X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Generel opsang og opfordring


Svar
RJKRJKSkrevet 15/05-07 01:13 
Jævnfør tråd om mudderkastning bekræftes det hermed, at moderatorstaben er overordnet enig i de synspunkter der fremlægges, og har valgt at handle herefter. En række brugere er tildelt karantæne per dags dato, og det er sandsynligt at flere advarsler og karantæner vil følge til andre brugere. Selvom disse ofte har styret udenom direkte regelbrud eller på anden måde har undgået straf, vælger vi så... Se hele indlægget
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
71 emne(r).
1 2 > »

Svar
RJKRJKSkrevet 15/05-07 01:13 
Jævnfør tråd om mudderkastning bekræftes det hermed, at moderatorstaben er overordnet enig i de synspunkter der fremlægges, og har valgt at handle herefter. En række brugere er tildelt karantæne per dags dato, og det er sandsynligt at flere advarsler og karantæner vil følge til andre brugere. Selvom disse ofte har styret udenom direkte regelbrud eller på anden måde har undgået straf, vælger vi således at gå efter hvad vi opfatter som forsøg på negativ påvirkning af sitet som helhed. Hermed en generel opfordring til alle om at vende denne tendens, ellers ender vi med at tage yderligere og mere kedelige forbehold.

Nedenstående er at betragte som undertegnedes personlige kommentarer - vi har ikke haft tid til at aftale nogen nærmere ordlyd fra staben, men jeg uddyber alligevel og jeg formoder de fleste er enige.

Det her handler dels om enkelte brodne kår, men det handler bestemt også om mange andre, som bevidst eller ubevidst medvirker til dette. En meget stor del af problemet er at andre konstant og beregnende stikker til dem, der ikke kan tåle det. Det drejer sig således ofte om folk der ved bedre, men alligevel på den måde tvinger os alle ud i en negativ tone, som ellers formentligt ikke var opstået. Herunder gælder de endeløse fanboy for-imod-diskussioner, som ikke fører nogen vegne og ikke bidrager med noget som helst, andre kan bruge til noget.

Det ville være yderst positiv, hvis alle ville gribe denne situation til at tage sagen i egen hånd, og bidrage til at vende tilbage til den gode stemning. Skriv noget positivt, i stedet for noget negativt. Vi vil alle gerne se flere entusiastiske beskrivelser af hvad der er spændende, interessant og overset i spilmediet. Det er tit krævende at lave den slags indlæg, så i stedet for at forvente dem fra andre, så gør selv en indsats, eller reager i det mindste når andre gør det. Det ER faktisk ikke synderligt interessant i den større sammenhæng om den ene næstegenerations-port er lidt pænere end den anden ditto...

Eftersom der i de kommende dage altså er begrænset lidt i brugerne herinde og dermed reduceret chance for disse negative ordvekslinger, så håber jeg at alle andre vil bruge dette til bevise, at I fortsat ønsker og vil medvirke til en spændende og seriøs spildebat.

Tak.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/05-07 07:06 
Tak!

Det er rart at se, at moderator-staben endelig reagerer.

Jeg synes dog ikke at det er helt fair, nærmest at vende den om og lægge det meste af skylden på os andre (mig inkl.) som stikker til de brodne kar og dermed skaber den dårlige stemning. Hvis de mange forskellige tråde, som er gået galt bliver læst igennem, vi i se, at de brodne kar helt selv kan få korthuset til at vælte - det behøver vi slet ikke hjælpe dem med.

Men okay - hvis det er opfattelsen hos mods, så sluger jeg gerne en henstilling eller noget - sålænge de brodne kar lige kommer til afkøling for en stund.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
CronossCronossSkrevet 15/05-07 07:41, rettet 15/05-07 07:42 
Men hvorfor vil du stikke til dem? Er der nongen anden grund end at ville vise sin bedreviden indenfor et område?

Det giver ingen mening, og er kun med til at skabe en endnu dårligere stemning på forummet.
Folk skal kende andres grænser og arbejde ud fra dette, ellers er man ikke bedre selv.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/05-07 07:50 
Cronoss>
Men hvorfor vil du stikke til dem?

Det mener jeg så heller ikke jeg har gjort på det sidste, for jeg har holdt mig væk når disse personer optrådte i diverse tråde.

Jeg talte ikke om mig selv - jeg konstatede bare, at de brodne kar er blevet udelukket, men at det er os andre som egentlig har skylden, "fordi de andre ikke ved bedre".

Det er så naturligvis taget til efterretning.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dRxLdRxLSkrevet 15/05-07 09:16 
Palle du ved, fulde mennesker, tosser og børn skal man fare med lidt mere læmpe overfor.

Hvilket minder mig om:

How To Defeat an 8 Year Old - In 4 Easy Steps
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 15/05-07 09:26, rettet 15/05-07 09:26 
Jeg mangler i øvrigt lige at tilføje at jeg sagtens tror at man ved at være pædagogiske kan hjælpe besværlige elementer til en mere konstruktiv adfærd.
Primært ved at følge det gode gamle Internet råd: "don't feed the troll".

Personligt vil jeg når der udslynges noget fuldstændigt vanvittigt, som jeg ikke kan lade være med at svare på, holde mig til at erklære mig uenig, måske med en kort opræmsning af begrundelserne og så tydeligt markere at det ikke er noget jeg vil kunne diskutere med vedkommende på en konstruktiv måde.

Det kan måske virke som en nedladende stil, men jeg kan ikke lige tænke på en bedre måde at gribe det an på.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/05-07 09:38 
Puha - så er jeg da glad for at kunne skrive dette indlæg :-)

Men vi bør jo alle huske på:
"Arguing on the internet, is like a goldfish eating contest. Even if you win, you're still a moron".

Og selvom jeg er 100% enig i det overordnede budskab, har jeg det også som Palle, at jeg synes det er lidt strengt, at lægge skylden over på "de andre".

Netop fordi brugerne er passionerede omkring deres hobby, og nogle er ikke så gamle, må man forvente nogle personlige udfald.
Man kan jo også stikke til folk netop for at gøre dem opmærksom på deres tone. Ikke at jeg tror det hjælper, det kan bare være svært, hvis man støder ind i åbenlyse tåbeligheder.

Så jeg tror, at det der skal til, er at mods'ne i fremtiden er lidt mere opmærksomme på personangreb - også selvom de selv er involveret i tråden.
Men det er måske hvad denne tråd signalerer?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/05-07 11:15 
Ikke så gamle? 20+? 30+? :-)
la0sla0sSkrevet 15/05-07 12:01 
Jeg kan også gå hen og tænke på, om det her måske også har noget at gøre med, at der er en ensretning inden for de spil der udkommer? Det er ikke noget jeg har tænkt enormt meget på, nærmere en indskydelse.

Der kommer ikke så meget sprælsk længere, det er min følelse, men måske er det blot fordi jeg ikke har en DS?

Hvis der er nogen sandhed i det, kan det jo også danne baggrund for en ensretning af emnerne og at der er flere folk om et emne og flere der kan opkoge.

IøvrigtSynesJegAtAlf81SkalHaveEnKarantæneFordiHanIkkeForstårBrugenAfMellemrum:D

Nå jeg har ingen PS2 længere, er der ikke nogen der skal fortælle mig lidt om de mange nye RPGer der er kommet der? Eller lave en ny PS2 shootertråd... eller tilbyde at sælge mig en cheap ps2?

Se det var da en opfordring! :)
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 15/05-07 12:18, rettet 15/05-07 12:19 
dRxL>
men jeg kan ikke lige tænke på en bedre måde at gribe det an på.

En form for "omvendt" psykologi kan virke fint, synes jeg. I anførselstegn fordi det næppe skal bruges bogstaveligt, jvf. den videnskabelige definition, i denne sammenhæng. Altså som modsat. Men er folk provokerende og/eller sure, kan man komme forbløffende langt med at være mere venlig, end man ellers ville have været.

Ellers kan du vel tage chancen og ty til http://en.wikipedia.org/wiki/Empty_Fort_Strategy]Empty Fort Strategy[/LINK]" target="">Empty Fort Strategy :D
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/05-07 13:03 
Interessant, jaes. Empty Fort Strategy, siger du? Jeg har lige læst Sun Tzu, så jeg vil gerne vide hvordan du ville bruge den i forbindelse med en spildiskussion.

Lade som om man ikke ved noget om emnet (og al snak derfor uddør grundet manglende modstand), eller spille underdanig og så smække tusind facts på bordet, når "modstanderen" har argumenteret sin del (eller netop ikke har argumenteret sin del)? :-)
dRxLdRxLSkrevet 15/05-07 13:06 
Det kunne måske være meget snedigt at spille underdanig og blive ved med at spørge som om man gerne vil have del i den indsigt som tåben forsøger at give indtryk af at han besidder. Igennem en serie af uddybende spørgsmål kunne man så få ham til at modsige sig selv :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
la0sla0sSkrevet 15/05-07 13:29 
Men det er da også uholdbart ikke bare at kunne være sig selv på et board man har brugt så lang tid, men i stedet skulle ændre sig og være taktisk.

Hvis det er tyveknægte på spil i lejligheden, så sætter man sig jo ikke ned og beder dem vente på kagerne i ovnen vel.
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 15/05-07 13:53 
la0s>
Men det er da også uholdbart ikke bare at kunne være sig selv på et board man har brugt så lang tid, men i stedet skulle ændre sig og være taktisk.

Ja det vil jeg nu også sige - næppe noget der kan gøre tonen bedre :)
jaesjaesSkrevet 15/05-07 14:07, rettet 15/05-07 16:27 
"Empty Fort Strategy" var naturligvis en joke, jvf. gigantisk smiley :P

Men jeg havde noget i tankerne i retning af, at dRxL kunne give udtryk for, at han vidste mere end han reelt vidste om et emne, således at ballademageren flygtede i panik. Men igen: Det var en joke, selvfølgelig skal man ikke benytte den slags metoder.

Hvis du, la0s, i stedet tænkte på den "omvendte" psykologi, så behøver det vel ikke at betyde, at man laver om på sig selv. Det er bare en (pædagogisk) udtryksform, man kan vælge at bruge i visse situationer - eller lade være med at bruge.
Alf81Alf81Skrevet 15/05-07 14:14 
la0s>
Der kommer ikke så meget sprælsk længere, det er min følelse, men måske er det blot fordi jeg ikke har en DS?

Skal andre absolut overtale dig til at købe en NintendoDS (det er bare æstetik :D)?
Ting om dét og pis.
la0sla0sSkrevet 15/05-07 14:17, rettet 15/05-07 14:19 
De to ovenstående indlæg RJK, det er ballademagere der unødigt stikker til mig og ødelægger en diskussion der med mit geniale indlæg endelig havde fået den korrekte retning.

edit: alf: ja jeg burde jo nok. Jeg er bare i tvivl om jeg vil bruge den. Der er ikke så fandens mange spil endnu der tiltaler mig. Tror jeg. Du må snart overbevise mig mandow :)
Hvad sker der?
TLTLSkrevet 15/05-07 15:41, rettet 15/05-07 15:42 
Nu har jeg systematisk undgået emner som går ud og ender i flueknepperi, tekniske ting som ikke giver nogen mening eller bare generel gentagelse som ingen steder fører.

Det er træls når man ikke kan finde ud af at argumentere ordenligt for sine udsagn og så bliver ved med at prøve... Måske er der bare ingen gode argumenter endnu.

Når vi snakker om de nye konsoller, syntes jeg personligt ikke at der er noget godt argument endnu, for at købe den ene frem for den anden. For de er så nye og spiludvalget er så begrænset at det er latterligt at diskutere det :)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 15/05-07 20:13 
Omend jeg morer mig meget med at læse diverse tåbelige indlæg herfra, så kan jeg godt se at de billige grin jeg får mig, er på bekostning af kvaliteten af Play:Rights forum.

Problemet er, at de "der ved bedre", men alligevel opfører sig tåbeligt, faktisk IKKE ved bedre. I mine øjne er det præcist de samme billige grin jeg får fra dem, som jeg kunne få fra de kære brodne kår med korte lunter.

Hvis der ikke var så mange hidsige og drillesyge børn her, kunne det ligefrem blive meget sjovt at skrive lidt oftere, i stedet for blot at læse, grine og ryste håbløst på hovedet. Jeg får masser af hjernedød underholdning fra de vanvittige politikere, så det kunne på den anden side være rart at have en spildebat, som underholder på en ganske anden måde. Man kan måske ligefrem kalde det konstruktiv underholdning. Og dog, det ville måske være for meget at forlange af et forum, hvor unge mennesker hyppigt kommer, og hvor de er i overtal.

Måske vil jeg, per RJKs opfordring, forsøge at skrive lidt mere, og hjælpe med at højne det fornyligt lave, men underholdende niveau. Det er en overvejelse som vi nok alle bør foretage os, sålænge vi nyder at besøge dette sted.
dRxLdRxLSkrevet 16/05-07 12:44 
jaes>
Men jeg havde noget i tankerne i retning af, at dRxL kunne give udtryk for, at han vidste mere end han reelt vidste om et emne, således at ballademageren flygtede i panik.

Jeg gør stort set ikke andet herinde, men det synes langt fra at have den ønskede virkning ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/07-07 11:00 
Jeg synes efterhånden det var på tide at finde denne tråd frem igen. Ja faktisk faldt det mig ind at det var en god ide for nogle uger siden, for at situationen ikke blev lige så tilspidset som den var da denne tråd blev oprettet, og som jeg synes den er nu. Jeg slog det dog i første omgang til side, i håb om at folk forhåbentlig kunne finde ud af at holde sig på den rigtige side af god-opførselslinjen, men ak.

Tonen er igen blevet kynisk og spottende. Personlige angreb og stædighed/umulighed er blevet et fast ansigt på PR. Det er ærgerligt! For det fratager i hvertfald mig lysten, til at deltage i debatten her på siden, som jeg ellers normalt synes er et af de bedste steder at bruge tid på at diskutere spilrelaterede emner med andre, der tager dem lige så seriøst som jeg selv.

Så derfor skal der lyde en opfordring til alle, om at holde tonen i et passende leje, og forsøge at møde en ny debat med friske øjne, i stedet for at have de gamle og grimme "alt er forkert når du siger det"-briller på - det IMO en noget barnlig og useriøs tilgang at have til en debat.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 25/07-07 11:19, rettet 25/07-07 11:25 
Hørt! Alle tråde ender næsten op i PS3 VS XBOX 360. Det er meeega trættende :-(! Det er efterhånden et sjældent syn her på PR, at folk skriver noget sjovt og opløftende til hinanden. Selvfølgelig kan det ikke undgåes, at man sammenligner de forskellige multiplatformsspil med hinanden, men jeg ville blive glad hvis man kunne undgå den arrogante tone!

Som sagt: Gå efter bolden ikke manden.
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 25/07-07 11:45 
Jeg synes godt man kunne overveje at gå efter manden. Ud med de to tosser der ødelægger det for resten. De har alligevel ikke noget konstruktivt at bidrage med.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/07-07 12:04 
Jeg skal være den første til at undskylde, at jeg blev trollbaitet i salgstals-tråden. Hvis vi skal ind på P:R-niveauet kan man ikke komme udenom at det er helt ekstremt useriøst at slå en konsol-prissænkning hen i vejret som om den intet vil betyde, og det var skam oprigtigt, at jeg gerne ville vide mere om manden bag sådanne udtalelser. Den slags udtalelser kan ikke forstås udfra selve indlægget.

drXl for president!
dRxLdRxLSkrevet 25/07-07 12:08, rettet 25/07-07 12:09 
Tak for tilliden, men:

president < root

;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Jack_DJack_DSkrevet 25/07-07 12:10 
dRxL>
Jeg synes godt man kunne overveje at gå efter manden. Ud med de to tosser der ødelægger det for resten. De har alligevel ikke noget konstruktivt at bidrage med.

Dette blev underligt nok slettet ??

Men here goes, fint træk med at smide de to tosser ud, så tag venligst Palle i hånden på vej ud.

Jack -> Vinker pænt farvel til Palle og Drxl
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
RooneyRooneySkrevet 25/07-07 12:25 
dRxL>
Jeg synes godt man kunne overveje at gå efter manden. Ud med de to tosser der ødelægger det for resten. De har alligevel ikke noget konstruktivt at bidrage med.

Hvilke to er det? Ja, jeg spørger af almindelig nysgerrighed, eftersom du ikke har haft noget problem med at svare sagligt på et par af mine de sidste indlæg (jvf. Shadow of the Colossus og Sega Rally tråden).
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
JesperJesperSkrevet 25/07-07 12:29 
Faktisk synes jeg ikke kun at det er diskutionerne om hvorvidt den ene platform er bedre end den anden, som afholder mig fra at skriver her. Derimod er jeg rigtig træt af folk, som konstant mener de er bedrevidende, og skriver i en meget nedladende tone, når man kommer med et indlæg i en diskution - det gider jeg simpelthen ikke bruge tid på.
nerosnerosSkrevet 25/07-07 12:32 
Jesper>
Faktisk synes jeg ikke kun at det er diskutionerne om hvorvidt den ene platform er bedre end den anden, som afholder mig fra at skriver her. Derimod er jeg rigtig træt af folk, som konstant mener de er bedrevidende, og skriver i en meget nedladende tone, når man kommer med et indlæg i en diskution - det gider jeg simpelthen ikke bruge tid på.

Du skriver det jeg mener. Jeg er fuldstændig enig med dig.
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 25/07-07 13:39 
Jesper>
Faktisk synes jeg ikke kun at det er diskutionerne om hvorvidt den ene platform er bedre end den anden, som afholder mig fra at skriver her. Derimod er jeg rigtig træt af folk, som konstant mener de er bedrevidende, og skriver i en meget nedladende tone, når man kommer med et indlæg i en diskution - det gider jeg simpelthen ikke bruge tid på.

Sådan er de to personer bare. Det bliver nok aldrig anderledes. Der er en grund til, at de bliver banned, udelukket og får karantæne.

Jeg har helt opgivet at diskutere med dem, da jeg ikke kan få mig selv ned på det niveau.

I ved godt, hvem I er.
What is the Matrix?
Jack_DJack_DSkrevet 25/07-07 14:08 
Lad mig lige citere et par indlæg fra starten af denne tråd

"Problemet er, at de "der ved bedre", men alligevel opfører sig tåbeligt, faktisk IKKE ved bedre. I mine øjne er det præcist de samme billige grin jeg får fra dem, som jeg kunne få fra de kære brodne kår med korte lunter."

"Det her handler dels om enkelte brodne kår, men det handler bestemt også om mange andre, som bevidst eller ubevidst medvirker til dette. En meget stor del af problemet er at andre konstant og beregnende stikker til dem, der ikke kan tåle det. Det drejer sig således ofte om folk der ved bedre, men alligevel på den måde tvinger os alle ud i en negativ tone, som ellers formentligt ikke var opstået."

Som du jo nok kan læse er det ikke kun 2 det drejer sig, men faktisk en hel del.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
nerosnerosSkrevet 25/07-07 14:22, rettet 25/07-07 20:52 
Er du så en af dem som stikker eller en af dem som bliver udsat for det? Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen? Nu vil jeg mene da jeg har været her ret længe efterhånden at det ikke altid har været sådan som der bliver beskrivet der. Hvorfor mon?

Men jeg synes ikke vi kommer nogen vejne med denne tråd den er ved at udvikle sig ligesom alle de andre. En puster til ilden og en anden heller benzin på...
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/07-07 14:52, rettet 25/07-07 14:53 
Og pludselig blev den tråd der skulle opfordre til at folk skal opfører sig ordentligt, offer for det modsatte.

Jeg er sådan set ligeglad med hvilke midler der tages i brug. Hvis nogle brugere får karantæne eller bliver udelukket, er det helt fint med mig, så længe jeg får det PR tilbage, som jeg er ufatteligt glad for.

Faktum er at diskutionen ofte bliver styret af en række personer, der holder retorikken fast på et meget lavt niveau, og samtidig sørger for, at de der måske ville kunne løfte debatten op på et langt mere acceptabelt og ikke mindst seriøst niveau, ikke ønsker at deltage.

PR er jo altså ikke et demokrati - Kan man ikke finde ud at opfører sig ordentlig, kan man ikke regne med at få en "fair" rettergang. Med det sagt mener jeg nu engang der skal være plads til alle her på siden, så længe de ikke ødelægger det for andre. Det er efterhånden tydeligt at der er nogle der gør netop dette - de kan forhåbentlig reflektere lidt over deres egne udtalelser og se forbi "et øje for et øje"-mentaliteten, og indse at de kan være et problem, og i lyset af dette forbedre sig (man har vel lov til at håbe). I ødelægger det for RIGTIGT mange her på debatten!!!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
TurricanTurricanSkrevet 25/07-07 14:59 
Echelon VI>
Jeg er sådan set ligeglad med hvilke midler der tages i brug. Hvis nogle brugere får karantæne eller bliver udelukket, er det helt fint med mig, så længe jeg får det PR tilbage, som jeg er ufatteligt glad for.

You said it.

Jeg synes det er på tide, at vores ellers fremragende moderatorteam får fingeren ud, og får gjort det der skal til.

P:R er fantastisk, men der har altså lugtet noget et stykke tid efterhånden.
The Gods pause for a moment...
Bede-xBede-xSkrevet 25/07-07 18:34 
dRxL>
Jeg synes godt man kunne overveje at gå efter manden. Ud med de to tosser der ødelægger det for resten. De har alligevel ikke noget konstruktivt at bidrage med.

Fuldstændig enig og jeg har snakket med flere herinde, der mener det samme.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PapandPapandSkrevet 25/07-07 19:18 
For en, som jeg selv f.eks., der ofte læser de fleste tråde men sjældent deltager i debatten, ville det være synd og skam at udelukke folk. Primært fordi aktivitets niveauet falder, men også fordi det aldrig rigtig udvikler sig til en debat og dermed aldrig bliver rigtig interessant.

Vi har en hård og retfærdig moderatorgruppe her på forummet, som jeg synes burde træde frem når bølgerne går højt. At udelukke folk er ikke vejen frem.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
RooneyRooneySkrevet 25/07-07 20:27 
Enig med Papand.

Paradoksalt nok, er der stort set aldrig nogen herinde som starter en ny tråd, hvor der bliver lagt op til diskussioner. Det er oftest et par gamle tråde der bliver bumpet, et par nye indlæg i "Hvad kom ind af døren idag", et par nye tilføjelser til salgs-tal tråden, og så en update i PS Butikken og hvad der sker på Live Marketplace. Hvor er initiativet blevet af?

For nogle indlæg siden, begyndte jeg at referere lidt til hvad der skete ovre på Rllmuk, fordi de altid har nogle spændende diskussioner derovre; Handlede det om noget spændende indenfor Xbox, var der interesse herinde. Handlede det om noget spændende indenfor PS3, fik man næsten udelukkende spydige kommentarer med på vejen, fra klubben af en væsentlig kerne af faste brugere (og tro mig - de ved helt sikkert også hvem DE er). Trods det har jeg intet imod at skrive en masse om PS3, selvom jeg godt ved, at en lille kerne helst bare vil bitche over det, og vende tilbage til en masse Xbox snak og snak om salgstal.

Men - jeg har ikke tænkt mig at bruge i overflod af min tid på, at bidrage med indlæg til et spilforum, som - ærlig talt - i perioder mest trænger til kunstigt åndedræt, pga. en generel mangel på interessante tråde og ditto diskussioner.

Nej - jeg er langt fra nogen engel, når det kommer til at give verbalt igen, men nogen andre trænger seriøst til en omgang selvransagelse hvad net etikette og omgang med andre forum deltagere angår. Flere brugere popper efterhånden kun frem med svar, når de vil kritisere noget en anden har skrevet.

Jeg kan rigtigt hurtigt miste interessen for sitet, og defilere over til andre græsgange, og det bliver helt uden assistance fra X antal karantæne dage osv; Jeg gider ærlig talt ikke bl.a Sony negativiteten o.m.a herinde ret meget længere.

Når det så er sagt, så behøver det ikke være sådan. Hvis andre er klar på at ændre omgangs tone, så er jeg det osse. Hvis ikke, så bliver jeg her ikke.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 25/07-07 20:59 
Jeg synes nu heller ikke man vil komme nogen vegne med udelukkelse. Det vil jo egentligt bare resultere i et PR uden ytringsfrihed, men det er bare min mening.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/07-07 21:20, rettet 25/07-07 21:26 
Okotta>
Handlede det om noget spændende indenfor Xbox, var der interesse herinde. Handlede det om noget spændende indenfor PS3, fik man næsten udelukkende spydige kommentarer med på vejen...

...Jeg gider ærlig talt ikke bl.a Sony negativiteten o.m.a herinde ret meget længere.

Endnu en gang undres jeg over hvor al den Sony negativitet er? Jeg synes i hvert fald at det virker som om 360'eren får mindst lige så mange høvl. Undertegnede holder i hvert fald ikke igen...

Måske sker det hele i PC forummet? Men det har jeg også skjult...

EDIT: Måske er interessen for Xbox større fordi der er en større procentdel Xbox ejere end der er PS3 ditto (hader det ord ;p)? Det gir i al fald mening i min verden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/07-07 21:36 
Jeg synes det er helt ok at udelukke folk. Hvis der er givet advarsler og folk stadig ikke retter sig efter reglerne og skriver provokerende indlæg bare for at starte en diskussion, eller prikker til "dem som ikke kan tåle det" eller andet som ikke var gået ude i det virkelige liv, synes jeg en udelukkelse er en fin sanktion.

Og det er helt ligemeget hvem det er, da reglerne gælder for alle. Nogle regler som jeg i øvrigt synes, at moderator staben skulle gøre mere ud af at overholde.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/07-07 21:36 
Papand>
For en, som jeg selv f.eks., der ofte læser de fleste tråde men sjældent deltager i debatten, ville det være synd og skam at udelukke folk. Primært fordi aktivitets niveauet falder, men også fordi det aldrig rigtig udvikler sig til en debat og dermed aldrig bliver rigtig interessant.

Vi har en hård og retfærdig moderatorgruppe her på forummet, som jeg synes burde træde frem når bølgerne går højt. At udelukke folk er ikke vejen frem.

Vel vil aktiviteten falde, men hvis alternativet er den tone vi ser nu, vil jeg hundrede gange heller have mindre aktivitet. Jeg deltager som du Papand, heller ikke særligt tit i diskussionerne, men læser ofte med i alle tråde. Jeg får dog mindre og mindre lyst til at være med på sidelinjen, når tonen er som den er, og diskussionerne udviklinger sig i retning af personlige angreb, og barnligheder - så er det altså ikke særligt underholdende at følge med.

Udelukkelser burde ikke være nødvendige, men det er tydeligt at det er det eneste "sprog" nogen forstår!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/07-07 22:29 
Rooney>
...jeg er langt fra nogen engel...

Årh, pooch... vel er du så :D
happyEDhappyEDSkrevet 26/07-07 01:57 
Jeg havde besluttet ikke at deltage i denne tråd.
Men jeg kan se at Rooney lige er blevet udlukket.
Jeg kunne som bruger her godt tænke mig at vide hvorfor?
Så det her ikke bare bliver noget hysteri hvor alle folk kan råbe op og få smidt andre ud de ikke bryder sig om.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
enfenenfenSkrevet 26/07-07 02:10 
Hvorfor tror du Happy? Selvfølgelig er Okotta og Jack ikke ene om det hele, men de bidrager i hvert fald ikke til nogen positiv stemning. Havde de ikke været så snæversynet, havde det nok været lidt anderledes.

Bare rolig Happy. Okotta skal nok forsøge at komme ind på Playright igen - selvom han dog prøver at overbevise andre om, at han slet ikke bryder sig om stedet. Der er næsten ikke tal på, hvor mange forskellige fakenicks, han har forsøgt sig med. Det er faktisk ret sørgeligt.
What is the Matrix?
happyEDhappyEDSkrevet 26/07-07 02:24 
Ingen grund til at svare med sakasme. Jeg spørge fordi jeg ikke har set noget der kunne føre til udlukkelse, og derfor gerne så man fik at vide hvorfor. Så det ikke bliver et spørgsmål om hvem man kan lide eller ej.

Ikke lige positiv stemning du fyrer af sted.
Et ganske almindelig svar havde været ok.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 26/07-07 07:42, rettet 26/07-07 07:58 
happyED>
Så det her ikke bare bliver noget hysteri hvor alle folk kan råbe op og få smidt andre ud de ikke bryder sig om.

Kan være han har valgt at forlade P:R selv ?...

Anyway, syntes efterhånden at dette får Tour De France komiske dimensioner at folk ikke kan adskille firkantede holdning fra dårlig opførsel.
Selvfølgeligt skal folk lære at holde sig i skindet og tale ordenligt til hinanden, men bare fordi man ikke er enig i en holdning, syntes jeg ikke man skal opfordre til at banne bestemte personer. Syntes jeg moderatorerne skal styre.

Vil gå gevaldigt ud over aktiviteten på forumet hvis vi alle skal være enige og lege hyggeklub hele tiden.

Personligt vil jeg hellere have folk med "underlige" holdninger men som er ærligt omkring det og vil deltage i en debat frem for nogen der hellere vil stå på sidelinien og komme med tilråb og halv-lunkne antydninger uden at deltage konstruktivt i debatten.

Syntes dog heller ikke der har været store problemer med personlige angreb de sidste par måneder - kun et par eksempler her fornyligt, men så heller ikke isoleret til de sædvanlige to personer.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/07-07 08:43 
Okotta har jo sådan set været herinde på lånt tid som Rooney, efter at være blevet udelukket og nu er kommet op på 20 falske profiler. En udelukkelse er ikke beskrevet i FAQ'en i detaljer, men som jeg forstår det er det "forever" - efter et langt forløb hvor man har fået mange advarsler/påtaler/karantænedage, og der ingen forbedring er sket. Det er ikke bare sådan lige en hurtig sanktion, fordi man er lidt på afveje og bør ændre kurs.

Hvem ved - det kan sagtens være at profil #22 er kørt i stilling.

Udelukkelser
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/07-07 09:15 
Jeg synes det er fint, at mods har taget action. Det drejer sig ikke om firkantede holdninger (de er i princippet fine nok), det drejer sig mere om måden disse firkantede holdninger er blevet ytret på.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 26/07-07 09:25 
Egentligt også hvad jeg skriver, men forstår så bare ikke at det kun er Okotta/Rooney som er udelukket i denne omgang.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/07-07 09:45, rettet 26/07-07 09:45 
Palle sagde det! At der så måske er andre der burde være udelukket på samme baggrund er en anden sag, og op til moderatorne.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
71 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig