X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste fladskærms-TV til 5000,-?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 18/05-07 14:16 
Jeg ved godt at der findes en "HDTV-fjernsyns" tråden, men den er efterhånden blevet mere end almindeligt uoverskueligt.

Samtidig regner jeg med at der kapaciteter herinde, der ligger inde med den viden jeg søger, uden at skulle bruge tid på at skulle slå det op.

Min fætter vil gerne give ca. 5000kr for et LCD-tv med digital-tuner. Hvad ville være det rigtige v... Se hele indlægget
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
251 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
amnesiaamnesiaSkrevet 15/09-11 20:43 
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?q=panasonic+g30&sp=all&pid=4779289
Græsset ER grønnere på den anden side!
BeanoBeanoSkrevet 15/09-11 22:47, rettet 15/09-11 22:48 
Jeg har haft nt VT30 model (returneret nu, primært af andre grunde) som var meget skuffende til mange 30fps spil ifm. panning. Ved ikke om det kun er VT serien eller også for G/GT, men vil anbefate at man prøver det af inden køb sammen med spil. Til film var det til gengæld fantastisk.
amnesiaamnesiaSkrevet 16/09-11 09:06 
Det er bestemt anbefalelsesværdigt at tage ud og se/prøve det fjersyn, som man har i tankerne at købe og ikke bare købe fordi en eller flere på internettet siger man bør gøre det.

Øjne oplever billeder forskelligt og nogen kan lide plasma, hvor andre har det bedre med LCD.
Græsset ER grønnere på den anden side!
nerosnerosSkrevet 17/04-13 11:42, rettet 17/04-13 11:43 
Jeg har en udstilling på vej hvor jeg har tænkt mig at lave et video værk. Denne skærm fra Panasonic ser fin ud men ville jeg også kunne bruge den til at spille på bagefter jeg tænker på dens opløsning?

Det ville være fint med en god skærm jeg også kunne bruge til gaming og film til omkring de 5000kr helst ikke mere da mit buget også skal bruges til andre matrialer.

Panasonic 50 tommer plasma
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 17/04-13 12:48 
GT modellen er bedre til gaming.
j/k
nerosnerosSkrevet 17/04-13 12:56 
GT modellen?
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 17/04-13 13:11, rettet 17/04-13 13:13 
Doh, kiggede ikke på den tidligere posts dato :(
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-13 13:15 
Hvis du skal bruge den til eget brug bagefter skal du altså gå efter noget med højere opløsning. Har netop lige stået og kigget på den model i Fona og det ligner altså lort i så lav opløsning.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 17/04-13 13:16 
Jeg tror ikke det er opløsningen der får det til at ligne lort.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-13 13:20 
Hvis han f.eks. skal bruge hans XRGB2+ så vil opskaleringen være helt ad H til (den er i forvejen ret ringe på Panasonic's fjernsyn) så scanlines vil blive af meget tydelig variabel tykkelse.
Tæt på kan man også meget tydeligt se de individuelle pixels, men det afhænger selvfølgelig af hvor tæt han skal sidde på det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 17/04-13 13:31, rettet 17/04-13 13:33 
Hmm ok hvad skal jeg så købe af mærke i stedet hvis jeg gerne vil bruge tv'et til eget brug bagefter? Man kan få et LED tv for nogenlunde samme pris og størrelse men jeg ved ikke hvor gode de er?

Jeg kommer ikke til at bruge det til retro det har jeg min PVM til ;-)
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 17/04-13 13:34 
Panny, Sammy og Sony :) Undgå 3D og fancy interpolation kredse og se hvad du har af muligheder i prislejet.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-13 13:39, rettet 17/04-13 13:43 
Ja, jeg er enig. Lav en søgning på "-model- input delay/lag" hvis du har tænkt dig at spille på det. De hurtige TV (nu til dags) ligger omkring 16-20ms.

EDIT: 3D ødelægger nu intet for 2D, men du skal gøre op med dig selv om du gider betale ekstra for sådan en gimmick. Mit TV har efter sigende rigtig god 3D, men jeg synes i de fleste tilfælde det fungerer ad helvede til i spil. Det er ganske godt til film. Jeg har ikke prøvet andre 3DTV eller set det i biffen, så har intet at sammenligne med.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 17/04-13 13:41 
Konsolkongen>
Hvis han f.eks. skal bruge hans XRGB2+ så vil opskaleringen være helt ad H til ...

Det ville sikkert være fint med en Lumagen Radiance til at opskalere til 1080p :) Nedskalering er sjældent så slemt. Lumagen har ikke verdens bedste de-interlacing, så XRGB'en skal smide et progressivt signal ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-13 13:42 
Det gør den ;) Jeg tror stadig det ville blive noget rod med nedskalering.

OT: Så har jeg en Lumagen VisionPro HDP på vej :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 17/04-13 13:44 
Som altid en gammel hund ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-13 13:48 
Ja det er en gammel svend. Det bliver en fucking pain in the ass at sætte den op (alt foregår med koder...). Men det bliver spændende at se hvad den kan. Den er spritny også.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 17/04-13 13:52 
Glad for at midlerne går til et godt formål ;)

Hvilken skærm har du selv Kk?
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-13 13:59 
Samsung E6505 51". Købte først et Panasonic ST50, men screen uniformity'en var helt ude at skide så det kunne jeg ikke holde ud og det røg retur. Samsungen har helt fantastisk 720p > 1080p skalering der så vidt jeg kan bedømme er helt ringing-free. Det er meget imponerende.

Skærmen her er heller ikke 100% perfekt. Der er problemer som "brightness pops" og sort niveauet på 51"'eren lader noget tilbage at ønske. Især efter jeg oplevede ST50 i en måneds tid. Her er også kommet en smule uniformity-problemer efter de første 800 timer, men det er stadig mange gange bedre end et LCD eller LED TV hvad det angår. Til mit brug er jeg bestemt ikke ked af at jeg byttede, men perfekt er det ikke og det finder jeg nok aldrig en skærm der er. Ikke efter mine OCD-behov i hvert fald :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 17/04-13 14:01 
Har det på samme måde :D
j/k
NaieraNaieraSkrevet 17/04-13 14:38 
Ja, der findes ikke noget der er noget nær perfekt. God billedkvalitet er bare ikke et konkurrenceparameter, så der konkurreres på størrelse, features og pris.

Det blev omtalt meget da Panasonic købte Pioneers plasma-teknologi, men de har jo aldrig nået niveauet fra de sidste to generationer af Pioneer plasma. Det er fordi det simpelthen er for dyrt. Der var en grund til, at 42" Pioneer plasma fra 8. generation kostede 18k vejledende.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 17/04-13 20:39 
Panasonic har i øvrigt annonceret at de ikke vil udvikle nye Plasma-modeller. De vil producere de nuværende modeller til og med 2014 hvorefter de udelukkende vil sælge OLED TV.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-13 20:43 
Hold da op. Så er det spændende hvor længe Samsung og LG vil køre typen videre.

Er meget spændt på hvilke problemer OLED kan føre med sig hvad screen uniformity angår. Har set en PS Vita med noget ret sindssyge blødende lodrette striber, men man kan håbe at det skyldes en produktionsfejl. Dét sagt så var den Vita jeg havde også alt andet end perfekt ensartet over hele skærmen. Men langt bedre end min forbandende PSP 3000... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 17/04-13 20:44, rettet 17/04-13 20:44 
Jmog>
Panasonic har i øvrigt annonceret at de ikke vil udvikle nye Plasma-modeller. De vil producere de nuværende modeller til og med 2014 hvorefter de udelukkende vil sælge OLED TV.

Det gør sikkert ikke en døjt forskel. Det er ikke begrænsninger i panelerne der sætter en stopper for udviklingen af billedkvalitet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 17/04-13 23:39 
Er meget spændt på hvilke problemer OLED kan føre med sig hvad screen uniformity angår. Har set en PS Vita med noget ret sindssyge blødende lodrette striber, men man kan håbe at det skyldes en produktionsfejl. Dét sagt så var den Vita jeg havde også alt andet end perfekt ensartet over hele skærmen. Men langt bedre end min forbandende PSP 3000... :)

At dømme efter min PS-Vita og min Sony HMZ-T1 så kan det kun gå for langsomt med at få OLED udbredt og ned i et ordentligt prisleje. Sortniveau og farver er på et så latterligt højt niveau, at man tror det er løgn.

Jeg ønsker ikke Nintendo ondt, men det er dybt tragisk, at der laves eksklusive titler til 3DS. Der er en kolossal forskel i kvalitet på skærmene, som gør et hvert spil til en bedre oplevelse på en Vita, medmindre det er en titel, som kun giver mening med to skærme.
NaieraNaieraSkrevet 18/04-13 00:25 
Man har altid kunnet lave gode, korrekte farver. Det er ikke dét som OLED skal bringe mere af. Så bliver det bare forkert.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 18/04-13 06:32, rettet 18/04-13 13:21 
Indrømmet, man kan få næsten perfekte farver på plasma, men farverne kan ikke undgå at blive påvirket af hvor godt sortniveauet er. Så man kunne vel sige at farverne indirekte bliver bedre af et bedre sortniveau.
NaieraNaieraSkrevet 18/04-13 13:21 
Man kan lave 100% korrekt farvegengivelse med elendig kontrast og sort.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OlimarOlimarSkrevet 18/04-13 18:01, rettet 18/04-13 18:29 
Så fordi skærmene ikke er lige så god på en 3ds, så er det dybt tragisk at der bliver lavet eksklusive spil til den? Er du 100% seriøs i den udtalelse?
JmogJmogSkrevet 18/04-13 21:15, rettet 18/04-13 21:22 
Olimar>
Så fordi skærmene ikke er lige så god på en 3ds, så er det dybt tragisk at der bliver lavet eksklusive spil til den? Er du 100% seriøs i den udtalelse?

Ja. Hvorfor giver det ikke mening? Spil ser bedre ud på Vita. MEGET bedre.

Hvis du har to TV - det ene med fremragende billedkvalitet og det andet med væsentligt dårligere billedkvalitet - så er der vel ingen tvivl om, hvilket et af dem du ville foretrække at se film på. Filmen er den samme, men fornøjelsen bliver beriget væsentligt af, at den visuelle side kommer mere til sin ret. Ville man vælge at se Blu-rays på et SD TV hvis man også har et godt HD TV?

Oveni skal så lægges at Vita ligger markant bedre i hånden, har bedre knapper og bedre sticks. Det er slet og ret bedre hardware, selv hvis man ser bort fra at det er en kraftigere maskine med bedre batterilevetid. Fra et forbrugermæssigt (og ikke fanboymæssigt) synspunkt ville det være en god ting, hvis alle håndholdte spil, der ikke udnytter skærm nummer to på 3DS også udkom til den.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/04-13 22:09, rettet 18/04-13 22:11 
Nu ved jeg ikke hvor hurtig man skal være til at hylde Vitaens skærm som var den Jesus Kristi genkomst og smide alle 3DSer på bålet. Generelt har Vitaen uniformitetsproblemer, med mørke pletter henover hele skærmen. Disse er ganske vist mest tydelige på de fleste modeller når skærmen er sort (personligt lægger jeg kun mærke til dem når alt lys er slukket), men skærmen har altså sine egne problemer selvom den for det meste er pæn at se på. Jeg fik lidt et shock da keg selv fik øje på dem på min model, men det er meget udbredt og åbenbart inden for kvalitetsrammen af produktionen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
OlimarOlimarSkrevet 19/04-13 12:46 
Jeg syntes virkelig, det er en perfid retorik du bruger jmog . Hvis jeg skulle bruge samme logik( nok nærmere mangel på samme ) så giver det slet ikke mening at lave eksklusives til konsoler. Da alt er pænere på pc, MEGET pænere. Så slem er skærmen altså ikke på en 3ds, det er måske den højere pixel densitet der hjælper.
JmogJmogSkrevet 19/04-13 15:58, rettet 19/04-13 16:05 
Perfid? Hvor? Der har da intet sadistisk nedladende været ved det jeg skriver. Jeg kommer med nogle argumenter. Jeg synes (selvfølgelig) selv de er gode. Kom med et validt modargument istedet for at kalde mig ting, du ikke selv ved hvad betyder.

Og dit eksempel på at bruge samme logik som mig er forfejlet. PC og konsoller er ikke devices, der kan sammenlignes 1:1, det burde sige sig selv. For mange mennesker er det langt mere upraktisk at spille spil på deres TV med en PC som kilde. For slet ikke at snakke om at de foretrækker den større bekvemmelighedsfaktor, der er ved en konsol. Man tænder for den, venter de ti sekunder det tager at boote den og trykker så på en knap hvorefter spillet starter. Og det virker hver gang på nøjagtigt samme måde. Det kan ikke ligefrem sammenlignes med en PC. Håndholdte konsoller derimod kan i høj grad sammenlignes, da de er lavet til præcist det samme - at spille spil. Og det er de gode til.

3DS skærmen mener jeg skam ikke er "slem". Den er ok og en klar forbedring i forhold til de gamle DS-modeller. Den er en fin videreudvikling. Sætter man den ved siden af en Vita er der dog ingen tvivl om at opløsning, farver, kontrast og sortniveau ikke er på samme niveau. Det er ikke ligefrem raketfysik - man kan tydeligt se det. Opløsningen er kun en lille del af det, selvom den er dobbelt så stor.

Tag ikke fejl, jeg er skam glad for min 3DS XL, men kun pga de spil der er til den. Selve hardwaren er bare ikke lige så god som konkurrenten og de fleste af spillene ville blive til bedre spiloplevelser på konkurrentens hardware.
OlimarOlimarSkrevet 19/04-13 18:23 
Nu har jeg ikke degraderet mig selv til at kalde dig ting. Ved ikke hvor du får det fra `? Eller hvem du prøver at overbevise om det ? Det er da præcis samme logik som din jeg bruger. Du mener at fordi du bedre kan lide Vita'en , så syntes du det er " tragisk" ( dine egene ord ) at 3ds'en har eksklusive spil og et hvert spil ville være meget bedre HVIS det kom til Vita'en da dens skærm så automatisk vil gøre spillet bedre.... Dine egen ord igen. Jeg prøver så at få dig til at indse at med den logik, så ville mit tidligere svar mht pc'ere være præcis det samme. Og jo det kan snildt bruges i den sammenhæng. Nu er det tydeligt du ikke kan tåle at man kritiserer din mening, da du allerede mener jeg ikke forstår de ord jeg bruger.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/04-13 18:33, rettet 19/04-13 18:38 
Jmog>
Tag ikke fejl, jeg er skam glad for min 3DS XL, men kun pga de spil der er til den. Selve hardwaren er bare ikke lige så god som konkurrenten og de fleste af spillene ville blive til bedre spiloplevelser på konkurrentens hardware.

Præcis det samme var jo gældende for DS vs PSP, så det burde ikke overraske.

Historisk set er der mange eksempler på at det ringere hardware har de bedste spil, sjovt nok som regel nintendo enheder. Bare se NES vs MS, selvom MS havde overlegent hardware (udover lyden selvfølgelig), men alligevel havde NES'en klart bedre spil og mange flere af dem.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-13 18:39 
Kan kun tale for de første tre udgaver af PSP (1000, 2000 og 3000) da det er de eneste jeg har ejet, men det er også de mest udbredte modeller. Alle sammen har hver især haft en helt horribel skærm. 1000 havde et utal af pixelfejl og havde helt horribel motionblur. 2000 havde samme motionblur. 3000 er endnu værre med sin forfærdelige interlaced skærm.
Noget forbandet lort for at sige det pænt og komforten var også helt ude at skide ringe. Desværre har den en god håndfuld spil der faktisk er rigtig gode, så den er svær at snige sig helt udenom ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/04-13 18:42, rettet 19/04-13 18:44 
Synes du "komforten" på en DS er bedre end på en PSP?

DS'en er imo ganske elendig at spille på, der er i hvert fald ikke skyggen af komfort, virkeligt elendigt design og jeg har enda DSi som er lettere, tør ikke tænke på hvor ringe fat modellerne må være.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-13 18:45 
Nej, jeg synes komforten er ret ringe på de fleste af Nintendo's håndholdte. Jeg glemte at skrive at det var analogen der gjorde komforten helt forfærdelig på PSP. Den gav nogle ret ubehagelige fingerkramper efter et par timers spil :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/04-13 18:54, rettet 19/04-13 18:54 
Komforten er imo ringe på alle håndholdte, men psp'en er vel det tætteste man kommer på noget man kan holde ud i mere end 10 minutter, men ja enig i at analogen er grinagtig dårlig, men det var vel svært at lave noget bedre når nu den skulle holdes rimelig flad.

Men nok om det, jeg har købt min sidste håndholdte, jeg ville egenligt ønske det format bare ville uddø, der udkommer mange spil til dem som jeg hellere havde set på konsollerne.Gid jeg aldrig havde købt psp og ds, nu er de umulige at sælge.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-13 19:00 
Det er placeringen der ødelægger analogen for mig. Den ville ha' fungeret meget bedre hvis den havde siddet over D-paddet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 19/04-13 19:09 
Det er Sony jo ikke meget for.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-13 19:12 
Hah :) Jeg synes nu den sidder fint på PS3. Men for min skyld gør det mig ikke det store om den sidder det ene eller det andet sted på en normal controller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/04-13 19:30 
Imo sidder analogen mere naturligt på en ps3 controller kontra 360.
JmogJmogSkrevet 19/04-13 21:40, rettet 19/04-13 21:55 
Olimar>
Nu har jeg ikke degraderet mig selv til at kalde dig ting. Ved ikke hvor du får det fra `?

Du skrev da, at jeg bruger perfid logik. Hvilket er helt hen i vejret medmindre du mener mine argumenter lyder som om de kommer fra en fanatisk SS officer. Så enten er du idiot eller har blot brugt et ord, der er fuldstændigt ude af proportioner (og betydning), fordi du gerne vil overdrive massivt for at køre en pointe hjem. Eller du ved ikke hvad perfid betyder. Det sidste var det mest høflige at gå udfra, så det var mit bud.

Du mener at fordi du bedre kan lide Vita'en , så syntes du det er " tragisk" ( dine egene ord ) at 3ds'en har eksklusive spil og et hvert spil ville være meget bedre HVIS det kom til Vita'en da dens skærm så automatisk vil gøre spillet bedre.... Dine egen ord igen.

Spillet i sig selv vil ikke være bedre (medmindre selvfølgelig det er kodet anderledes) - men fornøjelsen vil opleves som større. Og nej, det er ikke tragisk "fordi jeg bedre kan lide Vitaen". Det er tragisk fordi det ER en bedre maskine rent teknisk og at spil pga den bedre skærm vil se bedre ud. Det er ikke et spørgsmål om smag fra min side jeg argumenterer udfra - det er den generelle konsensus blandt folk, der har begge maskiner..

Men det er en afstikker, for det var skærmene den her diskussion handlede om. Olimar, vil du i ramme alvor sige, at det er uden betydning om man ser en HD film på et HD TV eller et SD TV? Et Xbox 360 spil på et SD eller HD TV? Et stykke musik på et par Dantax højtalere eller på B&O højtalere? Filmen/spillet/nummeret er det samme uanset hvad du afspiller det på, men din nydelse af det vil da være forskellig.

Ellers ville vi allesammen have en god bid flere penge på kistebunden pga en masse hardwareindkøb der aldrig ville være foretaget ;-)

Jeg prøver så at få dig til at indse at med den logik, så ville mit tidligere svar mht pc'ere være præcis det samme.

Vrøvl. Jeg har allerede redegjort for hvorfor det giver fin mening at lave eksklusive konsolspil. Komfort, bekvemmelighed osv.

Nu er det tydeligt du ikke kan tåle at man kritiserer din mening

Hvis du kan bakke det op med gyldige argumenter, må du kritisere min mening alt det du vil.

Kernen i det her (efterhånden) skænderi:
-Jeg mener at et spil (film også for den sags skyld) vil give større fornøjelse på et bedre display. Ikke et større display, men et der kvalitetsmæssigt er bedre.
-Det virker som om du er uenig. Hvad er dit modargument?

da du allerede mener jeg ikke forstår de ord jeg bruger.

Jamen det kan da være, jeg tager fejl. Fortæl venligst definitionen på "perfid", og hvad jeg har sagt, der kunne beskrives som sådan.
JmogJmogSkrevet 19/04-13 21:52, rettet 19/04-13 21:57 
Azzkikr>
Komforten er imo ringe på alle håndholdte, men psp'en er vel det tætteste man kommer på noget man kan holde ud i mere end 10 minutter,

PSP syntes jeg var ok - især hvis man som du siger ikke skulle bruge den analoge nub. Med D-pad var det fint, men efter længere spil kunne man godt føle hænderne var misbrugt. Det kommer dog nok an på størrelsen på ens hænder. Vita har jo samme form, men er en anelse større, hvilket hjælper overraskende meget. Jeg kan stort set køre et batteri tørt, før jeg føler træthed i hænderne. At de nye sticks er rarere at bruge end nub'en kan også have noget at sige. De er nogenlunde placeret hvor mine tommelfingre naturligt slapper af.

3DS... fylder dejligt lidt. Det er nok det mest positive man kan sige om formfactoren. Den ligger ikke godt i hænderne, kanterne irriterer og så synes jeg i det hele taget den er for lille. Jeg kan dog sagtens se den vil være et hit blandt børn eller folk med mindre hænder end en gennemsnitlig voksen mand.

3DS XL: Now we're talking. Udover at det i det hele taget er rart at displayet er større, så hjælper den større form factor også en del på komforten, og de mere afrundede hjørner var en meget fornuftig ændring. Komforten på XL afhænger dog meget af, hvilke knapper man skal bruge i de enkelte spil. At have venstre tommelfinger på sticket, højre på ABXY, og pegefingrene på de to skulderknapper, er ikke behageligt i længden i action-baserede spil. I spil hvor man ikke skal reagerer hurtigt på skulderknapperne er det dog nemmere at arrangere sin måde at holde den på, så det bliver behageligt. Til turbaserede strategispil og RPG er der ingen større komfortproblemer. Den lider dog af at D-pad og stick er for langt ude mod kanten. Hvis man holder om 3DS XL og slapper af i tommelfingrene, så er hvilepositionen (i hvert fald for mig) lidt længere inde på fladen - reelt inde over touchskærmen.
OlimarOlimarSkrevet 19/04-13 22:30 
Perfid bruges når nogen bevidst omtaler nogen/noget på en måde så det kommer i dårligt lys, hermed menes din omtale om at det er tragisk at 3ds'en har eksklusive spil, da skærmen er så meget dårligere end vita'ens og alle spil ville være så meget bedre hvis de kom til den også. Og nej læs dog for helv*de det første indlæg, hvor jeg spurgte dig nøje om du seriøst mente at spil på magisk vis blev bedre at blive spillet på en vita pga dens skærm.

Kernen i det her (efterhånden) skænderi:
-Jeg mener at et spil (film også for den sags skyld) vil give større fornøjelse på et bedre display. Ikke et større display, men et der kvalitetsmæssigt er bedre.
-Det virker som om du er uenig. Hvad er dit modargument?

Kernen i det her er at du prædiker som om vitaens skærm er guds gave til alle gamere, hvilket er en lodret løgn. Jeg har selv en Vita og er hverken idiot eller noget andet. Batteri tiden som du også omtaler som værende meget bedre er igen en lodret løgn, der er omkring 3-5 timers spille tid på en vita og 3-4 på en 3ds afhængig af om man har 3d effekten slået til eller ej. Fra vores tidligere diskussion omkring castlevania, så er det netop mit indtryk at du elsker at gøre små fejl til kæmpe store, der gør spil og maskiner uspillelige. Det muligt det ikke er sådan du mener det, for når jeg har kommenteret noget er du meget hurtig til at strø nogen positive kommentarer ud over emnet så du ikke fremstår som en gal fanboy, hvilket jeg virkelig opfatter dig som, og derfor kommenterer på dine indlæg.
dRxLdRxLSkrevet 19/04-13 22:36, rettet 19/04-13 22:37 
Sjovt at du kalder Jmog en gal fanboy, når det er dig der har valgt kaldenavn efter en Nintendo figur...

Synes også jeg har bemærket en tendens til at du ret hurtigt kommer op i det røde felt når du føler det bliver nødvendigt at forsvare Nintendo (hint: det bliver det aldrig, det er bare et stort firma).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OlimarOlimarSkrevet 19/04-13 22:42, rettet 20/04-13 15:15 
Jeg tror de fleste bliver en kende bitre når man bliver kaldt idiot ( sjovt jeg har fået fjernet post for mindre end dette ) Og får at vide at man ikke forstår de ord man bruger.
men nu skal der åbenbart generaliseres :) Hint: Bland dig uden om hvis du intet har at tilføje, Jmog kan godt forsvare sig selv, han er en stor dreng.
JmogJmogSkrevet 19/04-13 23:54, rettet 19/04-13 23:56 
Olimar>
Perfid bruges når nogen bevidst omtaler nogen/noget på en måde så det kommer i dårligt lys

Det er godt nok en light udgave af betydningen i så fald. Sakset fra ordnet.dk:
"ondskabsfuld, bevidst forvrængende og evt. sadistisk måde sætter nogen i et dårligt lys eller på anden måde skader vedkommende især om ytringer"

Det er satme useriøst, hvis du mener, jeg argumenterer på den måde. Og det tror jeg såmænd heller ikke du gør. Du er bare ikke enig med mig. Går jeg udfra. For du har stadig ikke svaret på det utroligt simple spørgsmål: Hvad vil du helst spille spil X på: En god eller en knapt så god skærm. Ja, svaret giver vel sig selv, så det reelle spørgsmål er jo, er der en mærkbar forskel i billedkvalitet på Vita og 3DS skærmene?

Og nej læs dog for helv*de det første indlæg, hvor jeg spurgte dig nøje om du seriøst mente at spil på magisk vis blev bedre at blive spillet på en vita pga dens skærm.

Det har jeg da efterhånden svaret på en del gange. Nej, _spillet_ bliver ikke bedre. Den fornøjelse man får ud af spillet gør. Lækker grafik bliver endnu lækrere på en god skærm. Hvilket betyder, at det vil være at foretrække at spille spillet på det device med den bedste skærm. Er det så underligt at mene det?

Kernen i det her er at du prædiker som om vitaens skærm er guds gave til alle gamere, hvilket er en lodret løgn.

Sludder. Det er en fremragende maskine, efter min mening. Jeg har listet mine grunde til at jeg synes det. Jeg kaster ikke om mig med grundløse superlativer. Jeg er kommet med argumenter for, hvorfor jeg synes den er god. Der er vel ikke noget "prædiken" over det. Hvis du var kommet med gyldige kritikpunkter ved Vita, som jeg nægtede at godtage uden at modargumentere, så kunne du da have en pointe, men det har du jo ikke.

Men det er jo en helt anden diskussion. Om maskinen er god eller ej er irellevant. Det her handler om hvorvidt _skærmen_ er bedre end sin nærmeste konkurrent og om det er ligegyldigt eller ej.

Jeg har selv en Vita

Glimrende! Så kan du jo sammenligne. Hvilken skærm synes du har den højeste billedkalitet?

og er hverken idiot eller noget andet

Ja, det har jeg da heller ikke kaldt dig. Jeg har bare sagt du har brugt et ord, som du tror betyder noget andet end det gør.

Batteri tiden som du også omtaler som værende meget bedre er igen en lodret løgn, der er omkring 3-5 timers spille tid på en vita og 3-4 på en 3ds afhængig af om man har 3d effekten slået til eller ej.

Jeg skrev ikke "meget bedre", jeg skrev bare "bedre". Og det har du jo fint lige illustreret med tal, at du er enig i at den er, så det er ærligt talt fjollet at beskylde mig for at lyve.

Fra vores tidligere diskussion omkring castlevania, så er det netop mit indtryk at du elsker at gøre små fejl til kæmpe store, der gør spil og maskiner uspillelige.

Det er da noget sludder. Hvornår har jeg nogensinde fremhævet et kritikpunkt ved et spil eller eller en konsol som at det gjorde produktet uspilleligt? Jeg kritiserede Mirror of Fate for at have en væsentligt lavere framerate end vi er vant til i den serie. Den kritik fremstiller DU så som om jeg har en meget ringere mening om spillet, end jeg reelt giver udtryk for(*). Siden vi ikke har diskuteret andre spil, så må det være dit eksempel på et spil, jeg siger er uspilleligt, hvilket jeg aldrig har skrevet nogen steder. Hvis vi absolut skal finde mønstre, så har du en tendens til at hver gang jeg kritiserer noget, som du godt kan lide, så overdriver du kraftigt min kritik for at fremstille den som useriøs.

(*: Det er i øvrigt et ganske underholdende spil. Det har nogle framerate problemer, og det minder på mange måder ikke om et Castlevania-spil, men det er fin underholdning)
OlimarOlimarSkrevet 20/04-13 00:21 
Nej jeg er ikke enig i af vita'ens skærm er så MEGET bedre at det ligefrem er tragisk at spille på 3ds'en.( Hvilket du insinuere med din udtalelse omkring eksklusives) En sådan udtalelse er netop noget som jeg fortolker som en overdrivelse. Er det virkelig så svært at forstå ? Igen det var det første jeg startede med at spørge dig om, hvorefter du svarer ja. Der er vitterligt ikke denne kæmpe forskel som du påstår der er, så det ligefrem er tragisk at 3ds'en har eksklusives som vitaen ikke har. Igen at det ligefrem er tragisk.... Hvorfor skulle jeg komme med krtitikpunkter af Vitaen ? Hvis du virkelig kan blive så børnefornærmet over at jeg kalder de udtalelser for perfide, så du ligefrem siger jeg enten er idiot eller ikke forstår at bruge ordet, så er det da i den grad dig der overdriver.
251 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig