X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

De 10 værste konsoller gennem tiden


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/05-07 16:42 
Der er nok et par retro-fyre herinde, der vil blive halv-mopset ;)

GT-TV: Top 10 Worst consoles of all times
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
82 emne(r).
1 2 > »

Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/05-07 16:42 
Der er nok et par retro-fyre herinde, der vil blive halv-mopset ;)

GT-TV: Top 10 Worst consoles of all times
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
NaieraNaieraSkrevet 16/05-07 17:39 
32X CD-baseret? Fantastisk research :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 16/05-07 18:53 
Og så også de 10 bedste:

Top 10 video
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RJKRJKSkrevet 16/05-07 19:24 
Jeg kan mærke de positive vibrationer allerede :)

Personligt synes jeg hæderen skal gå til N-Gage, omend jeg så kun har syv af de ni udgivne maskiner på listen. N-Gage, fordi Nokia havde mulighederne, og så fejlede så grusomt på så mange åbenlyse måder. Gizmondo er vel bare et kikset niche-produkt som alle vidste den ville være fra starten - og så kan den da en del meget sjove ting.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 16/05-07 20:06 
Heh! Jeg er nu stolt over min Jaguar og mener slet ikke den skal være på den liste der ;-)! Controlleren er da også mega fed ligesom i super! :D
Bashful Neophyte
Per SPer SSkrevet 16/05-07 20:12, rettet 16/05-07 22:46 
Listen er sådan set meget dækkende, fejl eller ej, bortset fra at rækkefølgen kan diskuteres - hvilket jeg ikke gider. :)

Dog vil jeg tilføje at Phantom ikke burde være med, da den aldrig blev udgivet.

Nuon DVD-spil hybriden kunne passende indsættes istedet..
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Danny SallingDanny SallingSkrevet 16/05-07 21:58 
Øhhh, Svenske mafia, findes der sådan en? ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
dRxLdRxLSkrevet 16/05-07 22:27 


The Uppsala mob
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 16/05-07 23:30 
Med henblik på de ti bedste - Hvad dælen laver N64 overhovedet på den liste? Og burde SEGA/Nintendo ikke ligge tættere med deres 16-bits konsoller?
Ting om dét og pis.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/05-07 23:59 
Hva ba? N64 fortjener da absolut en plads på en top-10!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/05-07 00:07, rettet 17/05-07 00:13 
Den elendige billedkvalitet, en forfærdelig controller og nok den største procentdel af skod titler blandt de "populære" konsoller gør at den bestemt ikke hører til blandt top 10.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 17/05-07 00:13, rettet 17/05-07 00:15 
Jeg mener at kunne erindre, at du måske ikke er personen at diskutere dette med ;) Men at smide den på listen pga. Et par enkelte titler, virker da en smule underligt. For nogen succes kan man vel ikke kalde den.

EDIT: Til DeluxScan selvfølgelig.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 17/05-07 00:39 
Ligger Saturn så nr 11 måske? ;-)!
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 17/05-07 00:58, rettet 17/05-07 01:00 
Hehe... Men det er faktisk lidt det jeg mener. Hvis N64 kan ligge på en syvendeplads (?) pga. Et par enkelte gode titler, burde Saturn* (eksempelvis ;)) easy ligge på en femteplads.

* /slash/MegaDrive Ligger på min personlige førsteplads. Mht. Saturn, er det nok desværre mest pga. Import.
Ting om dét og pis.
00Void00VoidSkrevet 17/05-07 07:24 
Konsolkongen>
en forfærdelig controller

Som i "den bedste controller, nogensinde"?
Trods den svage thumbstick, er den da fantastisk?

nej nej nej :P
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
nerosnerosSkrevet 17/05-07 09:39, rettet 17/05-07 17:22 
Alf81>
* /slash/MegaDrive Ligger på min personlige førsteplads. Mht. Saturn, er det nok desværre mest pga. Import.

Ja det har du ret i med hensyn til Saturn. Megadrive vil jeg mene også har haft ligeså stor indflydelse som Sony Playstation bare i forskellige tid, og det er jo vidst det det hele handler om, eller har jeg misforstået noget? Jeg er nu heller ikke sikker på at SNES vandt den konsol krig mellem Nintendo og Sega ;-) Meeen det er måske en smags sag...
Bashful Neophyte
TheDukeTheDukeSkrevet 17/05-07 10:15 
Konsolkongen>
Den elendige billedkvalitet, en forfærdelig controller og nok den største procentdel af skod titler blandt de "populære" konsoller gør at den bestemt ikke hører til blandt top 10.

Nu er der andre kriterier end hvor skarpt billedet står jo ;)
Og controlleren var fantastisk at bruge indtil der kom slør i analog sticken. Desuden så kom Mario 64 og Ocarina of Time ud på den, det i sig selv burde være nok til at sikre den en plads på listen.
Zzap!Zzap!Skrevet 17/05-07 10:26 
Konsolkongen>
Den elendige billedkvalitet, en forfærdelig controller og nok den største procentdel af skod titler blandt de "populære" konsoller gør at den bestemt ikke hører til blandt top 10.

Billedkvaliteten var langt bedre end PSone. Den havde MIP mapping, AA og anden filtrering, der gør den langt overlegen på det punkt.
Kontrolleren er langt bedre end både den originale Playstation og den senere hovsa løsning DualShock.
Den eneste fra den tid der kommer op på siden er Saturns analog controller.
Og antallet af kvalitets titler?!
Jeg tvivler på at du nogensinde har ejet en N64, når du kan komme med sådan en udtalelse.
Hvis du har, har du i hvert fald ikke gjort dig de store anstrengelser for at finde gode spil til den.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 17/05-07 10:39 
Zzap!>
Billedkvaliteten var langt bedre end PSone.

Composite er langt bedre end RGB...? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 17/05-07 10:44 
Ja hallo mand - video kvaliteten på N64 var da elendig sammenlignet med PSone der havde RGB support :!
WehnerWehnerSkrevet 17/05-07 11:12 
Man skulle ikke tro det, man faktisk betyder det også noget _hvad_ man sender igennem kablet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/05-07 11:17, rettet 17/05-07 11:25 
Zzap!>
Kontrolleren er langt bedre end både den originale Playstation og den senere hovsa løsning DualShock.

De 10 værste konsoller gennem tiden

N64 controlleren er så skidt designet at du kun har mulighed for at bruge 2/3 dele af controlleren på en gang. A+B, A+C og B+C. På PS controlleren har du da mulighed for at bruge alle funktionerne uden at skulle flytte dine hænder.

Derudover kommer den elendige analog stick på N64eren. Måske var den inovativ, men der er ikke meget analog feeling over den, da den tvinges ud i en af otte retninger. En spasme Nintendo åbenbart synes er helt kanon da de også gjorde det på GCN og Wii'en.

Og antallet af kvalitets titler?!
Jeg tvivler på at du nogensinde har ejet en N64, når du kan komme med sådan en udtalelse.
Hvis du har, har du i hvert fald ikke gjort dig de store anstrengelser for at finde gode spil til den.

Forklar mig venligst hvad der findes af gode titler til den. Mario 64 er rigtig godt. Spil som Mario Kart, Party og Smash Bros gider jeg ikke. Zelda bryder jeg mig heller ikke så meget om.

Udover disse spil, hvilke kunne du så med god samvittighed anbefale mig?

Nej, jeg har aldrig haft en N64 og jeg regner bestemt heller ikke med at anskaffe en. Jeg har spillet på den hos venner, og det har været alt rigeligt.

EDIT: Diddy Kong Racing har jeg faktisk haft en del sjov med sammen med venner. Så det er hele to kvalitets spil!
Spiller nu: Phantasy Star IV
happyEDhappyEDSkrevet 17/05-07 11:20, rettet 17/05-07 11:28 
Idag 2007 virker N64 "uspilbar" Alt ser helt forfærdelig ud på skærmen, selv de spil der skulle værer de flotteste. Og de spil man syntes styringen var go (Goldeneye) er ikke til at styre idag.
Men dengang, dengang var der ikke set så god en styring i FPS på en konsol. De var de første med analogstik, rumble og 3D platformspil.
Jeg kunne aldrig finde på at spil N64 i dag, men ja selvfølgelig skal den på listen.


@Konsolkongen
Husk nu lige at det er fra to forskellige tidpunkter de controller. Det vil være det sammme som at samligne Snes og PS1 controller. Men ja Playstations kontroller er da klart bedre, ligesom jeg syntes GC og Xbox controller er bedre end PS controller.
Hvorfor snakker du så dårlig og N64 ja godt være spillende ikke er din kop te, Men fordi du ikke kan lidt Zelda og mario er der altså andre der kan.
Der er forskellige meninger.
Det gør ikke at konsollen ikke burde være på Top 10.
Hvor spilbar er Atari 2600 idag? Men den var god i sin tid og gjorde meget for spilmedieet, ligesom N64 gjorde.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/05-07 11:31, rettet 17/05-07 11:33 
Det synes jeg allerede jeg har argumenteret meget godt for. Composhit, den dårlige controller samt en en meget lille procentdel af gode spil.

Men det var alfen der startede :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/05-07 11:31, rettet 17/05-07 11:35 
Controlleren var da fantastisk til N64?! Ja, man kunne ikke bruge alt på én gang - men det var der alligevel ingen spil, der krævede. Z-triggeren var alene et højdepunkt - for ikke at tale om rumble.
Grafisk var N64 da imo. langt foran f.eks. PSX (Dette har været diskuteret før, og der er delte meninger - se evt. denne tråd: http://www.playright.dk/forumemne.php?id=20797&sort=0&start=0) jvf. bl.a. det Zzap! skriver. N64'erens mulighed for at bearbejde textures gør den i mine øjne en langt bedre maskine. Det eneste RGB gør på PSX, er at udstille maskinens mangler.

Mht. god titler - hvor skal jeg starte?

Mario 64
Zelda: Ocarina
Zelda: Mask
Banjo-Kazooie
Banjo-Tooie
Donkey Kong 64
Conker
Paper Mario
Beetle Adventure Racing
GoldenEye (Og i mindre grad TWINE)
Perfect Dark
Mario Party 1-2-3
Top Gear Rally 2
Mario Kart
Diddy Kong
Super Smash Bros.

Kig evt. på IGN's Editors Choice:
http://ign64.ign.com/index/choice.html

Ikke at kalde N64 værdig til en plads på den liste er absurd. Bare Mario 64 burde gøre, at den kommer på top-3.

Tråd om grafik på N64/PSX
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/05-07 11:37 
Mario 64 ER godt. Resten siger mig ikke en fis.
Spiller nu: Phantasy Star IV
happyEDhappyEDSkrevet 17/05-07 11:38, rettet 17/05-07 11:43 
Hvorfor diskutere hvad der ser bedre ud PS1 eller N64. Det er jo ikke det der afgøre om den skal være på listen.
Syntes det er vist godt på listen hvor PS1 er foran N64 for det skal den være, men selvfølgelig skal N64 være der. Hvem skulle ellers?

Og lige for at skyde et par spil mere i.
Lylat wars
Jetforce gemini

@Konsolkongen
At sige det ikke siger en en fis. Det er da ikke et agument. Prøve at se det fra andre sider en spil du lige selv spiller.

Men din underskrift siger vel det hele.
"Tenseiken Slash! ...lige i hovedet på Nintendo."
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/05-07 11:42, rettet 17/05-07 11:46 
Hvad? Det kan jeg da ikke. Jeg kan da ikke forsvare N64'eren fordi en anden mener at Zelda er helt kanon.

happyED>
Men din underskrift siger vel det hele.
"Tenseiken Slash! ...lige i hovedet på Nintendo."

Hehe. Der skal være lidt Nintendo-bashing for at holde fanboys nede ;) Ikke noget jeg mener specielt ondt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
happyEDhappyEDSkrevet 17/05-07 11:45 
Nej men du kan da ikke mene, at du kun mener at konsoller der siger DIG noget burde være på listen..
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/05-07 11:47, rettet 17/05-07 11:51 
Nej det er klart, men antallet af kvalispil er stadig meget lille. + Skod billede og controller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/05-07 11:51, rettet 17/05-07 11:52 
Alf81>
Jeg mener at kunne erindre, at du måske ikke er personen at diskutere dette med ;) Men at smide den på listen pga. Et par enkelte titler, virker da en smule underligt. For nogen succes kan man vel ikke kalde den.

EDIT: Til DeluxScan selvfølgelig.

Jeg vil mene, at der er 'lidt' mere end bare et par enkelte titler. Succes og succes - den tabte til PSX, men helt ude i hampen røg den da ikke - som f.eks. Saturn. Solgte den trods alt ikke knap 30 mio.? I øvrigt burde det da ikke være et kriterie at være en succes for at være god? N64 havde nogle af de bedste 3D-platformere nogensinde - og den ene af dem til launch, hvor det revolutionerede genren. Bare denne detalje bør retfærdiggøre N64 på top 10.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HankyHankySkrevet 17/05-07 11:54 
DeluxScan>
Bare Mario 64 burde gøre, at den kommer på top-3.

Nu er det jo en top 10 liste over konsoller - ikke over spil!?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
happyEDhappyEDSkrevet 17/05-07 11:57 
hvor go er atari controlleren idag.?

Uden N64 skod controller, havde du ikke spillet med analog og rumble. På nogen controller idag.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/05-07 11:59 
happyED>
hvor go er atari controlleren idag.?

Det ved jeg ikke.

Uden N64 skod controller, havde du ikke spillet med analog og rumble. På nogen controller idag.

Jow, mon ikke?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/05-07 12:02, rettet 17/05-07 12:06 
Hanky>
Nu er det jo en top 10 liste over konsoller - ikke over spil!?

Det vil ligesom ikke give så meget mening KUN at sammenligne slukkede konsoller. Spil bliver jo også direkte nævnt som en faktor i udvælgelsen: "A console's place in history is, indeed, all about the games".
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
happyEDhappyEDSkrevet 17/05-07 12:13, rettet 17/05-07 12:14 
Konsolkongen>

Jow, mon ikke?

OMG!

Dine agumenter er sku gode


Jeg melder mig ud af denne diskution. Der er jo ikke forbindelse til øverste etage.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 17/05-07 12:14 
I disse PS3 vs. Xbox 360 tider, er det næsten forfriskende med en go' gammeldaws PSX vs. N64 diskussion ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/05-07 12:14 
Er det ikke ret naivt at tro at der ikke ville være kommet analog sticks uden Nintendo?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/05-07 12:21 
Sandsynligvis ikke før PS2. Det var indirekte Nintendos succes med analog og rumble, der fik Sony til at udgive verdens mest klumsede controller, Dual Shock, af frygt for at være bagud.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
happyEDhappyEDSkrevet 17/05-07 12:24 
Nej det er faktisk naivt at tro det modsatte. Det er ligesom at sige. Det kunne jeg have lavet.
Hvorfor gjorde man det så ikke.

Altid nemt at sige bagefter.
Men der mangler altså mange ting i denne verden, selv meget simple ting. Og indtil der er nogen der kommer på dem, så manger de altså.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/05-07 12:27 
Du mener altså helt seriøst at hvis Nintendo ikke havde lavet analog sticks, så var det ALDIG blevet opfundet?

Sødt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/05-07 12:33, rettet 17/05-07 12:34 
Opfundet, jo. Men Nintendo viste, at analog kunne være en succes - og ikke blot en gimmick som på Saturn. Derfor var der mening i at få det ud til ens egen konsol hurtigst muligt.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Alf81Alf81Skrevet 17/05-07 12:38, rettet 17/05-07 13:04 
DeluxScan>
Jeg vil mene, at der er 'lidt' mere end bare et par enkelte titler. Succes og succes - den tabte til PSX, men helt ude i hampen røg den da ikke - som f.eks. Saturn. Solgte den trods alt ikke knap 30 mio.? I øvrigt burde det da ikke være et kriterie at være en succes for at være god? N64 havde nogle af de bedste 3D-platformere nogensinde - og den ene af dem til launch, hvor det revolutionerede genren. Bare denne detalje bør retfærdiggøre N64 på top 10.

Min pointe var også mere, at hvis N64 skal være på listen, burde Saturn også være der et sted. Meget enkelt egentligt. At Saturn ikke er der, men N64 er, giver ingen mening hvis du spørger mig. Det skal ikke forståes som et direkte angreb mod N64, men nok mere en undren over at den er med.

Samtlige "gode titler" du nævner, mener jeg der havde tilsvarende og eller bedre titler, på andre platforme. Nogen kæmpe succeser var de vel heller næppe dengang.

EDIT: Salgstal får vel altid et lille nyk opad, når man indgår aftaler med McDonald's ;P

EDIT2: Iøvrigt skal der ikke være nogen tvivl om, at det har min fulde forståelse, at Saturn ikke er med på listen.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/05-07 12:39, rettet 17/05-07 12:41 
Uden Nintendo 64 var det selvfølgelig ikke blevet standard så hurtigt. Tak for det.

Jeg vil i øvrigt gerne tage ordet "opfundet" tilbage da det allerede dengang var gammel teknologi. En 4 kanals fjernkontrol til f.eks. en model helikopter eller et fly havde jo to analog sticks. Nintendo overførte bare dette til deres controller. Sony gjorde det bedre.

@DeluxScan
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 17/05-07 12:40 
Men det var de. (de fleste af dem)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
00Void00VoidSkrevet 17/05-07 12:41 
Jeg må melde mig som midterparti i denne diskussion.
Controlleren var fantastisk. Den lå godt i hånden og fungerede fantastisk til platform, sports og bilspil. Problemet med den (og det var egentlig ikke selve controlleren der var problemet) var styringen i de tidlige 3D spil.
Dette har selvfølgelig også noget at sige, når man snakker spiludvalg. Da alle spil der prøvede at henvende sig til den ældre generation med en "voksen" grafik, havde elendig kontrol samt spillene blev rodede at se på.
Den lever højt på de 10 gode titler der kom til den. Men de var fandme også gode.
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/05-07 13:08, rettet 17/05-07 13:09 
Alf81>
Min pointe var også mere, at hvis N64 skal være på listen, burde Saturn også være der et sted. Meget enkelt egentligt. At Saturn ikke er der, men N64 er, giver ingen mening hvis du spørger mig. Det skal ikke forståes som et direkte angreb mod N64, men nok mere en undren over at den er med.

Min kendskab til Saturn er ikke godt nok til, at jeg vil vove at være uenig - blot kan jeg konstatere, at jeg en overgang ejede en Saturn og fik prøvet en række spil - og dog solgte jeg den videre til Naiera efter et par måneder :) Jeg indrømmer, at jeg ikke fik prøvet alle toptitler, men maskinen imponerede mig ikke.

Samtlige "gode titler" du nævner, mener jeg der havde tilsvarende og eller bedre titler, på andre platforme. Nogen kæmpe succeser var de vel heller næppe dengang.

Dér er jeg lodret uenig. Vi skal op til PS2 for at finde noget, der bare er tilnærmelsesvist lige så godt som Mario, Banjo-Kazooie, Banjo-Tooie og Donkey Kong 64 - og de er stadig bedst. Mario Party har jeg heller ikke set magen til andre steder - i hvert fald langt fra lige så godt. Beetle Adventure Racing er også en utrolig charmerende adventure-racer - en genre, der desværre er gået lidt død efter Rumble Racing til PS2.
Hvor fandt du noget tilsvarende til Mario 64 eller Ocarina of Time dengang?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/05-07 13:10 
00Void>
Den lever højt på de 10 gode titler der kom til den. Men de var fandme også gode.

... og den overlegne grafik :p
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Zzap!Zzap!Skrevet 17/05-07 13:27, rettet 17/05-07 14:26 
Konsolkongen>
Nej det er klart, men antallet af kvalispil er stadig meget lille. + Skod billede og controller.

Konsolkongen, om du personligt synes om Oot, eller andre spil som generelt er meget højt værdsat af andre videospil aficionados, er jo egentlig ret ligemeget i en diskussion som denne. Uanset om du af een eller anden årsag ikke "er til" dét gameplay så er det da tydeligt for enhver at de spil udstråler kvalitet i en grad som meget få andre spil.

Mario 64
OoT
Majoras Mask
FZero X
Mario Kart 64
Star Fox 64
Rocket: Robot on Wheels
Resident Evil 2
Sin and Punishment (bedste onrails shooter ever)
Space Station Silicon Valley.
Banjo Kazooi (ikke at jeg personlig er den største fan men det *er* et godt spil)
WaveRace 64

Ovenstående er cremen af cremen, der er masser af andre spil som måske ikke er af helt så høj standard, men som absolut ikke er dårlige spil af den grund.
Her tænker jeg på titler som:

Body Harvest
1080
Pilot Wings 64
Snowboard Kids
Wipeout 64
Ridge Racer 64
Excitebike 64
Paper Mario
Mischief Makers
Rakuga Kids
Smash Bros.
etc...

Så lav en tilsvarende liste over AAA kvalitetspil til PSone og du vil se at antallet af AAA titler er det samme eller mindre.

Composite var jo kun på PAL maskinerne, som jo generelt altid var borked uanset fabrikant.
De er slet ikke at regne for den rigtige version af konsollen.
Og når vi har at gøre med de opløsninger som konsoller kørte med dengang, betyder den ekstra skarphed som en bedre udgang giver jo "bare", om man kan se de enkelte pixels lidt tydeligere.
Selve med S-VHS kabel renderede N64 overlagt med runde pixels, i stedet for de meget skarp firkantede pixels PSone outputter.
Det giver et lidt blødere billede, som mange forveksler med uskarphed.

Controllerens layout var helt perfekt. Man behøver ikke +15 knapper for at lave ordentlige spil. Midterhåndtaget gør at controlleren kan holdes med een hånd uden at den får overbalance.
Det var oprindelige Nintendos intention at lave en lyspistols photocelle, som skulle klipses ind i de to huller foran på controlleren. Det blev dog aldrig til noget, men der er stadig rart med en god følelse af balance i controlleren.

Thumbsticket er (før det bliver slidt ned (nedslidning kan dog forebygges ved at smøre med silikone fedt)) langt mere præcist og responsivt end de tilsvarende på de to andre konsoller.
Den ottekantede guide er vel en smagssag, men har ikke den store betydning i reelt brug.
Personligt synes jeg det er rart, at man kan kan mærke at man trykker helt præcist i een bestemt retning. Du bliver jo ikke tvunget ud i de retninger, det er bare diskret taktil feedback.

Kommentarer med at N64 spil skulle være uspillelige i dag, kan jeg slet ikke tage seriøst overhovedet. Hvis de var sjove dengang så er de det også nu.
Born to kill space
Alf81Alf81Skrevet 17/05-07 13:30 
DeluxScan>
Hvor fandt du noget tilsvarende til Mario 64 eller Ocarina of Time dengang?

Mario64 er da et okay spil, hvis man kan overleve N64 textures. Jeg havde det bare mere sjovt med CrashBandicoot og MediEvil. Mht. Zelda, så syntes jeg allerede dengang ikke meget om serien, så et oplagt bedre alternativ var og er FFVII.
Ting om dét og pis.
82 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig