Creed, Gears of War, Devil May Cry 4 osv).

Samtidigt har komboen den fordel, at der bliver åbnet for både Live Arcade og Virtual Console. Det betyder adgang til en del af Nintendos gamle klassikere. Dertil kan man så tilføje remakes/nye titler fra Live Arcade som Ikaruga, Geometry Wars, Bomberman, Every Extend Extra, Castlevania SotN osv.

For mig er det den kombo, som giver bedst mening.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Danny SallingDanny SallingSkrevet 21/05-07 22:49 
Min 360´er har aldrig været gået i stykker, den har dog crashet nogle gange, men det har jeg prøvet på snart alle konsoller der er "skive" baseret som jeg har haft. Har sjovt nok aldrig haft nogen probs med cart konsoller, hmmm.....
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
dRxLdRxLSkrevet 21/05-07 23:09, rettet 22/05-07 12:51 
Om kammeraten:

Han har allerede en Wii.
Han har ikke haft en PS2 (altså har han meget godt til gode)
Han har en chippet xbox1 (som han ikke har så meget originalt software til, der kan overføres til en 360'er :-p)

Han kan li' følgende:
PES
2K Football spillene
Virtua Tennis
Colin McRae serien
Mashed

Af ovenstående kunne man uddrage at han mest er til multiplayer spil, men det kan godt være at det blot er hvad han spiller sammen med mig. Jeg har dog lidt svært ved at forestille mig ham sætte sig ned med en episk klassiker på 80 timer+.
Han følger i øvrigt ivrigt med i tråden og jeg skulle sige tak for jeres mange bud, omend de endnu ikke har hjulpet ham til en endelig afgørelse.

edit: tilføjede at han har en xbox1.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 21/05-07 23:39 
Med de spil, så er en 360'er da endnu mere oplagt end før.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 22/05-07 02:03, rettet 22/05-07 02:07 
For nuværende er det vel mest en trossag. Den konsol der bliver markedsdominerende får de bedste og de fleste spil, og det bør være afgørende for, hvad man bruger sin tid på.

Men hvorfor gætte hvad der sker ude i fremtiden, og ikke bare få noget ud af tingene her og nu? Og der er fakta jo ret klare: der er i øjeblikket ikke meget der er værd at bruge tid på på PS3 (udover Blu-ray-afspiller), og den koster lige nu langt mere, end den vil komme til indenfor en overskuelig fremtid.

Skal man kun have én af de to, så ville jeg tage en 360'er nu, og så udskifte den til en PS3, når den formentligt får det mere interessante spiludbud og pris om et år eller to. Det er jo ikke (for os alle, i det mindste ;)) en krig hvor man skal vælge den ene eller anden side - man kan være på dem begge eller skifte undervejs...

EDIT: Jeg ville selvfølgelig først købe en PS2 og spille de oceaner af gode spil til den - der er mange gange mere god underholdning i den end de tre nye konsoller til sammen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 22/05-07 08:21 
Wehner>
Med de spil, så er en 360'er da endnu mere oplagt end før.

Det ville jeg også mene, især p.g.a. PES allerede er udgivet til 360'eren med en (så vidt jeg ved) OK onlinedel. Mashed er bagudkompatibel på den, og Virtua Tennis 3 fåes kun med onlinedel i Xbox 360-versionen. Men igen er det en vigtig faktor, om han vil have spillene nu og her, eller om det ikke generer ham at skulle vente på dem.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 22/05-07 14:13 
Jeg er enig med Rune. Hvis han først vil spille spil, der hypotetisk udkommer eksklusivt om lang tid, så vent under alle omstændigheder med at købe en PS3 til den tid, for så MÅ den da være faldet i pris.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 22/05-07 15:14 
Men PS3'en er vel rimeligt bagudkompatibel og spytter de gamle spil ud i progressive, eller?

Er PS3'en ikke en rimelig god platform til at afspille PS2 spil på et HDTV?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 22/05-07 15:46 
Jo den er. Lige i tiden spiller jeg kun PS2 spil på den. Der er jo virkelig kommet nogle gode titler her i dens efterår.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
CoreCoreSkrevet 22/05-07 17:06, rettet 22/05-07 17:06 
dRxL>
Er PS3'en ikke en rimelig god platform til at afspille PS2 spil på et HDTV?

Ja og nej. Nogle kan køre mere eller mindre fejlfrit på den. Men der er stadig mange der ikke kan, og flere af dem der kan, kører rigtig dårligt i FMV-sekvenser.

Sony>
For at få den bedst mulige oplevelse, når du spiller dine PlayStation®2-spil, anbefaler vi, at:
Du undlader at tilslutte ikke-essentielt USB-tilbehør til din PS3
Du undgår brugen af "60Hz"- og netværksmodes (som kan give mærkbar grafisk beskadigelse, som ikke findes i hovedspillet)
Du springer over valgfri Full Motion Video-sekvenser (et lille antal spil har grafisk beskadigelse i en eller flere videosekvenser).

Så voldsomt meget bedre til bagudkompatibilitet i forhold til Xbox 360 er den ikke.

PS3 Bagudkompatibilitetsliste.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 22/05-07 18:10 
Det vil jeg nu nok mene den er - både i pct. af kompatible spil og kvaliteten af afviklingen. 360'eren kan så tilgengæld opscalere spillene til HD hvilket man ikke skal glemme.
CoreCoreSkrevet 22/05-07 18:19, rettet 22/05-07 18:22 
Beano>
Det vil jeg nu nok mene den er - både i pct. af kompatible spil

Er du sikker på at du mener det? Jeg kan følge at antallet af bagudkompatible spil muligvis er større (har ikke selv talt/sammenlignet), men procentdelen?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
lightyear dklightyear dkSkrevet 22/05-07 18:19, rettet 22/05-07 18:19 
Pes 6 er det eneste Fodbold spil man kan spille online hvor det kører PRÆCIST på samme måde som offline, lag og responsive på knapperne er som singleplayer.
are you CHICKEN?
BeanoBeanoSkrevet 22/05-07 19:31, rettet 22/05-07 19:41 
@Core: Ja, der var en opgørelse på Joystiq (mener jeg) på et tidspunkt hvor pct. delen blev beregnet. Og det var inden v1.70 firmwaren så det er sikkert ikke blevet ringere siden ;)

EDIT: Link tilføjet

"Breaking down the Euro PS3's backward compatiblity" (1.60 firmware)
CoreCoreSkrevet 22/05-07 19:38 
Fair nok, jeg syntes bare det lyder meget voldsomt, ud fra den liste Sony selv har offentliggjort (linket længere oppe). Spørgsmålet er så om Joystiq bare har talt revl og krat på listen med, for ret beset burde alle de titler der kun har én farvet firkant ikke tælles med, da de jo så godt som ikke kan køre.

Jeg er vil dog ikke afvise at du har ret mht. antal, men procentdel lyder helt vildt. Der er jo helt afsindigt mange PS2-udgivelser, og så mange titler er der altså heller ikke på Sonys liste.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 22/05-07 19:46, rettet 22/05-07 19:54 
Core>
Spørgsmålet er så om Joystiq bare har talt revl og krat på listen med, for ret beset burde alle de titler der kun har én farvet firkant ikke tælles med, da de jo så godt som ikke kan køre.

Har lige rettet min post med et link ovenover ;)

Ja, Joystiq tæller alle titler med (men udspecificerer det ret godt) - ligesom MS også gør på deres BC liste. De fleste spil på deres liste har også issues, forskellen er bare at Sony angiver en "kompatibilitets status" på deres liste mens MS bare angiver en titel som "kompatibel".

Har også prøvet flere PS2 titler med laveste rating som kørte yderst fornuftigt (f.eks. Okami), så vil ikke betegne en firkant som "så godt som ikke kan køre" ;)

EDIT: BS rettet til BC... geee ;)
CoreCoreSkrevet 22/05-07 21:47, rettet 22/05-07 21:54 
Beano>
Har også prøvet flere PS2 titler med laveste rating som kørte yderst fornuftigt (f.eks. Okami), så vil ikke betegne en firkant som "så godt som ikke kan køre" ;)

Det kan du på sin vis sagtens bilde mig ind, jeg havde bare fået indtrykket at de knap kunne køre. Det eneste jeg selv har testet er FFXII, og der lignede introen noget der er løgn. Bottomline er at både Sony og Microsoft er nogle klaphatte m.h.t. bagudkompatibiliteten, hvilket jeg (som tudet over mange gange før) syntes er en skandale.

Men på sin vis behøver jeg næsten ikke at tage mine ord i mig alligevel. For den kører tydeligvis bedre, men VOLDSOMT meget bedre er den alligevel ikke :p

Men fair nok, vi kan altid (hvis nødvendigt) samle op på den når jeg har fået testet nogle flere PS2-spil, og læst dit link (hvilket nok først bliver i morgen).

EDIT: Nu kiggede jeg på dit link alligevel. De sammenligner da ikke procentdelen med Xbox 360'erens nogen steder. Eller er det mig der er bælgøjet?

Men "For the record", kan vi lige notere at før 1.7 updaten er det 35,69% ialt af PS1 og PS2-spil der kører med "No known issues".
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 22/05-07 22:18 
Core>
Bottomline er at både Sony og Microsoft er nogle klaphatte m.h.t. bagudkompatibiliteten, hvilket jeg (som tudet over mange gange før) syntes er en skandale.

Helt enig her ;)


Core>
EDIT: Nu kiggede jeg på dit link alligevel. De sammenligner da ikke procentdelen med Xbox 360'erens nogen steder. Eller er det mig der er bælgøjet?

Nej, du er ikke bælgøjet (tror jeg ikke ihvertfald :) ) - artiklen laver bare en beregning af ca. hvor god/dårlig BC er på PS3. Har ikke set en beregning for 360'eren.


Core>
Men "For the record", kan vi lige notere at før 1.7 updaten er det 35,69% ialt af PS1 og PS2-spil der kører med "No known issues".

Jeps... men 56% kompatible (med eller uden issues) sammenlagt for PS1+PS2 spil og 72% for PS2 spil alene. Har som sagt ikke nogen beregning af BC-graden på 360, men tror altså den er noget lavere end 56%/72%... eller 44% PS2 spil som kører uden issues. Og tallene for 1.7 firmwaren vil sikkert være endnu bedre.

Selvfølgeligt stadig ikke "godt nok" IMO... bare langt bedre end det først frygtede da Sony annoncerede at PS1/PS2 spil ville blive delvist software emuleret på EU PS3 ;)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 23/05-07 17:34 
Men hvis trådens hovedperson allerede har en Wii, er det stadig billigere at købe en PS2 OG en Xbox 360 end en PS3 :-D
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 23/05-07 18:06 
I forlængelse af mine tidligere posts vedr. BC... der kommer åbenbart en ny 1.8 firmware i morgen til PS3 som giver support for upscaling af PS1/PS2 spil og DVD'er (op?) til 1080p ;)

Link
ckruseckruseSkrevet 24/05-07 19:09 
Jeg kan ikke lige følge de folk, der anbefaler en PS3 på nuværende tidspunkt. Der er stadig så småt med solide titler i forhold til Xbox 360, hvor du tilmed kan få de allerførste launchtitler til ret fornuftige penge -- samt det gode udbud på Xbox Live Arcade.

Men billedet ændrer sig nok om 6-12 måneder, for jeg synes Sony efter en ret bøvet start er begyndt at mande sig selv mere op. Fx de nye features i version 1.8. På Gamer's Day er der også kommet ret fede eksklusivtitler på banen, fx LittleBigPlanet og Drake's Fortune, så Sony skal nok finde den gode rytme igen og hale ind på Microsoft. Men lige nu, i maj måned år 2007, der ville jeg uden tøven satse på en X360.
dRxLdRxLSkrevet 29/05-07 12:53 
Han endte med at købe en PS3, som jeg glæder mig til at prøve på lørdag ;-), og jeg skulle hilse og sige tak for den informative tråd.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 30/05-07 20:03, rettet 30/05-07 20:10 
Nu hvor visse PS3 fanboys er vendt tilbage, vil jeg lige påpege hvordan jeg, synes jeg selv, lykkedes godt med at være ganske pro-ps3 (fremfor xbox 360) i denne tråd, uden at komme til at virke som en lallende idiot. Overveje det venligst før i næste gang skriver om ps3 fantastiskhed på en enøjet og mildest talt latterlig måde. Tak.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RooneyRooneySkrevet 30/05-07 23:23 
Tager jeg fejl, eller lukkede du ikke selv tråden igår, med dit sidste indlæg? Din kammerat har købt en maskine, så tråden har vist tjent sit formål.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 30/05-07 23:27 
Jeg er glad for at du har læst min opfordring. Tak =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig