X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg er træt af mudderkastning


Svar
dRxLdRxLSkrevet 14/05-07 20:37 
Jeg er også træt af ævl og kævl og endeløse tråde der er som klinisk rensede for interessant indhold.

For min skyld må der godt rulle nogle hoveder snart, så vi kan få en mere saglig tone.

Andre der føler det samme? Eller er det måske bare et spørgsmål om at "hypen" omkring de nyeste konsollanceringer lige skal have lov til at lægge sig?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 14/05-07 20:43 
Tænkte på at lave en lignende tråd, så jeg er enig. Det bliver rart næste gang, der diskuteres hvad folk er enige om, i stedet for uenigheder, der i 90% af tilfældene bunder enten i præferencer, uvidenhed eller lysten til at starte et slagsmål.
JinkJinkSkrevet 14/05-07 20:49 
Det er med til at holde gang i forummet, men ja er også efterhånden træt af det. Jeg har set det tit over længere tid, så forstår ikke hvorfor det kan vare ved. De må da efterhånden lære det. Minder jo efterhånden som alle andre forums.

Det væreste ved at folk er begyndt på mudderkastning, er at hver debat bliver så personlig. Hvorend gode ens argumenter er, så har modparten ikke lyst til at overgive sig og give den anden ret. Jeg har langt mere respekt for én der siger "jeg tog fejl" end én der ignorerer et indlæg fordi han ikke vil miste ansigt.
HankyHankySkrevet 14/05-07 20:52 
Hørt!

Jeg er konsekvent holdt med at deltage i snakken de fleste steder herinde, grundet det hele alligevel ender med at gå op i fluekn*****i.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
John DoeJohn DoeSkrevet 14/05-07 20:54 
Det handler vel bare om at fjerne de få brodne kar, der ødelægger det for de andre.
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
HeroldHeroldSkrevet 14/05-07 20:58 
Jeg er enig med de rullende hoveder. Jeg prikker selv til folk af og til, men jeg er også klar over det, og tager gerne den tid i skyggen det koster, hvis det kan skabe lidt ro.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 14/05-07 21:03 
Puha - jeg er glad for at jeg har haft gæster i aften :-)

Dermed ikke sagt, at jeg skulle ind og vise mig frem i diverse tråde; Kan forstå at andre har klaret det job ganske fint :-O
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 14/05-07 21:21 
Jink>
Det væreste ved at folk er begyndt på mudderkastning, er at hver debat bliver så personlig. Hvorend gode ens argumenter er, så har modparten ikke lyst til at overgive sig og give den anden ret. Jeg har langt mere respekt for én der siger "jeg tog fejl" end én der ignorerer et indlæg fordi han ikke vil miste ansigt.

Jeg er enig i meget af det du siger - men svært når der diskuteres meninger hvor der ikke er nogen "facitliste" eller rigtig/forkert... og specielt når der diskuteres meniger og smag, så får folk hurtigt følelserne med og en tråd løber løbsk.

Kommer der personangreb er jeg enig i at det skal få konsekvenser.
happyEDhappyEDSkrevet 14/05-07 21:40, rettet 14/05-07 21:41 
Er der nogle bestemt du tænker på?

Jeg må sige jeg ikke er tilhænger af at smide nogle væk.
Man har vel lov til at ha en mening.
Men selvfølge er der tale om tilsvinelser og sådan skal folk selvfølgelig have af vide det ikke høre hjemme. Men det syntes jeg nu heller ikke jeg ser nogle steder.
Man kan ikke alle være enige og man kan ikke alle lide hinanden. Men hvis vi kunne det ville det nok heller ikke være så sjovt.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
dRxLdRxLSkrevet 14/05-07 21:43, rettet 14/05-07 21:43 
Tillad mig at henvise til en af mine yndlingstråde fra nyere tid. Den har det hele, begejstring, nye perspektiver og masser af informationsudvæksling.

Total yndlings
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 14/05-07 21:52 
happyED>
Er der nogle bestemt du tænker på?

Dig! Med din latterlige "alle skal da have lov til at være her" holdning, ville du være den første med ryggen mod muren hvis jeg fik magt om jeg har agt!

Spøg til side. Det er selvfølgelig ikke dig. Jeg tror det ret åbenlyst for de fleste, hvilke 2 brugere jeg gerne så "lyddæmpet" (2 stk. i nakken fra kort afstand skulle gøre det :-p).

Jeg har det sådan set også sådan at hvis de kan finde ud af ikke at trække diskutionerne ned hele tiden, så har jeg intet imod at de er her, men at dømme ud fra hvad jeg har set, så er jeg holdt op med at tro på at det kan lade sig gøre.

Måske har nogle mennesker sværere ved at skrive sagligt på internettet end andre?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
happyEDhappyEDSkrevet 14/05-07 22:21 
Kan godt lide din holdning til at man burde bruge foraet mere til at dele gode spil og oplevelser mm.
Og det så jeg da også gerne mere af. Og ja der har været lidt af det i et stykke tid.

Mere glæder tak:D

Men når det er sagt, så skal der også være diskutioner.;)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
la0sla0sSkrevet 14/05-07 22:21 
Jeg er på sin vis dybt enig. Togsimulatortråden var som et pust fra gamle dage. Der blev der godt nok diskuteret om langt mere perifære og eklektiske ting tidligere. Der virkede også til at være en større glæde ved at snakke om tingene, i forhold til nu hvor der er ret meget hardcore blokstemning over tingene.

Det er lidt som om lysten til at have det sjovt omkring konsolting herinde er forsvundet lidt?
Hvad sker der?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/05-07 22:23 
Jeg er helt enig. Jeg holder mig ofte fra at oprette en tråd om noget jeg er begejstret for, for man kan være sikker på, at man bliver svinet til 4-6 indlæg længere ned af bestemt folk med den modsatte holdning.

Jink>
Det er med til at holde gang i forummet

Ja og det er sikkert også derfor at visse personer herinde ikke allerede er blevet smidt ud (selv om nogen har været smidt ud op til flere gange). Så kan mods ved årets udgang sige "Se, vi har et stort dansk forum med xxx.xxx indlæg om måneden." Ja, men kvaliteten af disse mange indlæg, kan diskuteres.

Disse få personer, som ikke kan finde ud af, at en diskussion er baseret på to (eller flere) forskellige meninger, som man må respekterer, kan ødelægge det for alle andre.

Jeg savner også mere glæde og entusiasme herinde. I andre foraer, hjælper folk hinanden, giver hinanden gode råd og snakker med smittende indlevelse, om deres oplevelser med spil. P:R lever af diskussioner, uenighed og hvis der endelig er en der opretter en tråd i iver for et spil, skal det nok hurtigt blive ødelagt af et par stykker, som gør det til en Sony vs. MS tråd.

Jeg håber virkelig også, at der bliver strammet op fra moderatorernes side.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HolisticHolisticSkrevet 14/05-07 22:44 
Det er nu ikke bare forummet her synes jeg, det er desværre en tendens man ser mere og mere overalt.
Men problemet er oss denne her fuldstændig fanatiske fanboyisme der er med til at ødelægge stemningen, i dag behøves et indlæg ikke begrundes med andet end: Fordi jeg siger det, basta.

Håber oss at stemningen og generelt holdingen herinde ændres en anelse, det ville være trist at se det her sted ende som eks. konsolforum :P (sry)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/05-07 22:54, rettet 14/05-07 22:55 
PalleJensen>
P:R lever af diskussioner, uenighed og hvis der endelig er en der opretter en tråd i iver for et spil, skal det nok hurtigt blive ødelagt af et par stykker, som gør det til en Sony vs. MS tråd.

P:R er - for ikke at glemme - mere end et forum. Jeg tror andre end jeg selv sætter stor pris på Arkiv-funktionen, som løbende udvides med flere data. Her mener jeg det kan være meget givende at se vurderinger igennem af diverse spil, og danne sig et indtryk af hvem man deler "spilleglæde" med, og hvem der ligger langt fra ens egen mening om det enkelte spil.

Synes ikke folk skal være bange for at bruge foraet som en forlængelse af sin spilleglæde. Det er en dybt individuel følelse, og det skal folk respektere. Den bør ikke stilles op som fakta, og det er vel netop dét der gør det interessant at uddybe og dele spilleglæde sammen med andre?

Så forum-mæssigt synes jeg bare folk skal dele deres spilleglæde i et nyt emne eller indlæg, uden at gå for højt op i om andre pludselig sabler "glæden ned". Hvis det sker på en svinsk måde, må en moderator lige leve op til sit ansvar (og send evt en PM til en sådan, hvis tonen er helt gal, og ingen af dem reagerer...kan jeg sagtens sige, da jeg har lagt ansvaret fra mig for længe siden :)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
Bede-xBede-xSkrevet 14/05-07 22:55, rettet 14/05-07 22:56 
Jeg vil godt give opbakning til det med, at der bør rulle hoveder. På forsiden af Playright står der, at stedet er for rigtige spilinteresserede. Det virker bare som om, der er visse brugere, som kun interesserer sig for et spil, hvis det kommer på den rette platform. De kan godt være lidt tunge at danse med. Særligt fordi de ofte kommer ind i tråde omhandlende spil, som de alligevel aldrig kunne finde på at købe, da de kommer til det forkerte system.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 14/05-07 23:09 
Ja, og det er den direkte personligt tilsvinende mudderkastning, der virkeligt ødelægger debatten - og jeg har kun set én være _så_ svinsk.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 14/05-07 23:13 
Jeg har også været træt af det igennem længere tid, og især når visse individer ikke kan undlade at blive personlige og direkte ubehøvlede. De små intetsigende ha-ha-det-har-i-godt-af indlæg om konsoller fra folk der ikke engang ejer maskinen er også for meget.

Det er efterhånden også blevet så slemt, at jeg flere gange har overvejet at droppe at følge med mere, da det som nævnt næsten altid går op mudderkastning og diskussioner blandt folk , der ikke kan respektere andres smag.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 14/05-07 23:32, rettet 14/05-07 23:51 
Ja jeg kan kun være enig. I får fuld opbakning fra min side og jeg undskylder hvis jeg har været med til at ophidse debatten det har aldrig været min hensigt. Playright var førhen et rart sted at poste og folk var søde og rare mod hinanden. Det er ikke tilfældet mere...Sorry. Det ville jeg gerne se igen. Folk skal sgu lære at behandle hinanden ordenligt ligegyldigt om man er til æbler eller pærer, hun eller kat, sort eller hvidt.
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/05-07 23:52, rettet 14/05-07 23:53 
Som de fleste andre er jeg enig i, at tonen i debatten generelt har taget en forkert drejning - Jeg har dog aldrig været den der har deltaget allermest i diverse debatter, men lysten hertil har fortaget sig næsten helt.

Selvom der er enkelte forstyrrende elementer, der burde dæmpes, er jeg også blevet overrasket over flere "gamle" brugere på siden, som jeg har oplevet helt andre sider af, end jeg ellers har været vant til. Der bør generelt spredes et budskab om tolerence, selvom man stilles overfor ekstreme holdninger og barnlig argumentation.

Måske der er tale om et "smitsomt-fuckward"-syndrom? :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 14/05-07 23:57 
Well, den grundlæggende regel, som jeg synes folk burde tænke meget mere over herinde er:

Der er nogle folk, som I VED I er uenige med, og aldrig bliver det. Der er nogle folk som I ved, hvad vil sige før debatten overhovedet er i gang, og som I iøvrigt ikke får noget ud af at skændes med. Ignorer hinanden, og fokuser i stedet for på de punkter I er enige i, og nøjes med at debatere med folk som I ved, I har mere tilfællles med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 15/05-07 00:08 
Det har du ret i Sumez, men jeg synes bare ikke det løser alt. Jeg vil mene, at der generalt over hele linjen bare er brug for et mere venligere sprogbrug. Man kan jo godt være uenig uden at hade hinanden.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 15/05-07 00:09, rettet 15/05-07 00:09 
Præcis. Det er næsten ligeså ødelæggende for stemningen, når folk stikker til ballademagerne (morfar-ord, jeg ved det). For ofte gør de det *inden* stemningen er blevet dårlig i en tråd, ganske enkelt fordi de grundlæggende er træt af vedkommende, eller evt. bare vedkommendes retorik.

Mindst én som har skrevet i denne tråd er rigtig "god" til det :P

Nej, det var ikke dig Herold jeg tænkte på, selvom du nærmest selv skrev, at du kan finde på det :P

EDIT: @Sumez.
McBrainMcBrainSkrevet 15/05-07 00:11 
Jeg er ikke nødvendigvis enig i at det kun er to det drejer sig om. Hele kulturen herinde er ved at foretage et skift i den værre retning, desværre.

At nedgradere et velfungerende forum til noget der ellers for det meste forekommer på andre mere "unge" fora, er en synd uden videre.

At man kan hidse sig op i en grad, som der er flere eksempler på herinde, er mig en gåde. Spørgsmålet er om man ikke skulle holde sin mund, og lade fnidder som det vi har set det sidste stykke tid, dø ud?

Det overordnede ansvar hviler ikke på moderatorene, det hviler på brugerne. Der findes, tro det eller ej, umodererede fora derude, der holder en debat-tone milevidt over denne - grundet en anden holdning blandt brugerne.

Personangreb skal straffes hårdt og kontant, og fnidder skal tæves til døde - men det er altså vores alle sammens ansvar at det sker. Lad for dælen da være med at hoppe med på vognen, og brug så den lille finte at læse det man selv skriver, inden man poster det.

Humlen er: Der skal en fælles indsats til, og dem der træder ved siden af skal korrekses af os alle sammen. På en pæn måde selvfølgelig.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/05-07 00:13, rettet 15/05-07 00:13 
"Rigtigt spilinteresserede" er vel ikke nødvendigvis kun hardcore-spillere der importerer togsimulatortilbehør fra Japan? Mener bare at det er urealistisk at forvente tråde i flæng der omhandler "den slags ting". Men det er da klart en del af dét at være spilinteresseret. Og i højere grad end at oprette "Sony Vs. MS"-debatter, som efter min mening er en ond cirkel at komme ind i.

Er det ikke også et problem at nogen ser sig sure på den slags onde cirkler af debatter de ikke kan tilknytte sig til, uden selv at gøre noget ved det? Man kan jo altid ignorere "dem", og i stedet oprette sine egne "mere fornuftige debatter"? Det egentlige problem er nok nærmere, når folk personligt tilsviner andres spilholdninger, end at der er en mangel på togsimulatortilbehørsdebatter.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
Jack_DJack_DSkrevet 15/05-07 00:34 
Ja, bølgerne kan gå højt og der kan forekomme noget der ligner personlige angreb, men dette er ganske naturligt og noget som forekommer fra begge 'sider'.

Det er hvad der sker og selvfølgelig bør man lige henstille til at tonen ændres. Men det der imo er endnu værre og som man bør sætte ind for med det samme, er de personer som bevidst og konsekvent prøver at skabe en 'dårlig' stemmning før diskussion er kørt af sporet ved, at prikke til en. Det har kun et formål, nemlig at sabortere tråden og bringe den ud i mudderkastning.

Man kan undre sig over motiverne bag. Imo bør disse personer ganske enkelt få en advarsel og sker det gentagende gange bør de få en time out.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Alf81Alf81Skrevet 15/05-07 00:50 
Mudderkastning er der for meget af, uden tvivl. Det er så ganske trist, at emnerne med mest aktivitet, skyldes vrede unge mænd, der bliver personlige i debatter vedr. Konsoller og spil, hvilket jo', et eller andet sted, er temmelig pinligt. Men uenighed skal der også være, for ellers ville det jo' knapt være et forum. Måske folk bare skulle spille deres FPS' på deres new-gen konsoller, istedet for at spilde kostbare nattetimer på have den stiveste tissemand.

Samtidigt favner jeg faktisk også tanken om, at der skal være plads til alle. Så synes ikke at det er pæn opførsel, at tirre én man på forhånd ikke kan udstå og omvendt. Dette sker faktisk jævnligt.

Skal vi ikke bare samles over nogle flere fællesarrangementer, det er da det fedeste :D
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 15/05-07 01:14 
Fortsat til...

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig