X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste fladskærms-TV til 5000,-?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 18/05-07 14:16 
Jeg ved godt at der findes en "HDTV-fjernsyns" tråden, men den er efterhånden blevet mere end almindeligt uoverskueligt.

Samtidig regner jeg med at der kapaciteter herinde, der ligger inde med den viden jeg søger, uden at skulle bruge tid på at skulle slå det op.

Min fætter vil gerne give ca. 5000kr for et LCD-tv med digital-tuner. Hvad ville være det rigtige v... Se hele indlægget
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
251 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
RJKRJKSkrevet 04/08-10 17:56, rettet 04/08-10 17:56 
Medfølger der ikke component-kabel til en 360'er? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 04/08-10 17:58 
Jo, jeg tænkte på PS3'en.

HDMI er dog langt at foretrække hvis man har den mulighed. Selv på et 1024*768 panel ser 1080p langt bedre ud end 720p, og 1080p modtager de fleste tv kun igennem HDMI.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/08-10 00:00, rettet 05/08-10 00:04 
Der fulgte kun composhit kabler med til min Elite da jeg købte for et par måneder siden.

Panasonic's S20 serie er en af de pt bedste skærme til gaming. Med en af markedets absolut laveste input delays (16ms) er det f... fremragende :)

Desværre er der som ved de fleste TV nogle ekstremt dumme ting ved tvet, men forhåbentlig kan de rettes med en firmware update senere.

Ingen VGA - Ikke et problem for mange, og SKAL man bruge den indgang kan det løses vha. en VGA til HDMI eller Component transcoder.

Overscan kan ikke fjernes med mindre tv'et står i 16:9 mode. For GameCube og til dels PS2 gør det ikke så meget da der oftes er markant underscan i forvejen.

Game Mode (hvor laggen, Intelligent Frame Creation og andet pis) er slået fra eller på et minium, kan kun sættes i 16:9.

Det er mildt sagt snot dumt at man ikke kan ha' sin skærm i 4:3 mode, i Game Mode og uden overscan.

Forhåbentlig bliver det rettet snarest.

Nå, men det var ulemperne. Bortset fra disse ting som faktisk ikke betyder noget for mig da jeg kører alt pre 360 og PS3 igennem scalere og transcodere og derved kan ha det hele i Game Mode, 4:3 og uden overscan.
For alle andre vil det være et fantastisk TV til HD og Widescreen konsoller. Til retro brug leverer det i øvrigt også et rigtig godt billede, men de før nævnte ulemper gør det svært at anbefale lige pt. Man kunne selvfølgelig skrive en mail til Panasonic så de kan få en ny firmware ud :)

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 06/08-10 17:55 
Jeg er lidt lun på et Panasonic Plasma - men er der nogen online-forhandlere som i har benyttet (vil anbefale eller advare mod)?

Ellers er der altid El Gigantos. De har nogle gode tilbud på LED skærme. Bla denne

Sony 40" til 4.999
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 06/08-10 20:38, rettet 06/08-10 20:38 
Sony tv'et er mindre og langt dårligere end Panasonic.

LED er i øvrigt bare LCD med en ny type baggrundsbelysning.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 07/08-10 15:42 
Er det cremen, det her....?

6.279,- er til at overkomme...

Panasonic TX-P42G20E
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 07/08-10 16:34 
De har bedre modeller, men G20 er et hammergodt tv, og ikke langt fra det bedste der kan fås i det hele taget. Kun Panasonics egne topmodeller er bedre, men de koster også der efter.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 07/08-10 17:15, rettet 07/08-10 17:21 
Ellers gå efter X20. Den er så billig, at det næsten burde være forbudt. Du får absolut ikke noget bedre til prisen pt.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 07/08-10 18:47 
X20 er en væsentligt mindre model. Der vil være synlig forskel i billedkvalitet, byggekvalitet og andre features fra G til X20.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 07/08-10 20:12 
Har aldrig set dette site før: Flatpanels.dk

Her er i hvert fald deres anbefalinger, som både har G20 og X20

Link...
The medium is the message.
JuggernautJuggernautSkrevet 07/08-10 20:50, rettet 07/08-10 20:52 
Naiera>
X20 er en væsentligt mindre model. Der vil være synlig forskel i billedkvalitet, byggekvalitet og andre features fra G til X20.

Hvilket vel kun er naturligt, når den koster knap det halve af G20.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
millenniummillenniumSkrevet 08/08-10 00:12 
Tror jeg sigter mod G20 - men skal lige se om det bløde billede, som plasmaer normalt er kendt for, falder i min smag.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 15/08-10 20:34 
Tak for tips. Der står nu en Plasma G20 og pryder hjemmet. Frekvensen og skarpheden er i topklasse på det prisniveau. 6.666,- i El Gigantos.

TV'ets debutfilm var Shutter Island :-D
The medium is the message.
WonderboyWonderboySkrevet 17/08-10 21:31 
Søger den billigste fladskærm i 32" med dvb c tuner og mpeg 4 ?.
I love monster land
millenniummillenniumSkrevet 08/01-11 22:30 
Der er vidst et par stykker i club P:R som har Panasonic Plasma G20. - Har i lavet manuelle indstillinger for optimal billedkvalitet? Og i så fald, hvilke?
The medium is the message.
JuggernautJuggernautSkrevet 08/01-11 22:36, rettet 08/01-11 22:36 
Prøve at se på Flatpanels hjemmeside. De har lavet en grundig test af modellen, og også kommet med deres bud på en ret fornuftig indstilling af billedet.

Flatpanels test af G20
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 09/01-11 11:26 
Hvordan er VT20 serien sammenlignet med G20?

Er 3D den eneste forskel?

Overvejer nemli at købe nyt TV med 3D inden for de næste par måneder og faldt over TX-P50VT20 som lyder spændende:

http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Produkter/Viera+TV/Plasma+TV/TX-P50VT20/overview/3448609/index.html
NaieraNaieraSkrevet 09/01-11 14:37 
millennium>
Der er vidst et par stykker i club P:R som har Panasonic Plasma G20. - Har i lavet manuelle indstillinger for optimal billedkvalitet? Og i så fald, hvilke?

De indstillinger på Flatpanels.dk er lavet på et andet panel, med sine egne små særheder. F.eks. kan det være et grøn på hans udgave er lidt skæv, og så hiver han lidt i den anden retning. Dit er så måske også skæv i grøn, men i den anden retning, og hvis du så bruger hans indstillinger, så laver du det hélt forkert.

Brug hellere bare THX-mode, skru helt ned for skarphed (helt ned!), sluk for Pure Cinema og alle mulige indstillinger såsom DNR og lignende.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 09/01-11 14:39 
Beano>
Hvordan er VT20 serien sammenlignet med G20?

Det er topmodellen fra sidste forår, hvor G20 'bare' er 'den gode' model.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 10/01-11 08:49, rettet 10/01-11 10:26 
Jow tak den har jeg fanget men søgte noget mere konkret mht. billedkvaliteten - om den er mærkbart bedre eller om pengene bare går til 3D ;)

EDIT: Læste lige flatpanels' anmeldelse af VT20. Lyder som et lækkert TV, men kunne være man skulle vente et par måneder og se om afløseren er endnu bedre :)

http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1274367182
millenniummillenniumSkrevet 10/01-11 09:10 
Jeg har så taget udgangspunkt i THX, og modificeret en anelse ift. Flatpanels kalibrering (Det er jo kun kosmetisk).

Umiddelbart skal øjet lige vænne sig til det. Dynamic indstillingen har jo den wow-faktor som de bruger på at sælge tv'et i butikkerne. Meget lys, meget klare farver og meget kontrast.

I mit øje synes jeg det hvide i THX er en anelse gullig - men måske også mere reelt farvet. Tror det kræver et par testfilm mere, for der er noget af et spring fra wow-faktor til reel THX.

Hvad med PS3'en - nogen der har været inde og kalibrere den til formålet, eller er default OK?
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 10/01-11 11:41, rettet 10/01-11 12:15 
Dynamisk er i hvert fald så forkert som det kan blive. At du har kunnet tåle det i mere end fem sekunder er mig en gåde ;) Hvis den hvide på THX virker gul i det, så er det nok fordi, at den hvide på Dynamisk har haft noget blå i sig, og virket 'mere hvid', ligesom B&O gør, for at få det til at virke mere imponerende. Korrekt hvid skal ikke være blændende kridhvid.

PS3'en skal være indstillet til at køre 24Hz. Sluk for RGB/HDMI Extended Range (eller hvad det nu præcis hedder), og tænd for Superhvid.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 10/01-11 12:31 
thanx - og jo, jeg ved godt at Dynamic er rene reklamefarver. :)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 13/01-11 13:32, rettet 13/01-11 13:32 
Ser ud til at jeg skal vente på VT30 istedet - med mindre prisen er helt go' nat :)

"Panasonic VT30, GT30 & ST30 med 3D er officielle"
SumezSumezSkrevet 28/03-11 10:16, rettet 28/03-11 10:17 
ElGiganten har et sindssygt billigt LCD-tv fra Philips på tilbud, til bare 3000kr:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tv/tv-storre-end-40-tommer/42PFL3605H/philips-42-lcd-tv-42pfl3605h

Nogen der kan udtale sig om fjernsynet?
Vi er rimelig trætte af de lodrette linjer på vores Panasonic Plasma-TV herhjemme, og overvejer stærkt at splejse (1500,- hver) til dette.
Umiddelbart virker det som lidt af et skridt tilbage i forhold til at man er vandt til et flot og dybt plasma-billede med høj kontrast, og jeg har generelt selv haft det lidt svært med LCD-billeder, men i forhold til prisen er mine tanker at det er et "udmærket midlertidigt alternativ" indtil man om 2-3-4 år kan gå all in og investere i et 1cm tyndt super-3D-tv med alt hvad der nu er smart på det tidspunkt. Og så er det både lettere og mere strømbesparende end vores nuværende TV.

Anmeldelser af Philips-tv'et virker også utroligt positive, så med mindre nogen herinde kan meddele at det er et halvsløjt tv i forhold til hvad man er vant til for et 3-4 år gammelt Panasonic Plasma, tror jeg vi går videre med planen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 28/03-11 10:33 
Sumez>
Nogen der kan udtale sig om fjernsynet?

Det er Philips. Hold dig langt væk.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 28/03-11 10:45 
Plasma? - kun Panasonic. Kun.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 28/03-11 11:42 
Det er ikke plasma. Det er, som jeg skrev, LCD.

Naiera>
Det er Philips. Hold dig langt væk.

Du er nødt til at uddybe noget mere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 28/03-11 11:48 
Philips har en, mildest talt, alternativ tilgang til billedkvalitet. De vil gerne bestemme hvordan billedet skal se ud, hvilket er en tankegang der peger stik imod hvordan et godt display bør konstrueres. Det er noget helt, helt andet, end det Panasonic plasma-tv du har i dag.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 28/03-11 11:52 
Nogle ting du specifikt mener man kan bide mærke i? Jeg har tænkt mig at se fjernsynet in action før jeg evt. køber, så hvis det er ting jeg personligt ikke mener gør en forskel, skal det jo ikke være det afgørende.
Ifølge en anmeldelse jeg kunne finde, skulle Philips have opppet sig med billedkvaliteten på netop denne model, men det kan sagtens være bs.

Eftersom "det Panasonic plasma-tv jeg har i dag" indebærer 4-5 utroligt grimme lodrette striber ned over skærmen, skal der ret meget til før det her kan være drastisk værre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 28/03-11 11:53, rettet 28/03-11 11:54 
Jeg ved ikke om det præcis er den model jeg har, men købte et 42" Philips for 2 år siden og det ligner det meget godt.. Til at spille på er det fantastisk. Lækkert rent billede..

Til at se fjernsyn på er det lidt anderledes. Jeg har det med at hænge mig i detaljer og ved meget lyse hvide fjernsynsbilleder, hvor kameraet bevæger sig, er det som om at der er farveforskelle i billedet. Hvordan skal jeg forklare: Et gulligt slør i billedet.
Min kone ser det ikke, men jeg kan ikke lade være med at hæfte mig ved det og blive lidt irriteret.
Jeg har dog aldrig set det når jeg spiller og nu er min model også over 2 år gammel, så ved ikke om det har ændret sig.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 12/08-11 17:42, rettet 12/08-11 17:43 
Så nu har ElGiganten et vildt tilbud igen!

Panasonic TXL42U3E til 2990,-

Tretusindkronerspørgsmålet er så: Er Panasonics LCD-serie noget værd? Igen, især når man har været vandt til deres flotte, dybe plasma-billeder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 12/08-11 18:30 
Det er naturligvis dårligere end deres plasma-tv.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 12/08-11 18:37 
Så ikke værd at bruge 3000 på?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 12/08-11 19:02 
Kan man ikke få Panasonic plasma til 3k efterhånden?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 12/08-11 19:26 
Hvor!?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/08-11 20:49, rettet 12/08-11 20:50 
Naiera>
Det er naturligvis dårligere end deres plasma-tv.

Der er vist ikke meget som er bedre end Panasonic plasma :)

Måtte desværre returnere mit nyindkøbte 50" VT30 da mine øjne åbenbart er inkompatible med plasma. snøft :(
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/08-11 21:09 
Hvad betyder det?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/08-11 21:20, rettet 12/08-11 21:23 
At jeg så gule og blå spor typisk efter hvide objekter (undertekster, linier, etc) på en mørkere baggrund når jeg flyttede fokus med øjnene - selv ved helt stillestående billede. Ikke plasma-slør i panelet men mine øjne som åbenbart ikke kan klare plasmateknologien (eller fosforen). Mine kammerater kunne slet ikke set det - meget weird men desværre en dealbreaker da jeg fik enorm hovedpine af det :(
Havde slet ikke hørt om det før jeg oplevede det og var ikke heller noget jeg kiggede efter.
SumezSumezSkrevet 12/08-11 21:34 
Beano>
Der er vist ikke meget som er bedre end Panasonic plasma :)

Alle fjernsyn der ikke får blå og grønne striber ned over midten efter to år er ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/08-11 21:41 
Nu er det din tur til at forklare :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/08-11 22:02 
Sikker på det ikke bare er voldsom burn-in efter en all-nighter med Mario Paint?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/08-11 22:05 
Dammit... busted igen! Jeg kan ikke klare en weekend uden Mario Paint :D
SumezSumezSkrevet 12/08-11 22:32 
Du er bare misundelig fordi MegaDrive aldrig fik en controller-mus.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/08-11 22:37 
http://superfami.com/md_mouse.html ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 13/08-11 10:52 
:D
Hvad kan man spille med den?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/08-11 11:48 
Ikke så meget :)

Sjovt nok ikke Art Alive!
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 13/08-11 12:09 
Jeg er sikker på at Sega havde planlagt Sonic Paint men opgav det på forhånd da de så alle de triple-A Hollywood produktioner der blev lavet med Mario Paint :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/08-11 12:32 
De lavede faktisk noget, der minder om det.

Jeg vidste bare ikke, at det var blevet udgivet.
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 15/09-11 19:20, rettet 15/09-11 19:21 
En af mine venner står og skal til at udskifte sit gamle crt-tv med noget lidt nyere og tidssvarende.

Han skal bruge det til spil, primært, og film sekundært. Hans budget ligger på omkring 5k. Lav responstid og 40+ tommer er kravene. Hvad skal han kigge efter?

Edit: Måske var den anden tråd et bedre valg?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
251 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig