X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mangafilm


Svar
nerosnerosSkrevet 19/05-07 20:41 
Det er efterhånden lidt lang tid siden jeg har set nogle mangafilm og jeg føler lidt, at jeg måske er gået glip af nogle nye titler. Hvad kan i anbefalde man skal se? Jeg er til det lidt mere hardcore som Ninja Scroll og Ghost in the shell samt A.D police og den slags.

Hvad med den der nye Afro Samurai?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/05-07 21:20 
Den har vist været op' og vende et par gange før :)

http://playright.dk/forumemne.php?id=21501#304733
http://playright.dk/forumemne.php?id=18337#228687
http://playright.dk/forumemne.php?id=7651#144425

Feks. ;)

Af de lidt mere grovkornede mainstream-titler, kan jeg anbefale Cowboy Bebop: The Movie og Dead Leaves. Specielt den sidstnævnte har masser af dejlig hjernedød vold :P
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/05-07 23:37, rettet 19/05-07 23:40 
Ultimate Teacher, Violence Jack, Mad Bull,Dominion Tank Police og Dead Leaves er også mega fede hvis du ikke kender dem.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/05-07 08:59 
Var lidt stiv i går så opfattede ikke det var hardcore titler du ledte efter, så minus de her titler: Ultimate Teacher ,Dominion Tank Police og Dead Leaves.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/05-07 12:19 
Okay, så forstår jeg ikke, hvad der menes med "hardcore" :/
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 20/05-07 18:04 
Dead Leaves ser ihvertfald fedt ud.
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/05-07 18:24 
Killer Bean 2>
Den har vist været op' og vende et par gange før :)

http://playright.dk/forumemne.php?id=21501#304733
http://playright.dk/forumemne.php?id=18337#228687
http://playright.dk/forumemne.php?id=7651#144425

Feks. ;)

Af de lidt mere grovkornede mainstream-titler, kan jeg anbefale Cowboy Bebop: The Movie og Dead Leaves. Specielt den sidstnævnte har masser af dejlig hjernedød vold :P

Så ikke du også havde skrevet Dead Leaves, men tænkte bare det var det lidt mere alvorlige han søgte.
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 22/01-09 00:02, rettet 22/01-09 10:39 
Jeg kan anbefalde Karas: The Prophecy. Super lækker manga film med de svedigste kamp effecter jeg nogensinde har set.

I iørigt så startede jeg denne tråd med at spørge ind til Afro Samurai og vil bare sige jeg synes den stinker :-(

Karas Trailer
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/01-09 00:06, rettet 22/01-09 00:07 
Jeg kender ikke nogen med så usædvanlig (dårlig) smag som dig Neros. Desuden er du enten meget krukket, eller enormt modsat - to sider af samme mønt :)

Afro Samurai er IMHO god til manifestere det den forsøger at ramme, selvom jeg gerne så Samuel skiftet ud.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 22/01-09 00:19, rettet 22/01-09 00:22 
Jeg synes den er plat! Wu-Tang Clan har gjort hvad filmen vil ramme i 1993 og iøvrigt er jeg ikke så vild med, at man forgriber sig på japansk kultur på den måde som det bliver gjort i Afro Samurai. Så vil jeg sku hellere se Kung-Fu Kelly det er sku kitch men også ret dumt :-)

Jeg synes nu jeg har den bedste smag i verdenen!
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 22/01-09 00:24 
Den er i hvert fald unik! :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 22/01-09 00:25 
Tak :-)
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/01-09 01:29 
Monster og Death Note er to spændings serier der er værd at se.... Kan varmt anbefales
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/01-09 10:58 
neros>
Jeg synes den er plat!

Det kan vi sagtens blive enige om, måske især fordi den er så amerikansk. Men jeg synes nu også rigtigt meget japansk animé er plat, eller endda fordummende - også noget af det du selv nævner. Det kitchede er selvfølgelig en formildende faktor :)

Death Note synes jeg også godt om, selvom serien har det med at små implodere i de senere afsnit - det er de samme fortællemæssige effekter der bliver brugt igen og igen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 22/01-09 11:23 
Jamen jeg er også enig med dig et stykker af vejen. Manga kan jo være ret sentimentalt og pjattet men på en charmerende måde. Synes bare overhovedet ikke det rammer noget af det jeg kan lide ved manga i Afro Samurai. Men den er jo faktisk heller ikke Manga. Jeg ville til hver en tid hellere vælge Ninja Scroll frem for Afro Samurai. Kan ikke lige huske hvad den tegner hedder som har lavet Ninja Scroll, men jeg er helt vild med hans stil. Mener også det er ham som har lavet Vampire D Blood Lust hvis jeg husker korrekt.
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/01-09 11:34 
Du rammer hovedet på sømmet; Afro Samurai er ikke animé, og derfor synes jeg ikke du giver det en fair chance ved at dømme det ud fra denne stilarts præmisser - så kan du jo ikke blive andet end skuffet :) Givet, Afro Samirai har en masse tilfælles med meget animé, også rent stil-mæssigt, men der nu engang tale om amerikansk stil.

(Manga er tegneserierne, animé er den animerede version - bare så jeg ikke misforstår hvad du mener fremover).

Ninja-Scroll er glimrende, jeg har slupret alle afsnit af serien og filmene i mig, med stor velbehag, men den er også meget anderledes end AS, selvom de har samme tema.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaieraNaieraSkrevet 22/01-09 12:59 
Såvidt jeg kan se er Afro Samurai i allerhøjeste grad anime, eftersom firmaerne der står bag er japanske. At det så er noget bras er en anden sag.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dpldplSkrevet 22/01-09 13:15 
Yup, Gonzo serier/film vil altid være anime. Deres stor forskel er bare de faktisk fokusere på US og EU. Og afro samurai var faktisk mere lavet til disse steder.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
nerosnerosSkrevet 22/01-09 14:06, rettet 22/01-09 14:11 
Echelon VI>
Ninja-Scroll er glimrende, jeg har slupret alle afsnit af serien og filmene i mig, med stor velbehag, men den er også meget anderledes end AS, selvom de har samme tema.

Det er sørme godt du lige kan gå ind og rette op på de gale ting jeg skriver ;-)

Men som du selv skriver så er AS MEGET anderledes en Ninja Scroll og det nok derfor jeg er så glad for den ;-)
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/01-09 17:02, rettet 22/01-09 17:02 
Jeg er klar over at det er japanske studier der står bag Afro Samurai - jeg fik vist forklaret mig forkert. Det forholder sig vel ikke sådan, at bare fordi serien er lavet af et japansk studie, er det nødvendigvis animé - jeg deler hvert fald ikke denne holdning. Det kunne hurtigt komme til at handle om semiotik etc.

Pointen var, som dpl så fint underbygger, at der var tænkt langt mere amerikansk identitet/tegnefilmskultur ind i serien, end japansk.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 22/01-09 18:02 
Her er lidt mere om Karas. Synes folk skal se den hvis ikke man kender den. Det er meget flot lavet.

Karas (anime)
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 22/01-09 18:17 
Echelon VI>
Det forholder sig vel ikke sådan, at bare fordi serien er lavet af et japansk studie, er det nødvendigvis animé - jeg deler hvert fald ikke denne holdning.

Øhm, jo, det gør det jo lige netop. 'Anime' er bare et andet ord for japansk tegnefilm på vores breddegrader, mens det for dem er alt der er tegnet/animeret.

Selvom 'Big O' er lavet hovedsageligt med det amerikanske marked in mente, så er det stadig anime. Jeg deler i øvrigt ikke dpls holdning til at det meste Gonzo laver er vestligt orienteret; Gonzo laver TONSVIS af serier, af meget svingende kvalitet, men ikke mange udmærker sig ved at være specielt vestligt orienterede på nogen måde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dpldplSkrevet 22/01-09 18:52, rettet 22/01-09 19:02 
Mente enlig også 2 ting med "fokusere". En er F.eks Afro samurai som er anime lavet til USA hovedsaglig. Men udover det satser de altså på tjene på over hele verden, hvilket mange anime firmaer ikke gør. (Det kan ses på hvad de gjorde med blassreiter og sæson 1 af tower of druaga, begge 2 serier jeg kan lide. Og de kører videre med den stil på crunchyroll.com. Tv tokyo bruger samme sted til Naruto)
Så jo du har ret, ikke mange deres serier er lavet ren til USA som afro samurai. Men derimod regner gonzo altså USA og EU med ind i hvor der kan tjenes penge. Hvorimod flest andre kun tænker de kan tjene penge hjem i Japan.

Og tip til folk der kan lide lovlige muligheder for anime. Hold øje med http://www.crunchyroll.com/
Lidt begrænset lige nu for dansker da en del serier ikke kan ses pågrund diverse ting med licens(selv om der er vel 6 til 10 serier at se. Vis ikke mere, ellers kommer der nok meget mere). Men de har naruto, gintama og gonzos nye serie som os dansker kan se allerede 1 time efter de blev sendt i Japan. Ja kan godt like gonzo en smule, så synes det var værd købe medlemskab der. Men andre skal måske afvent og se, MEN flest serier kan ses i dårlig version gratis(Medlemmer får 480p eller 720p)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 23/01-09 06:50, rettet 23/01-09 06:56 
Hvorfor er Crunchyroll lovligt?
Betyder det, at de har ændret deres regler for hvad brugerne må uploade, drastisk?
dpldplSkrevet 23/01-09 07:02, rettet 23/01-09 07:03 
Ja. Cruchyroll er gået i sammen med tv tokyo(smidt mange penge i dem nu) og andre firmaer og begyndt med lovlige anime streaming.

Så alt det gamle og ulovlige er blevet slettet og der er ikke uploadet ting på siden mere!! Nu skal man endten vendte eller betale.
Vis man betaler for man diverse serier 1 time efter de er bevet sendt på japanesk tv. Samme tid får man 480p stream eller 720p hvor det muligt(naruto har 720p streams),
Vis man ikke vil betale bliver de sendt 1 uge senere gratis med low, high eller h256 streams.

Så crunchyroll er 100% lovlige nu med firma som tv tokyo bag dem. Samt firma som gonzo smider næste alt deres ting op.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig