X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste fladskærms-TV til 5000,-?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 18/05-07 14:16 
Jeg ved godt at der findes en "HDTV-fjernsyns" tråden, men den er efterhånden blevet mere end almindeligt uoverskueligt.

Samtidig regner jeg med at der kapaciteter herinde, der ligger inde med den viden jeg søger, uden at skulle bruge tid på at skulle slå det op.

Min fætter vil gerne give ca. 5000kr for et LCD-tv med digital-tuner. Hvad ville være det rigtige v... Se hele indlægget
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
251 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 01/10-07 12:50, rettet 01/10-07 12:50 
Nej. Jeg har selv et TH-42PX60EN.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 01/10-07 13:48 
Er det næsten det samme eller noget meget bedre?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 01/10-07 14:00 
Det er sådan set sidste års model af førnævnte, bare inklusive digital tuner og en anden fod. De er omtrent lige gode, på nær designet, som mange finder overlegent på de nye modeller.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 01/10-07 14:04 
dRxL:
Vær opmærksom på at modellen også fås i 37", hvis de synes 42" er for dominerende. Den bruger formentlig også lidt mindre strøm, omend der nok ikke er tale om en kæmpe forskel.
3of193of19Skrevet 01/10-07 15:41 
Naiera>
Er de villige til at smide 9k efter et fjernsyn, så kan de jo få 42" Panasonic plasma. Under 10k bliver det ikke bedre.

Er der en grund til at plasma skærme altid har så mærkelige opløsninger? 1024x768 (16:9) er da 4:3 og ikke 16:9. Er opløsningen ike ågså lidt lav til 42"?
tastasSkrevet 01/10-07 15:58, rettet 01/10-07 17:01 
Jeg har lige fået omtalte Panasonic og billedet er bare helt fantastisk i forhold til mit tidligere Samsung LCD. Det er muligt at det kørte i højere opløsning og jeg sad længere væk, men det føltes mere kornet når jeg så DVD materiale end på Plasma'et med flere tommer og mindre opløsning!

Jeg går udfra at scaleren er god :)

Med hensyn til opløsning, jeg ved ikke om pixels er retangler i stedet for kvadrater eller hvordan de løser det, men det virker bare.

Jeg bestilte mit 42PV71F fra easyshopping.dk i onsdags og havde det om torsdagen. Fik det til 9033,- inkl. levering så det var billigt.

Jeg er simpelthen så overrasket over det, at jeg ikke kan ikke lade være med at smile smørret hver gang jeg tænder for det. DVD film ser bare fantastisk ud og ligeså med X-box spil.

Jeg kunne såmænd godt have forsat med mit LCD TV og været lykkelig u-viden, men efter at have fået det nye vil jeg aldrig kunne gå tilbage til det andet igen...

Jeg kan slet ikke få armene ned over grafikken i Halo 3, og siden andre åbenbart er skuffet over det, må jeg tilskrive det til, at jeg har fået så meget bedre billede kvalitet ved at skifte TV (jeg nåede aldrig at spille det på mit gamle LCD) :p
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
NaieraNaieraSkrevet 01/10-07 17:00 
3of19>
Er der en grund til at plasma skærme altid har så mærkelige opløsninger? 1024x768 (16:9) er da 4:3 og ikke 16:9. Er opløsningen ike ågså lidt lav til 42"?

1366*768 er jo egentlig også en lidt mærkelig opløsning; 1280*720 ville jo være mere logisk.

1024*768 er ikke en 4:3 opløsning på et 16:9 TV, og tro mig, det er rigeligt med opløsning til et 42" TV :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 01/10-07 17:01 
tas>
Jeg går udfra at scaleren er god :)

Scaleren er ikke noget vidunder; årsagen til at du får et bedre billede er simpelthen, at der bare er tale om et langt bedre TV.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 01/10-07 19:01 
Naiera>

1024*768 er ikke en 4:3 opløsning på et 16:9 TV, og tro mig, det er rigeligt med opløsning til et 42" TV :)

Es selve pixelne så rektangulære istedet for kvadratiske? For 1024 / 768 = 1 1/3 altså 4:3
NaieraNaieraSkrevet 01/10-07 20:56, rettet 01/10-07 20:58 
Ja.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 01/10-07 22:45 
Det var sgu op-ad-bakke at prøve at overbevise mine forældre om at plasma er en overlegen teknologi til fjernsyn, efter at de havde læst i "Tænk" at LCD nu havde overhalet plasma på alle punkter. Hvis de ender med at købe et LCD så bliver jeg sgu lidt ked af det :-/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 02/10-07 01:08 
Men så vil der da alligevel "mangle" en masse af billedet, når opløsningen er 25 procent lavere end ved en LCD med 1280*768 (ikke at der er skæret væk i siderne selvfølgelig, men mindre detaljeret må det da være).
NaieraNaieraSkrevet 02/10-07 12:25, rettet 02/10-07 13:13 
Det er uden betydning, især set i lyset af at mange sidder flere meter væk fra deres 40-42" TV. Når du ser en Blu-ray film eller spiller et Xbox 360 spil på et 1024*768 plasma TV, så 'mangler' der altså ikke noget! _Hvis_ der skulle mangle en miniskul detalje et eller andet sted i billedet, som man alligevel aldrig ser i farten, så er der andre faktorer i TV'ets billedgengivelsesevner der mere end kompenserer for det. Når man køber et TV, må det nødvendigvis bero på en samlet vurdering. Hvis man f.eks. kigger på 40-42" og fra starten udelukker en række TV på grund af opløsning, så skyder man bare sig selv i foden, hvis målet reelt er bedst mulig billedkvalitet for pengene. Det indiskutabelt bedste 42" TV på markedet i dag, har også 1024*768 opløsning...

Hvis alt andet var lige, ville det da være fint hvis de havde 1366*768 opløsning, men det har de ikke, og de leverer stadig langt, langt bedre billedkvalitet end LCD TV. Opløsning er kun én faktor af mange, der er med til at gøre et billede godt, og faktisk et af de mindre vigtige elementer i det store hele. Med hensyn til spil (også i HD) er der ingen ko på isen med 1024*768 paneler, hvilket efterhånden mange herinde kan skrive under på.

HDTV er ikke kun en standard der kræver en bestemt opløsning; der er også andre ting, som f.eks. farvegengivelse, der skal opfylde bestemte krav, og dér fejler samtlige LCD TV derude miserabelt. Et Panasonic plasma TV er ikke perfekt (G8 Pioneer er næsten), men det er langt tættere på målet end ethvert LCD TV.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
QQSkrevet 02/10-07 13:13, rettet 02/10-07 13:13 
Og hvis man er så forbandet opløsningsliderlig, så køb det samme TV som seeberg har gjort; Panasonic PZ700: Samme TV som det vi omtaler her, men med 1920x1080 opløsning. Så er der vist ikke mere at diskutere!
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 02/10-07 13:17, rettet 02/10-07 13:18 
Endnu billigere findes PZ70 også. Der mangler vist bare en HDMI indgang (som alligevel sidder på forsiden) og den antirefleksbehandling der er på 700-modellernes frontglas.

Men bevæger vi os for meget over de 10k, så kommer vi jo tæt på Pioneer 428XD, som er førnævnte indiskutabelt bedste TV på markedet :) Det har billedkvalitet der hægter ALT fra Panasonic af og efterlader det i støvet, samt nogle andre features, som f.eks. 24 billeder i sekundet, selv uden understøttelse af det i afspilleren, der heller ikke er på noget Panasonic TV indtil videre. F.eks. 24 billeder i sekundet får de først næste år...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 02/10-07 14:36 
Gør alle Panasonic's plasma tv som på den her film:
http://www.youtube.com/watch?v=lVw_VvFcV1U

Det ser ikke vildt godt ud jo :(
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 02/10-07 14:43 
Det ser du jo ikke, når du sidder et stykke væk fra skærmen, Chrono. Resten af tv'ets kvaliteter mere end kompenserer for det. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 02/10-07 15:16 
Chrono>
Det ser ikke vildt godt ud jo :(

Det er et fænomen der er i nogen udstrækning på alle plasma TV, men det er _slet_ ikke så slemt som det fremgår af den video. Det kan godt fremprovokeres med f.eks. Gears Of War, men det var slet ikke noget der generede mig da jeg spillede det i sin tid. Intet TV er perfekt...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 02/10-07 15:19 
Herold>
Resten af tv'ets kvaliteter mere end kompenserer for det. :D

Du skriver det for sjov, men det ér jo egentlig sådan, at det forholder sig. Intet TV er perfekt. Alle TV på markedet har fordele og ulemper. 'Green ghosting' kan godt fremprovokeres med forskellige spil, f.eks., men det er ikke noget der generelt ødelægger oplevelsen med TV'et.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AtommandenAtommandenSkrevet 02/10-07 18:47 
Hej,
Hvor stor betydning har det for mit valg af enten LCD eller plasma tv, at TV'et skal hænge i en meget lys stue hvor der er vinduer lige overfor den væg fjernsynet skal hænge på.

Jeg mener er det ikke rigtigt, at plasma tv er svære at se end LCD tv hvis solen skinner ind på det?

tv'et skal hænge ca. 3 m fra sofaen hvilken størrelse vil i da anbefale 32", 37", el. 42"?
JmogJmogSkrevet 02/10-07 19:14, rettet 02/10-07 19:14 
Hvis sollys decideret skinner ind på skærmen, så er det bedøvende ligegyldigt hvilken teknologi den bruger. Du vil ikke kunne se en skid.

Jeg havde LCD før jeg fik plasma og hvad angår lys fra vinduerne, så synes jeg ikke jeg kan mærke nogen særlig forskel på billledet.

Med 3 meters afstand vil jeg absolut mene du skal gå efter 42". Jeg har selv ca. 3 meter til min 42" plasma, og det er helt passende. Hvis det ikke var fordi min projektors billede ville blive dækket af det, så ville jeg egentlig også godt kunne nyde 50" på den afstand.
NaieraNaieraSkrevet 02/10-07 21:27 
Med 3 meter ville jeg gå efter 50", hvis pengene var til det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SaftenSaftenSkrevet 02/10-07 23:47 
I forhold til Xbox 360 vil der så være nogen forskel på HD-ready og FullHD fremvisning, behøver nemlig ikke så mange tommer som 37" til mit fjernsyn.
Men hvis det er en bedre gengivelse på FullHD, lægger jeg nok de ekstra penge for et 37 tommers.
Har i den forbindelse kig på et 37 tommers fra Samsungs M87-serie, eventuelt nogen der har haft oplevelser med det?
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
NaieraNaieraSkrevet 03/10-07 02:27 
Du får ikke et bedre TV blot fordi det er 'Fuld HD'. Som du kan læse blot få indlæg oppe, er opløsning kun én faktor af mange, også med hensyn til spil.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 03/10-07 15:56 
Saften>
Har i den forbindelse kig på et 37 tommers fra Samsungs M87-serie, eventuelt nogen der har haft oplevelser med det?

Jeg var selv lige ved at købe 42"-udgaven indtil jeg faldt over et 42" plasma fra panasonic (PX70). Den er "kun" 1024*768, men leverer et efter min eming lagt bedre billede. Og så koster den endda mindre.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 03/10-07 16:33 
Når der overvejes størrelse vs opløsning vs afstand, er det værd lige at tage et kig på skemaet på denne side:

1080p Does Matter - Here's When (Screen Size vs. Viewing Distance vs. Resolution)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
NaieraNaieraSkrevet 03/10-07 16:45 
Og de tal er i øvrigt kun yderst vejledende; i praksis kan det være man skal endnu tættere på for at få nytte af 1080p. F.eks. i en sammenligning mellem Pioneer 5080XD og LX508D, der er to meget ens TV udover opløsningen, har sidstnævnte ikke nødvendigvis nogen nævneværdig fordel over førstnævnte, selvom man er indenfor de to meter hvor forskellen skulle kunne ses.

Dette siger selvfølgelig også en del om, hvor relativt lidt vægt man bør lægge på opløsningen, i forhold til helheden, når man er ude og kigge på TV. 1024*768 eller 1365*768 er langt hen ad vejen rigeligt, indtil man rykker videre til projektoren.

Mere om 768 vs 1080
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 06/10-07 22:41 
Er der nogen der kender til et rigtigt godt 32" LCD-TV? (Der er desværre ikke plads til et 37/42" plasma som der bliver anbefalet meget højt...)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
NaieraNaieraSkrevet 06/10-07 23:27 
Der findes ikke rigtig gode LCD TV. Behold hellere dit CRT TV indtil du har plads til noget større.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 07/10-07 21:46 
Det er mine forældre der vil have et fladskærms-TV og der er ikke plads til større end 32" i reolen...
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
NaieraNaieraSkrevet 07/10-07 21:49 
Men hvorfor _skal_ det være fladt? Skal det være fladt på bekostning af billedkvalitet?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 07/10-07 22:02 
Det er delvist pga. det er 'moderigtigt' at have et fladskærms-TV og til dels at de syntes det kunne være rart med et nyt fjernsyn. Men de kender ikke markedet eller teknologien, så derfor prøver jeg at finde frem til en løsning.
Jeg syntes pengene skulle ligges til side indtil der kommer et ordentlig TV markedet - OLED-skærme burde vel være at få fat på om et par år? :D - Men jeg har anbefalet at gøre nogle overvejelser og vente. Der er intet i vejen med deres nuværende fjernsyn, men hvis der nogen der ville anbefale et 32", så kunne jeg jo undersørge sagen nærmere... :)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
QQSkrevet 07/10-07 22:15 
Marvel-Man>
...OLED-skærme burde vel være at få fat på om et par år...

Nok næppe i et leje hvor pris og kvalitet stemmer overens. Som de andre teknologier tager det sikkert nogen år på markedet før de kan købes til en ordentlig pris og samtidig leve op til de allerede tilgængelige teknologiers billedkvalitet.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Zzap!Zzap!Skrevet 07/10-07 22:55 
Marvel-Man>
Det er mine forældre der vil have et fladskærms-TV og der er ikke plads til større end 32" i reolen...

Har de overvejet at droppe reolen og bare hænge slamberten på væggen? Det er lidt dumt at tage CRT tankegangen med over i fladskærmsverdenen, når det nu er det aspekt Marvel mor og Marvel far er mest imponerede over. Et fjernsyn behøver ikke være noget der fylder noget overhovedet i dag.

En af hovedfordelene ved HDTV er jo netop den højere opløsning. Hvis man vælger en relativt lille skærm som en 32 tommer skal man ret tæt på før man kan se nogen forskel på 480p og 720p.
Born to kill space
HeroldHeroldSkrevet 07/10-07 23:45 
Problemet er at der nok står andet i reolen også, og de så skal til at rykke hele lortet om, og købe noget der passer til. Man køber jo efterhånden ikke et tv længere, men et møbel.

Marvel-Man: Jeg synes du skal sende dine forældre ned i en Fona, og få dem til at kigge på nogen af de LCD fjernsyn der er der. De skal bede om at se et almindeligt tv-signal - hvis de kan leve med det, og finde det TV de synes der er pænest, så skal de tage det. Kig gerne på Samsung-modellerne - de er ganske udmærkede til prisen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 08/10-07 12:54 
Fona er et af de absolut værste steder de kan kigge på TV. De skal kun gå derind, hvis de vil have tudet ørene fulde af den værste omgang BS om fjernsyn. Ligeledes Merlin og Elgiganten.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 08/10-07 12:58 
De skal heller ikke snakke med dem. Bare se på TV'et. Selvfølgelig er signalet også dårligere, og TV'et er ikke ordentligt indstillet - men de kan se TV'et i mindre end optimale omgivelser, og det kan, om ikke andet, overbevise dem om at det (ikke) er noget for dem.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
fumfumSkrevet 08/10-07 13:00 
Jeg kom til at købe det "37 tommers plasma Expert har på tilbud i tiden.
Fjernsynet er flot, og billedet er uovertruffent.
Og nu kan jeg se dr2.
Masterchief er igrunden også flot i 720p.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
NaieraNaieraSkrevet 08/10-07 13:06 
Prøv at sætte X360'eren til 1080i; det giver lidt mere opløsning at tage af.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
fumfumSkrevet 08/10-07 13:08 
Hmm, det prøver jeg, når jeg kan slippe hjem fra arbejde.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 08/10-07 19:14 
Herold>Marvel-Man: Jeg synes du skal sende dine forældre ned i en Fona, og få dem til at kigge på nogen af de LCD fjernsyn der er der.

Her ude i Østersøen findes der ingen FONA'er...

Men lad det nu ligge... Der sker ikke noget forløbigt...
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
FourDFourDSkrevet 18/12-08 10:41 
Nu har jeg besluttet mig at hoppe med på vognen og anskaffe mig et fladskærms tv, men idéen er dog restrikteret af et budget på sølle 4000kr.
Kan det lade sig gøre at finde et nogenlunde tilfredsstillende fladskærms tv i størrelsen 26-32 tommer for de penge?
Tv'et skal primært bruges til gaming og film, en indbygget digital tuner er umiddelbart ikke et must. Det er ikke et direkte krav, men kunne godt tænke mig at finde noget som kan købes i en fysisk butik.
På forhånd tak.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
KTCKTCSkrevet 18/12-08 10:51 
Jeg har lige købt et Mirai 19" for min mor, og jeg kan kun tilslutte mig de andre herinde fra, der siger at man får meget for pengene med Mirai.

Her er et 32" som i hvert fald kan afhentes eller sendes fra PRC Data , hvis du køber der:

MIRAI DTL-832E600
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 04/08-10 14:55 
Priserne går ned, og kvaliteten går op. Jeg er på nuværende tidspunkt på udkig efter et godt fladskærm i prisklassen mellem 5.000 og 6.000 kr.

32" er ok - 37/40" er lidt bedre :) Full HD naturligvis.

Nogen anbefalinger...? It's a jungle out there...
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 04/08-10 14:59 
Bare køb Panasonic plasma. Det burde kunne gøres for 6k.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 04/08-10 15:11 
Jeg har netop købt 42X20 til 3789,- i Elgiganten. Det er jo en fantastisk pris!
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 04/08-10 15:44, rettet 04/08-10 15:50 
Hold da op, et var billigt! Får næsten lyst til at købe et nyt tv, nu hvor mit gamle Panasonic plasma efterhånden er oppe på 6-7 lodrette streger i diverse farver. Men på den anden side bliver det jo nok heller ikke dyrere med tiden...

Gad vide om det er muligt at afsætte det brugte TV på trods af defekten.

edit: Når der kun står "hd ready" og ikke "full hd", betyder det så at det kun viser 720p og ikke 1080?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RaGeRaGeSkrevet 04/08-10 16:35 
720p og 1080i dog ikke 1080p.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JuggernautJuggernautSkrevet 04/08-10 16:59, rettet 04/08-10 16:59 
Juggernaut>
Jeg har netop købt 42X20 til 3789,- i Elgiganten. Det er jo en fantastisk pris!

Nu lige lidt off-topic: Skal der investeres i et andet kabel til 360 end det medfølgende, for at få det optimale billede på sådan en skærm?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 04/08-10 17:52 
Ja, så skal du have et HDMI-kabel, hvis din 360'er har sådan en udgang. Ellers skal du have et component-kabel. Ingen af delene koster mere end et par hundrede kroner.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
251 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig