X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Van Dammes Comeback!


Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/05-07 22:03, rettet 14/05-07 01:38 
Until Death (2007)?

EDIT: Ændret *TBA* til filmtitel.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
HolisticHolisticSkrevet 11/05-07 22:18 
Som en meget stor Van Damme dyrker synes jeg det der var direkte ondt :P
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/05-07 10:29 
Holistic>
Som en meget stor Van Damme dyrker

Jeg håber, du tager noget medicin for det, eller i det mindste går i gruppeterapi :D
AV Intelligent Terminal
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/05-07 18:02, rettet 12/05-07 18:03 
*TBA* var egentlig mere en proaktiv "jeg uddyber senere" end sarkastisk, ond hentydning. :) Inden oprettelsen skulle jeg til at se Dammes seneste direkte-til-video-film Until Death (2007), der i april lå på bl.a. 7.7/10 hos IMDb. Den ligger nu på 6/10 (1,045 votes), og falder sikkert mere endnu. Men faktum er, at det er den mest roste Damme-film i lang tid, og derfor gav jeg den en chance, men uden at forvente et comeback-comeback.

Jeg er én af flere, der aldrig har syntes Van Damme var en ringe skuespiller, selvom hans kampsport måske er det (er ikke fan af hans evigt loopende cirkelspark, i hvert fald - jo, måske som ti-årig knejt, der så Bloodsport fra 1989 igen og igen :)).

Men som både Replicant (2001) og In Hell (2003) slår fast, viser Until Death også at Van Damme slet ikke er en dårlig skuespiller, og fortsat ikke hører til i samme B-klub (C?) som Steven Seagal og Dolph Lundgren (der jo kører i selvsving med den ene at-tjene-hurtige-penge-film efter den anden).

Until Death er den bedre Damme-film, jeg har ventet på i lang tid. Han spiller en skægstubbet og usympatisk "beat cop"-type, der falder godt i hak med filmens rå stil. Den her 'right in ya face'-brutalitet er vist heller ikke set før i en Damme-film på den her måde. Hans nemesis spilles for øvrigt heller ikke så dårligt af erfarne Stephen Rea (V for Vendetta, 2005).

Bedst af alt er Until Death fri for Dammes evigt loopende cirkelspark :) Måske er den ligefrem potentiel kult ligesom Cyborg (1989)? Stadig en af mine egne favoritter indenfor cyberpunk-scifi. Personerne virker overbevisende og passer godt ind i filmenes univers. Det må være vigtigere end utrolig kampsport, eller mangel på samme?

Jeg stod af Van Damme-vognen med Street Fighter (1994), hvor det vel kommercielt begyndte at gå ned ad bakke for hans filmkarriere (Sudden Death fra 1995 tager nok æren for mest ringe biografindtjening). Og jeg opgav helt håbet for bedre Damme-film efter The Order (2001) og Derailed (2002).

Så Until Death kom lidt bag på mig (af en Damme-film at være for som helhed synes jeg absolut ikke det er en fantastisk film). Det er måske ikke Van Dammes comeback-comeback, men den er hans bedste præstation, jeg har set i lang tid. Iflg diverse anmeldelser jeg ikke ene om den holdning.

Until Death (2007)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/05-07 20:04 
Tjahh... måske kan jeg bare ikke lide Van Damme, fordi han altid har været så "cool" på den ufede måde og lavet cirkelspark, når han er blevet interview'et. Gamle hunde kan selvfølgelig lære nye tricks... men jeg vil set det med egne øjne, før jeg tror på det :D

Han kan dog umuligt synke ligeså dybt som Steven Seagal. Jeg har aldrig, hverken før eller siden, set så afskyeligt ynkelig en film som Into the Sun. Jeg overvejede seriøst at kræve pengene tilbage for min biografbillet. Føj for en stinker!
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 12/05-07 20:17 
Steven Seagal vil dog altid have højere coolness-faktor end Van Damme, men:

Hvis man vil se Van Damme, når han er bedst, så skal man efter min ydmyge mening se Hard Target. Den er underligt udskældt selvom/fordi det er en John Woo-film. Faktum er dog, at den er mere tro mod Woos Hong Kong-baggrund, end de andre af hans Hollywood-film.

Hard Target indeholder overdreven action, duer og umotiveret slo-mo på et enkelt plot - ganske som en Woo-film sig hør og bør. Og så kværner "Born on the Bayou" endda i baggrunden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/05-07 21:59, rettet 12/05-07 22:01 
Killer Bean 2>
Tjahh... måske kan jeg bare ikke lide Van Damme, fordi han altid har været så "cool" på den ufede måde og lavet cirkelspark, når han er blevet interview'et. Gamle hunde kan selvfølgelig lære nye tricks... men jeg vil set det med egne øjne, før jeg tror på det :D

Så se Until Death - ikke ét velkendt cirkelspark :) Han er bare en badass-dirty-cop med flere års søvnmangel. Den ligger så langt fra den normale Van Damme-film, at det næsten er bizart. Selve filmen ligner en mærkelig blanding af John Woo, Tarantino og måske Guy Ritchie. Med sort humor endda.

Husker også Hard Target som en af de mere Solide Damme-film (og bedre end senere Woo-film som Paycheck).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
nerosnerosSkrevet 12/05-07 22:20 
Bloodsport digt!

As a kid you start to train
With Tanaka as Sensei
When his son dies you take his place
And sign up for the Kumite!

You’re off to fight, to beat them all
You do the split and hit the balls.

You beat them one by one.
Kick their ass and send them home.
Until Chun Li is the only one
A killer known to break your bone

You win the fight you beat them all.
You do the split and hit the balls!

Stort set hvad der sker i alle hans film :D!
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 12/05-07 23:09 
Wehner>
Hvis man vil se Van Damme, når han er bedst, så skal man efter min ydmyge mening se Hard Target. Den er underligt udskældt selvom/fordi det er en John Woo-film.

Hellyeah!

Dens største problem er dog at slow-mo-scenerne går helt over gevind i den. Havde hele filmen forgået i almindelig billeder havde den sikkert kun varet 40 minutter. Dertil kommer den kvindelige hovedrolleindehavers ikke-eksisterende skuespilstalent og Mr. Dammes pinlige 80'er-Limahl-hår-i-nakken.

Men banditterne deri er suverænt spillet af Arnold Vosloo (i hans allermest cool rolle ever) og den altid hæse Lance Henriksen, og de sidste tyve minutter i lagerhallen er sparker røv på allerbedste Woo-manér.

Men jeg mener stemmer for. Hard Target må være Van Damme når han er bedst/mindst ringe.

Men det ér jo Woo, så jeg er nok urimeligt subjektiv i mit syn på Hard Target.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 13/05-07 12:56 
Så meget slo-mo er der nu heller ikke, men der er også fed dialog:

Natasha Binder: Why are you named Chance?
Chance Boudreaux: My momma took one...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 13/05-07 13:07 
Ar nåw ju wuldn't want tu hørt maj feelings ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HolisticHolisticSkrevet 13/05-07 15:14 
Er lige belevet færdig med Until Death, og vil holde 100% med dig, det er klart en af hans bedste film.
Jeg er dog ikke så træt af hans evindelig cirkelspark som jeg nok burde være, og Kickboxer ligger stadig højt på min liste over gode film, nok mest igen pga. af alderen da jeg så den første gang og den vækker nogle gode minder :)

Men helt klart en film der kan anbefales, selv konen syntes den var rigtig god.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/05-07 01:37 
neros>
Bloodsport digt!

As a kid you start to train
With Tanaka as Sensei
When his son dies you take his place
And sign up for the Kumite!

You’re off to fight, to beat them all
You do the split and hit the balls.

You beat them one by one.
Kick their ass and send them home.
Until Chun Li is the only one
A killer known to break your bone

You win the fight you beat them all.
You do the split and hit the balls!

Stort set hvad der sker i alle hans film :D!

Sikkert også den mest rammende, gammelkendte fighter-opfattelse af "Van The Man" :) Men den bryder Until Death heldigvis med.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
nerosnerosSkrevet 14/05-07 10:16 
Den må jeg se så :-)!
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig