X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Super M. Adv. 2 eller Yoshi's Island?


Svar
OkottaOkottaSkrevet 11/06-03 20:07 
Jeg vil ha' et nyt spil til min GBA SP, og det eneste Super Mario spil jeg nogensinde har spillet, og gennemført, er Super Mario Land, til min gamle Gameboy.

Bør jeg vælge Super Mario Advance 2: Super Mario World, eller Yoshi's Island: Super Mario Advance 3?

Efter hvad jeg har læst, så er det Yoshi's Island, som er det pæneste af de to spil, og også det spil som tager længest at gennemføre, men hvad mener I andre?

Jeg er ikke interesseret i Super Mario Advance 1; Jeg kom mig aldrig over, at man ikke kunne hoppe på fjenderne, men kun plukke ting op af jorden...
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 11/06-03 20:22 
De er begge meget geniale spil, men jeg holder alligevel mest på SMW. Det er en klassiker uden lige, mere end efterfølgeren. Jeg vil mene at begge spillene er cirka lige store, og de skal begge spilles. Men start med SMW.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 11/06-03 20:38 
Jeg vil osse helt sikkert spille begge spil, men pengene rækker kun til ét, lige nu :-(

Hænger de to spil på en eller anden måde sammen, eller er de helt uafhængige af hinanden? Jeg spørger, fordi den ene hedder 2 og den anden 3; Man kunne jo godt forestille sig at 3'eren var en fortsættelse?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
D.B.M.D.B.M.Skrevet 11/06-03 20:50, rettet 11/06-03 20:51 
De to spil er helt uafhængige af hinanden!

Jeg har tidligere haft Super Mario World, men som mange af de andre herinde på forumet har jeg spillet originalen til SNES igennem til ukendelighed og derfor fik jeg ikke spillet det så meget på GBA - det var dog et meget nostalgisk gensyn.

For et stykke tid siden købte jeg så Yoshi's Island og da jeg ikke havde prøvet SNES udgaven før, var det et helt nyt spil for mig og derfor synes jeg, at det var en lille smule bedre end Super Mario World, men der er ingen tvivl om at det begge er nogle af de bedste platform spil til GBA.

Jeg købte iøvrigt Yoshi's Island for kun 200 kr. i Kvickly Extra i Odense og har for 1-2 uger siden set det i Kvickly i Nyborg til samme pris, så prøv at kig forbi din lokale Kvickly eller Kvickly Extra, det kan jo være de har et enkelt eksemplar tilbage til denne gode pris!
SumezSumezSkrevet 11/06-03 20:57 
D.B.M. >
men der er ingen tvivl om at det begge er nogle af de bedste platform spil til GBA.

Jeg tror godt man kan sige, det er to af de allerbedste platformspil, der nogensinde er lavet, uden at overdrive.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 11/06-03 21:15 
Jeg tror næsten jeg køber Yoshi's Island, til at starte med, imorgen.

Er det et stort spil? Man vil jo gerne ha' det bedst mulige value for money, og helst ikke et spil man gennemfører lige med det samme.

Hvilke af spillene tager det iøvrigt længst at gennemføre?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/06-03 21:20 
Yoshis Island og Story til n64 er begge geniale spil! Kan kun anbefale dem begge på det kraftigste:)

Go Yoshi... Go Yoshi... Go Yoshi:)
Well crucify the insincere tonight...
D.B.M.D.B.M.Skrevet 11/06-03 21:39 
Ifølge anmeldelserne på www.ign.com er der 96 baner i Super Mario World (http://pocket.ign.com/articles/324/324423p1.html) og 7 verdener i Yoshi's Island (http://pocket.ign.com/articles/371/371999p1.html) og nogle minispil. Jeg har kun lige genneført den første verden i Yoshi's Island og der var der 8 baner og 3 bonus spil. Så ialt er der nok ikke lige så mange baner i Yoshi's Island som i Super Mario World, men gameplayet er en smule dybere i Yoshi's Island med de forskellige drager og deres æg og grafikken er efter min mening også lidt bedre i Yoshi's Island, desuden må man nok spille banerne igennem et par gange hvis man vil finde samtlige mønter, stjerner og blomster!
3of193of19Skrevet 11/06-03 22:28 
Det der med de 96 baner i SMW er ikke helt korrekt. Der er 96 leveludgange.
Dvs, på verdenskortet man vader rundt på er almindelige baner markeret med en prik. Er denne gul er der kun en udgang og kun en vej videre på kortet. Er prikken derimod rød, er der mindst 2 udgange i banen og man kan tage smutveje på kortet og åbne andre baner. Også mange af Ghost house og castle banerne har hemmelige udgange. Jeg kan ikke huske hvor mange baner har flere udgange, men hvis jeg skulle gætte, ville jeg snarere sige at der er ca 60 rendyrkede baner.

Yoshi's Island har 6 verdener med hver 8 almindelige baner. Alle baner skal gennemføres for at komme igennem, der er ingen warpzones. I hver bane kan man score op til 100 point ved at samle 5 blomster, 20 røde mønter og have 30 stjerner når man afslutter banen. Klarer man det i alle baner af en verden åbner man op for en ekstra bane, så der er i alt 54 baner.

SMW er langt mere klassisk Mario gameplay end YI.
OkottaOkottaSkrevet 11/06-03 23:57 
3of19 >
SMW er langt mere klassisk Mario gameplay end YI.

Mange tak for infoen; Hvilket spil synes du er bedst....hvis du absolut blev nødt til at vælge? :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 12/06-03 00:14 
De er begge Mario-platform, når det er bedst.
Ved SMW kan man dog glæde sig over et mere "klassisk" mario-spil, hvor man faktisk spiller som Mario og Luigi, og kan samle supersvampe, ildblomster, osv. Det har også en mere spændende overworld, og hemmeligheder, hvor YI er mere ligefrem, struktureret bane-efter-bane, hvor hver bane har et fast sæt ting, der skal findes for at få maksimum score. I den henseende hælger jeg klart mere til SMW, men YI er klart en viderudvikling, mere flere sjove gameplayelementer, fede effekter og lækker grafik.
Men SMW er et spil alle SKAL have spillet, så vigtigt er det bare, spilhistorisk set ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 12/06-03 00:27 
Pokkers....så SKAL jeg bare ha' begge spil :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
ChronoChronoSkrevet 12/06-03 06:57 
Jeg syntes du skal vælge SMW.

YI's har bedre grafik og federe bosser, men på alle andre punkter syntes jeg at SMW er lidt sjovere.

Men det er som sagt begge absolutte topspil, så ingen af dem er spildte penge.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ckruseckruseSkrevet 12/06-03 09:29 
Jeg støtter også SMA2, da jeg havde begge spil til SNES, og altid brød mig mest om netop det. Spillet er det ultimative inden for Mario gameplay, og det burde nok kunne holde ferien ud. ;)
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-03 11:26 
Køb SMW, Okotta. Det er væsentlig bedre end YI. YI eksperimenterer lidt mere med gameplayet, men det klassiske forbliver det bedste. Siden du ikke har spillet SMW, bør du vælge det. Det er også mere underholdende at finde hemmelige baner i SMW, pga strukturen i spillet.

Men YI forbliver et sublimt spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/06-03 11:28 
Okotta >
Pokkers....så SKAL jeg bare ha' begge spil :-)

Hvis nu Nintendo tog sig sammen til at kræve lidt mere realistiske priser for deres, trods alt, primitive GBA-spil, så ville det problem være væk... :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig