X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Generel opsang og opfordring


Reply
RJKRJKSkrevet 15/05-07 01:13 
Jævnfør tråd om mudderkastning bekræftes det hermed, at moderatorstaben er overordnet enig i de synspunkter der fremlægges, og har valgt at handle herefter. En række brugere er tildelt karantæne per dags dato, og det er sandsynligt at flere advarsler og karantæner vil følge til andre brugere. Selvom disse ofte har styret udenom direkte regelbrud eller på anden måde har undgået ... Se hele indlægget
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
71 topic(s).
« < 1 2

Reply
SumezSumezSkrevet 26/07-07 10:21, rettet 26/07-07 10:22 
Hyaku har ret, en udelukkelse er dog aldrig "final". Vi er jo mennesker herinde, og alting skal behandles med omtanke. Men det er i hvert fald ikke sådan at der bare kan gå et år, og så er man tilbage igen, som det gælder med karantæner, sagen skal vureres individuelt.
Af samme grund fik Okotta en chance til, men når han efter flere henstillinger fortsat udviser at han ikke har forbedret sig, og fortsat irriterer andre brugere af forummet, er der jo ikke meget at stille op.

Der er dog så vidt jeg husker kun to, der nogensinde er blevet "udelukket" fra Play:Right, så selvom moderationen kan fremstå som streng, vil jeg gerne fremhæve at kommunikation er det vigtigste våben, og magt kun bruges som sidste udvej. Der har selvfølgelig været sendt en hel del privatbeskeder frem og tilbage den seneste tid..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 26/07-07 10:40 
Sumez>
Der har selvfølgelig været sendt en hel del privatbeskeder frem og tilbage den seneste tid..

..og det synes jeg ikke helt om. Jeg synes man burde blæse alt op i åben forum og det er selvom det ville få konsekvenser. Uden at vide hvad folk har mailet om så synes jeg det stinker lidt, men sådanne ting vil jo ikke kunne undgåes.
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/07-07 10:47, rettet 26/07-07 10:48 
Men man må vel have så meget tiltro til moderator-staben så man tror på at alt foregår som det bør - hvilket jeg i hvertfald har.

Årsagerne til en udelukkelse af Rooney bør være åbenlys for enhver, hvis man har fuldt med på siden, deri medregnet hans blakkede fortid.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 26/07-07 11:09 
neros>
Jeg synes man burde blæse alt op i åben forum og det er selvom det ville få konsekvenser.

Det er fint at folk giver deres meninger omkring moderering i en tråd som denne, men når folk skal irettesættes pga. problematisk adfærd, er det naturligvis ikke noget der vedkommer andre end de involverede, ellers ender det jo i en stor slåskamp. :)
Jeg mener heller ikke at folk, der er kommet til at opføre sig dårligt, skal have en blakket "straffeattest" pga. udblæsning i offentlige fora.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 26/07-07 11:22, rettet 26/07-07 11:32 
Sumez>
Det er fint at folk giver deres meninger omkring moderering i en tråd som denne, men når folk skal irettesættes pga. problematisk adfærd, er det naturligvis ikke noget der vedkommer andre end de involverede, ellers ender det jo i en stor slåskamp. :)

Helt enig. Det var nu måske heller ikke ment på den måde det jeg skrev, men i lyset af at jeg fik en fornemmelse af at folk bagtalte hinanden.

Men lad nu det ligge. Jeg synes sagen selv på bekostninger af det som er sket er blevet behandlet fornuftigt og fint nok. Nu skal vi videre, og det skal handle om spil ;D!
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 26/07-07 12:48 
Beano>
Vil gå gevaldigt ud over aktiviteten på forumet hvis vi alle skal være enige og lege hyggeklub hele tiden.

Der er ingen, der siger, at vi alle skal være enige og have hyggeklub herinde - eller andre steder for den sags skyld. Det handler bare om at have evnen til at omgås andre mennesker på en ordentlig og sober måde.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 26/07-07 12:49 
Også hvad jeg skrev lige ovenover :)
enfenenfenSkrevet 26/07-07 13:00 
Det var egentligt for at slå fast, hvorfor jeg mener, at en udelukkelse/karantæne kan være nødsaget i enkelte tilfælde. Når enkelte individer ikke forstår, hvordan man burde opføre sig.
What is the Matrix?
happyEDhappyEDSkrevet 26/07-07 20:30 
enfen>
Der er ingen, der siger, at vi alle skal være enige og have hyggeklub herinde - eller andre steder for den sags skyld. Det handler bare om at have evnen til at omgås andre mennesker på en ordentlig og sober måde.

Bare lige husk det selv. Det var ikke ligefrem ordentlig og sober, der måde du svarede mig på..
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
enfenenfenSkrevet 27/07-07 00:07 
Hvis du kan blive stødt over følgende sætning, må det være svært at føre en diskussion med dig :)

enfen>Hvorfor tror du Happy?

Jeg er ked af at sige det, men det vil jeg altså ikke bruge mere tid på.
What is the Matrix?
SøgAArdSøgAArdSkrevet 27/07-07 10:42 
Hold op hvor er der mange, der føler sig hellige.

Nok er de hoveder, som "freaker" helt tydeligt, i skudlinjen, men der er op til flere velkendte brugere, hvis arrogance og hellighed er så forfærdelig, at jeg ofte undgår at deltage i en debat. Jeg forstår udemærket godt, hvis (nye) folk mister lysten/modet til at skrive et indlæg her på siden.
Home is where the hardware is..
CoreCoreSkrevet 27/07-07 11:24, rettet 27/07-07 11:26 
Jeg syntes der bliver tudet lidt rigeligt nu ;)

Jeg kan helt ærligt ikke se hvad folk har så ondt i røveren over. Vi er her alle sammen med individuelle holdninger, og når disse udveksles så er det da klart at folk ikke altid kan være enige. Det sker en gang imellem at bølgerne går højt, det er rigtigt, men så tit og så slemt er det altså heller ikke.

Jeg ved godt at jeg selv har ydet mine bidrag til overophedet diskutioner, men jeg syntes da hver gang at have set, at andre end de involverede sagtens kan køre en dialog i samme tråd alligevel. Dem der får spydige svar og grimme tilnærmelser (ikke at jeg syntes at disse normalt kommer fra mig selv af), blander sig jo selv i en diskution der i forvejen er eskaleret, og så er det altså deres eget valg. Så den med at man ikke har lyst til at skrive et indlæg, syntes jeg er noget pladder.

Der har altid været en risiko for at blive lynchet når man kommer med info der ikke passer, eller gør rygter læst på et andet site til fakta i sine egne indlæg, og sådan skal det da være. Jeg ved at hvis jeg råber op om et eller andet, som ikke har hold i virkeligheden, så står de første 10 brugere i kø for at få mig til at føle mig dum, og det syntes jeg er fedt, for det er lige præcis det, der gør at jeg (næsten) uden skepsis kan tage andre folks info til mig som værende fakta.

De konfliktsky diskutionsmodstandere ynder at sammenligne trådene hvor bølgerne går højt med en børnehave. Men det er da først en børnehave, hvis der skal tudes, sladres og søges støtte hos moderatorerne, hver gang et par brugeres uenigheder ramler sammen. Dertil kommer det at folks grænser tydeligvis er meget forskellige (se HappyEds definition på sobert/oredntligt på forrige side).

Jeg syntes det er fedt at når jeg vil bitche over min manglende interesse for min Wii, at her er et par fanboys (for the record: fanboy er ikke en dårlig ting i min verden), der nok skal gøre deres for at fortælle mig hvad der er fedt ved den. Jeg behøver ikke at være enig med dem, og de må for min skyld godt syntes at jeg er en nar for det. Men min egen lunte bliver også betydeligt kortere overfor folk, der konstant har behov for at bekræfte deres valg af konsol overfor sig selv, ved konstant at skulle fordreje fakta, og svine alle andre konsoller til (det er også her min egen medvirken i heftige debatter, kommer ind i billedet). Så der er en hårfin grænse, mellem konstruktiv forherligelse og provokerende fanatisme, og i de fleste tilfælde finder vi brugere oftest ud af det selv, og det kan jeg ikke se noget behov for at lave om på.

Med mindre jeg selv hører under "de to", så har jeg en god idé om hvem der er tale om, og disse er jo under "opsyn", og der er også taget affære (tilsyneladene efter opfordring).

Så helt ærligt hvad er problemet?

SÅ sobert/stuerent/kedeligt har her altså heller aldrig været...heldigvis da.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/07-07 12:14 
Jeg står fuldstændig uforstående overfor din holdning Core. Problemet er på ingen måde forskellige holdninger eller sammenstød mellem disse, for det er selvfølgelig en del af enhver debat. Nej problemet er måden disse ytres på, og ukonkrete negative indlæg, der handler om at gå efter modstanderen istedet for bolden, hvilket fører til en usaglig diskussion som ingen kan være tjent med. Det handler jo netop ikke om at punke nogen fordi de kommer med forkert information - det handler om at punke nogen fordi man ikke kan lide dem, og det tager jeg stor afstand fra, for det er IMO barnligt. Dette kører jo netop diskussionen indad istedet for at gøre den bred.

Det kan sagtens være at nogen brugere føler sig skræmte af den lettere arrogante tone der har hersket på sitet (denne er dog efterhånden blevet forsvindende lille IMO), men jeg er hundrede procent sikker på, at der er mindst lige så mange, der ikke har lyst til at deltage i en debat der har ligget på et så lavt niveau, som den vi har set den sidste uges tid.

Det virker tilsyneladende som om at du beliger personlige angreb, som ingen steder hører hjemme i en saglig debat. Selvfølgelig skal der være plads til, at bølgerne går højt, men når tonen fra en bruger er konsekvent negativ, og sprogbruget ligeledes er derefter, mener jeg at grænsen er nået.

Men som du siger er problemet løst, pga. af diskussionen i denne tråd, så som sådan er der ikke noget problem længere, men derfor kan man jo godt diskutere videre ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 27/07-07 12:26, rettet 27/07-07 12:29 
Core>
Så helt ærligt hvad er problemet?

Problemet er vel i mindre grad de ting, du nævner, for jeg er personligt enig i, at en diskussion ikke er en diskussion, hvis man ikke går hinanden lidt på klingen.

Problemet er MÅDEN tingene diskuteres på.

- Negative kommentarer i stedet for konstruktive.
- Flueknep over personlig smag (igen ofte negativt fremført). Hvor ukonstruktivt er det ikke, at betvivle andres smag?
- STADIG prikkeri til de som ikke kan tåle det. Hvis man ved, at en person vil reagere negativt over en bestemt type kommentar, må man hellere droppe den, uanset hvor uenig man er. Undtagelsen er selvfølgelig, hvis man mener, at den anden persons oplysninger er fejlagtige, eller hvis personen er provokerende. Men igen, hvis en person er provokerende, hjælper det intet at være provokerende tilbage igen, så det skal ikke siges stikkende, som oftest er tilfældet - ellers er det jo den berømte cirkel uden ende.

Det sagt, synes jeg ikke tingene har været meget slemme den seneste tid, men der har da bestemt været negativitet i luften.

EDIT: Skrevet samtidig med Echelon VI's indlæg.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/07-07 12:31 
Og Jaes udtrykker måske endnu bedre den holdning jeg sidder med, end jeg selv...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CoreCoreSkrevet 27/07-07 13:05, rettet 27/07-07 13:06 
jaes>
- Negative kommentarer i stedet for konstruktive.

Hvis ens holdninger ikke er positive, skal man så bare lade være med at skrive noget? Så bliver det nogle meget meget døsige tråde, i stil med:

"Jeg syntes PS3 er lækker", "Det syntes jeg også, "Også mig". Sådan en tråd dør rimelig meget hvis ikke folk må komme med et "Jamen, er den ikke for dyr, og lugter den ikke lidt af svamp?".

jaes>
- Flueknep over personlig smag (igen ofte negativt fremført). Hvor ukonstruktivt er det ikke, at betvivle andres smag?

Meget, men hvis Rooney bruger en halv side på at forklare Bede X at menuen i Halo 2, har en grim blå farve, hvordan generer det så dig?

jaes>
- STADIG prikkeri til de som ikke kan tåle det. Hvis man ved, at en person vil reagere negativt over en bestemt type kommentar, må man hellere droppe den, uanset hvor uenig man er.

Hvorfor? Det er jo det samme som at sige, at man kun må skrive noget hvis man er enig. Hvad får vi ud af det?

jaes>
Undtagelsen er selvfølgelig, hvis man mener, at den anden persons oplysninger er fejlagtige, eller hvis personen er provokerende.

Hvilket vist nok er fundamentet i tidernes allerstørste konfrontationer.

Begge jeres indlæg får det til at lyde som om at I helst er fri for indlæg, hvis man ikke er enig med trådens forfatter.

Jeg hverken billiger eller benytter personlige tilsvinelser, og så da også helst at de slet ikke fandt sted, men det begrænser sig altså stort set også kun til to brugere, der p.t. slet ikke har mulighed for at ytre sig på sitet.

I efterlyser positive tråde og initiativer, men prøv at se tilbage på dem der har været. De dør meget hurtigt. Sumez's tråd om fascinationen af Mario & Luigi, min egen om Stranglehold og tusindevis andre. Opturs-trådene opfordrer tilsyneladende ikke folk til at skrive mere, de er der bare.

Jeg kan ikke bruge en debat til noget, hvis folk skal gå med listesko, og jeg ved godt at I vil kalde det en fordrejelse af hvad i mener, men det er altså sådan jeg tolker det i skriver, eftersom jeg opfatter tråden her som handlende om sitet generelt og ikke bare om Jack_D og Rooney. Og sammenlignet med tidligere tider, er det altså ikke fordi at vi er gået fra idyl til anarki, her har da altid været rig mulighed for at finde heftige diskutioner.

Jeg siger ikke at det skal være i orden at svine hinanden til. Jeg siger heller ikke, at debatter udelukkende skal baseres på debattørernes syn på hinanden og deres personlige smag. Jeg siger derimod:

Tør øjnene, problemet er på ingen måde så stort som i gør det til ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 27/07-07 13:30, rettet 27/07-07 14:29 
Core>
Hvis ens holdninger ikke er positive, skal man så bare lade være med at skrive noget? Så bliver det nogle meget meget døsige tråde, i stil med:

"Jeg syntes PS3 er lækker", "Det syntes jeg også, "Også mig". Sådan en tråd dør rimelig meget hvis ikke folk må komme med et "Jamen, er den ikke for dyr, og lugter den ikke lidt af svamp?".

Det var ikke det, jeg mente med at være negativ. Jeg tænkte på negativ som i "sur og tvær". Man må netop gerne være uenig, bare det skrives så man ikke er i tvivl om, at det er konsollen og ikke holdningen til konsollen, der er noget i vejen med.

Meget, men hvis Rooney bruger en halv side på at forklare Bede X at menuen i Halo 2, har en grim blå farve, hvordan generer det så dig?

Det generer mig en del fordi, der som regel er tale om, at et emne starter godt, men derefter bliver drejet over i flueknep. Så hver gang jeg klikker på emnet i håb om, at der er kommet noget spændende til diskussionen, så spilder jeg min tid, hver gang det ikke er tilfældet - og det sker for tit.

Hvorfor? Det er jo det samme som at sige, at man kun må skrive noget hvis man er enig.

Nej, det er ikke. Essensen er stort set det samme som ovenstående - hvis man ved at ved at prikke til nogle specifikke personer, så kører diskussionen af sporet, bør man netop ikke prikke til netop disse personer.

Hvilket vist nok er fundamentet i tidernes allerstørste konfrontationer.

Ja, fordi det ofte gøres negativt, a la "du og dine holdninger er tåbelige". Hvis man påpeger, at man mener, at den anden person er galt på den, på en venlig måde, så plejer det ikke at ende med drama.

EDIT: Her taler jeg naturligvis i forumsammenhæng. Jeg er ikke så naiv at tro, at Verdens store, påbegyndende kriser udelukkende kan forhindres med venlighed :D

(Hvis det var det, du mente med "tidernes allerstørste konfrontationer").

Tør øjnene, problemet er på ingen måde så stort som i gør det til ;)

Nu skrev jeg jo, at jeg ikke synes, det er et kæmpe problem for tiden ;)
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/07-07 13:56 
Core>
...og lugter den ikke lidt af svamp...

Jeg vidste det! Jeg vidste det! Jeg afleverer sgu min tilbage!


...ok, jeg ved det... I bring nothing to the table :D
jaesjaesSkrevet 27/07-07 14:10, rettet 27/07-07 14:18 
...aside from a shitload of food :)

EDIT: Brain work now. Now Hulk kill puppies.
CoreCoreSkrevet 27/07-07 19:03 
jaes>
Nu skrev jeg jo, at jeg ikke synes, det er et kæmpe problem for tiden ;)

Det ved jeg godt at du gjorde, slut-saluten var også henvendt til alle indlæg-skribenterne her i denne anden halvleg.

My pointe er, hvis du ser bort fra Jack_D og Rooney (og måske mig selv samt få andre i kombination med disse), er der så overhovedet noget problem?

Plejer vi egentlig ikke at klare det fint nok selv, uden at vi skal sidde og have kvalmende pædagogik-tråde? Og hvorfor skal moderatorerne høre for ikke at reagere hurtigt nok? Den negative stemning i siger er dukket op herinde, har jeg ikke set udover i de to førnævntes bidrag, og man kan frygte lidt at folks klynken i tråden her, resulterer i at folk helt afholder sig fra at komme med "farverige" indlæg, fordi at man er bange for at komme til at træde nogen over tæerne.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/07-07 20:01, rettet 27/07-07 20:11 
Core: Problemet har jo netop været at de personer du omtaler, samt et fåtal andre har stået for det meste af den negativitet, som har fyldt en stor del her på det sidste, som i hvertfald har afholdt mig fra at deltage, og så vidt jeg kan forstå også andre.

Det virker som om, at du ikke er klar over, at de indlæg der postet for nyligt her i tråden, har været efterfuldt af de netop uddelte karantæner og udelukkelser - så nej, der er ikke LÆNGERE noget at brokke sig over, men det var der, da indlæggende blev skrevet!

Selvfølgelig skal der være plads til farverige indlæg, og at man går stærkt ind i debatten - ærligt talt kan jeg ikke se hvordan de ting jeg ikke ønsker skal være en del af debatten, udelukker dette? (Men det kan jo være det ikke var mig din sidste kommentar var henvendt til :P)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
71 topic(s).
« < 1 2

Login for at besvare
Username
Password
Remember me